آموزش

علت شارژ نشدن گوشی ایفون در حالت روشن

آیا آیفون شما شارژ نمی شود؟ آیا می خواهید علت شارژ نشدن گوشی ایفون در حالت روشن را بدانید، ممکن است شارژر شما دارای گواهینامه اپل نباشد. هرگز نباید از کابل های متفرقه و غیر اورجینال استفاده کنید زیرا نمی توانند تلفن شما را شارژ کنند. دارای گواهینامه اپل به این معنا نیست که کابل هایی را می توانید به طور انحصاری از اپل تهیه کنید. داشتن کابل دارای مجوز اپل به این معنی است که برچسبی روی آن نوشته شده است “ساخته شده برای iPhone”. این برچسب را می توان روی کابل یا خود شارژر برق قرار داد. معمولاً برچسب یکی از این دو برچسب است.

هنگامی که از شارژری استفاده می کنید که دارای گواهینامه اپل نیست ، تلفن شما را مطلع می کند. یک هشدار دریافت خواهید کرد که می گوید “لوازم جانبی شما پشتیبانی نمی شود”. اگر ظاهر می شود و مطمئن هستید که شارژر شما دارای گواهینامه اپل است ، ممکن است دلیل دیگری باشد.

شارژر آیفون 13 اورجینال ۱۰۰٪ فست شارژر 20 واتی – IPHONE 13

علت شارژ نشدن گوشی ایفون در حالت روشن

محصولات دارای گواهی اپل بدون برچسب می توانند وجود داشته باشند. وسایل الکترونیکی پیچیده هستند و دلایل زیادی وجود دارد که چرا iPhone شما شارژ نمی شود. بنابراین ، دفعه بعد قبل از شروع شکایت در مورد اینکه چرا iPhone شما روشن نمی شود حتی اگر آن را شارژ کرده اید ، دوباره بررسی کنید. شاید ، شما هرگز با موفقیت آنها را شارژ نکرده اید.

یک شارژر متفاوت آیفون را امتحان کنید

اگر از پریز برق برای شارژ آیفون خود استفاده می کنید ، سعی کنید شارژر دیگری را که دارای گواهی اپل است ، امتحان کنید. همچنین می توانید روش های دیگر مانند شارژ با پاور بانک ، کامپیوتر و حتی شارژر اتومبیل را امتحان کنید. اگر در مورد شارژر خود شک دارید با شارژر دیگری تعویض کنید. روشهای دیگر شارژ را امتحان کنید تا ببینید آیا برق شما آسیب دیده است. حتی می توانید آن را به رایانه خود وصل کنید و به این طریق شارژ شود. اگر به شارژر جدیدی نیاز دارید ، باید شارژر با گواهینامه اپل تهیه کنید. حداکثر قدرت مجاز برای شارژرهای آیفون ۲.۱ آمپر است.

این می تواند منجر به آسیب دائمی شود ، بنابراین نرم افزار شما احتمالاً مانع از شارژ تلفن شما می شود. برخلاف شارژرهای شخص ثالث بدون گواهی ، شارژرهای دارای مجوز اپل تلفن شما را سریع و ایمن شارژ می کنند. علاوه بر این ، شارژرهای دارای مجوز اپل هیچ خطری برای آنها ندارند.

تشخیص عدم شارژ آیفون

اگر علت عدم شارژ شدن آیفون خود را با موفقیت تشخیص داده اید ، گام بعدی حل مشکل است. هنگامی که مشکل را حل کردید ، آنچه باید بعد از آن انجام دهید پیشگیری است. چند مرحله وجود دارد که می توانید برای اطمینان از عدم تکرار مشکل خود انجام دهید. یکی از راههای پیشگیری این است که مراقب کابل خود باشید. کابل شما نجات دهنده شارژر برق است ، بنابراین باید از آن مراقبت کنید. باید مطمئن شوید که زیر صندلی شما یا هر چیز دیگری گیر نمی کند. همیشه مراقب محل قرار دادن کابل خود باشید. هرگز آن را در مکان خطرناک قرار ندهید.

امیدواریم بتوانیم به شما در تشخیص مشکل شارژ نشدن آیفون کمک کرده باشیم. هر زمان که آیفون کسی شارژ نمی شود ، معمولاً مشکل یکی از دلایل فوق است. با حرکت به جلو ، همیشه مواردی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از بروز مجدد مشکل انجام دهید. ممکن است فکر کنید باتری گوشی شما به همین دلیل شارژ نمی شود ، اما لزوماً اینطور نیست. اگرچه ، هر از چند گاهی می تواند علت باشد. اما اگر این فقط یک اشکال جزئی باشد ، کاری که می توانید انجام دهید این است که یک راه اندازی مجدد را امتحان کنید.

دکمه های بالا و پایین صدا را فشار دهید ، نگه دارید و سپس سریع رها کنید. سپس دکمه روشن / خاموش را فشار داده و نگه دارید و منتظر بمانید تا لوگوی اپل ظاهر شود. ممکن است مدتی طول بکشد ، اما انگشت خود را روی دکمه نگه دارید ، رها نکنید. به محض ظاهر شدن ، رها کنید و iPhone شما راه اندازی مجدد می شود. پس از راه اندازی مجدد ، امیدواریم مشکل شما برطرف شود. اگر اینطور نیست این به این دلیل است که شما ممکن است چیزی فراتر از یک اشکال جزئی داشته باشید و چیزی ریشه دارتر باشد. در این صورت ، ممکن است مجبور شوید iPhone خود را تعمیر کنید.

بیشتر بخوانید  بررسی آیفون ۱۳ + همه چیز در مورد iPhone 13

راهکارهای رفع مشکل شارژ نشدن آیفون

1- اطمینان حاصل کردن از سالم بودن منبع برق

بررسی منبع یا پریز برق، یکی از راهکارهای ساده و آسان برای رفع مشکل شارژ نشدن آیفون به شمار می رود. با اطمینان حاصل کردن از سالم بودن منبع برق دستگاه، به راحتی می توان نسبت به شارژ کردن آیفون خود اقدام کنید.

در برخی مواقع دیده شده که کاربران کابل شارژ موبایل را ناخواسته به پریز تلفن متصل می کنند. همچنین، استفاده از چند شاخه و تبدیل، موجب ایجاد اختلال در فرآیند برق رسانی و شارژ کردن دستگاه می شود. بنابراین، در وهله نخست می بایست از سالم بودن پریز برق مورد استفاده اطمینان حاصل نمود.

مشکل شارژ نشدن آیفون

2- بررسی سیم شارژر و آداپتور

ارزیابی سلامت شارژر از دیگر روش های موثر برای رفع مشکل شارژ نشدن آیفون تلقی می گردد. بر اساس بررسی های صورت گرفته، حدود 80 درصد اختلال های ایجاد شده در هنگام شارژ گوشی آیفون، ناشی از شارژر مورد استفاده می باشد.

شارژرهای دستگاه های آیفون از دو بخش با نام های سیم شارژر و آداپتور تشکیل می‌گردد. با تست کردن هر دو این قسمت ها می توان از سالم بودن آنها کاملا مطمئن گردید. همچنین، استفاده از یک آداپتور مشابه و متصل کردن سیم شارژر به آن، در این زمینه کمک شایانی می نماید.

3- مشکلات نرم افزاری علت شارژ نشدن آیفون

در مواقعی علت شارژ نشدن آیفون، از مشکلات و باگ های نرم افزاری دستگاه ناشی می شود. ریستارت کردن گوشی از روش های ساده برای برطرف کردن باگ های موقت دستگاه می باشد. بر اساس گزارش بسیاری از کاربران گجت های هوشمند، از جمله گوشی آیفون، Restart کردن، برای رفع مشکلات نرم افزاری دستگاه، کمک شایانی می نماید.

به منظور شروع مجدد آیفون کافی است که دکمه پاور را فشرده و نگه داشته و پس از آن اسلایدر ظاهر شده بر روی نمایشگر را به سمت راست کشیده شود. در این حالت گوشی خاموش می شود. برای روشن کردن مجدد دستگاه باید دکمه پاور را بار دیگر فشار داد. پس از روشن شدن آیفون شارژر را به دستگاه متصل کرده و عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهید.

4- شارژ کردن گوشی در حالت خاموش

متصل کردن شارژر به گوشی در حالت خاموش، از دیگر راهکارهای کاربردی برای حل مشکل شارژ نشدن آیفون قلمداد می گردد. برای اعمال این روش، ابتدا گوشی را با فشار دادن دکمه پاور خاموش کنید. سپس چند ثانیه اجازه داده تا گوشی در حالت خاموش باقی مانده و سپس کابل شارژر را به آیفون متصل نمایید. در این شرایط، احتمال شارژ شدن دستگاه وجود دارد. برای روشن کردن دستگاه در این حالت دکمه پاور را بدون قطع اتصال سیم شارژر، فشار دهید.

5- هارد ریست کردن گوشی راه حل رفع مشکل شارژ آیفون

از دیگر روش های کارآمد برای رفع مشکل شارژ نشدن آیفون می توان به روش Hard Reset (هارد ریست) یا Force Restart (فورس ریستارت)، اشاره نمود. اعمال این روش موجب انجام بوت سخت افزاری در گوشی شده و در صورت بروز مشکل سخت افزاری، مشکلات ایجاد شده برطرف می گردد. برای انجام این روش ابتدا یک مرتبه کلید مربوط به Volume Up و یک مرتبه Volume down را زده و پس از آن دکمه پاور را فشار دهید.

6- فکتوری ریست دستگاه

در صورتی که راهکارهای قبلی مثمر ثمر واقع نشود، فکتوری ریست گوشی می توان مشکل شارژ نشدن آیفون را برطرف سازد. این نکته را باید مد نظر قرار داد که با انجام ریست فکتوری، کلیه اطلاعات و داده های دستگاه حذف شده و گوشی به تنظیمات پیش فرض کارخانه بر می گردد. به همین منظور مناسب است که پیش از انجام این روش از داده های خود بک آپ تهیه کنید. برای انجام فکتوری ریست گوشی از مسیر Setting>> General>> Reset>>Erase all content and setting اقدام کنید.

مشکل شارژ در گوشی های آیفون

اگر آیفون به کندی شارژ می شود چه کار کنیم؟

کند شدن سرعت شارژ شدن باتری، از جمله مشکلاتی است که برخی از کاربران گوشی های آیفون از آن گله و شکایت دارند. بی کیفیت و نامرغوب بودن سیم شارژر، یکی از دلایل اصلی بروز این مشکل می باشد. بر این اساس، استفاده از کابل شارژ باکیفیت و استاندارد، در حل مشکل کندی شارژ بسیار تاثیرگذار و موثر می باشد.

خاموش کردن دستگاه در حین شارژ، استفاده نکردن از گوشی در هنگام شارژ، استفاده از آداپتور دارای شدت و ولتاژ جریان بیشتر، اطمینان حاصل کردن از سلامت کابل شارژ و پورت شارژر و تمیز کردن سوکت مربوط به شارژ، از راهکارهای موثر برای مشکل شارژ در گوشی های آیفون به حساب می آیند. همچنین، وجود گردوغبار در پورت دستگاه می تواند منجر به اختلال در فرآیند شارژ شدن آیفون شود. با زدودن آلودگی های پورت، این مشکل به احتمال زیاد برطرف می گردد.

بیشتر بخوانید  نحوه بازیابی آیفون بدون رمز عبور

اگر شارژر روی 80 درصد متوقف شود، چه کار باید کرد؟

شارژ نشدن آیفون بیشتر از 80 درصد از دو عامل شارژ باتری بهینه و عدم شارژ شدن کامل دستگاه، ناشی می‌شود. شارژ بهینه باتری، یکی از قابلیت های متمایز گوشی آیفون محسوب می شود. این قابلیت تا هنگامی که کاربر از دستگاه استفاده نکند، شارژ گوشی را بر روی بازه 80 درصد ثابت نگه می دارد.

در برخی مواقع شارژ نشدن دستگاه به صورت کامل، علت باقی ماندن شارژ گوشی بر روی 80 درصد می باشد. در این شرایط شارژ دستگاه به محض رسیدن به میزان 80 درصد متوقف می شود. برای حل این مشکل می بایست قابلیت شارژ بهینه باتری را غیر فعال کنید. بر این اساس، به بخش تنظیمات دستگاه رفته و سپس وارد بخش باتری شوید. سپس وارد بخش Battery Health شده و گزینه مربوط به Optimised battery charging را غیر فعال کنید. پس از اعمال این تنظیمات دستگاه آیفون بدون هیچ مشکلی تا میزان 100 درصد شارژ خواهد شد.

دلیل شارژ نشدن گوشی آیفون

دلیل شارژ نشدن گوشی آیفون: شاید این موضوع هم برای شما پیش امده باشد که گوشی آیفون خود را به شارژر متصل کنید ولی شارژ نشود. اما بهتر است نگران نباشید زیرا این موضوع یک مسئله متداول در مورد شارژ کردن باتری آیفون و استفاده از شارژرهای آن می باشد. به خصوص این مشکل درمورد دستگاه های iOS شایع تر می باشد. مشکل شارژ نشدن باتری آیفون یا مربوط به ساختار کلی باتری است و یا مربوط به کابل اتصال ان. در ادامه از این مطلب از رایا استور به طور کامل به این موضوع می پردازیم.

در این مقاله می خواهیم در مورد دلیل شارژ نشدن گوشی آیفون برای شما کاربران گوشی اپل بیشتر توضیح دهیم. این روز ها استفاده از گوشی های اندروید و ios به قدری افزایش پیدا کرده است که بیشتر کاربران با مشکل زود خالی شدن شارژ باتری موبایل ایفون و یا شارژ نشدن گوشی خود همراه هستند.

وجود این مشکلات برای گوشی طبیعی است و شما می توانید با بررسی برخی از موارد از بروز آن ها به مرور زمان جلوگیری کنید. در ادامه این مقاله در مورد دلیل شارژ نشدن گوشی ایفون و راهکارهایی برای سریع شارژ شدن و رفع این مشکل برای شما خواهیم گفت. وجود مشکل در کابل شارژر و یا خود گوشی منجر به شارژ نشدن گوشی آیفون می شود که شما می توانید با چند ترفند ساده از این موضوع جلوگیری کنید.

دلیل شارژ نشدن گوشی آیفون چیست؟

شارژ نشدن گوشی آیفون و تمامی گوشی های هوشمند یکی از رایج ترین مشکات و معضلاتی است که برای تمامی کاربران پیش می آید. با توجه به اینکه این ایراد کاملا طبیعی است و معمولا بعد از مدتی برای گوشی های هوشمند و ios به وجود می آید شما هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشید. دلایل زیادی منجر به شارژ نشدن گوشی ایفون می شود که در ادامه در مورد هر یک از آن ها برای شما توضیح خواهیم داد.

عواملی که از شارژ شدن گوشی آیفون جلوگیری می کند:

  • خراب بودن کابل شارژر
  • خراب بودن باتری گوشی
  • خراب بودن پورت شارژ گوشی
  • خراب بودن پریز برق
  • وجود گرد وخاک در پورت شارژ گوشی

هر یک از این موارد به تنهایی می تواند دلیل شارژ نشدن گوشی ایفون باشد. شما می توانید با بررسی هر یک از این موارد به شارژ شدن گوشی موبایل خود کمک کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این موارد به مختصر برای شما توضیح دهیم.

تعویض باتری

علت شارژ نشدن گوشی اپل در حالت روشن

خراب بودن کابل شارژر

در برخی از موارد ممکن است مشکل از شارژر باشد و شما باید شارژر گوشی خود را بررسی کنید. با توجه به اینکه ممکن است کابل شارژر در صورت جابه جایی مورد آسیب قرار بگیرد به اولین نکته ای که باید توجه داشته باشیم سیم شارژر می باشد. بهتر است کابل شارژر را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و از قطع نشدن آن مطمئن شوید. بعضی اوقات ممکن است قطع شدن سیم شارژر منجر به شارژ نشدن گوشی ایفون شود. این موارد می تواند به دلیل پارگی و پوسیدگی کابل باشد .

خراب بودن باتری گوشی

همان طور که می دانید باتری گوشی یکی از مهم ترین مواردی است که برای گوشی اهمیت دارد. اگر فکر می کنید کابل و سیم شارژر شما هیچ مشکلی ندارد شاید ایراد اصلی از باتری گوشی شما باشد. وقتی باطری عمر مفید خود را از دست داده باشد پس از مدتی به درستی شارژ نخواهد شد و این مشکل بیشتر در موارد که گوشی خاموش است رخ می دهد، یعنی عدم شارژ ایفون در حالت خاموش که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند.

بیشتر بخوانید  چرا باتری ایفون زود خالی میشه ؟ + راه حل

خراب بودن پورت شارژ گوشی

مورد بعدی که می تواند از شارژ نشدن گوشی ایفون جلوگیری کند. خرابی پورت و سوکت شارژ گوشی می باشد. ممکن است در برخی موارد شما خواسته باشید داخل سوکت را تمیز کنید و به همین جهت به درون پورت آسیب زده اید و همین موضوع از شارژ شدن گوشی شما جلوگیری می کند. پس می توانید این مورد را هم بررسی کنید.

خراب بودن پریز برق

خیلی از کاربران هستند که می گویند گوشی و شارژر هیچ مشکلی ندارد اما همچنان موبایل ایفون آن ها شارژ نمی شود. در این مواقع مشکل از پریز برق می شود و اتصالات که ممکن است در آن رخ داده باشد. شما می توانید با جابه جایی پریز برق گوشی خود را شارژ کنید و این مشکل را حل کنید.

وجود گرد وخاک در پورت شارژ گوشی

با توجه به اینکه سوکت شارژ گوشی هیچ محافظی ندارد ممکن است بعد از مدتی که شما از گوشی استفاده می کنید، داخل پورت کثیف شود و همین منجر به شارژ نشدن گوشی ایفون شود. به همین دلیل شما می توانید با تمیز کردن سوکت شارژ ایفون از شارژ نشدن آن جلوگیری کنید. شما می توانید با یک شی مانند خلال دندان داخل پورت را تمیز کنید.

روشن نشدن آیفون بعد از تمام شدن شارژ

یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از شارژ شدن گوشی اپل برای کاربران رخ دهدف روشن نشدن آن می شود. در برخی از موارد ممکن است گوشی موبایل شما بعد از اینکه کاملا شارژ شود روشن نشود و این کاملا یک مشکل طبیعی است. اگر گوشی شما کاملا خالی بوده و شما آن را به شارژ وصل کرده اید، زمان می برد برای اینکه بعد از شارژ شدن روشن شود. پس بعد از اینکه گوشی خود را از شارژ جدا کردید، اجازه دهید بعد از ۱۵ دقیقه آن را روشن کنید تا با این مشکل روبه رو نشوید.

روش هایی برای رفع مشکل شارژ نشدن باتری گوشی اپل

  1. تغییر پریز برق
  2. بررسی آدابتور شارژر
  3. بررسی کابل رابط
  4. بررسی پورت شارژر گوشی

بهترین روش برای شارژ سریع گوشی اپل

اگر می خواهید گوشی خود را در مدت زمانی کوتاه به شارژ وصل کنید و از شارژ شدن کامل آن اطمینان داشته باشید، پیشنهاد می کنیم گوشی خود را در حالت پرواز و یا ذخیره باتری موبایل قرار دهید، این دو روش منجر می شود که تمامی قابلیت های اصلی موبایل شما غیرفعال شود و به زود شارژ شدن گوشی موبایل شما کمک می کند.

یکی دیگر از مواردی که در زود شارژ شدن گوشی شما تاثیر دارد، بدون شک استفاده از شارژر اصلی و فابریک می باشد. سعی کنید همیشه از شارژر اصلی گوشی خود استفاده کنید. برخی از افراد بیشتر اوقات از پاوربانک استفاده می کنند که این یکی از اشتباهاتی است که آن ها منجر می شود. چرا که استفاده مداوم از پاور به مرور زمان منجر به آسیب رساندن به باتری گوشی اپل می شود.

شارژ ایفون در حالت خاموش

تا زمانی که گوشی خود را به شارژ وصل می کنید به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید چرا مه باعث دیر شارژ شدن گوشی شما می شود. همچنین باعث می شود تا باتری موبایل شما داغ شود و در نهایت منجر به خراب شدن آن می شود. به همین دلیل توصیه می کنیم گوشی را از قاب خارج کنید و برای شارژ کردن آن را در یک مکان خنک و به دور از حرارت قرار دهید.

در این مقاله در مورد دلیل شارژ نشدن گوشی آیفون برای شما توضیح دادیم. شما می توانید با بررسی تمامی این موارد از شارژ نشدن گوشی ایفون خود جلوگیری کنید. در ادامه این مقاله روش هایی برای شما گفته شد که می توانید با رعایت هر یک از آن ها به سریع تر شارژ شدن باتری گوشی آیفون خود کمک کنید.

برای بررسی مشکل شارژ نشدن گوشی اپل باید در نظر بگیرید که ایا این مشکل به صورت ناگهانی به وجود آمده است یا از قبل هم علائم آن مشاهده شده است. زیرا ممکن است بروز این مشکل به علت بعضی از موارد اشتباه در نگهداری باتری موبایل ایفون رخ دهد. ما در این مطلب به بررسی همه جانبه شارژ نشدن باطری گوشی ایفون پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *