آموزش

تشخیص اداپتور اصل ایفون ۲۰ وات

یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران آیفون تشخیص اصل بودن لوازم جانبی مخصوصاً شارژر دستگاه‌های خود است.اینکه کاربران آیفون بتوانند لوازم جانبی اصل از تقلبی را تشخیص دهند، نیاز به شناخت چند نکنه مهم دارد. تشخیص اصل بودن شارژر ۲۰ وات اپل مستلزم توجه به نکاتی است که در این مقاله قصد معرفی آن‌ها را داریم. کمپانی اپل توصیه می‌کند همیشه از لوازم جانبی اصل آیفون استفاده کنید و شارژر از مهم‌ترین لوازم جانبی گوشی است که مستقیما روی باتری گوشی تاثیر می‌گذارد. بنابراین توصیه می‌شود از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید تا از امکان آسیب دیدن باتری و در نتیجه آسیب دیدن گوشی خود جلوگیری کنید. در ادامه با اهمیت استفاده از شارژر اصلی و نحوه تشخیص اصل بودن آن بیشتر آشنا خواهید شد.

شارژر ایفون ۱۲ شارژر ایفون ۱۲ مینی شارژر ایفون ۱۲ پرو شارژر ایفون ۱۲ پرومکس
شارژر ایفون ۱۴ شارژر ایفون ۱۴ پلاس شارژر ایفون ۱۴ پرو شارژر ایفون ۱۴ پرومکس

اهمیت استفاده از شارژر اصلی و اورجینال

در خصوص اهمیت استفاده از شارژر اصلی و اورجینال می‌توان از تاثیر مخرب استفاده از شارژر تقلبی بر روی گوشی شما گفت. در واقع اگر باتری موبایل شما به علت استفاده از شارژر تقلبی خراب شود، ممکن است گوشی موبایل به صورت ناگهانی خاموش شود و مشکلاتی ایجاد کند. درنتیجه برای تعمیر موبایل مجبور می‌شوید تا هزینه هنگفتی بپردازید. خالی شدن بی دلیل باطری موبایل یکی از اتفاق هایی است که در صورت استفاده از کابل و شارژر تقلبی رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید  نحوه بررسی سلامت باتری در Apple Watch | آیا باتری شما خراب شده است؟

علاوه بر تاثیر مخربی که بر باتری دارند، این شارژرهای تقلبی خود نیز از مقاومت پایینی برخوردارند و زود خراب می‌شوند. با توجه به غیر استاندارد بودن کابل‌های تقلبی، ممکن است بسیار داغ شوند و در نهایت منجر به آتش سوزی شوند. معمولا سوکت‌های کابل شارژ تقلبی مقاومت بالایی ندارند و با کوچکترین ضربه می‌شکنند. حتی ممکن است زمانی که سوکت کابل شارژ در پورت شارژر گوشی قرار دارد، از کابل جدا شود و بشکند و مجبور به تعمیر سوکت گوشی خود شوید.

تشخیص شارژر اصلی آیفون

برای تشخیص شارژر اصلی آیفون باید به مشخصات ظاهری کابل و آداپتور دقت داشته باشید. به علت پایین بودن کیفیت شارژر تقلبی، کابل شارژ فیک در مدت زمان کمی دچار رنگ‌ رفتگی و یا پارگی و خراش سطحی می‌شود. در بعضی مواقع سایز سوکت با سایز سر شارژر همخوانی ندارد. گاهی نیز گوشی شما دیرتر از زمان همیشگی شارژ می‌شود و یا حین شارژ قطع و وصل می‌شود و ممکن است هنگام کار با برنامه‌ها سنگین شود.

رنگ تصویر شارژر بر روی بسته‌بندی محصول

تشخیص اصل بودن شارژر ۲۰ وات اپل

عکس آداپتور بر روی جعبه شارژرهای اصل اپل سفید رنگ است درحالی‌ که موارد کپی معمولاً  تیره‌تر یا با رنگ دیگر (معمولا سفید متمایل به زرد) هستند. در تصویر بالا می‌توانید تفاوت رنگ را روی جلد نمونه اصل (سمت راست) نسبت به نمونۀ کپی (سمت چپ) ببینید.

فونت تایپی عدد ۲۰ بر روی جعبه

فونت عدد ۲۰ (20W) در شارژرهای اصلی نسبت به شارژرهای کپی متفاوت است. البته برای تشخیص از این طریق باید توجه زیادی به خرج دهید و شاید برای همه کاربران راه آسانی نباشد. اگر به وسط  آداپتور دقت کنید در نمونۀ تقلبی 2 و 0 به هم نزدیک‌تر هستند اما در نمونۀ اصلی از هم جدا هستند.

بیشتر بخوانید  کالیبره کردن مجدد Battery Health در iOS 14.5
تشخیص اصل بودن شارژر ۲۰ وات اپل

شکل USB-C بر روی جعبه

اگر به مشخصاتی که روی جعبه ظاهر شده است دقت کنید متوجه می‌شوید که عبارت USB-C بر روی جعبه آداپتور نمونه‌های کپی با اصلی متفاوت است. به گونه‌ای که شکل USB-C بر روی جعبه آداپتور تقلبی سایه‌های بیشتر و پررنگ‌تری دارد.

دفترچه‌های راهنما

این شارژرها محصول هر کشوری که باشند باید در جعبه نمونه اصلی دو عدد دفترچه راهنما وجود داشته باشد.

شکل پین­‌های محل اتصال کابل به کلگی شارژر

در نسخه اصلی ۸ پین اتصال بر روی درگاه اتصال کابل به سری شارژر وجود دارد که ۶ پین آن در وسط و دو پین در کناره­‌ها قرار گرفته است. این مورد را می‌توان به‌راحتی با دوربین خود گوشی چک کرد

محو بودن نوشته‌های روی شارژر

تشخیص اصل بودن شارژر ۲۰ وات اپل

به‌طورکلی نوشته­‌های روی محصولات اپل محو و تار هستند. دلیل این امر آن است که اپل از نوع جوهر خاصی استفاده می­‌کند که مضرات کمتری برای محیط‌ زیست داشته باشند. در این صورت وضوح‌ بالای نوشته­‌های روی سری شارژر، نشان‌دهنده تقلبی بودن آن است.

جمع بندی

با مقالۀ تشخیص اصل بودن شارژر ۲۰ وات اپل با ما همراه بودید. در این مطلب آموختید که برای اطمینان از سلامت باتری و در نتیجه گوشی آیفون شما بهتر است به اصل بودن شارژر آن هم توجه نشان دهید. همچنین نحوه تشخیص اصل بودن شارژر ۲۰ وات اپل با توجه به کیفیت ظاهری کابل و آداپتور شارژر را معرفی کردیم. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

تشخیص اصل بودن شارژر ۲۰ وات آیفون های اپل

اکنون دنیای تکنولوژی مملو از تولیدکنندگان بی‌شماری است که محصولات متنوعی را تولید و به بازار عرضه می­‌کنند. محصولات تولید شده توسط این شرکت‌­ها طیف وسیعی را شامل می­‌شوند که قیمت‌­های گوناگون و به‌تبع آن کیفیت­‌های مختلفی را در برمی­‌گیرند. این تنوع باعث می‌­شود تا سبدی از انتخاب‌­ها، از تولیدات اصل تا کپی‌­های بسیار بی‌کیفیت، در برابر مصرف‌کنندگان قرار بگیرد. از طرفی تجهیزات الکترونیکی نسبت به گذشته بسیار ظریف و حساس­‌تر شده‌­اند و احتمال خرابی در آن­ها بالاتر رفته است. همین دو عامل باعث شده تا اهمیت تشخیص شارژر اورجینال اپل بیش‌ازپیش باشد. در ادامه این مطلب به نکات مهمی خواهیم پرداخت که از طریق آن بتوانید روش های تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی را یاد بگیرید.

تشخیص اصل بودن آداپتور ۲۰ وات اپل

اگرچه که اپل شارژرهایی با خروجی­‌های مختلفی (از جمله 18 و برای مدل­‌های قدیمی‌تر 5 واتی) برای گوشی­‌های آیفون عرضه کرده است اما شارژر استاندارد گوشی­‌های آیفون از مدل 11 به بعد شارژرهایی با خروجی 20 وات است. از طرفی پس از تصمیم بحث‌برانگیز اپل برای حذف کابل و سری شارژر از جعبه گوشی­‌های آیفون مصرف‌کنندگان باید این شارژرها را به طور جداگانه برای آیفون­‌ها خریداری کنند. شارژر ۲۰ وات اپل اصل از نوع USB-Type C است که در فرکانس 50 تا 60 هرتز و ولتاژ 100 تا 240 کار می­کند. ولتاژ خروجی آن 9 ولت است و جریان 2.2 آمپری دارد که در نتیجه تقریباً با 20 وات گوشی را شارژ می­کند.

بسته‌بندی این سری شارژرها ویژگی­‌های ظاهری به خصوصی دارند که با کمک آن­‌ها می­توان تشخیص شارژر ۲۰ وات اپل را ممکن کرد. با این‌ حال همچنان احتمال دارد مدل‌­هایی که به‌اصطلاح به آن­ها (High copy) می­‌گویند تعداد زیادی از این ویژگی­‌ها را داشته و مصرف‌کنندگان را به‌اشتباه بیندازند. پیش از بررسی این موارد لازم به ذکر است که همچنان بهترین راه برای تشخیص شارژر اصلی اپل، خرید از فروشگاه­‌های معتبر است

در ادامه به تعدادی از مواردی که می­‌تواند به ما در تشخیص شارژر اصل ایفون کمک کند می­پردازیم:

رنگ تصویر شارژر بر روی بسته‌بندی

عکس آداپتور بر روی جعبه شارژرهای اصل اپل کاملاً سفیدرنگ است درحالی‌که موارد کپی معمولاً کمی تاریک­تر (سفید متمایل به زرد) هستند. در عکس بالا می‌توانید تفاوت رنگ را تصویر سری روی جلد نمونه اصل (سمت چپ) از نمونه غیر اصل (سمت راست) را ببینید

فونت تایپی عدد 20 بر روی جعبه

شکل نوشتاری عدد 20 بر روی جعبه در موارد اصل با غیر اصل متفاوت است. برای تشخیص اداپتور اصل ایفون ۲۰ وات از این طریق باید توجه زیادی به خرج دهید و شاید برای همه کاربران راه آسانی نباشد.

شکل USB-C بر روی جعبه

شکل USB-C بر روی جعبه آداپتور تقلبی سایه‌های بیشتر و پررنگ‌تری دارد و همچنین سری لاتنینگ در تصویر کوچک‌تر از نسخه اصلی به نظر می‌رسد. در تصویر سمت چپ تفاوت نسخه اصلی نسبت به نسخه غیر اصل (راست) را مشاهده می­کنید.

تطابق سریال نامبر

سریال نامبر درج شده بر روی آداپتور باید عیناً مشابه سریال نامبر درج شده بر روی جعبه آن باشد. در شکل زیر محل دقیق قرارگیری سریال نامبر روی آداپتور و جعبه نشان‌داده‌شده است:

دفترچه‌های راهنما

بدون توجه به اینکه در چه کشوری این شارژرها به فروش می­رسند، در جعبه نمونه اصلی تولید شده توسط اپل دو عدد دفترچه راهنما وجود دارد.

شکل پین­‌های محل اتصال کابل به کلگی شارژر

در نسخه اصلی 8 پین اتصال بر روی درگاه اتصال کابل به سری شارژر وجود دارد که 6 پین آن در وسط و دو پین در کناره­‌ها قرار گرفته است. این مورد را می‌توان به‌راحتی با دوربین خود گوشی چک کرد.

محو بودن نوشته‌های روی شارژر

به‌طورکلی نوشته­‌های روی محصولات اپل محو و تار هستند. دلیل این امر آن است که اپل از نوع جوهر خاصی استفاده می­‌کند که مضرات کمتری برای محیط‌زیست داشته باشند. در این صورت وضوح‌بالای نوشته­‌های بر روی سری شارژر نشان‌دهنده تقلبی بودن آن خواهد بود. در تصاویر زیر تفاوت رنگ نوشتار این دو نوع را مشاهده می­‌کنید (تصویر سمت چپ مربوط به آداپتور اصل است).

وزن جعبه

باوجوداینکه چک کردن این مورد آن‌چنان راحت و برای همگان مقدور نیست، بااین‌حال یکی از بهترین روش­‌ها برای تشخیص شارژر اپل اصل است. وزن جعبه بسته‌بندی آداپتور 85 گرم و وزن خود آداپتور 55 گرم بوده و اعدادی غیر از این­‌ها نشان‌دهنده تقلبی بودن محصول است.

چگونه شارژر 20 وات اورجینال(apple) تشخیص دهیم ؟؟؟

یکی از مشکلات خریداران اپل تشخیص شارژر اورجینال اپل هست. که ما در این مقاله قصد داریم بهتون بگیم چگون میشه یه شارژر اورجینال 20 وات از فیکش تشخیص دهیم .
  1. از جعبه شارژر شروع میکنیم که جعبه اورجینال عکسی پررنگ تر از عکس جعبه فیک داره.
بیشتر بخوانید  برتری اندروید نسبت به آیفون

2. محصول اصلی بارکدش 17 رقم هست ولی فیک 19تا 20 رقم هست .

3.سریال نامبر رو جعبه باید با داخل شارژر یکی باشه و اینکه مدلش هم باید یکی باشه

4.رو بعضی از جعبه ها باسریال نامبر f16 هست که با سریال نامبر داخل شارژر یکی نیست و نمیشه بگیم این محصول اورجینال هست یا نه(بنده با این شماره سریال مواجه شده بودم و اون محصول کاملا فیک بود )

5. برچسب رودرب جعبه که بعضی فروشنده ها میگن سبز پررنگ نشان دهنده اصلی بودن هست بعضی ها هم کم رنگ بودن اون را نشان دهنده اصلی بودن اون میدونن نکته ای که باید توجه بشه برچسب چه رو درب جعبه باشه چه پاییین جعبه که سریال نامبر روش هست میشه براحتی تغییر داد .

6.توجه:نکاتی که جلشون ستاره قرار داده شده خیلی توجه کنید.

7. وقتی جعبه باز می کنید به نکته ای که باید توجه کنید 3 عدد کاغد داخل جعبه اورجینال هست که تو محصولات فیک 1 عدد هست (*)

8.محصول فیک فلزی روشن تری داره ولی اصلی مات هست .واگر با کلیک تست کنید خراش روی محصول فیک خواهید دید.(*)

9.تو محصول اصلی درگاه اینترفیس کامل پر هست ولی فیک از وسط پر هست مثل شکل مقابل (*)

اصلی سمت راست و فیک سمت چپ
اصلی سمت راست و فیک سمت چپ

10.تو محصول فیک یه غلط املایی هست mode in china ولی اصلی made in china هست(*)

11.وسط دو تا محصول عدد 20 وات نوشته ولی یه تفاوتی دارند تو فیک اعداد طوری درج کرده که 2 و 0 به هم چسبدن ولی تو اصلی از هم جدا هستند. (*)

12.تزریق پلاستیک که در محصول فیک زده بیرون ولی اصلی اینگونه نیست.(*)

13 .و اینکه بخش تیره تر(شماره 1) محصول فیک یک ذره با لا تر از قاب دورش(شماره 2)هستند واینکه هم سطح نیستد. ولی در اصلی با قاب دورش هم سطح هستند .(*)

14.موفق پیروزباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *