آموزش, اخبار باتری آیفون

چرا باتری ایفون زود خالی میشه ؟ + راه حل

دلایل زیادی وجود دارد که می تواند منجر به خالی شدن باتری گوشی آیفون شود . رایج ترین سوال یک همه میپرسن اینه که : چرا باتری ایفون زود خالی میشه ؟ با ما باشید تا دلایل و راه های رفع اونو بهتون بگیم

چرا باتری ایفون زود خالی میشه ؟ با ما باشید تا دلایل و راه های رفع اونو بهتون بگیم

دلایل خالی شدن سریع باتری آیفون

فهرست محتوا نمایش

اگر مشکل این است که باتری آیفون به سرعت تخلیه می شود ، احتمالاً با بررسی موارد ذکر شده در قسمت بعدی می توانید این مشکل را تا حد زیادی حل کنید. در زیر لیستی از رایج ترین دلایل بارگیری سریع آیفون آورده شده است.

باطری ایفون ۸ کابل ایفون 8 قیمت شارژر اصلی ایفون 8 خرید آداپتور اصلی آیفون ۸

تنظیمات Push Mail فعال است

یکی از دلایل عمر کم باتری ممکن است فعال شدن تنظیمات ایمیل باشد. اگر گزینه Send to Push فعال باشد ، iPhone شما یک اتصال ثابت با سرور ایمیل شما برقرار می کند و همچنان درخواست ایمیل می کند. این جریان اطلاعات به سرعت باتری شما را خالی می کند.

چرا باتری ایفون زود خالی میشه ؟ + راه حل

خدمات مکان Location در تلفن فعال است (Location Services)

دلیل دیگر اینکه چرا باتری به سرعت تمام می شود فعال بودن سرویس مکان یابی است. بنابراین ، بهتر است این گزینه را غیرفعال کنید. توصیه می شود خدمات مکان به طور کامل غیرفعال نشده و برای برنامه هایی که نیاز به استفاده از این سرویس دارند فعال باقی بمانند.

Turn Location Services and GPS on or off on your iPhone, iPad, or iPod touch

اسکن آیفون یا iPhone Analytics فعال است

دلیل دیگر کم بودن شارژ باتری اورجینال آیفون این است که گزینه iPhone Analytics فعال است. غیرفعال کردن این گزینه به طور خودکار ارسال اطلاعات به Apple در مورد نحوه استفاده از iPhone خود را متوقف می کند.

دلایل خالی شدن سریع باتری آیفون

همه اعلان ها فعال است

با روشن کردن اعلان ها ، باتری آیفون نیز به سرعت تخلیه می شود. بنابراین ، هنگام انتخاب برنامه هایی که اعلانات مجاز به آنها است ، باید مراقب باشید. به تنظیمات »اعلان ها بروید تا اعلان ها را در تلفن خود غیرفعال کنید.

لیستی از برنامه ها را مشاهده خواهید کرد که تحت نام هر یک از آنها گزینه یا نوع اعلان هایی که برنامه می تواند برای شما ارسال کند (نشان ها ، صداها ، بنرها) لغو شده است. در این بخش ، روی برنامه هایی که نمی خواهید اعلان ها از آنها دریافت شود ضربه بزنید و دکمه Allow notification را در کنار آنها بردارید.

 فعالیت همه ویجت ها  فعال است

ویجت ها اپلت هایی هستند که در پس زمینه iPhone شما اجرا می شوند و به شما این امکان را می دهند تا به آسانی به اطلاعات به روز در مورد برنامه های مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید. غیرفعال کردن این ویژگی تا حد زیادی از خالی شدن زودهنگام باتری آیفون جلوگیری می کند.

برای دسترسی به ابزارک ها ، دکمه صفحه اصلی را لمس کرده و به صفحه اصلی گوشی خود بروید ، سپس انگشت خود را از چپ به راست بکشید. به پایین صفحه بروید و روی دکمه ویرایش دایره ضربه بزنید. در این قسمت لیستی از ابزارک هایی را که می توانید در iPhone اضافه یا کم کنید ، مشاهده خواهید کرد. برای حذف ویجت ، روی دکمه قرمز رنگ کنار آن ضربه بزنید.

قیمت باتری آیفون 7 پلاس خرید کابل شارژر آیفون 7 پلاس قیمت شارژر اصلی ایفون 7 پلاس اداپتور ایفون ۷ پلاس

برای دیدن ویدئو وی پی ان را روشن کنید

راه هل هایی برای حل مشکل اینکه چرا باتری ایفون زود خالی میشه

در این بخش ، برخی از راه حل های موجود برای حل مشکل تخلیه سریع باتری آیفون ذکر خواهد شد. اگر روشهای ذکر شده در زیر مشکل باتری را برطرف نمی کند ، احتمالاً مشکل از تعمیرات سخت افزاری و سخت افزاری (نظیر تعویض باتری آیفون) بر روی دستگاه است.

برنامه های شلوغ را حذف کنید

برخی از برنامه ها هستند که مصرف زیادی از باتری دارند. به منظور حل مشکل تخلیه سریع باتری آیفون ، بهتر است این برنامه ها را شناسایی و حذف کنید. وارد تنظیمات تلفن شده و سپس گزینه Battery را انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید میزان مصرف باتری هر برنامه را بدانید و برنامه قدرتمند را حذف کنید.

غیرفعال کردن به روز رسانی خودکار

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای رفع سریع خالی شدن باتری Apple iPhone انجام دهید این است که به روز رسانی خودکار را در App Store غیرفعال کنید. منوی تنظیمات را باز کرده و iTunes و App Store را انتخاب کنید.

سپس به پایین صفحه بروید و اسلایدر کنار گزینه های مختلف ارائه شده را خاموش کنید. این اسلاید را می توانید در قسمت بارگیری خودکار مشاهده کنید.

خاموش کردن iPhone (هفته ای یکبار)

خاموش کردن iPhone می تواند در حل مشکلات خرابی بسیار مثر باشد.

به روزرسانی برنامه پس زمینه را غیرفعال کنید

توجه به این قسمت و غیرفعال کردن آن نیز می تواند در حل مشکل تخلیه سریع باتری آیفون مثر باشد. فعال کردن این برنامه ها به تلفن شما امکان می دهد داده های جدید را با استفاده از Wi-Fi و داده های تلفن بارگیری کند (حتی زمانی که از آن برنامه ها استفاده نمی کنید).

برای غیرفعال کردن این مورد ، به تنظیمات »عمومی» به روز رسانی برنامه پس زمینه بروید. برای مشاهده همه برنامه هایی که این گزینه برای آنها فعال شده است ، به پایین بروید. موارد را انتخاب و غیرفعال کنید.

برای دیدن ویدئو وی پی ان را روشن کنید

تعمیر و تعویض باتری آیفون

تعمیر و تعویض باتری آیفون یکی از تخصصی ترین خدمات ارائه شده توسط نمایندگی اپل است که دارای قسمت جداگانه ای برای ارائه خدمات تخصصی سخت افزار و نرم افزار است. مرکز تعمیرات آیفون با همکاری پرسنل مجرب و آموزش دیده و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات ، تعمیرات آیفون را مطابق با تمام استانداردهای تعیین شده توسط سازنده انجام می دهد.

کاربران گرامی ، با مراجعه به این مرکز و مراجعه به قسمت مربوط به دستگاه خود ، قادر خواهید بود تخصصی ترین خدمات مورد نیاز از جمله خدمات مربوط به تعمیر و تعویض باتری آیفون و حل مشکل زودهنگام را دریافت کنید. تخلیه باتری آیفون

کارهای دیگری را می توان انجام داد تا باتری آیفون به سرعت تخلیه شود. این موارد عبارتند از: خنک نگه داشتن iPhone ، خاموش و روشن کردن خودکار گوشی ، غیرفعال کردن تصاویر غیر ضروری ، بازگرداندن iPhone به حالت DFU ، تنظیم مجدد کارخانه و راه اندازی مجدد iPhone.

همانطور که در بالا ذکر شد ، اگر این مشکل تخلیه زود هنگام باتری آیفون شما در مراحل بالا حل نشده است ، احتمالاً این مشکل به دلیل نقص سخت افزاری دستگاه است که باید توسط کارشناسان تعمیر حل شود.

تعمیر و تعویض باتری آیفون

از خالی شدن باتری آیفون جلوگیری کنید

راه های زیادی برای رفع مشکل تخلیه باتری آیفون وجود دارد. با بررسی موارد زیر می توانید از شارژر آیفون خود برای مدت طولانی تری استفاده کنید. سپس با ما در مورد راههای رفع خرابی باتری آیفون همراه باشید.

  1. در مرحله اول ، باید همه برنامه های خود را بررسی کرده و در صورت عدم نیاز آنها را حذف کنید. برنامه های کاربردی که برای تلفن نصب می شوند به طور کلی برای رفع نیازها و ارائه اطلاعات به ما هستند ، می توانید با حذف برنامه های غیر ضروری ، بار iPhone را کاهش دهید.
  2. نکته بعدی که باید به آن اشاره کرد GPS است. گوشی های هوشمند دارای این ویژگی به طور خودکار مکان کاربر را ردیابی می کنند. این ممکن است گاهی لازم باشد ، اما می تواند عمر باتری شما را کند کند. غیرفعال کردن آن از تخلیه سریع شارژ جلوگیری می کند.
  1. پس از اتمام کار با تلفن ، سعی کنید آن را خاموش کرده و اجازه ندهید که به طور خودکار خاموش شود ، و نکته بعدی که باید به آن توجه کنید این است که گوشی خود را از کنار صفحه روی صفحه به خواب ببرید. حذف ابزارک های غیر ضروری نیز می تواند بار آیفون را افزایش دهد.
  2. اگر می خواهید گوشی شما شارژ بیشتری ذخیره کند ، بهتر است از کاغذ دیواری های متحرک استفاده نکنید ، این کاغذ دیواری ها زیبایی خاصی دارند ، اما می توانند باتری زیادی مصرف کنند. می توانید از زیباترین تصاویر پس زمینه غیر متحرک استفاده کنید.
  3. فروشگاه App iOS می تواند برنامه ها را به طور خودکار به روز کند ، که می تواند بار iPhone را تا حد زیادی کاهش دهد. می توانید این قسمت را غیرفعال کرده و در صورت لزوم برنامه های مورد نیاز خود را به روز کنید.
  4. آخرین چیزی که می خواهیم به آن اشاره کنیم تعویض باتری است. اگر با امتحان همه این موارد هنوز مشکل اتمام سریع باتری آیفون شما برطرف نشد ، باید باتری گوشی خود را تعویض کنید.
بیشتر بخوانید  باتری تقویت شده چیست؟
باتری ایفون ۶ پلاس قیمت کابل شارژر آیفون6 پلاس قیمت شارژر اصلی ایفون 6plus آداپتور آیفون 6plus

10 روش خفن برای جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون

روش اول: بررسی و حذف اپلیکیشن های پر مصرف

اپلیکیشن هایی که در آیفون یا آیپد شما نصب می‌شود برای ارائه اطلاعات لازم و عملکرد نیاز به درگیر کردن اجزای سخت افزاری گوشی و ر نتیجه صرف انرژی (شارژ باتری) هستند. بنابراین اپلیکیشن ها باید از نظر میزان مصرف انرژی به خوبی بهینه سازی شوند و اگر این امر در آن ها صورت نپذیرد، منجر به خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون یا آیپد می‌شوند.

خوشبختانه سیستم عامل iOS روشی برای مشاهده میزان مصرف شارژ باتری هر یک از اپلیکیشن های مختلف نصب شده در دستگاه ارائه کرده است. برای دسترسی به این بخش کافیست وارد Settings شده و سپس گزینه Battery را انتخاب کنید. مشاهده خواهید کرد که مثل عکس فوق یک لیست از اپلیکیشن های نصب شده روی دستگاه نمایان می‌شود.

در سمت راست هر یک از اپلیکیشن ها درصدی مشخص است. این درصد در حالت عادی میزان مصرف شارژ هر یک از اپلیکیشن ها را در طول 24 ساعته گذشته نمایش می‌دهد. می‌توانید از بالای این لیست گزینه “Last 4 Days” را انتخاب کنید تا میزان مصرف شارژ اپلیکیشن ها در 4 روز گذشته نمایش داده شود.

اپلیکیشن هایی که در این لیست مصرف شارژ بالایی دارند، بهتر است از گوشی شما حذف شوند. حذف اپلیکیشن های پر مصرف یکی از بهترین روش های جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد های اپل محسوب می‌شود.

روش دوم: بررسی و غیر فعال کردن عملکرد اپلیکیشن ها در پس زمینه

خیلی از اپلیکیشن هایی که روی گوشی نصب می‌کنید به طور خودکار در پس زمینه دستگاه فعالیت می‌کنند و اطلاعات خود را به روز نگه می‌دارند. این مسئله منجر به مصرف شارژ باتری می‌شود. طبیعی است که هر چقدر تعداد اپلیکیشن های فعال در پس زمینه گوشی شما بیشتر باشد،

خالی شدن شارژ باتری دستگاه هم با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد. بنابراین همیشه باید اپلیکیشن های فعال در پس زمینه آیفون یا آیپد خود را بررسی کرده و تا حد ممکن از عملکرد اپلیکیشن های غیر ضروری جلوگیری کنید.

برای انجام این کار کافیست به قسمت Settings و سپس General مراجعه کرده و گزینه Background App Refresh را انتخاب نمایید. مشاهده خواهید کرد که صفحه‌ای مشابه عکس فوق نمایان می‌شود. می‌توانید با غیر فعال کردن گزینه Background App Refresh در بخش فوقانی این صفحه، فعالیت تمام اپلیکیشن ها در پس زمینه گوشی را غیر فعال نمایید.

انجام این کار به شدت در جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد موثر خواهد بود، اما در سمت مقابل منجر به ایجاد شدن مشکلات زیادی می‌شود. برای مثال در این حالت با خارج شدن از برنامه تلگرام، هیچ نوتیفیکیشنی در ازای دریافت پیام های جدید دریافت نخواهید کرد و حتما باید وارد اپلیکیشن تلگرام شوید تا نوتیفیکیشن های آن نمایش داده شوند.

برای جلوگیری از بروز این مشکل و ایجاد بهترین حالت ممکن توصیه می‌کنیم گزینه Background App Refresh را فعال باقی بگذارید و لیست اپلیکیشن های بخش زیرین صفحه را بررسی کنید و آن دسته از برنامه هایی که نیازی ندارید تا اطلاعات آن ها در پس زمینه گوشی به روز شوند را غیر فعال نمایید. انجام این کار هم در جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد بسیار موثر خواهد بود.

برای دیدن ویدئو وی پی ان را روشن کنید

روش سوم: محدود کردن دسترسی به موقعیت مکانی

گوشی های هوشمند دارای سنسور GPS داخلی هستند و بدین صورت موقعیت مکانی کاربر را دنبال می‌کنند. از این ویژگی در اپلیکیشن های مختلفی استفاده می‌شود تا اطلاعات اپلیکیشن به روز نگه داشته شوند، اما متاسفانه فعال بودن سرویس های مرتبط با قابلیت “تشخیص موقعیت مکانی” (Location Services) منجر به افزایش مصرف شارژ باتری خواهند شد.

بنابراین توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد تنظیمات این بخش از آیفون خود را هم بهینه سازی کنید. بدین منظور وارد بخش Settings و سپس Privacy شده و گزینه Location Services را انتخاب نمایید.

از این قسمت می‌توانید قابلیت Location Services را غیر فعال کنید یا با انتخاب هر یک از اپلیکیشن های مختلف موجود دسترسی آن ها به قابلیت مذکور را غیر ممکن کنید. یکی از بهترین روش هایی که در این حالت می‌توانید استفاده کنید آن است که اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب و سپس گزینه While Using the App را انتخاب نمایید.

در این حالت اپلیکیشن مورد نظر فقط در شرایطی که توسط کاربر اجرا شده باشد می‌تواند به موقعیت مکانی وی دسترسی یابد و در غیر این صورت در پس زمینه گوشی به سرویس موقعیت مکانی دسترسی نخواهد داشت. بدین ترتیب از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد جلوگیری می‌شود.

روش 4: اعلان فوری برنامه ایمیل را غیرفعال کنید

برنامه ایمیل iPhone طراحی شده است تا در ازای دریافت ایمیل های جدید بدون تاخیر ، اعلان ها را ارائه دهد. این ویژگی Push Notification نام دارد. اگرچه فعال کردن این ویژگی اطمینان می دهد که بین زمان دریافت ایمیل و اطلاع رسانی آن هیچ تاخیری وجود ندارد ،

اما از طرف دیگر ، منجر به تخلیه سریع باتری iPhone و iPad می شود ، زیرا برنامه ایمیل به طور مداوم فعال است به سابقه و اطلاعات به روز می شود و سعی می کند به محض دریافت ایمیل جدید ، اعلان ها را ارائه دهد. اما چگونه می توانیم از این امر جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از تخلیه سریع iPhone و iPad خود ، می توانید ویژگی اعلان فشار برنامه برنامه ایمیل دستگاه خود را غیرفعال کنید. برای انجام این کار ، به تنظیمات و سپس به ایمیل ، مخاطبین و تقویم بروید. احتمالاً در این قسمت گزینه Push به طور پیش فرض انتخاب شده است.

برای جلوگیری از تخلیه سریع باتری iPhone یا iPad خود می توانید بین Fetch یا Manual یکی را انتخاب کنید. انتخاب گزینه دریافت باعث می شود برنامه ایمیل وضعیت دریافت ایمیل را در فواصل مختلف که تعیین کرده اید به روز کند و انتخاب گزینه دستی نیز باعث می شود برنامه ایمیل فقط زمانی که کاربر آن را به صورت دستی اجرا می کند ، اعلان های ایمیل را دریافت کند. جدید نشان دهید.

روش 5: از حالت کم مصرف استفاده کنید!

اگر در شرایط بحرانی قرار دارید و به iPhone یا iPad نیاز دارید تا باتری را تا حد ممکن شارژ نگه دارید ، می توانید از حالت کم مصرف استفاده کنید. برای این کار کافی است به تنظیمات و سپس Battery رفته و گزینه Low Power Mode را روشن کنید.

توجه داشته باشید که فعال کردن این گزینه بسیاری از ویژگی های دستگاه و عملکرد همه برنامه های پس زمینه گوشی را غیرفعال می کند. از این ویژگی فقط در شرایط بحرانی استفاده کنید تا مانع از اتمام سریع شارژ iPhone یا iPad خود شوید.

روش 6: آیفون را روی صفحه نمایش بخوابانید یا بعد از استفاده از گوشی دکمه پاور را بزنید تا نمایشگر خاموش شود!

یکی از ویژگی هایی که اپل از آیفون 5S به بعد به آیفون های خود معرفی کرده است ، قابلیتی به نام Face Down Detection است که با قرار دادن گوشی روی صفحه یا هر جای دیگر به طور خودکار دستگاه را خاموش می کند.

بنابراین ، با خاموش کردن زودتر صفحه تلفن ، میزان مصرف شارژ تا حد زیادی کاهش می یابد ، زیرا بخش بزرگی از شارژ باتری همیشه توسط صفحه LCD آن مصرف می شود.

همچنین با فشردن دکمه روشن / خاموش بعد از استفاده از دستگاه و باعث خاموش شدن سریع صفحه نمایش ، می توانید تا حد زیادی از تخلیه سریع باتری آیفون یا آیپد خود جلوگیری کنید.

قیمت باتری ایفون ۸ پلاس قیمت کابل شارژر آیفون 8 پلاس iphone 8 plus charger خرید آداپتور اصلی آیفون ۸ پلاس

روش 7: ابزارک های غیر ضروری را حذف کنید

ویدجت هایی که در صفحه قفل آیفون شما فعال هستند اطلاعات خود را دائماً به روز می کنند. همانطور که می دانید ، به روز رسانی اطلاعات نیاز به برق یا شارژ باتری دارد. بنابراین اگر تعداد ویجت های فعال را افزایش دهید ، با مشکل تخلیه سریع باتری iPhone یا iPad روبرو خواهید شد. ابزارهای غیر ضروری را تا آنجا که ممکن است حذف کنید تا از این مشکل جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید  آیفون SE پلاس با مدل بزرگتر برای سال 2024 رونمایی خواهد کرد.

برای حذف ابزارک ها از صفحه قفل iPhone و iPad های Apple ، کافی است انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید ، مرکز اعلانات را راه اندازی کنید و سپس انگشت خود را از راست به چپ صفحه برای نمایش ویجت ها بکشید. به برگه به پایین صفحه بروید و ویرایش را انتخاب کنید. اکنون می توانید ویجت ها را از صفحه قفل آیفون حذف کنید.

برای دیدن ویدئو وی پی ان را روشن کنید

روش 8: از کاغذ دیواری های متحرک استفاده نکنید!

تصاویر پس زمینه پویا یا متحرک که می توانند در پس زمینه صفحه قفل و آیفون خانگی استفاده شوند عالی به نظر می رسند ، اما باعث تخلیه سریع باتری گوشی می شوند ، بنابراین توصیه می کنیم تا حد امکان و به صورت ساده از این صفحه پس زمینه استفاده نکنید.

به تصویر زمینه (استفاده متحرک دیگر) در صفحه قفل iPhone و پس زمینه صفحه اصلی. برای این کار وارد قسمت Settings شده و گزینه Wallpaper را انتخاب کنید. گزینه Choose wallpaper را انتخاب کرده و یک عکس غیر متحرک مناسب انتخاب کنید. با انجام این کار تا حدودی از تمام شدن سریع iPhone یا iPad جلوگیری می شود.

روش 9: غیرفعال کردن انیمیشن ها

با غیرفعال کردن جلوه های بصری رابط کاربری iPhone یا iPad خود ، می توانید مصرف باتری گوشی را نیز کاهش دهید. برای انجام این کار ، باید وارد قسمت تنظیمات شوید و سپس iPhone یا iPad خود را عمومی کرده و گزینه Accessibility را انتخاب کنید.

حال باید گزینه Reduce Motion را فعال کنید تا جلوه های بصری و متحرک سازی رابط کاربری دستگاه را تا حد ممکن کاهش دهید ، بنابراین از تخلیه سریع باتری آیفون یا آیپد جلوگیری کنید.

روش 10: به روزرسانی خودکار را در App Store غیرفعال کنید

فروشگاه برنامه iOS دارای قابلیت بارگیری خودکار به روزرسانی ها به صورت پیش فرض است ، اما این باعث افزایش عمر باتری می شود. بنابراین ، برای جلوگیری از تخلیه سریع باتری iPhone یا iPad خود ، باید این ویژگی را غیرفعال کنید.

برای این کار به قسمت Settings رفته و گزینه iTunes and App Store را انتخاب کنید. به پایین صفحه بروید و در قسمت Automatic Downloads ، نوار لغزنده را در کنار گزینه های مختلف ارائه شده خاموش کنید.

خالی شدن سریع باتری آیفون 7 و 7 پلاس

مشکل خالی شدن سریع باتری ایفون ۷ و باتری ایفون ۷ پلاس غیر منتظره نیست. بنابراین ، اگر سریعتر از حد معمول تخلیه شود ، باید تعمیر شود. قبل از اینکه برای تعمیر سخت افزاری گوشی خود اقدام کنید راه حل های ارائه شده در ادامه این مطلب را مطالعه کنید

Location services را خاموش کنید

 

Settings (تنظیمات) را مجدد راه اندازی کنید
از حالت Low Power Mode استفاده کنید
بازیابی از طریق بکاپ گرفتن
برگرداندن به نسخه قدیمی تر iOS
برنامه ها را چک کنید
بروزرسانی آیفون ۷ و ۷ پلاس
خاموش کردن اعلان برخی از برنامه ها
راه اندازی مجدد آیفون ۷ و  ۷ پلاس
فعال کردن Mode Airplane در ایفون ۷ و ۷ پلاس
مدیریت صفحه نمایش ایفون ۷ و ۷ پلاس

 

برای دیدن ویدئو وی پی ان را روشن کنید

خالی شدن سریع باتری آیفون 6s

یکی از شایع ترین مشکلات باتری آیفون 6s زود تمام شدن شارژ آن است و طول عمر مناسب این باطری پایین می باشد. شاید لازم باشد چند نکته را به شما بگویم که می تواند به عمر بیشتر iPhone 6S کمک کند تا بتوانید آن را بیشتر نگه دارید.

  • حالت کم مصرف Low Power Mode

با این حال ، وقتی تلفن شما در 10 or یا 20 is است بسیار کارآمد است ، اما باید توجه داشت که این عملکرد برای پس از معرفی iOS 9 است و این حالت را ذخیره کنید تا باتری بیشتر شارژ شود. برای استفاده از حالت دستی این عملکرد مراحل زیر را دنبال کنید:

تنظیمات> باتری> حالت کم مصرف

برای دیدن ویدئو وی پی ان را روشن کنید

  • برنامه های در حال اجرا را در Iphone 6s ببندید

به خاطر داشته باشید که اپل اعلام کرده است که بستن برنامه های باز iPhone 6s تاثیری در مصرف باتری ایفون ۶اس شما نخواهد داشت و مهم نیست که بخواهید برنامه های باز را ببندید یا باز کنید.

خرید باتری آیفون 6 خرید کابل آیفون 6 قیمت شارژر ایفون ۶ اداپتور ایفون ۶
  • هنگامی که آنتن مشکل دارد ، حالت هواپیما را روشن کنید

وقتی در مکانهای جغرافیایی خاصی هستید که نمی توانید از حامل استفاده کنید ، مطمئناً مصرف باتری شما افزایش می یابد ، زیرا تلفن هوشمند iPhone 6S به دنبال یک حامل فعال است و این باعث تخلیه زیاد باتری می شود ، بنابراین مطمئن شوید که این کار را انجام می دهید. تلفن خود را در حالت هواپیما قرار دهید.

  • موارد اضافی برای iPhone 6S

iPhone 6S یک تلفن هوشمند است ، اما اگر برنامه های اضافی را روی این تلفن بریزید ، عمر باتری خوبی نخواهد داشت ، زیرا هر تلفن همراه هنگام بارگیری برنامه های اضافی نیمه فعال است و به ویژه اعلان های آن باز است و مجاز نیست. به باتری طول عمر دارد ، بنابراین باید برنامه های غیر ضروری را حذف کرده یا حداقل اعلان های آنها را خاموش کنید.

  • برنامه هایی که مصرف زیادی از باتری iPhone 6S دارند.

یکی از برنامه هایی که مصرف باتری را تا حد زیادی افزایش می دهد فیس بوک است ، این برنامه حجم زیادی از باتری را مصرف می کند و اگر از آن استفاده نمی کنید آن را حذف کنید.

خالی شدن سریع باتری آیفون 6s

  • غیرفعال کردن به روز رسانی برنامه

iPhone 6S دارای ویژگی به نام update است که به زمان بروزرسانی امکان بارگیری مجدد داده ها را می دهد (حتی اگر قبلاً داده ها را بارگیری کرده اید) و مقدار قابل توجهی از داده ها را بر روی تلفن همراه خود ذخیره کنید. برای غیرفعال کردن دستی به روزرسانی ، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

تنظیمات> عمومی> به روز رسانی برنامه پس زمینه

  • GPS را بر روی iPhone 6S خاموش کنید

این سرویس آیفون 6 اس شارژ زیادی مصرف می کند ، شاید شما نقشه گوگل دارید و مجبور هستید از GPS استفاده کنید ، سعی کنید تا حد امکان از GPS برای کاهش مصرف باتری خود استفاده نکنید. می توان گفت که مصرف باتری در هنگام Location Services بسیار بیشتر از سایر مدل ها است.

خالی شدن سریع باتری آیفون 5s

از آنجا که آیفون 5s یک تلفن هوشمند نسل قدیمی است ، به احتمال زیاد باتری آیفون 5s در حداکثر بهره وری کار نخواهد کرد. هنگامی که تلفن بیش از یک سال استفاده می شود ، سلامت باتری آیفون 5 اس شما 100 درصد نخواهد بود و بسته به نحوه استفاده از دستگاه به 90 یا کمتر می رسد.

بهترین راه حل در این زمان تعویض باتری با باتری جدید است. اگر باتری گوشی شما خوب است اما همچنان سریع تخلیه می شود ، وقت آن است که مراحل عیب یابی توصیه شده در زیر را دنبال کنید. قبل از انجام مراحل ذکر شده در زیر ، مطمئن شوید که تلفن شما آخرین نسخه نرم افزار را اجرا می کند. این امر احتمال بروز مشکلات در نسخه قدیمی نرم افزار را به حداقل می رساند.

خالی شدن سریع باتری آیفون 5s

 

باتری 5s کابل شارژر آیفون 5s قیمت شارژر ایفون ۵ اس خرید آداپتور اصلی آیفون 5s
  • Location services را خاموش کنید
  • Settings (تنظیمات) را مجدد راه اندازی کنید
  • از حالت Low Power Mode استفاده کنید
  • بازیابی از طریق بکاپ گرفتن
  • برگرداندن به نسخه قدیمی تر iOS
  • برنامه ها را چک کنید
  • بروزرسانی آیفون 5 اس
  • خاموش کردن اعلان برخی از برنامه ها
  • راه اندازی مجدد آیفون فایو اس
  • فعال کردن Mode Airplane
  • مدیریت صفحه نمایش

علت زود خالی شدن باتری ایفون ایکس

زود خالی شدن باتری ایفون ایکس یکی از رایج ترین مشکلاتی است که بسیاری از کاربران با آن روبرو هستند و از آن شکایت دارند. اما آیا می دانستید که این مشکل به راحتی و با چند راه حل ساده قابل حل است؟ در این مقاله می خواهیم نحوه رفع مشکل تخلیه باتری Apple iPhone X را به شما نشان دهیم

علت زود خالی شدن باتری ایفون ایکس

  1. شناسایی و حذف اپلیکیشن های پرمصرف
  2. باتری آیفون X با فورس ریست یا هارد ریستارت
  3. استفاده از حالت Low Power Mode
  4. رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X با عدم استفاده از والپیپرهای دینامیک
  5. غیر فعالسازی قابلیت Fitness Tracking
  6.  غیر فعالسازی Location Services
  7. جلوگیری از فعالیت اپلیکیشن ها در پس زمینه
  8. غیر فعال کردن دانلودهای خودکار
  9. غیر فعال کردن قابلیت Auto Brightness
  10. غیر فعالسازی قابلیت های ارتباطی غیر ضروری مثل بلوتوث، وای فای، موبایل دیتا و غیره
  11. نصب آپدیت های iOS
بیشتر بخوانید  علت شارژ نشدن ایفون بیشتر از 80 درصد

خالی شدن باتری ایفون از شب تا صبح

تلفن همراه شما معمولاً از مرورگر، موسیقی یا تماس در این حالت استفاده می کند. بسیاری از این عملکردها به حالت تعلیق درآمده اند. این بدان معنی است که آنها می توانند در صورت لزوم با حداقل توان کار کنند. اکثر بازی‌ها برای استفاده سنگین در حالت تعلیق بار زیادی مصرف می‌کنند.

راه اندازی مجدد دستگاه به طور کلی مصرف بار این برنامه ها را حذف می کند. با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در زمینه تلفن همراه؛ اکثر آنها قابلیت خاموش کردن برنامه هایی را دارند که باعث مصرف بیش از حد باتری می شوند، این مزیت می تواند عمر باتری گوشی را نیز افزایش دهد.

علت خالی شدن باتری گوشی ایفون بدون استفاده

تمام باتری های تلفن همراه پس از شارژ شدن مقداری از شارژ خود را از دست می دهند. برخی از تلفن های همراه به دلیل مواد پایه و بسیاری عوامل دیگر، باتری بیشتری نسبت به سایرین دارند. بنابراین به طور کلی می توان گفت که بسیاری از گوشی های هوشمند هرگز به طور کامل خاموش نمی شوند و با اقدامات خاصی که انجام می دهید می توان آنها را روشن کرد.

علت خالی شدن باتری گوشی ایفون بدون استفاده

  1. استفاده از برنامه های پرمصرف
  2. ویجت ها
  3. اتصال به اینترنت
  4. فعال بودن برخی از از ابزارها
  5. بروز رسانی خودکار اپلیکیشن ها
  6. تنظیمات صفحه نمایش
  7. داغ شدن گوشی

آپدیت‌ها بعضی اوقات ممکن است با سیستم عامل گوشی‌ها سازگار نباشند! یکی از مهمترین ایراداتی که گوشی‌های اپل بعد از آپدیت ممکن است پیدا کنند، خالی‌شدن زود هنگام باتری است. گوشی‌هایی که معمولا زود باتری خالی می‌کنند، باتری آن‌ها نیز داغ می‌شود و ممکن است در هنگام اجرای برنامه‌ها با کندی قابل توجهی همراه باشند.

چرا باتری گوشی اپل زود خالی میشه؟

در این مقاله به طور کامل سوال چرا باتری گوشی اپل زود خالی میشه را زیر ذره‌بین می‌بریم و راهکار‌های متفاوتی را برای حل این مشکل ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

علت زود شارژ خالی کردن گوشی چیست؟

علت زود شارژ خالی‌کردن گوشی چیست؟

اپل در آپدیت سیستم عامل خود همیشه سعی داشته تا امکانات و ویژگی‌های جذابی را برای کاربران خود معرفی و در دسترس قرار دهد؛ اما در اواخر سال 2016 و اوایل سال 2017 میلادی بسیاری از کاربران در توییتر اعلام کردند که هنگامی که گوشی‌های آیفون خود را به ios10 و ios10.2 آپدیت کرده‌اند، با مشکلات داغ‌شدن و زود خالی‌شدن باتری گوشی‌هایی آیفون‌شان روبرو شده‌اند.

از آن سال به بعد کاربران کمی با تردید گوشی‌های آیفون خود را آپدیت می‌کنند؛ بهتر است بدانید که زود خالی‌شدن باتری دلایل بسیار زیادی می‌تواند داشته باشد و با راهکار‌های متفاوتی قابل حل است که در این مقاله بطور کامل آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

لازم به ذکر است که گارد گوشی ‌هایی که از پلاستیک غیراستاندارد ساخته شده باشد، ممکن است در محیط‌های نسبتا گرم دمای cpu را افزایش داده و باتری گوشی داغ و زود خالی شود. این مورد در باتری آیفون 7 بسیار دیده شده است.

1.    قبل از اتهام به اپل و آپدیت ios، برنامه‌های نصب شده را بررسی کنید

ممکن است علت زود خالی‌شدن باتری اپل شما، وجود اپلیکیشن‌های مخرب باشد؛ به همین دلیل قبل از اینکه آپدیت‌های ios را زیر سوال ببریم، بهتر است اپلیکیشن‌های نصب شده خود را بطور جدی بررسی کنیم. برای بررسی اپلیکیشن‌ها از بخش تنظیمات گزینه battery را تپ کنید و وارد Battery Usage شوید.

در بخش Battery Usage کلیه‌ی اپلیکیشن‌های که بیشترین مصرف باتری دارند را مشاهده می‌کنید. ابتدا اپلیکیشن‌هایی که ناشناس هستند و یا مصرف باتری زیادی دارند را از گوشی خود حذف کنید. بعد از حذف اپلیکیشن‌های مخرب، ناشناس و برنامه‌هایی که مصرف باتری زیادی دارند، به طرز قابل توجهی می‌بینید که باتری گوشی شما بهینه‌تر شده است.

شارژر فیک؛ علت خالی‌شدن باتری گوشی بدون استفاده

2.    شارژر فیک؛ علت خالی‌شدن باتری گوشی بدون استفاده

گاهی اوقات استفاده از شارژ‌ر و کابل لایتنینگ فیک می‌تواند باتری گوشی را با اختلالات جدی مواجه کند؛ چنانچه از شارژر فیک استفاده می‌کنید احتمالا مشکل خالی‌شدن باتری از شارژر باشد. درصورتی‌که باتری با شارژر همسو با خودش شارژ نشود، آسیب دیده و بدون استفاده نیز زود خالی می‌شود.

توصیه می‌کنیم لوازم جانبی خود را از فروشگاه‌های معتبری تهیه کنید. جانبی بهترین فروشگاه لوازم جانبی موبایل و تبلت در ایران است؛ برای خرید انواع مموری کارت، اسپیکر، شارژر اورجینال آیفون، ساعت‌ های هوشمند و… از منوی بالا وارد صفحات مربوطه شوید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت، و درب منزل تحویل بگیرید.

جلوگیری از خالی‌شدن باتری گوشی با فعالسازی low power mode

3.    جلوگیری از خالی‌شدن باتری گوشی با فعالسازی low power mode

اپل در هر آپدیتی امکانات و ویژگی‌های جدیدی را به کاربران خود معرفی می‌کند. در ios9 آپدیت از ویژگی Low Power Mode به منظور کاهش مصرف انرژی رونمایی کرد. با فعالسازی Low Power Mode تنظیمات خاصی جهت مصرف بهینه‌ی باتری گوشی اعمال می‌شود؛ به طور مثال انیمیشن‌ها کمتر و نور صفحه زمینه نیز کاهش پیدا می‌کند تا مصرف باتری کمتر شود.

برای فعالسازی Low Power Mode از بخش تنظیمات گوشی آیفون خود گزینه Battery را تپ و گزینه‌ی Low Power Mode را انتخاب کنید.

4.    فعالسازی Airplane mode برای مصرف بهینه باتری

پیشنهاد می‌کنیم در مواقعی که هیچگونه نیازی به گوشی آیفون خود ندارید قابلیت Airplane mode را فعال کنید تا همه‌ی اپلیکیشن‌هایی که به در پس‌زمینه اجرا هستند و از اینترنت استفاده می‌کنند، قطع شوند. همچنین اگر در مکانی قرار گرفتید که پوشش آنتن دهی خوبی ندارد بهتر است Airplane mode را فعال کنید؛

چراکه در این مواقع گوشی آیفون شما تلاش بیشتری می‌کند که به شبکه متصل شود؛ قطع و وصلی‌های زیاد باعث مصرف بیش از حد باتری می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم که مقاله علت زود خالی ‌شدن باتری گوشی را مطالعه کنید.

غیرفعالسازی آپدیت برنامه‌ها در پس‌زمینه، جهت جلوگیری از خالی‌شدن باتری

5.    از آپدیت برنامه‌ها در پس‌زمینه جلوگیری کنید

اپلیکیشن‌های زیادی به منظور دریافت پیام جدید به شما اعلانی را نمایش می‌دهند و در بک‌گراند، مدام رفرش می‌شوند. بطور مثال چنانچه در گوشی آیفون خود سرویس ایمیلی داشته باشید، با دریافت ایمیل جدید اپ ایمیل رفرش شده و اعلان جدیدی را به شما نمایش می‌دهد؛ امکان رفرش شدن برنامه‌ها در بک‌گراند، مصرف باتری را افزایش می‌دهد.

برنامه‌هایی که اعلان و رفرش شدن آن‌ها برای‌تان اهمیت کمتری دارد را محدود کنید تا باتری گوشی شما زود خالی نشود. برای غیرفعالسازی آپدیت دیتا‌های ارسال و دریافت اپلیکیشن‌های خود در بخش تنظیمات گزینه general را تپ کنید.

سپس در مرحله‌ی بعد Background App Refresh را انتخاب کنید؛ در این مرحله لیستی از اپ‌هایی که در پس زمینه نیز فعال هستند را مشاهده می‌کنید، با غیرفعالسازی برنامه‌های غیر ضروری به مصرف بهینه و عدم زود خالی‌شدن باتری گوشی خود کمک می‌کنید.

6.    ریستارت آیفون راهکاری کلیشه‌ای اما مهم

معمولا وقتی با ارور ناشناخته‌ای مواجه می‌شویم بهترین راه ریستارت یا ریبوت کردن گوشی است. با رفرش شدن مجدد همه‌ی اپ‌ها و تنظیمات ممکن است ایراداتی که گوشی از جمله زود خالی‌شدن باتری که با آن مواجه است رفع شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر اقدامی ابتدا یکبار گوشی خود را ریستارت کنید و وضعیت باتری گوشی خود را چک کنید.

ریست‌فکتوری و جلوگیری از زود خالی‌شدن باتری

7.    ریست‌فکتوری و جلوگیری از زود خالی‌شدن باتری

معمولا آخرین راه‌حلی که برای هر اروری که نمی‌دانیم به چه علتی روی داده، ریست فکتوری کردن گوشی است. با ریست‌فکتوری کردن گوشی آیفون کلیه‌ی دیتا‌ها حذف و تنظیمات گوشی به حالت پیشفرض کارخانه بر می‌گردد. قبل از ریست فکتوری ابتدا از اطلاعات خود حتما بکاپ بگیرید. برای ریست فکتوری ابتدا وارد تنظیمات آیفون خود شوید.

سپس در بخش general گزینه reset را تپ کنید. سپس Reset All Settings را انتخاب کنید. پس انجام فرایند‌های ریست‌فکتوری که کمتر از 10 دقیقه طول می‌کشد، آیفون شما ریستارت می‌شود. بعد از روشن‌شدن گوشی حتما وضعیت باتری را به طور جدی بررسی کنید.

8.    نور صفحه نمایش را مدیریت کنید

نور صفحه نمایش مصرف باتری زیادی دارد. در هر محیطی که قرار می‌گیرید لازم است که نور صفحه را به صورت دستی تنظیم کنید که باتری زود خالی نشود. پیشنهاد می‌کنیم که حالت اتومات نور پس زمینه گوشی را غیرفعال و خودتان نورد پس زمینه را به صورت دستی تنظیم کنید.

هر چند قابلیت Auto Brightness در بسیاری از موارد می‌تواند مصرف باتری را کاهش دهد، اما جهت مصرف بهینه و پیدا کردن علت زود خالی‌شدن باتری گوشی بهتر است این قابلیت را غیرفعال کنید. برای غیرفعالسازی Auto Brightness از تنظیمات گوشی خود وارد بخش Display & Brightness شده و Auto Brightness را غیرفعال کنید.

برای تنظیم شدت نور صفحه نمایش از Control center گوشی خود Brightness را کم کنید تا از خالی‌شدن زود هنگام باتری خود جلوگیری کنید. اگر با انجام مراحل بالا مشکل زود خالی‌شدن باتری حل نشد پیشنهاد می‌کنیم که مقاله تست باتری گوشی را مطالعه و مراحل ذکر شده را مرحله به مرحله دنبال کنید تا سلامت باتری خود را بررسی کنید.

بهترین روش برای جلوگیری از زود خالی‌شدن گوشی اپل

بهترین روش برای جلوگیری از زود خالی‌شدن گوشی اپل

در این مقاله چرا باتری گوشی اپل زود خالی میشه؟ را با ارائه 8 راهکار ویژه بررسی کردیم. استفاده از شارژر فیک، ضربه‌دیدن گوشی، آپدیت‌های ناسازگار با سیستم عامل فعلی، نور صفحه‌نمایش، فعال بودن اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه و ده‌ها علت دیگر می‌تواند از دلایل اصلی زود خالی‌شدن باتری گوشی اپل باشد.

با تنظیم نور صفحه نمایش به صورت دستی، استفاده از حالت low power mode، استفاده از شارژر اورجینال، بروزرسانی سیستم‌عامل و در نهایت ریستات یا ریست‌فکتوری کردن، مشکل زود خالی‌شدن باتری گوشی آیفون را می‌توانید به راحتی رفع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *