آموزش

راهنمای کالیبره کردن باتری آیفون 12 پرو

در اینجا نحوه کالـیبره کردن باتری ایفون ۱۲ پرو ​​اینکه چرا هر چند وقت یکبار ارزش انجام آن را دارد، آورده شده است. مزایا شما را شگفت زده خواهد کرد!

با افزایش سن آیفون، عملکرد باتری شما کاهش می یابد – این فقط یک واقعیت واقعی است. با این حال، آیا می دانستید که چیزی به سادگی کالیبره کردن باتری ایفون ۱۲ پرو می تواند کمک کند؟ بیایید نگاهی دقیق‌تر به نحوه کالیبره کردن باتـری آیفون 12پرو و ​​اینکه چرا کالیبراسیون مهم است، بیاندازیم.

چرا باید باتری آیفون 12 پرو خود را کالیبره کنید؟

کالیبره کردن باتری آیفون (که به آن بازنشانی باتری آیفون نیز گفته می شود) به طور شگفت انگیزی بخش مهمی از حفظ سلامت باتری آیفون است . متأسفانه بسیاری از افراد از مزایای آن آگاه نیستند و حتی تعداد کمتری نیز برای انجام اقدامات لازم وقت می گذارند.

نحوه رفع مشکل خالی شدن باتری در iPhone 11 ، 11 Pro و 11 Pro Max

باتری آیفون ۶ اس مشخصات شارژر آیفون 6s قیمت اداپتور ایفون 6 اس قیمت کابل شارژر اصلی ایفون 6s

باتری‌های لیتیوم یونی با افزایش سن تخریب می‌شوند و بارها دچار چرخه‌های شارژ و دشارژ می‌شوند. سیستم عامل هایی مانند iOS محدوده عملکرد باتری را ردیابی می کنند. صرف نظر از فرسودگی و سن، ردیابی باتری نیاز به تنظیم گاه به گاه دارد. کالیبراسیون باتری به iOS کمک می کند تا محدوده عمر باتری را دوباره محاسبه کند. شما باید باتری آیفون 12 پرو خود را به صورت دوره ای (هر 1 تا 3 ماه) و پس از هر به روز رسانی اصلی iOS کالیبره کنید. اگر iOS را ارتقا دادید و متوجه تخلیه سریع باتری ، اندازه‌گیری نادرست باتری یا خاموش شدن غیرمنتظره شدید، قبل از هر چیز دیگری، باتری را کالیبره کنید.

بدون باتری درست کالیبره شده، احتمالاً درصد باتری را نادرست و نامنظم می‌خوانید، تخلیه سریع باتری و طول عمر باتری کمتری را تجربه می‌کنید. اگر آیفون 12 پرو شما به طور غیرمنتظره ای خاموش می شود که درصد عمر باتری شما تک رقمی می شود، تقریباً مطمئناً کالیبراسیون ضعیف مقصر است.

بیشتر بخوانید  برتری اندروید نسبت به آیفون

عوامل زیادی می توانند باعث کالیبره نادرست باتری شوند. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، به‌روزرسانی برنامه‌های پس‌زمینه، ویژگی‌های جدید، و حتی استفاده روزمره ساده و قدیمی، همگی می‌توانند باعث ایجاد اختلاف شوند.

و حتی اگر متوجه کالیبراسیون نادرست نشده‌اید، انجام مراحل باعث می‌شود که تمام یون‌های موجود در باتری جریان داشته باشند و در نتیجه اوج عملکرد باتری را بهبود ببخشید.

اگرچه نیازی به کالیبره کردن منظم ندارید، اگر مشکلات تخلیه باتری آیفون 12 پرو را داشته اید که سایر مراحل حل نشده اند ، ارزش امتحان کردن را دارد.

آماده شدن برای کالیبره کردن باتری آیفون 12 پرو

قبل از شروع فرآیند کالیبراسیون، چند مرحله برای آماده سازی باید انجام دهید. همه آنها حول غیرفعال کردن ویژگی‌ها و خدمات می‌چرخند تا کمترین تعداد کار ممکن انرژی را جذب کند.

این به خواندن دقیق در مراحل بعدی کمک می کند. پس از تنظیم مجدد باتری، می توانید هر چهار گزینه را دوباره فعال کنید. همچنین ارزش این را دارد که مطمئن شوید به طور تصادفی حالت کم مصرف را در تنظیمات > باتری فعال نکرده اید.

خدمات موقعیت مکانی را غیرفعال کنید

در اینجا نحوه غیرفعال کردن خدمات موقعیت مکانی در آیفون خود آورده شده است:

مرحله 1 : برنامه تنظیمات را اجرا کنید.

مرحله 2 : به پایین اسکرول کنید و روی Privacy ضربه بزنید.

مرحله 3 : روی Location Services ضربه بزنید.

مرحله 4 : ضامن کنار Services Location را در موقعیت Off قرار دهید.

به یاد داشته باشید، می‌توانید از سرویس‌های موقعیت مکانی برای ردیابی آیفون گمشده استفاده کنید، بنابراین مطمئن شوید که پس از اتمام کالیبره کردن، فراموش نکنید که دوباره آن را فعال کنید.

باتری گوشی ایفون ۷ مشخصات شارژر آیفون 7 قیمت آداپتور اصلی آیفون ۷ قیمت کابل شارژر آیفون 7

غیرفعال کردن Background Refresh

در اینجا نحوه غیرفعال کردن رفرش برنامه پس زمینه آمده است:

مرحله 1 : برنامه تنظیمات را اجرا کنید.

مرحله 2 : به General بروید.

مرحله 3 : روی Background App Refresh ضربه بزنید.

مرحله 4 : دوباره روی Background App Refresh ضربه بزنید.

مرحله 5 : خاموش را انتخاب کنید.

روشنایی صفحه نمایش خود را کاهش دهید

در اینجا نحوه کاهش روشنایی صفحه نمایش در آیفون خود آورده شده است:

بیشتر بخوانید  باتری آیفون، در اینجا راهی برای حفظ آن همیشه در بالا وجود دارد

مرحله 1 : برنامه تنظیمات را اجرا کنید.

مرحله 2 : به صفحه نمایش و روشنایی بروید.

مرحله 3 : نوار لغزنده Brightness را تا انتها به سمت چپ بکشید.

به روز رسانی خودکار را غیرفعال کنید

در اینجا نحوه غیرفعال کردن به روز رسانی خودکار آمده است:

مرحله 1 : برنامه تنظیمات را اجرا کنید.

مرحله 2 : به پایین اسکرول کنید و روی App Store ضربه بزنید.

مرحله 3 : ضامن ها را در زیر AUTOMATIC DOWNLOADS در موقعیت خاموش قرار دهید.

نحوه کالیبره کردن باتری آیفون 12 پرو

اکنون شما آماده کالیبره کردن باتری آیفون 12 پرو خود هستید. هشدار داده شود که این کار کمی صبر می خواهد. باید منتظر بمانید تا چند چرخه شارژ/ تخلیه کامل به پایان برسد.

خوشبختانه، شما به هیچ ابزار یا برنامه شخص ثالثی نیاز ندارید. هر چیزی که در اپ استور مشاهده می کنید و ادعا می کند باتری آیفون خود را تنظیم مجدد می کند در بهترین حالت غیر ضروری و در بدترین حالت کلاهبرداری است. کالیبراسیون باتری آیفون 12 پرو بدون کمک اضافی آسان است.

مرحله 1 : باتری را خالی کنید

اولین قدم این است که باتری آیفون 12 پرو خود را به طور کامل خالی کنید. شما می توانید این کار را در طول استفاده معمولی انجام دهید. اگر می‌خواهید این روند را تسریع کنید، می‌توانید یک ویدیوی طولانی را در یوتیوب با صدا تا حداکثر سطح پخش کنید.

مرحله 2 : سه ساعت صبر کنید

شاید متوجه شده باشید که آیفون شما به طور خودکار خاموش می شود حتی اگر درصد کمی از باتری باقی بماند. این فرآیند با طراحی است. این به دستگاه فرصتی می دهد تا وضعیت فعلی برنامه های شما را ذخیره کند تا داده ها را از دست ندهید.

مهم است که اجازه دهید آخرین ذرات عمر باتری از بین برود. تنها راه برای انجام این کار صبر کردن است. طولانی تر بهتر است، اما باید حداقل سه ساعت صبر کنید. اگر وقت دارید، بهتر است بگذارید یک شب بماند.

مرحله 3 : آیفون خود را شارژ کنید

اکنون زمان پر کردن باتری است. برای اطمینان از عملکرد مطلوب، مطمئن شوید که این سه نکته را دنبال می کنید:

به جای کامپیوتر از پریز دیواری استفاده کنید.
در حالت ایده آل، از شارژر رسمی اپل استفاده کنید. حداقل، مطمئن شوید که از کابل لایتنینگ قابل اعتماد استفاده می کنید و نه یک کابل ارزان قیمت.
حتی بعد از اینکه آیفون 100 درصد شارژ را نشان داد، به شارژ کردن ادامه دهید. برای اطمینان از اینکه کالیبراسیون به درستی کار می کند، باید اطمینان حاصل کنید که هر قطره قدرت را فشار می دهید.

بیشتر بخوانید  نکات و ترفندهای برتر آیفون 12 پرو برای مبتدیان

مرحله 4 : آیفون خود را تخلیه کنید

حالا باید کل فرآیند را برای بار دوم تکرار کنید. این همان مته قبلی است: برق آیفون خود را به طور کامل تخلیه کنید.

یا از آن همانطور که معمولاً استفاده می کنید استفاده کنید، یا ویدیوها را در حلقه پخش کنید تا سریعتر حرکت کنید.

مرحله 5 : سه ساعت دیگر صبر کنید

تا الان داره تکراری میشه ولی بهش بچسب یک بار دیگر، باید مطمئن شوید که آخرین بیت باتری آیفون خود را تخلیه کرده اید. مانند قبل، هر چه بیشتر بتوانید آن را ترک کنید، بهتر است.

مرحله 6 : آیفون خود را شارژ کنید

برای تکمیل فرآیند، باید دستگاه خود را دوباره شارژ کنید. همان دستورالعمل‌های قبلی را دنبال کنید و مطمئن شوید که آیفون خود را حتی پس از پر شدن تا چند ساعت به شارژ ادامه می‌دهد.

در نهایت، باید سرویس‌ها و عملکردهایی را که قبلاً غیرفعال کرده‌اید، دوباره فعال کنید. سرویس‌های مکان، به‌روزرسانی پس‌زمینه، به‌روزرسانی‌های خودکار و روشنایی خودکار صفحه را دوباره روشن کنید.

سلامت باتری ایفون تا چند درصد خوب است

چگونه باتری آیفون 12 پرو را کالیبره کنیم؟ حالا میدانید!

اکثریت قریب به اتفاق افراد به دلیل مشکلات باتری آیفون 12 پرو از این سایت بازدید می کنند. کالیبراسیون می تواند در برخی موارد کمک کند، اما این یک دارو نیست. اگر کالیبراسیون عمر باتری آیفون 12 پرو شما را بهبود نمی بخشد، ممکن است زمان تعویض باتری فرا رسیده باشد. خوشبختانه با رعایت چند نکته می توانید طول عمر باتری آیفون خود را افزایش دهید . برای اطلاعات بیشتر، لطفا نحوه افزایش عمر باتری آیفون 12 را مطالعه کنید .

بسیاری از کاربران نسبت به این فرآیند شک دارند و آن را خرافی می دانند. امیدوارم دلایلی را که چرا باید باتری آیفون 12 پرو خود را کالیبره کنید روشن کرده باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *