آموزش, اخبار باتری آیفون

چرا شارژر ایفون شارژ نمی کند + چرا گوشی ایفون شارژ نمیشه

چرا شارژر ایفون شارژ نمی کند؟ آیا تا به حال برای شما پیش آمده که آیفون خود را به شارژر متصل کنید اما گوشی شما شارژ نشود؟ خوب اگر پاسخ مثبت است ، نباید از این موضوع عصبی باشید زیرا این مشکل رایج در مورد شارژرها و شارژرهای آیفون است. این مشکل به ویژه در دستگاه های قدیمی iOS رایج است.

یکی از مشکلاتی که در لیست مشکلات و تعمیرات احتمالی گوشی های اپل وجود دارد عدم شارژ یا تاخیر باتری اورجینال آیفون آنها است. و وجود این مشکلات باعث شده است کاربران به دنبال راه هایی برای استفاده از آنها برای شناسایی و از بین بردن علل تاخیر در شارژ گوشی خود (iphone) باشند.

اگر برق خانه یا محل کار شما به درستی کار می کند و کابل آیفون پس از آزمایش آن با سایر iPhone ها یا تعمیر کابل شارژ تلفن همراه ، به درستی کار می کند. در حال حاضر تنها گزینه مشکل در iPhone شما است. سوال مهم: چرا گوشی ایفون شارژ نمیشه؟

دلایل متداول دیر شارژ شدن گوشی آیفون + راه حل های آن:

خرید باتری آیفون 6 خرید کابل آیفون 6 قیمت شارژر ایفون ۶ اداپتور ایفون ۶
  • گرد و غبار در درگاه (USB):

اگر iPhone شما پس از اتصال شارژر تلفن شارژ نمی شود ، اولین کاری که باید انجام دهید توجه به پورت USB گوشی است. دلیل این امر این است که در بیشتر موارد ، این سوکت شارژر ممکن است اجازه ندهد که اتصالات USB جریان را از کابل شارژر به تلفن منتقل کنند ، زیرا خاک یا چربی به مرور زمان به پورت چسبیده است.

اما راه حلی که می توانید برای حل این مشکل انجام دهید این است که از یک شی کوچک مانند سوزن یا خلال دندان برای تمیز کردن آهسته و با دقت پورت یا دوشاخه شارژر استفاده کنید. پس از تمیز کردن درگاه ، می توانید تلفن را دوباره به شارژر وصل کنید. در برخی موارد ، انجام این کار مشکل شارژ نشدن اپل شما را حل می کند.

  • خرابی کابل رابط

این مرحله یکی از مراحل اصلی درک دلایل عدم شارژ شدن آیفون شما است. زیرا در بیشتر موارد ، یکی از بارزترین دلایل تاخیر در شارژ باتری آیفون ۸ پلاس یا باتری ایفون ۷ پلاس وجود آسیب یا خرابی یا فرسودگی بر روی رابط شارژر کابل تلفن است که اجازه نمی دهد جریان در سیم متصل شود.

آیا تعویض باتری آیفون به گوشی اپل آسیب می‌رساند؟

به تلفن بنابراین اگر کابل رابط خوبی دارید ، باید کابل آسیب دیده را با یک کابل خوب جایگزین کنید و سپس شارژر را به iPhone خود وصل کنید. اگر تلفن شارژ شده است ، مشخص است که مشکل از کابل شارژر بوده است و می توانید با تعویض کابل معیوب با کابل خوب شناخته شده ، گوشی اپل خود را با خیال راحت شارژ کنید.

  • خرابی آداپتور

یکی دیگر از دلایل شارژ نشدن گوشی های اپل می تواند خرابی آداپتور آیفون باشد. به عنوان مثال ، اگر شارژر آیفون 11 پرو مکس شما یکی از شارژرهایی است که کابل رابط و آداپتور آن وصل نشده است ، ممکن است مشکل عدم شارژ گوشی اپل شما خرابی آداپتور باشد. زیرا ممکن است اتصال آداپتور به کابل رابط به دلیل اتصال و قطع کابل بارها شل شده یا آسیب ببیند. بنابراین ، می توانید از آداپتور دیگری برای حل این مشکل (خرابی آداپتور) استفاده کنید.

  • تعویض سوکت شارژر تلفن

اگر مشکلی در شارژ نشدن باتری آیفون وجود دارد ، نباید این واقعیت را نادیده بگیرید که دلیل عدم شارژ شدن گوشی اپل این است که شارژر گوشی به جای سوکت به سوکت تلفن متصل می شود یا آن ممکن است دوشاخه شارژر باشد ممکن است به دلیل نقص الکتریکی در کابل خوب کار نکند. بنابراین ، پیشنهاد می کنیم در صورت بروز این مشکل ، iPhone خود را با یک سوکت دیگر شارژ کنید.

برای دیدن ویدئو وی پی ان را روشن کنید

اگر آیفون به آرامی شارژ می شود چه کنیم؟ 7 راهکار مفید

این مراحل را به ترتیب دنبال کنید:

1.کابل شارژر و شارژر دیواری USB را برای علائم مانند زبانه های شکسته یا خم شده بررسی کنید. مراقب باشید از لوازم جانبی آسیب دیده استفاده نکنید.

2. iOS-USB-Cable-Adapter / کابل USB و آداپتور iOS2. از پریز دیواری استفاده کنید و اتصالات بین کابل شارژ ، شارژر دیواری USB و پریز یا سیم برق را با دقت آزمایش کنید یا پریز دیگری را امتحان کنید.

3. پورت شارژ را در قسمت پایینی دستگاه غبارروبی کنید ، سپس کابل شارژ خود را با دقت به دستگاه خود وصل کنید. اگر درگاه شارژ خراب است ، ممکن است دستگاه شما نیاز به تعمیر داشته باشد.

4. اجازه دهید دستگاه شما به مدت نیم ساعت شارژ شود (اگر دستگاه شما پس از آن پاسخ نداد ، می توانید از این روش های زیر استفاده کنید).

بررسی عمر باتری آیفون 11

5. دستگاه خود را راه اندازی مجدد کنید:

مدل های IPad با تشخیص چهره: دکمه افزایش صدا را فشار دهید و سریع آن را رها کنید. دکمه کاهش صدا را به همین ترتیب فشار داده و سریع رها کنید. سپس دکمه بالا را فشار داده و نگه دارید تا دستگاه دوباره راه اندازی شود.
iPhone 8 یا بالاتر: دکمه افزایش صدا را فشار دهید و آن را به سرعت رها کنید. دکمه کاهش صدا را فشار دهید و سریع آن را رها کنید. دکمه کناری را فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی Apple را ببینید.

iPhone 7 ، 7 Plus و iPod Touch (نسل 7): دو دکمه (بالا) و دکمه کاهش صدا را حداقل 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل را مشاهده کنید.
IPad با دکمه صفحه اصلی ، iPhone 6S یا قبلی و iPod Touch (نسل ششم) یا قبل از آن: دکمه های Side (یا بالا) و Home / Home را به طور همزمان فشار داده و نگه دارید تا حداقل 10 ثانیه تا زمانی که لوگوی Apple را مشاهده کنید.

6. اجازه دهید دستگاه شما نیم ساعت دیگر شارژ شود.

7. اگر آیفون شما هنوز روشن نمی شود یا شارژ نمی شود ، بهتر است تلفن ، آداپتور و کابل خود را به نزدیکترین فروشنده ببرید.

برای دیدن ویدئو وی پی ان را روشن کنید

ترفندهایی برای حل مشکل شارژ نشدن آیفون که می توانید در خانه از آنها استفاده کنید:

علت مشکل: اکثر پورت های Lightning پس از مدتی استفاده شروع به کاهش ارزش می کنند و به نقطه ای می رسند که اشیاء باقی مانده بر روی پین های کابل پورت Lightning نمی توانند به نقاط اتصال تلفن برسند. این می تواند نشانه خرابی سوکت شارژ باشد. در این حالت ، هنگام اتصال کابل به گوشی ، هیچ جریانی از کابل به گوشی جریان نمی یابد و نباید منتظر شارژ گوشی باشید.

راه حل: می توانید این مشکل را با استفاده از خلال دندان حل کنید. خلال دندان را بردارید و شروع به تمیز کردن درگاه Lightning تلفن خود کنید. مراقب باشید هنگام تمیز کردن درگاه Lightning به اتصالات تلفن خود آسیب نرسانید.

قیمت باتری آیفون 5s خرید کابل شارژر آیفون 5s قیمت شارژر آیفون 5s اداپتور ایفون 5s

به اندازه اجسامی که از درگاه لایتنینگ بیرون می آورید توجه کنید و با دقت و با استفاده از نوک خلال دندان و به تدریج آنها را بردارید.

نکته: شاید اگر از بیرون به پورت آیفون نگاه کنید ، این تصور را داشته باشید که پورت کاملاً تمیز است. گول نخورید و فکر کنید که درگاه آیفون من تمیز است. به منظور مشاهده صحیح اشیاء باقی مانده در درگاه Lightning آیفون ، یک چراغ قوه برداشته و پس از انداختن نور ، با دقت به داخل درگاه نگاه کنید. فقط در آن صورت متوجه خواهید شد که فضای کافی برای اتصال پین های کابل به پورت تلفن وجود ندارد.

این امر به ویژه در مورد آیفون هایی که بیش از یک سال است در دست دارید و در کیف یا جیب خود حمل می کنید صادق است. با گذشت زمان ، شما باید هر از گاهی پورت تلفن خود را تمیز کنید.

اگر سالها پیش آیفون خود را خریداری کرده اید و اشیاء زیادی در پورت و صفحه گوشی باقی مانده است ، استفاده از خلال دندان برای تمیز کردن درگاه برق آن کافی نیست و باید راههای دیگری را برای حل مشکل عدم شارژ آیفون خود امتحان کنید.

یکی از این روش ها استفاده از اسپری بدون الکل و تاکید می کنم بدون الکل برای حذف اشیاء از بندر است. این کار به مهارت و دقت زیادی نیاز دارد و اگر در خود نمی بینید که می توانید این کار را انجام دهید ، باید گوشی را در مرکز تخصصی تعمیرات آیفون بگذارید تا کارشناسان این کار را برای گوشی شما انجام دهند. از iPhone خود ، می توانید از برخی از اجکتورهای Apple استفاده کنید که برای این منظور استفاده می شوند.

برای دیدن ویدئو وی پی ان را روشن کنید

چرا گوشی ایفون شارژ نمیشه؟ 5 دلیل + نحوه رفع مشکل

آیفون خود را وصل کرده اید اما به نظر نمی رسد که شارژ می شود. چهار جزء در iPhone شما وجود دارد که می توانند مقصر باشند: کابل USB ، شارژر (یا آداپتور برق) ، پورت شارژ یا خود آیفون. در اینجا 5 مورد از رایج ترین دلایلی که iPhone شما شارژ نمی شود (و نحوه رفع مشکل!)

دلیل 1: اتصال خروجی به اندازه کافی محکم نیست

اجازه دهید ابتدا مشکل آشکار را از سر راه برداریم. گاهی اوقات ، دلیل شارژ نشدن آیفون شما این است که به سادگی ارتباط کافی بین کابل شارژ ، آداپتور دیواری USB و/یا پریز دیواری وجود ندارد. مطمئن شوید که همه اجزای شارژ به طور ایمن به برق متصل شده اند. اگر هنوز کار نمی کند ، سعی کنید به پریز دیگری بروید.

بیشتر بخوانید  تراشه جدید M1 طولانی ترین عمر باتری را در Mac ارائه می دهد

دلیل 2: لوازم جانبی شارژ شما دارای مجوز اپل نیستند

اما اگر کابل یا شارژر شخص ثالث ارزان را آنلاین خریداری کرده اید ، هنوز آن را دور نریزید. استفاده از کابل غیر اپل تا زمانی که دارای گواهینامه اپل باشد ، کاملاً عادی است. یک کابل برق یا شارژر معتبر اپل دارای برچسب “Made for iPhone” است که به شکل زیر است:

دلیل 3: درگاه شارژ شما کثیف است

یکی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود آیفون شما شارژ نشود این است که گرد و غبار ، پرز یا مواد زائد دیگر در درگاه شارژ انباشته شده و از عملکرد صحیح اتصالات شارژ جلوگیری می کند.

برای امنیت کامل ، از اطلاعات iPhone خود در رایانه یا ابر پشتیبان تهیه کنید ، سپس قبل از تمیز کردن آرام پورت شارژ با خلال دندان یا گیره بازکن (به آرامی کلمه عملیاتی است) آن را خاموش کنید .

دلیل 4: آداپتور برق یا کابل شارژ شما آسیب دیده است

همه ما این مشکل را پشت سر گذاشته ایم: شاید کمی به کابل Lightning خود فشار داده اید یا شاید آن را زیر پای صندلی خود پیدا کرده اید. در هر صورت ، فشار بیش از حد بود و سیم های شما نمایان است.

هیچ مقدار نوار چسب نمی تواند سیم های کابل را روی کابل شارژ USB ثابت کند. آن را بریزید و یک مورد جدید بخرید (به یاد داشته باشید: Apple Certified only!). گاهی اوقات ، اگرچه به ندرت ، آداپتور برق خود معیوب یا آسیب دیده است. اگر مشکوک هستید که مشکل از آداپتور شما ناشی می شود ، آن را برای بررسی به Genius Bar فروشگاه اپل ببرید.

سلامت باتری ایفون زمان تعویض باتری ایفون بهترین مارک باتری ایفون

 دلیل 5: مشکلی در نرم افزار iPhone شما وجود دارد

ما به شما یک راز می دهیم: نرم افزار آیفون مغز واقعی شارژ است. دلیل این امر این است که وقتی آیفون خود را به منبع تغذیه وصل می کنید ، آن را مستقیماً به باتری ایفون وصل نمی کنید. این نرم افزاری است که در نهایت تصمیم می گیرد که باتری را شارژ کند یا خیر. بنابراین اگر آیفون شما شارژ نمی شود ، ممکن است هنگام خاموش بودن صفحه نمایش ، نرم افزار خراب شده باشد. با این کار نمی توانید آن را دوباره روشن کرده و یا حتی ببینید شارژ شدن یا خالی شدن گوشی را مشاهده می کنید.

برای رفع مشک نرم افزاری ، بهترین گزینه – پس از راه اندازی مجدد سخت افزار – این است که از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و سپس iPhone خود را برای تعمیر به فروشگاه اپل ببرید. آنها ممکن است آنچه را که DFU restore یا سایر ترمیم های پیچیده تر می نامند انجام دهند.

چرا شارژر ایفون شارژ نمی کند؟ این را قبل از شروع بدانید

یکی از رایج ترین سوالاتی که فناوری های اپل هنگام شارژ نکردن آیفون دریافت می کنند این است: “اگر آیفون من شارژ نشود ، آیا به باتری اورجینال آیفون جدید نیاز دارم؟”

با وجود آنچه در بسیاری از وب سایت ها خواهید خواند ، پاسخ این سوال منفی است! اطلاعات غلط زیادی وجود دارد ، و این یکی از دلایل اصلی من بود که می خواستم این مقاله را بنویسم.

من می توانم به شما بگویم که تعویض باتری در چنین مواقعی کار کاملاً اشتباه است .

باتری اورجینال ایفون ایکس آر شارژر آیفون ایکس آر آداپتور آیفون ایکس آر خرید کابل آیفون ایکس آر

حقیقت این است که بیشتر اوقات ، این نرم افزار آیفون شما است –  نه سخت افزار – که مانع از شارژ شدن آیفون شما می شود.

نرم افزار آیفون تصمیم می گیرد که چه زمانی آیفون شما را شارژ کند

و اگر وجود دارد است یک مشکل سخت افزاری، آن را بسیار بیشتر احتمال دارد که این مساله به پورت شارژ خود را – اما ما هنوز به آنجا نرسیدهایم است.

اگر ترجیح می دهید تماشا کنید تا بخوانید

برای دیدن ویدئو وی پی ان را روشن کنید

شارژ بی سیم: رفع موقت

در حالی که مشغول تعمیر آیفون خود هستید ، ممکن است هنوز بتوانید آن را به صورت بی سیم شارژ کنید. هر آیفونی از زمان آیفون 8 از شارژ بی سیم با شارژرهای دارای مجوز Qi پشتیبانی می کند . iPhone خود را در مرکز یک شارژر بی سیم Qi قرار دهید و ببینید آیا شروع به شارژ شدن می کند یا خیر.

اگر چنین باشد – عالی است! با این حال ، ما هنوز باید به مشکل جلوگیری از شارژ شدن آیفون با اتصال سیمی بپردازیم.

اگر آیفون شما نیز بی سیم شارژ نمی شود ، راهنمای گام به گام زیر را دنبال کنید

چرا شارژر ایفون شارژ نمی کند؟ چگونه آیفونی که شارژ نمی شود را تعمیر کنیم

1. آیفون خود را ریست کنید

گاهی اوقات راه حل به سادگی تنظیم مجدد iPhone شما ساده است. این اولین کاری است که تعمیرکار در فروشگاه اپل انجام می دهد و انجام آن در خانه آسان است. در اینجا نحوه:

چگونه آیفون خود را Hard Reset کنیم

تلفن چگونه سخت راه اندازی مجدد شود
iPhone 6S ، SE و مدلهای قدیمی تر دکمه روشن / خاموش و دکمه Home را با هم فشار داده و نگه دارید تا لوگوی Apple روی صفحه نمایش داده شود و سپس رها کنید.
آیفون 7 و 7 پلاس دکمه روشن / خاموش و دکمه کاهش صدا را با هم فشار داده و نگه دارید تا لوگوی Apple روی صفحه نمایش داده شود و سپس رها کنید.
iPhone 8 ، X ، SE 2 و مدلهای جدیدتر سه مرحله وجود دارد: 1. دکمه افزایش صدا را سریع فشار داده و رها کنید . 2. دکمه کاهش صدا را سریع فشار داده و رها کنید . 3. دکمه روشن / خاموش (که در iPhone iPhone “دکمه جانبی” نامیده می شود) را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی Apple بر روی صفحه نمایش ظاهر شود و سپس آن را رها کنید.

نکته فنی اپل: اشتباه شماره 1 که مردم هنگام تلاش برای تنظیم مجدد آیفون خود  انجام می دهند این است که دکمه ها را به مدت کافی نگه نمی دارند. در iPhone 8 یا جدیدتر ، مطمئن شوید که دو دکمه اول را خیلی سریع فشار داده اید و دکمه پاور را به مدت طولانی نگه داشته اید. گاهی اوقات این روند می تواند 20 ثانیه یا بیشتر طول بکشد!

تنظیم مجدد آیفون سخت

اگر این کار نمی کند ، نگران نباشید! در مرحله بعد به بررسی مشکلات سخت افزاری می پردازیم.

باتری اورجینال ایفون ۱۳ پرو شارژر آیفون ۱۳ پرو آداپتور آیفون ۱۳ پرو خرید کابل آیفون ۱۳ پرو

2. کابل برق خود را از نظر آسیب بررسی کنید

به دو سر کابل USB مورد استفاده برای شارژ آیفون خود بسیار دقیق نگاه کنید. کابل های رعد و برق اپل مستعد خراب شدن هستند ، به ویژه در انتهای آن که به iPhone شما متصل می شود. اگر علائم سایش را مشاهده کردید ، ممکن است زمان کابل جدید فرا رسیده باشد.

خرابی کابل برق

چگونه می توانم تشخیص دهم که آیا کابل من دلیل شارژ نشدن آیفون من است؟

اگر هیچ آسیب قابل توجهی به قسمت خارجی کابل وارد نشد ، سعی کنید آیفون خود را به جای استفاده از آداپتور دیواری همراه آیفون خود به پورت USB رایانه وصل کنید تا شارژ شود. اگر قبلاً iPhone خود را با رایانه خود شارژ کرده اید ، از آداپتور دیواری استفاده کنید. اگر در یک مکان کار می کند و در جای دیگر کار نمی کند ، مشکل از کابل شما نیست.

این ممکن است بدیهی به نظر برسد ، اما گاهی اوقات بهترین راه برای تعیین اینکه آیا “کابل خراب” دارید این است که سعی کنید iPhone خود را با استفاده از کابل دوست خود شارژ کنید . اگر آیفون شما ناگهان بعد از وصل شدن دوباره زنده می شود ، دلیل شارژ نشدن آیفون خود را مشخص کرده اید – کابل معیوب.

گارانتی آیفون خود را فراموش نکنید!

اگر آیفون شما هنوز تحت ضمانت است ، کابل USB (و سایر موارد موجود در جعبه آیفون) پوشانده شده است! اپل کابل برق شما را به صورت رایگان تعویض می کند ، مادامی که از نظر ظاهری مناسب باشد.

می توانید بازگشت را در وب سایت پشتیبانی اپل تنظیم کنید یا با Apple Store محلی خود تماس بگیرید تا با نوار Genius نوبت بگیرید. اگر تصمیم دارید به فروشگاه اپل بروید ، همیشه ایده خوبی است که قبل از رفتن به ملاقات در Genius Bar بروید. به این ترتیب ، شما مجبور نخواهید بود در صف – حداقل برای مدت طولانی – منتظر بمانید.

کابل های شخص ثالث می توانند مشکلات شارژ آیفون را بیشتر کنند

یکی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود آیفون شارژ نشود ناشی از کابل های کم کیفیت شارژر آیفون شخص ثالث است که مردم در پمپ بنزین ها خریداری می کنند. بله ، کابل های اپل گران هستند ، اما بر اساس تجربه من ، این 5 دلار ناکافی هرگز مانند واقعی باقی نمی ماند. وجود دارد می آنهایی که خوب وجود دارد – شما فقط باید بدانید کدام را انتخاب کنید.

باتری اورجینال ایفون ۱۳ مینی شارژر آیفون ۱۳ مینی آداپتور آیفون ۱۳ مینی خرید کابل آیفون ۱۳ مینی

با کیفیت بالا، کابل ارزان قیمت  انجام وجود دارد!

اگر به دنبال کابل شارژ آیفون جایگزین با کیفیت و با دوام تر از کابل اپل هستید ، موارد مورد علاقه ما را در آی باتری بررسی کنید. این کابل های پمپ بنزین ارزان قیمت نیستند که قرار است در یک هفته خراب شوند.

3. یک شارژر متفاوت آیفون را امتحان کنید

آیا آیفون خود را با اتصال آن به دیوار ، با استفاده از شارژر اتومبیل ، روی پایه بلندگو ، لپ تاپ یا روش دیگری شارژ می کنید؟ وجود دارد بسیاری از راه های مختلف برای شارژ آی فون.

به یاد داشته باشید که این نرم افزار آیفون شما است که هنگام اتصال iPhone به لوازم جانبی ، “بله” یا “نه” را برای شارژ می گوید. اگر نرم افزار نوسانات برق را تشخیص دهد ، مانع از شارژ iPhone شما به عنوان یک اقدام محافظتی می شود.

سعی کنید iPhone را به پریز دیگری متصل کنید

چگونه می توانم تشخیص دهم که آیا شارژر من دلیل شارژ نشدن آیفون من است؟

وقتی کابل Lightning شما را بازرسی کردیم ، ما همان کاری را انجام می دهیم. ساده ترین راه برای تشخیص بد بودن شارژر شما این است که یک شارژر دیگر را امتحان کنید. مطمئن شوید که بیش از یک بار امتحان کرده اید زیرا شارژرها می توانند بسیار مشکل باشند.

بیشتر بخوانید  آیفون SE پلاس با مدل بزرگتر برای سال 2024 رونمایی خواهد کرد.

اگر آیفون شما با آداپتور دیواری شارژ نمی شود ، سعی کنید آن را به پورت USB کامپیوتر خود وصل کنید. اگر در رایانه شارژ نمی شود ، آن را به دیوار وصل کنید – یا پورت USB دیگری را در رایانه امتحان کنید. اگر آیفون شما با یک آداپتور شارژ می شود و با آداپتور دیگر شارژ نمی شود ، مشکل از شارژر شماست.

شارژرهای سریع با کیفیت بالا وجود دارد ، اما باید مراقب باشید

اگر به شارژر جدید نیاز دارید ، شارژرهایی را که توصیه می کنیم از پیوند بالا (برای کابل) استفاده کنید. حداکثر آمپراژ مورد تایید اپل برای شارژرهای آیفون 2.1 آمپر است. برخلاف بسیاری از شارژرهای شخص ثالث که می توانند به iPhone شما آسیب برسانند ، این شارژرها سریع و ایمن iPhone شما را شارژ می کنند.

(شارژر iPad 2.1A است و اپل می گوید برای iPhone مناسب است.)

نکته: اگر در حال تلاش برای شارژ با استفاده از صفحه کلید Apple یا هاب USB هستید ، سعی کنید iPhone خود را مستقیماً به یکی از پورت های USB کامپیوتر خود وصل کنید. همه دستگاه های متصل به هاب USB (و صفحه کلید) منبع محدودی از قدرت را به اشتراک می گذارند. من شخصاً مشکلات شارژ آیفون را مشاهده کرده ام زیرا قدرت کافی برای گردش وجود ندارد.

4.آشغال و گرد و خاک را از پورت شارژ آیفون خود خارج کنید

از چراغ قوه استفاده کنید و به درگاه شارژ در پایین آیفون خود نگاهی دقیق بیندازید. در صورت مشاهده آوار و خرابی در آنجا ، ممکن است مانع از اتصال محکم کابل برق به iPhone شما شود. اتصالات زیادی در پایین وجود دارد (کابل رعد و برق دارای 9 عدد است) ، و اگر اتصال اشتباه مسدود شود ، iPhone شما به هیچ وجه شارژ نمی شود.

اگر در درگاه شارژ آیفون خود پرز ، گلوله یا بقایای دیگری پیدا کردید ، وقت آن است که آن را پاک کنید. شما به چیزی احتیاج دارید که باعث شارژ الکتریکی نشود و به وسایل الکترونیکی در قسمت پایین آیفون شما آسیب نرساند. این ترفند است:برای مسدود کردن درگاه رعد و برق آیفون از مسواک استفاده کنید

یک مسواک (مسواکی که قبلاً استفاده نکرده اید) بگیرید و به آرامی درگاه شارژ آیفون خود را بیرون بکشید. زمانی که من در اپل بودم ، از برس های ضد استاتیک فانتزی برای این کار استفاده کردیم (که تقریباً هیچ چیزی را نمی توانید در آمازون دریافت کنید) ، اما مسواک ها نیز به همان خوبی کار می کنند.

باتری اورجینال ایفون ایکس اس مکس شارژر آیفون ایکس اس مکس آداپتور آیفون ایکس اس مکس خرید کابل آیفون ایکس اس مکس

5. iPhone خود را در حالت DFU قرار داده و بازیابی کنید

حتی اگر iPhone شما شارژ نشود ، بازگرداندن DFU ممکن است همچنان کار کند! شما احتمال یک مشکل ساده نرم افزاری را حذف کرده اید  و نگاهی به کابل USB ، شارژر و خود آیفون خود انداخته اید ، بنابراین زمان آخرین تلاش-بازیابی DFU است. بازیابی DFU نوع خاصی از بازیابی است (هنگامی که  iPhone خود را بازیابی می کنید ، همه چیز موجود در آن را پاک کرده و به تنظیمات کارخانه بازگردانید) که می تواند مشکلات سخت افزاری نرم افزار را حل کند – در  صورت وجود.

DFU آیفون خود را بازیابی کنید

برای آشنایی با نحوه قرار دادن iPhone خود در حالت DFU ، و قبل از تلاش ، انگشتان خود را روی هم بگذارید ، مقاله من را در مورد نحوه بازگرداندن DFU به iPhone بررسی کنید.

اگر کار نمی کند ، به اینجا برگردید تا در مورد برخی از گزینه های تعمیر عالی که ممکن است از آنها بی اطلاع باشید ، بیاموزید.

6. آیفون خود را تعمیر کنید

اگر برای تعمیر آیفون خود به فروشگاه اپل مراجعه می کنید و مایع یا آسیب جسمی به گوشی وارد شده است ، تنها گزینه ای که می توانند ارائه دهند این است که کل آیفون خود را تعویض کنید. اگر AppleCare+ندارید ، ممکن است سریع و گران قیمت شود.

اگر تصاویر ، فیلم ها یا سایر اطلاعات شخصی خود را در iPhone خود داشته اید و iPhone شما شارژ نمی شود ، اپل می گوید آنها برای همیشه از بین رفته اند. با نماینده اپل تماس بگیرید و ببینید آنها چه کاری می توانند انجام دهند. اگر تنها کاری که می توانند انجام دهند این است که iPhone شما را تعویض کنند ، ممکن است بخواهید به یک تعمیرگاه مادر و پاپ محلی مراجعه کنید.

آیفون دوباره شارژ می شود!

امیدوارم آیفون شما دوباره زنده شده باشد و در حال بازگشت به شارژ کامل باشید. من دوست دارم در مورد تجربیات شما در زمینه رفع مشکل شارژ آیفون از شما بشنوم و من در اینجا در این راه به شما کمک می کنم.

 

مشکل شارژ ایفون 6s و 6 + علت شارژ نشدن آیفون 6

متداول ترین علت خرابی باتری و متعاقباً خالی شدن سریع باتری آیفون 6 ، 6s plus ، 6 plus ، 6s خراب شدن و پایان عمر باتری است. عمر مفید باتری را نمی توان دقیقا در چند سال تعیین کرد زیرا بسته به مقدار و نحوه استفاده از آن می تواند بین 2 تا 4 سال متغیر باشد.

علائم عمر باتری ضعیف عبارتند از:

  1. درصد وضعیت باتری پایین (به تنظیمات> باتری> وضعیت باتری بروید).
  2. ظاهر باتری (تورم نامیده می شود)
  3. تخلیه سریع باتری

در این شرایط ، کاملاً واضح است که هیچ راه حل دیگری جز تعویض باتری وجود ندارد.

مشکل شارژ ایفون 5s  و مشکل شارژ نشدن آیفون se

شارژ دستگاه شما گاهی اوقات ممکن است با مشکلاتی روبرو شود که همه آن ها تقریبا رایج هستند. در این مقاله، ما قصد داریم به برخی از آن مشکلات بپردازیم.

  •  اختلالات نرم افزاری
  • آب خوردگی
  • خاموش کردن Location Services
  • بررسی برنامه های پرمصرف و مخرب
  • محدود کردن رفرش برنامه ها
  • خاموش کردن اعلان برنامه ها
  • راه اندازی مجدد
  • ریست کردن تنظیمات
  • برگرداندن به نسخه قدیمی تر iOS

مشکل شارژ نشدن آیفون 7 پلاس

هنگامی که iPhone 7 Plus شارژ نمی شود ، کانکتور شارژ باید تعویض شود یا مشکل سخت افزاری مانع از شارژ شدن گوشی می شود. گاهی اوقات حتی اگر اتصال شارژ را تغییر دهید ، تلفن شارژ نمی شود. در اینجا برای عیب یابی و رفع عدم شارژ iPhone 7 Plus با تعمیر مادربرد به تعمیرکار مراجعه کرد.

برای دیدن ویدئو وی پی ان را روشن کنید

آیفون 11 شارژ نمی شود؟ + راه حل

همه ما آنجا بوده ایم – شما از محل کار به خانه می آیید ، iPhone خود را به برق وصل می کنید و … هیچ اتفاقی نمی افتد. اگر آیفون 11 شما به درستی شارژ نمی شود ، چند راه حل برای رفع این مشکل آورده شده است.

شارژ نشدن باتری آیفون 11 مشکلی است که بسیاری از ما آن را تجربه کرده ایم – در پایان یک روز طولانی iPhone شما در آستانه مرگ قرار دارد. به خانه می آیید ، آن را به برق متصل می کنید و … هیچ اتفاقی نمی افتد. این می تواند به اندازه کافی ناامید کننده باشد ، اما تلاش برای تشخیص این مسئله می تواند حتی بیشتر باشد.

ممکن است چند مشکل پیش بیاید – ممکن است آیفون 11 شما به طور کلی از شارژ کردن خودداری کند یا به سادگی به آرامی در حال شارژ شدن باشد . گاهی اوقات آنقدر آهسته است که در واقع از برق سریعتر از به دست آوردن آن استفاده می کند. اگر با هر یک از این مشکلات روبرو هستید ، ما چند راه برای تشخیص مشکلات باتری خود و کمک به شما در رفع مشکل عدم شارژ آیفون 11 ارائه کرده ایم!

باتری اورجینال ایفون ۱۳ پرو مکس شارژر آیفون ۱۳ پرو مکس آداپتور آیفون ۱۳ پرو مکس خرید کابل آیفون ۱۳ پرو مکس

چگونه مشکل شارژ نشدن آیفون 11 را برطرف کنیم

1. منبع تغذیه دیگری را امتحان کنید

کاملاً ممکن است مشکل از آیفون یا شارژر شما نباشد ، بلکه پریز برق است که سعی می کنید از آن شارژ کنید. اگر در حال تلاش برای شارژ از دیوار هستید ، سوکت دیگری را امتحان کنید یا مستقیم از رایانه خود شارژ کنید. اگر از درگاه USB در رایانه خود شارژ می کنید ، به پورت دیگری بروید یا از آداپتور دیواری استفاده کنید. اگر آیفون 11 هنگام تغییر منبع تغذیه شروع به شارژ می کند ، مشکل را پیدا کرده اید و ممکن است لازم باشد به دنبال استخدام یک برقکار یا تعمیر رایانه خود باشید.

2. کابل شارژ را بررسی کنید

قبل از شروع راه اندازی مجدد دستگاه ها و تعمیر سوکت های USB ، دو جزء را باید بررسی کنید – آداپتور دیواری و کابل شارژ. کابل شارژ رایج ترین مشکل شارژ است که منطقی به نظر می رسد – آنها بسیاری از باز کردن و بازپوشیدن ، خم شدن را تحمل می کنند و افرادی که سعی می کنند آنها را در زوایای عجیب و غریب متصل کنند. همه این موارد می تواند به کابل آسیب برساند.

به احتمال زیاد چند کابل شارژ در اطراف شما قرار دارد ، بنابراین سعی کنید کابل را برای دیگری خاموش کنید تا ببینید آیا این به شما کمک می کند. اگر کابل دیگری برای آزمایش ندارید ، ممکن است بخواهید قبل از حرکت به مرحله ای شدیدتر ، از آن وام بگیرید.

3. آداپتور دیواری را بررسی کنید

جزء دیگری که قبل از شروع به کار با iPhone خود باید بررسی کنید ، آداپتور دیواری است. این امر به ویژه صادق است زیرا آداپتور آیفون از کابل جدا می شود. مطمئناً ممکن است پورت USB روی آداپتور خراب شده باشد.

مانند کابل ، ساده ترین راه برای بررسی اینکه آیا آداپتور خراب است این است که به سادگی با آداپتور جدید شارژ کنید. با این حال ، اگر به آداپتور دیگری دسترسی ندارید ، می توانید رایانه خود را وصل کنید. اگر با همان آیفون و کابل شارژ شود ، احتمال دارد که آداپتور خراب است (اگرچه ممکن است بخواهید چندین پریز برق را نیز امتحان کنید!).

4. iPhone خود را خاموش کنید

اگر در حین تلاش برای شارژ آیفون خود مشغول بازی با گرافیک شدید هستید ، این احتمال وجود دارد که آیفون شما سریعتر از برق مصرفی خود مصرف می کند و به نظر می رسد که در واقع شارژ نمی شود. اگر آیفون خود را هنگام شارژ کردن خاموش کنید (یا حداقل صفحه را خاموش کنید) ، احتمال کمی وجود دارد که بتوانید از برق خیلی سریع استفاده کنید. حتی به سادگی تغییر حالت هواپیما می تواند زمان شارژ شدن شما را به طور جدی افزایش دهد.

بیشتر بخوانید  ترفندهای نابغه آیفون عمر باتری شما را افزایش می دهد

5. پورت Lightning را بررسی کنید

هنگامی که کابل و آداپتور به عنوان مشکل رد شدند ، وقت آن است که به موارد فنی بیشتری برویم. ممکن است چیزی در داخل درگاه روشن کننده آیفون شما مانند پرز جیبی وجود داشته باشد. دریافت یک قوطی هوای فشرده و انفجار هر چیزی که در درب روشن کننده وجود دارد ، باید مشکل شارژ نکردن آیفون 11 را برطرف کند ، اگر واقعاً این مشکل است.

6. باتری را تعویض کنید

اگر به نقطه ای رسیده اید که باتری شما رو به اتمام است ، شاید وقت آن رسیده باشد که به فکر خرید یک آیفون جدید باشید. اگر این یک گزینه نیست ، تعویض باتری ممکن است کمک کند.

باتری اورجینال ایفون ایکس اس شارژر آیفون ایکس اس آداپتور آیفون ایکس اس خرید کابل آیفون ایکس اس

7. iOS خود را به روز کرده یا بازگردانید

تغییرات نرم افزاری که بر روی iPhone شما اجرا می شود می تواند بیش از آنچه فکر می کنید بر عمر باتری تأثیر بگذارد.

اگر متوجه شدید که مشکل شارژ آیفون 11 همزمان با به روز رسانی نرم افزار شروع شده است ، ممکن است لازم باشد به نسخه قدیمی iOS برگردید – اگرچه به خاطر داشته باشید که نصب آخرین iOS همیشه دستگاه شما را ایمن تر می کند. راهنماهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند نسخه iOS خود را بازگردانید و ممکن است به دانش فنی نیاز داشته باشید.

متناوبا ، اگر از نسخه قدیمی iOS استفاده می کنید ، باید آن را ارتقا دهید تا ببینید آیا این مشکل در شارژ iPhone 11 کمک می کند یا خیر.

آیا شما یکی از این روش ها را امتحان کرده اید؟ آیا پیشنهاد دیگری دارید که ممکن است مشکل شارژ نکردن آیفون 11 را برطرف کند؟ اگر چنین است ، نظرات خود را در نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

شارژ نشدن آیفون یک از مسائلی است که کاربران را در مقطعی درگیر خود می کند؛ هر چند کمپانی اپل هزینه و زمان زیادی را صرف تحقیقات برای تولید کابل لایتنیگ برگشت پذیر اختصاصی برای شارژ گوشی های خود کرده است و در نهایت نرم افزاری تولید کرده است که شارژ دستگاه iOS را به طور هوشمندانه مدیریت می کند. با این وجود، شارژ آیفون گران قیمت شما هم ممکن است گاهی با مشکلاتی روبه رو شود که همه آنها تقریبا رایج و قطعا قابل حل هستند.

اگر با مشکلات شارژ آیفون مواجه هستید، باید بدانید که مسائل زیادی در شارژ نشدن آیفون موثر است و باید آنها را بررسی کنید. گاهی مشکل به راحتی و بدون هیچ هزینه ای رفع می شود و گاهی نیز مشکلات سخت افزاری علت شارژ نشدن آیفون هستند. توصیه می کنیم قبل از هر گونه اقدام برای رفع مشکلات شارژ آیفون ابتدا نرم افزار مربوطه را بررسی کنید و بعد وارد فاز سخت افزار و تعمیر موبایل اپل شوید.

دلایل شارژ نشدن آیفون

شارژ نشدن آیفون یک مشکل نگران کننده است که باید هرچه سریع تر دلایل آن شناسایی شده و برطرف شوند. باتری گوشی اپل به عنوان موثر ترین بخش تامین انرژی موبایل، نقش تعیین کننده ای در سرعت و کیفیت شارژ شدن این دستگاه دارد. بنابراین می توان گفت که اصلی ترین دلیل شارژ نشدن گوشی اپل یا هر گوشی هوشمند دیگری، خرابی باتری آن است. اگر باتری ایرادی داشته باشد، فرایند شارژ مختل شده و ممکن است مانع از شارژ شدن گوشی شود. البته گاهی باتری سالم است و مشکل ناشی از خرابی آداپتور شارژ می باشد.

بیشتر شارژ ها پس از مدتی دچار پوسیدگی یا پارگی می شوند و محل اتصل کابل به آداپتور ساییده می شود. این مساله موجب ایجاد قطعی در مسیر کابل می گردد. در صورت برطرف نشدن مشکل، به جایی می رسید که گوشی دیگر شارژ نمی شود. خرابی سوکت شارژ هم می تواند مانع از شارژ شدن دستگاه شود. اگر هیچ یک از مواردی که ذکر کردیم صدق پیدا نکردند، احتمالا ایراد از یکی از بخش های نرم افزاری گوشی بوده و نیاز به تعمیرات نرم افزاری آیفون اپل خواهد بود.

رفع مشکل شارژ نشدن آیفون

تغییر پریز برق :

این اقدام ساده ترین و پیش پا افتاده ترین اقدامی است که هر کاربری می تواند آن را انجام دهد. پس پریز شارژ را بررسی کنید و اگر امکان دارد از یک پریز دیگر برای نصب شارژ و شارژ باتری گوشی استفاده کنید.

بررسی آداپتور شارژر :

در شارژ هایی که سیم رابط شارژر و آداپتور آن‌ها جدا می شود، بهتر است آداپتور شارژر را بررسی و از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. با تعویض آداپتور شارژر با یک آداپتور شارژر دیگر این کار را انجام دهید

بررسی کابل رابط :

سیم را از نظر ظاهری بررسی کنید. این سیم نباید دچار زدگی، خوردگی، پارگی باشد؛ سرعت شارژ شدن باتری گوشی شما به واسطه این مشکلات ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد. به علاوه باید دو سر آن را نیز بررسی کنید؛ این بخش به دلیل کشیدن و فشار دادن زیاد به مرور زمان ممکن است دچار مشکل شود.

بررسی پورت شارژر گوشی :

آیفون تنها زمانی شارژ می‌شود که کانکتورهای پورت شارژ گوشی یا نرینه انتقال دهنده شارژ موجود بر روی یک سر کابل ارتباط مستقیم داشته باشد. گاهی به دلیل انباشته شدن گرد و غبار، چربی و موارد دیگر در سوکت شارژر گوشی، کاربر با مشکل شارژ نشدن آیفون مواجه شده است.

فورس ریستارت دستگاه :

رفع مشکلات شارژ آیفون به کمک فورس ریستارت (Force Restart) هم امکان پذیر است. برای این کار دو راه پیش رو دارید؛ اگر آیفون قدیمی تر از مدل ۷ دارید، دکمه پاور و هوم را برای مدت زمان ۱۰ ثانیه به صورت همزمان فشار دهید و نگه دارید تا دستگاه فورس ریستارت شود.

در مدل های بالاتر آیفون برای فورس ری استارت کردن مسیر زیر را  دنبال کنید. دکمه پاور و کاهش صدای آیفون را به طور همزمان فشرده و برای مدت زمان ۱۰ ثانیه نگه دارید تا لوگوی اپل نمایان شود. اکنون دکمه پاور دستگاه را فشرده نگه دارید تا اسلایدر قرمز رنگی نمایان شود. انگشت خود را بر روی اسلایدر قرار داده و به سمت گزینه Power Off بکشید. اکنون آیفوون کاملا خاموش ده است. دوباره با استفاده از دکمه پاور آیفون را روشن کنید.

گوشی را خاموش کنید :

گاهی برای رفع مشکلات شارژ آیفون خاموش کردن دستگاه راه حل مناسبی می تواند باشد. این روش را هم برای رفع مشکل شارژ نشدن گوشی امتحان کنید.۲ دقیقه صبر کنید. شارژر را به آیفون وصل و آن را برای ۲ دقیقه رها کنید. احتمالا در این دو دقیقه آیفون شروع به شارژ شدن می کند. حال دکمه پاور دستگاه را فشرده وآیفون را روشن کنید.

آپدیت یا دانگرید سیستم عامل آیفون :

اگر به تازگی سیستم عامل آیفون را آپدیت کرده‌اید، حتما آن را دانگرید کنید. این کار می‌تواند به رفع مشکلات شارژ آیفون کمک کند.

تعویض باتری آیفون :

در صورتی که مشکل باتری آیفون همچنان پایدار بود، گزینه تعویض باتری را انتخاب کنید. اگر باتری گوشی شما جداشدنی نیست، مجبور خواهید بود که دستگاه را به یک مرکز معتبر بسپارید تا باتری دستگاه را تعویض کند و رفع مشکلات شارژ آیفون عملیاتی شود.

تعمیر شارژر آیفون

همانطور که اشاره شد، گاهی تنها دلیل شارژ نشدن آیفون خرابی شارژر است. ممکن است یکی از بخش های شارژر از جمله کابل یا آداپتور آسیب دیده باشند و گوشی شارژ نشود. در این صورت نیاز به تعمیر شارژر گوشی apple شما خواهد بود. برای تعمیر شارژر باید آداپتور و برد آن مورد بررسی قرار بگیرد. چنانچه این بخش ها آسیب دیده باشند، نیاز به تعویض آنها با نمونه های جدید و اورجینال خواهد بود. با توجه به وجود برق در برخی بخش های برد و آداپتور، تعمیرات این بخش حتما باید توسط تکنسین های دوره دیده انجام شود.

در غیر این صورت، ممکن است آسیب های شارژر بیشتر شده و شما مجبور شوید هزینه گزافی برای خرید یک شارژر جدید بپردازید. همکاران ما در نمایندگی apple مرکز سخت افزار ایران ضمن بررسی آداپتور و کابل این قطعه، آن را به شکل حرفه ای ترمیم می کنند. پس از تست آداپتور با استفاده از دستگاه های پیشرفته و تشخیص دقیق بخش آسیب دیده، قطعه معیوب تعمیر یا تعویض می شود و به این ترتیب، تعمیر شارژر آیفون شما به نحو احسن انجام خواهد شد.

تعمیر آیفون

آیفون متداول ترین محصول اپل است که کاربران بسیاری از آن استفاده می کنند. این محصول ممکن است هم در زمینه نرم افزار و هم سخت افزار درگیر ایرادات و مشکلاتی شود که نیاز به تعمیر و ترمیم داشته باشد.

اپل تعمیر کاران در واحد اختصاصی آیفون همه ایرادات این محصول را به سادگی و سهولت ریشه یابی و تعمیر می کنند. می توانید به مراجعه به این تعمیرگاه اختصاصی آیفون صفر تا صد خدمات مربوط به انواع مدل های آیفون را دریافت کنید و رضایت کامل داشته باشید.

واحد های تعمیرات اپل

آیفون، آیپاد، آیپد، آی مک و مک بوک تنها نومنه هایی از محصولات و تولیدات کمپانی اپل است که به گوش بسیاری از کاربران آشنا است. هر یک از این محصولات و به طور کلی محصولات اپل ساختاری انحصاری در نرم افزار و البته سخت افزار دارند. تعمیرکاران می توانند با استفاده از ابزار و تجهیزاتی مدرن و مطابق با تکنولوژی و فناوری های  اپل خدمات حوزه عیب یابی، تعمیر و ترمیم را با بهترین و بالاترین کیفیت ارائه دهند.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل با افتخار اعلام می دارد که با ارائه خدمات فروش و پس از فروش اصل و شرکتی همه نگرانی های کاربران این برند خاص و ایده آل را برطرف می سازد. این نمایندگی رسمی با رعایت قانون و مقررات موجود برای ارائه خدمات به کاربران این فرصت را می دهد که بتوانند خدماتی مفید و منحصر دریافت کنند.

در نمایندگی اپل می توانید با استفاده از خدمات مشاوره ای رایگان و تخصصی در مورد محصول مورد نظر اطلاعاتی مفید و مناسبی به دست آورید. در این نمایندگی کاربر و مشتری انگیزه و محور اصلی برای ادامه حیات این نمایندگی است. به همین دلیل تمام تلاش خود را می کنیم تا با حمایت های مداوم کاربر را راضی نگه داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *