آموزش

چگونه باتری ایفون را سالم نگه داریم؟

چگونه باتری ایفون را سالم نگه داریم؟ چه طور سلامت باتری آیفون را چک کنیم؟ این سوالات، جزء سوالاتی هستند که اغلب برای کاربران گوشی های اپل ایجاد می شود. در این مقاله  می خواهیم به سوالات شما درمورد درصد سلامت باتری آیفون و دلیل کم شدن آن، کد تست باتری آیفون، مواردی که باعث زود کم شدن باتری آیفون می شود و… برای شما توضیح دهیم. شما می توانید با رعایت کردن نکاتی در خصوص سالم نگه داشتن باتری گوشی آیفون، تا حدودی درصد سلامت و سالم ماندن آن را چک کنید.

 

 

بسیاری از تلفن های هوشمند دسترسی آسان به باتری ندارند. این شامل همه آیفون ها و بسیاری از گوشی های شاخص اندرویدی از مارک هایی مانند سامسونگ است. تعویض باتری رسمی می تواند گران یا ناخوشایند باشد البته نگرانی های زیست محیطی نیز وجود دارد. صادقانه بگویم ، تلفن های هوشمند یک فاجعه زیست محیطی هستند و افزایش طول عمر باتری تلفن شما به کاهش آن کمک می کند.

اگر می خواهید بدانید چگونه باتری ایفون را سالم نگه داریم در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای حفظ و افزایش طول عمر باتری تلفن خود انجام دهید. منظور از طول عمر باتری این است که باتری چند سال و چند ماه قبل از نیاز به تعویض دوام می آورد. در مقابل ، عمر باتری به چند ساعت یا چند روز طول می کشد که ایفون با یک بار شارژ دوام می آورد.

چگونه باتری ایفون را سالم نگه داریم

Siri قرار است به عنوان “دستیار دیجیتال” شما عمل کند ، بنابراین در iOS او براساس فعالیت شما پیشنهادهایی را ارائه می دهد. به عنوان مثال اگر بیشتر روزها قهوه دریافت می کنید ، Siri ممکن است سفارش شما را در همان ساعتی که به طور معمول آن را انجام می دهید ، پیشنهاد دهد. این عالی است ، اما او برای انجام این کار باید در پس زمینه کارهایی را انجام دهد ، که حدس می زنید و این موضوع باتری را خالی می کند پس پیشنهادات Siri را خاموش کنید.

افزایش عمر باتریبه Settings > Siri & Searchبروید. در بخش Siri Suggestions ، می توانید آنها را در جستجو یا Look Up و در صفحه قفل فعال یا غیرفعال کنید.

دستگاه های iOS را انتخاب کنید که از Siri هندزفری پشتیبانی می کنند ، به این معنی که می توانید “Hey، Siri” بگویید و بدون نیاز به لمس آیفون خود سوالی بپرسید. اما این بدان معناست که دستگاه در انتظار دستور شما است ، بنابراین اگر از Siri آنقدر استفاده نمی کنید ، خاموش کردن آن می تواند به عمر باتری کمک کند.

باتری سالم ایفون

به Settings > Siri & Searchبروید ، در آنجا می توانید “گوش دادن به” Hey Siri “را غیرفعال کنید. در عوض ، می توانید” Press Side Button for Siri “را فعال کرده و همچنان با فشار دادن یک دکمه دستیار اپل را صدا کنید.

آیا می دانید مکانیسم موجود در آیفون با لرزش ها باعث می شود عمر باتری زیاد شود؟ موتور کوچکی در داخل دستگاه تعبیه شده که وظیفه لرزش را دارد و به انرژی نیاز دارد

برای غیرفعال کردن آن ، به Settings> Sounds & Haptics بروید و Vibrate on Sound یا Vibrate on Silent را خاموش کنید.

برای افزایش طول عمر باتری چه کنیم؟

به روزرسانی خودکار برنامه ها را خاموش کنید، همیشه بهتر است که برنامه ها و سیستم عامل های خود را به روز نگه دارید. برخی از به روزرسانی ها به برنامه های شما کمک می کند تا سریعتر و روانتر اجرا شوند و قدرت پردازش لازم برای عملکرد آنها را کاهش می دهد.

از زمان iOS 7 ، اپل از به روزرسانی خودکار برنامه پشتیبانی کرده است ، به این معنی که وقتی به روزرسانی برنامه ای از راه می رسد ، تلفن شما آن را در پس زمینه نصب می کند تا همیشه به روز باشید. گرچه این روند می تواند باتری را خالی کند. برای خاموش کردن موقت آن ، به تنظیمات> iTunes & App Store بروید و کلید کنار Updates را خاموش کنید.

تعدادی از ویژگی های آیفون وجود دارد که به نظر جالب می آیند ( به عنوان مثال Motion effects روی آیکون های برنامه و تصویر زمینه پویا ) اما باتری شما را به آرامی تخلیه می کنند. با رفتن به Settings > Accessibility > Motion > Reduce Motion، Motion effects را در برنامه ها خاموش کنید و سپس کلید را برای روشن کردن ویژگی تغییر دهید.

در همین حال ، تصاویر پس زمینه پویا پس زمینه هایی هستند که حاوی حرکت و تغییر در طول زمان هستند. لازم نیست این ویژگی را خاموش کنید. فقط یک تصویر زمینه انتخاب کنید که از طریق Settings > Wallpaper > Choose a New Wallpaper > Stills حرکت نکند. پس زمینه پویا وقتی تلفن در حالت کم مصرف است به طور خودکار خاموش می شوند.

 

 

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند روی میزان سالم بودن باتری اپل ، تاثیر داشته باشد مدت زمان شارژ شدن و نحوه صحیح شارژ آیفون می باشد. شما می توانید با در نظر گرفتن شارژ اولیه گوشی اپل، سلامت باتری را تا حدود زیادی تافزایضمین کنید. اگر می خواهید بفهمید که باتری iphone شما سالم است یا نه، می توانیم از کد تست سالم بودن و نرم افزارهای تست باتری اپل استفاده کنید. شما می توانید با تست سالم بودن، درصد عمر باطری را تا حدودی تشخصی دهید.

به شما پیشنهاد می کنیم، قبل از اینکه بخواهید گوشی خودتان را کالیبره کنید و عمر آن را افزایش دهید، درمورد سلامت آن اطمینان کافی را داشته باشید. کد تست باتری آیفون به شما این کمک را می کند تا بتوانید عمر باطری را تا حدودی تشخیص دهید و پس از آن از بهترین روش ها برای افزایش عمر باطری استفاده کنید.

قبل از اینکه بخواهیم درمورد راه های افزایش عمر باتری اپل، برای شما عزیزان توضیح دهیم، بهتر است نمونه ای از موارد کم شدن، علائم خرابی باتری آیفون و کاهش عمر باتری و زود خالی کردن باتری اپل را برای شما ذکر کنیم.

دلایل زود باتری کم کردن گوشی آیفون:

  • فعال بودن وای فای و دیتا
  • فعال بودن موقعیت مکانی
  • انجام بازی با صدای بلند
  • قرار دادن گوشی در فضای خیلی سرد
  • استفاده از گوشی در مکان هایی که آنتن دهی خوبی ندارد
  • نصب اپلیکیشن های غیرضروری
  • روشن بودن بیش از اندازه صفحه نمایش
  • استفاده از تصاویر متحرک
  • خراب بودن باتری

مواردی که بیان شد، نمونه ای از علائم خرابی و زود خالی شدن باتری اپل می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله ” زود باتری کم کردن گوشی آیفون ” مراجعه کنید. در ادامه درمورد اینکه چگونه عمر باتری گوشی اپل را افزایش دهیم برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد.

تشخیص سالم بودن باتری آیفون

نحوه سالم نگه داشتن باتری گوشی آیفون

راه های زیادی برای بالا بردن کیفیت باتری آیفون، طول عمر باطری، افزایش درصد سلامت باتری آیفون و تشخیص سالم بودن باطری اپل وجود دارد که در ادامه درمورد هر یک از آن ها به صورت مختصر و کوتاه توضیح می دهیم. همان طور که میدانید باطری ها دارای ظرفیت مشخصی هستند که شما با استفاده از آن ها به مرور از ظرفیت آن ها و طول عمر آن ها کم می کنید.

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند به شما در سالم نگه داشتن باتری اپل کمک کند، عدم استفاده در مکان ها و فضاهای بسیار گرم می باشد. شاید برای خیلی از کاربران گوشی های هوشمند این مورد خنده دار باشد. اما با توجه به این که گوشی های هوشمند با استفاده از باتری های لیتیوم یونی و پلیمری کار می کنند و این باتری ها در برابر حرارت بیش از اندازه مقاومت زیادی ندارند پس می توانند از سلامت باطری کم کنند.

بیشتر بخوانید  ۱۰ روش خفن برای افزایش عمر باتری آیفون در iOS 15

برخی از کاربران اجازه میدهند پس از اینکه گوشی کاملا خالی شد آن را به شارژ می زنند. این کار تا حدودی اشتباه است. زمانی که شما می گذارید تا شارژ باتری به طور کامل خالی شود یعنی عمر آن را کاهش می دهید. سعی کنید باتری وقتی به زیر ۵۰ درصد رسید مجدد آن را به شارژ متصل کنید.

البته یکی از مواردی که می تواند به سالم نگه داشتن باتری ایفون و بالا بردن درصد سلامت باتری آن کمک کند، کالیبره کردن باتری آیفون می باشد. با این روش شما می توانید درصد واقعی شارژ iphone را مشاهده کنید. برای نمونه وقتی گوشی شما 100 درصد شارژ می شود دیگر به اندازه 70 درصد برایتان کار نخواهد کرد و به همان اندازه 100 درصد برای شما کارایی خواهد داشت. این روش می تواند میزان سالم بودن باتری اپل را به شما نمایش دهد.

 

هستند افرادی که می گویند، زمانی که آیفون به 100 درصد شارژ دهی کامل رسید آن را از برق خارج کنید تا به باتری آسیب وارد نکند. اما این موضوع نمی تواند به صورت کامل صحیح باشد. شما می توانید با نحوه صحیح شارژ آیفون به سلامت باطری گوشی خود کمک کنید. بهترین گزینه برای اینکار استفاده از شارژ اصلی iphone می باشد. سعی کنید از شارژ های غیراصل و پاوربانک در مواقع غیرضرور استفاده نکنید.

۸ روش برای سالم نگه داشتن باتری آیفون

برای خیلی از کاربران آیفون این سئوال پیش می آید که چگونه می توانند از باتری آیفون خود محافظت کنند، با بهره‌گیری از روش‌هایی که در ادامه می‌آید، به سالم نگه داشتن باتری آیفون خود کمک کنید.

گوشی آیفون اپل، دستگاهی قدرتمند است؛ اما مثل هر وسیله‌ی الکترونیکی دیگری، به کمی مراقبت احتیاج دارد تا کارکرد خاص خود را حفظ کند. مانند کشتی بزرگی که اگر مردم بخواهند، تا ابد می‌تواند در دریا حرکت کند، آیفون شما نیز به کار کردن ادامه می‌دهد؛ تا وقتی‌که شما باتری آن را سالم نگه دارید. در ادامه، دلایل اهمیت باتری آیفون را مرور و روش‌هایی برای افزایش طول عمر آن ارائه می‌کنیم.

 

چرا حفظ سلامت باتری آیفون اهمیت دارد؟

اگرچه عملکرد باتری همه‌ی آیفون‌ها در طول زمان افت می‌کند، اما اقدامات مشخصی وجود دارد که می‌تواند به سالم نگه داشتن باتری آیفون شما کمک کند. باتری یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌های iPhone  است و اگر نسبت به مراقبت از آن، توجه کافی نداشته باشید، ممکن است حتی در صورت اتصال به شارژر هم کارآیی لازم را نداشته باشد.

هیچ تضمینی برای تعیین عمر باقی‌مانده از باتری آیفون وجود ندارد؛ چراکه معیارهای زیادی، روی سلامت آن تاثیر می‌گذارند. با این حال، این مسئله کمک می‌کند از مشکلات رایج باتری آگاه باشید و یاد بگیرید چگونه سلامت بلندمدت گوشی اپل خود را حفظ کنید.

اگر می‌خواهید تا جایی که ممکن است از آیفون خود استفاده کنید، این‌ها روش‌هایی هستند که با حفظ کارآیی باتری، به کمک شما خواهند آمد.

۱. از به حداکثر رسیدن تعداد چرخه‌های شارژ پیش‌گیری کنید

به‌گفته‌ی اپل، پس از ۴۰۰ تا ۵۰۰ چرخه‌ی شارژ کامل (Full Charge Cycle)، ظرفیت باتری گوشی های آیفون به‌شکل قابل‌توجهی کم‌تر از قبل می‌شود. پس به‌طور کلی، هرچقدر کم‌تر از iPhone خود استفاده کنید، عمر باتری دستگاه بیش‌تر می‌شود.

علاوه بر این، شارژ ۱۰۰ درصدی یا خالی کردن کامل باتری، سلامت آن را به خطر می‌اندازد. برای همین بهتر است تلاش کنید میزان شارژ باتری را تا جای ممکن بین ۴۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید.

2. آیفون خود را به‌مدت طولانی بدون شارژر نگه ندارید

سلول‌های باتری که باتری‌های لیتیوم یونی را می‌سازند، عمر محدودی دارند؛ بنابراین اگر می‌خواهید از مزایای آیفون به مدتی طولانی استفاده کنید، باید مراقب آن‌ها باشید. یکی از کشنده‌ترین روش‌های نگهداری از گوشی این است که اجازه دهیم باتری آن به‌طور کامل خالی شود؛ چراکه وقتی درصد شارژ سلول باتری به صفر می‌رسد، این امکان وجود دارد که دیگر هرگز روشن نشود.

خوشبختانه باتری آیفون، حتی وقتی دستگاه خاموش می‌شود، همچنان مقداری شارژِ ذخیره دارد تا از این اتفاق پیش‌گیری کند. اما فراموش نکنید که در صورت خالی شدن باتری، به‌سرعت گوشی خود را به شارژر متصل کنید. برای جلوگیری از این اتفاق، وقتی شارژ باتری به 20 درصد یا پایین‌تر رسید، از حالت مصرف پایین (Low Power Mode) استفاده کنید تا طول عمر آن را افزایش دهید.

3. از شارژ شبانه آیفون پرهیز کنید

خیلی از افراد گوشی خود را شبانه شارژ می‌کنند؛ چون راحت‌ترین انتخاب است. اگرچه چنین شارژ بیش از حدی، می‌تواند باعث آسیب دیدن باتری و کاهش عمر آیفون شما شود. شارژ بیش از حد، جریان بیش‌تری را وارد سلول‌های از پیش پر شده می‌کند و همچنین کاری می‌کند که گوشی شما تقریبا تمام شب را با شارژ 100 درصدی بگذراند؛ مسئله‌ای که برای سلامت باتری اصلا خوب نیست.

خوشبختانه، آیفون قابلیت شارژ بهینه‌ی باتری دارد که با رفتن به این مسیر، می‌توانید آن را فعال کنید:

Settings> Battery> Battery Health

اگر هرروز در یک ساعت مشخص گوشی خود را از شارژ خارج کنید، iPhone این الگو را درک و از شارژ 100 درصدی باتری (تا زمانی که به آن احتیاج پیدا کنید)، جلوگیری خواهد کرد.

4. قابلیت‌های بدون استفاده را خاموش کنید

در رستای کاهش تعداد چرخه‌های شارژ و حفظ سلامت باتری آیفون، شما باید هر قابلیتی را که به آن احتیاج ندارید، خاموش کنید. امکانات و سرویس‌های پرمصرفی چون Background App Refresh، بلوتوث، لوکیشن و اعلانات در این دسته قرار می‌گیرند که همه‌ی آن‌ها را می‌توانید در منوی تنظیمات پیدا کنید.

پایین آوردن میزان روشنایی نمایشگر و پرهیز از فعال‌سازی نوتیفیکیشن‌های متعدد (برای کم‌تر باز کردن قفل گوشی)، اقدامات مفید دیگری هستند که به کمک شما می‌آیند.

5. تنها از شارژرهای رسمی اپل استفاده کنید

در حال حاضر شرکت‌های بی‌شماری مشغول تولید شارژرهای بی کیفیت آیفون هستند. با اینکه این لوازم، توانایی شارژ دستگاه شما را دارند، اما مورد تایید اپل نیستند؛ یعنی کیفیت و سازگاری مطلوب iPhone در آن‌ها دیده نمی‌شود.

برای حفظ ایمنی خود و سلامت باتری آیفون، بهتر است تنها از لوازم جانبی مورد تایید Apple استفاده کنید؛ به‌خصوص در مورد کابل لایتنینگ (Lightning Cable) احتیاط بیش‌تری لازم است. لوازم اصلی، از آسیب رساندن موج توان مصرفی و مدارهای کوتاه به قطعات داخلی مانند باتری جلوگیری می‌کنند.

6. جلوی تغییر شدید دما را بگیرید

دور نگه داشتن آیفون از دمای شدید به بالا رفتن عمر آن بدون آسیب زدن به باتری یا سایر قطعات کمک می‌کند. دمای بسیار پایین می‌تواند کوتاه شدن عمر باتری را رقم بزند، روی توانایی نگهداری شارژ اثر منفی به‌جا بگذارید یا کلا باتری را از کار بیندازد. از سوی دیگر، دمای بسیار بالا می‌تواند شما را از بهره‌گیری از قابلیت‌های موبایل محروم کند، آسیب فیزیکی به‌همراه داشته باشد و عملکرد کلی باتری را تحت تاثیر قرار دهد.

7. برای گوشی قاب محافظ تهیه کنید

برای بالا بردن عمر باتری آیفون، آن را از محیط‌های پر از گرد و غبار یا کثیف، دور نگه دارید؛ زیرا ذرات گرد و خاک و آلودگی روی باتری جمع می‌شوند. استفاده از قاب محافظ، به پورت های آیفون کمک می‌کند بقایای ذرات را پیش از ورود به دستگاه، به دام بیندازند. از طرفی، بهره‌گیری از کیس مقاوم، از آیفون شما در برابر مشکلات دیگری مانند شکسته شدن صفحه نمایش و خیس شدن محافظت می‌کند. البته در عین حال باید مراقب آسیب‌هایی مثل داغ کردن باتری که خود قاب ممکن است به گوشی وارد کند، باشید.

8. آخرین ورژن سیستم عامل iOS را نصب کنید

یکی از اقدامات کلیدی برای حفظ سلامت باتری آیفون، آپدیت سیستم عامل دستگاه است. گوشی های اپل به‌طور مداوم به‌روزرسانی‌هایی را دریافت می‌کنند که سرعت و عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشد. این ویژگی، باتری را در طولانی‌مدت در وضعیتی مناسب نگه می‌دارد

ضمن اینکه این آپدیت‌ها معمولا گزینه‌های جدیدی را برای صرفه‌جویی در مصرف باتری ارائه می‌کنند که کاربران می‌توانند آن‌ها را مورد استفاده قرار دهند. به‌عنوان مثال، iOS 12 ویژگی Screen Time را معرفی کرد که مدت زمانی را که کاربران صرف کار با دستگاه می‌کنند و همین‌طور برنامه‌های پراستفاده را مشخص می‌کند. کاربران می‌توانند با تنظیم عادات روزانه‌ی خود، از صرف زمان بیش از حد و غیرضروری برای گوشی، جلوگیری کنند.

عمر باتری آیفون خود را طولانی کنید

متاسفانه راهی برای متوقف کردن روند افت عملکرد باتری گوشی وجود ندارد. گذشته از این، آیفون ها هنوز به باتری های لیتیوم یونی مجهز هستند که به‌طور طبیعی همزمان با مورد استفاده قرار گرفتن، خراب می‌شوند. با این حال، حفظ درازمدت باتری آیفون، همچنان می‌تواند تفاوت‌هایی را در عملکرد دستگاه رقم بزند.

بیشتر بخوانید  چگونه Diagnostics را در آیفون یا گوشی اندرویدی خود اجرا کنیم

سوای اینکه حفظ سلامت باتری امکان استفاده‌ی بیش‌تر از گوشی را برای شما فراهم می‌کند، این اقدام می‌تواند مانع کند شدن، کرش اپلیکیشن‌ها و بروز مشکلات دیگر نیز شود. با این حال، راه‌های زیادی برای بالا بردن عمر باتری آیفون وجود دارد که امتحان کردن‌شان خطری را متوجه گوشی شما نمی‌کند.

چگونه باتری آیفون را سالم نگه داریم؟

یکی دیگر از مواردی که می تواند به افزایش طول عمر باطری اپل شما کمک کند، قرار دادن گوشی در حالت پرواز می باشد. معمولا در مواقعی که شما نیازی به گوشی ندارید میتوانید از این قابلیت استفاده کنید. با اینکار هم می توانید سلامت باتری خود را افزایش دهید و هم می توانید میزان شارژ بیشتری را دخیره کنید.

تا جایی که می توانید از تصاویر ثابت و غیرمتحرک برای پس زمینه گوشی خود استفاده کنید. چرا که تصاویر متحرک می توانند انرژی زیادی را از باتری iphone شما کم کنند و همین منجر به کاهش سالم بودن باتری اپل می شود. اگر گوشی برخی از کاربران iphone را ببینید، از شلوغی آن خسته می شوید.

حذف برنامه های غیرضروری، اپلیکشن هایی که مورد استفاده قرار نمیگیرند و همچنین غیرفعال کردن ویجت ها تا حدود بسیار زیادی به سلامت باتری شما کمک می کند. سعی کنید تا جایی که می توانید از برنامه های اضافی روی گوشی خود استفاده نکنید. و در هنگام انجام بازی، صدای گوشی را قطع کنید.

در این مقاله سعی کردیم تا درمورد چگونگی سالم نگه داشتن باتری آیفون، علائم خرابی و زود خالی شدن باطری و راهکارهایی برای بالا بردن و سالم نگه داشتن گوشی اپل برای شما کاربران اپل توضیح دهیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب توانسته باشیم پاسخ گوی تمام سوالات شما در رابطه با افزایش عمر باتری موبایل اپل و تست سلامت آن شده باشیم.

چگونه باتری آیفون را سالم نگه داریم؟ چه طور سلامت باتری آیفون را چک کنیم؟ این سوالات، جزء سوالاتی هستند که اغلب برای کاربران گوشی های اپل ایجاد می شود. در این مقاله می خواهیم به سوالات شما درمورد درصد سلامت باتری آیفون و دلیل کم شدن آن، کد تست باتری آیفون، مواردی که باعث زود کم شدن باتری آیفون می شود و… برای شما توضیح دهیم. شما می توانید با رعایت کردن نکاتی در خصوص سالم نگه داشتن باتری گوشی آیفون، تا حدودی درصد سلامت و سالم ماندن آن را چک کنید.

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند روی میزان سالم بودن باتری اپل ، تاثیر داشته باشد مدت زمان شارژ شدن و نحوه صحیح شارژ آیفون می باشد. شما می توانید با در نظر گرفتن شارژ اولیه گوشی اپل، سلامت باتری را تا حدود زیادی تافزایضمین کنید. اگر می خواهید بفهمید که باتری iphone شما سالم است یا نه، می توانیم از کد تست سالم بودن و نرم افزارهای تست باتری اپل استفاده کنید. شما می توانید با تست سالم بودن، درصد عمر باطری را تا حدودی تشخصی دهید.

به شما پیشنهاد می کنیم، قبل از اینکه بخواهید گوشی خودتان را کالیبره کنید و عمر آن را افزایش دهید، درمورد سلامت آن اطمینان کافی را داشته باشید. کد تست باتری آیفون به شما این کمک را می کند تا بتوانید عمر باطری را تا حدودی تشخیص دهید و پس از آن از بهترین روش ها برای افزایش عمر باطری استفاده کنید.

قبل از اینکه بخواهیم درمورد راه های افزایش عمر باتری اپل، برای شما عزیزان توضیح دهیم، بهتر است نمونه ای از موارد کم شدن، علائم خرابی باتری آیفون و کاهش عمر باتری و زود خالی کردن باتری اپل را برای شما ذکر کنیم.

دلایل زود خالی شدن باتری آیفون

دلایل زود باتری کم کردن گوشی آیفون:

  • فعال بودن وای فای و دیتا
  • فعال بودن موقعیت مکانی
  • انجام بازی با صدای بلند
  • قرار دادن گوشی در فضای خیلی سرد
  • استفاده از گوشی در مکان هایی که آنتن دهی خوبی ندارد
  • نصب اپلیکیشن های غیرضروری
  • روشن بودن بیش از اندازه صفحه نمایش
  • استفاده از تصاویر متحرک
  • خراب بودن باتری

مواردی که بیان شد، نمونه ای از علائم خرابی و زود خالی شدن باتری اپل می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله ” زود باتری کم کردن گوشی آیفون ” مراجعه کنید. در ادامه درمورد اینکه چگونه عمر باتری گوشی اپل را افزایش دهیم برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد.

تشخیص سالم بودن باتری آیفون

راهایی برای افزایش سلامت باتری

نحوه سالم نگه داشتن باتری گوشی آیفون

راه های زیادی برای بالا بردن کیفیت باتری آیفون، طول عمر باطری، افزایش درصد سلامت باتری آیفون و تشخیص سالم بودن باطری اپل وجود دارد که در ادامه درمورد هر یک از آن ها به صورت مختصر و کوتاه توضیح می دهیم. همان طور که میدانید باطری ها دارای ظرفیت مشخصی هستند که شما با استفاده از آن ها به مرور از ظرفیت آن ها و طول عمر آن ها کم می کنید.

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند به شما در سالم نگه داشتن باتری اپل کمک کند، عدم استفاده در مکان ها و فضاهای بسیار گرم می باشد. شاید برای خیلی از کاربران گوشی های هوشمند این مورد خنده دار باشد. اما با توجه به این که گوشی های هوشمند با استفاده از باتری های لیتیوم یونی و پلیمری کار می کنند و این باتری ها در برابر حرارت بیش از اندازه مقاومت زیادی ندارند پس می توانند از سلامت باطری کم کنند.

برخی از کاربران اجازه میدهند پس از اینکه گوشی کاملا خالی شد آن را به شارژ می زنند. این کار تا حدودی اشتباه است. زمانی که شما می گذارید تا شارژ باتری به طور کامل خالی شود یعنی عمر آن را کاهش می دهید. سعی کنید باتری وقتی به زیر ۵۰ درصد رسید مجدد آن را به شارژ متصل کنید.

البته یکی از مواردی که می تواند به سالم نگه داشتن باتری ایفون و بالا بردن درصد سلامت باتری آن کمک کند، کالیبره کردن باتری آیفون می باشد. با این روش شما می توانید درصد واقعی شارژ iphone را مشاهده کنید. برای نمونه وقتی گوشی شما 100 درصد شارژ می شود دیگر به اندازه 70 درصد برایتان کار نخواهد کرد و به همان اندازه 100 درصد برای شما کارایی خواهد داشت. این روش می تواند میزان سالم بودن باتری اپل را به شما نمایش دهد.

افزایش عمر باتری گوشی اپل

هستند افرادی که می گویند، زمانی که آیفون به 100 درصد شارژ دهی کامل رسید آن را از برق خارج کنید تا به باتری آسیب وارد نکند. اما این موضوع نمی تواند به صورت کامل صحیح باشد. شما می توانید با نحوه صحیح شارژ آیفون به سلامت باطری گوشی خود کمک کنید. بهترین گزینه برای اینکار استفاده از شارژ اصلی iphone می باشد. سعی کنید از شارژ های غیراصل و پاوربانک در مواقع غیرضرور استفاده نکنید.

یکی دیگر از مواردی که می تواند به افزایش طول عمر باطری اپل شما کمک کند، قرار دادن گوشی در حالت پرواز می باشد. معمولا در مواقعی که شما نیازی به گوشی ندارید میتوانید از این قابلیت استفاده کنید. با اینکار هم می توانید سلامت باتری خود را افزایش دهید و هم می توانید میزان شارژ بیشتری را دخیره کنید.

تا جایی که می توانید از تصاویر ثابت و غیرمتحرک برای پس زمینه گوشی خود استفاده کنید. چرا که تصاویر متحرک می توانند انرژی زیادی را از باتری iphone شما کم کنند و همین منجر به کاهش سالم بودن باتری اپل می شود. اگر گوشی برخی از کاربران iphone را ببینید، از شلوغی آن خسته می شوید.

حذف برنامه های غیرضروری، اپلیکشن هایی که مورد استفاده قرار نمیگیرند و همچنین غیرفعال کردن ویجت ها تا حدود بسیار زیادی به سلامت باتری شما کمک می کند. سعی کنید تا جایی که می توانید از برنامه های اضافی روی گوشی خود استفاده نکنید. و در هنگام انجام بازی، صدای گوشی را قطع کنید.

در این مقاله سعی کردیم تا درمورد چگونگی سالم نگه داشتن باتری آیفون، علائم خرابی و زود خالی شدن باطری و راهکارهایی برای بالا بردن و سالم نگه داشتن گوشی اپل برای شما کاربران اپل توضیح دهیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب توانسته باشیم پاسخ گوی تمام سوالات شما در رابطه با افزایش عمر باتری موبایل اپل و تست سلامت آن شده باشیم.

بیشتر بخوانید  شارژ اولیه باتری آیفون + 12 و 13 پرو مکس

۱۵ راه برای افزایش عمر باتری آیفون

مدیریت و امنیت، دو مولفه‌ای است که کاربران انترپرایز را عاشق آیفون کرده و بر اساس استراتژی BOYD آیفون را هم در خانه و هم محل کار مورد استفاده قرار می‌دهند.

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، یکی از فاکتورهای مورد بحث در این رابطه عمر باتری دستگاه است که در مقایسه با گوشی بیزینس قدیمی‌تر از آن یعنی بلک‌بری نسل‌های قدیمی، آیفون بهتر جواب داده است.

برای اینکه کاربران خانگی و بیزینس بتوانند استفاده بهتری از این گوشی هوشمند داشته باشند در اینجا ۱۵ راه برای افزایش عمر باتری را به شما می گوییم:

۱- خاموش کردن ویژگی Auto Brightness

با کم و زیاد کردن نور و روشنایی آیفون می توان عمر باتری را افزایش داد. اما اگر دنبال این هستید که باتری بیشتر از حد تعریف شده عمر کند، به شما پیشنهاد غیرفعال کردن ویژگی Auto brightness را می دهیم که به طریقه زیر انجام می شود:
Go to Settings > Brightness & Wallpaper > then reduce the brightness to ۱۰-۲۵ percent

پیشنهاد ما ۱۰ تا ۲۵ درصد است ، ولی بر اساس نظر خودتان می توانید این رقم را تغییر دهید تا عمر باطری شما افزایش پیدا کند.

۲- Disable system Location services
سرویسی در آیفون برای مکان یابی وجود دارد که از طریق جی پی اس و اپ های مرتبط، محل شما را نشان می‌دهد. معمولا برای این کار آنتن دستگاه با ایستگاه‌های تعریف شده دست به نقل و انتقال سیگنال می‌زنند که همین رفت و برگشت امواج باعث خورده شدن باتری و مصرف شارژ باتری می‌شود. پیشنهاد این است که سرویس مکان‌یابی را در صورت عدم نیاز غیرفعال کرده تا باتری خورده نشود. برای این کار دستورالعمل زیر را انجام دهید:

Go to Settings > Privacy > Location Services. When On, scroll down to System Services, then uncheck all of these items. When you’re not using Location Services, such as GPS, then simply turn it Off

۳- Disable push email
غیرفعال کردن خوانش ایمیل از روی سرور اصلی می‌تواند عمر باتری آیفون شما را زیاد کند. با ویژگی “پاش ایمیل” می‌توانید به صورت خودکار ایمیل ها را دانلود کرده و روی آیفون خود ببینید. همین ویژگی باعث می شود تا عمر باتری شما کم شود. برای غیرفعال کردن آن از روش زیر استفاده کنید:

Go to Settings > Mail, Contacts, Calendar > under Fetch New Data set Push to Off — then scroll down and set the ‘fetch’ schedule to Every 15 minutes so that it runs the ‘send and receive’ schedule every quarter-hour

اگر فقط یک ایمیل به خصوص قرار است دانلود شود وارد منوی Advanced شده و برای هر اکانت جداگانه تعریف مخصوص داشته باشید.

۴- غیرفعال کردن Disable Wi-Fi, Bluetooth

اگر وای فای و یا بلوتوث را نیاز ندارید، آنها را غیرفعال کرده تا عمر باتری آیفون شما بیخودی هدر نرود.

Go to Settings > Wi-Fi > set to Off. Also, go to Settings > Bluetooth > set this to Off

۵- خاموش کردن Ask to Join Networks
هنگام جست‌وجو برای شبکه‌های وا فای می توانید منوی جوینت نتورکس را خاموش کرده تا باتری آیفون‌تان عمر بیشتری داشته باشد. برای این کار دستور العمل زیر را به اجرا در بیاورید:

Go to Settings > Wi-Fi > and set to On. Also, set Ask to Join Networks to Off to keep that Wi-Fi hotspot connected

۶- غیرفعال کردن unnecessary push notifications
اپ‌های مختلف ویژگی بیادآوری دارند و محاسبه کنید اگر ده اپ ویژه شبکه های اجتماعی با این ویژگی داشته باشید، هر کدام می خواهند با استفاده از باتری، کار نوتیفیکیشن را انجام دهند، چه اتفاقی برای باتری می افتد!

برای مبارزه با این ویژگی باتری خور، روش زیر استفاده کنید:
You can customize when you receive notifications through by going to Settings > Notifications

۷- کم کردن مدت زمان قفل خودکار /Reduce auto-lock period
زمان کم رنگ شدن صفحه اسکرین با قفل دستگاه رابطه مستقیم دارد و اگر مدت زمان قفل خودکار را تغییر دهید، به همان نسبت روی عمر باتری آیفون شما تاثیر می‌گذارد. وقتی کاری با تلفن ندارید، دلیلی برای روشن ماندن اسکرین وجود ندراد. برای کاهش قفل خودکار به روش زیر عمل کنید:

Go to Settings > General > Auto-Lock > set this to 1 Minute or 2 Minutes. The shorter time period, the greater the benefits to your iPhone’s battery life

۸- غیرفعال کردن ویبره/ Disable vibrations
اگر ویبره دستگاه را غیرفعال کنید، قطعا عمر باتری آیفون شما زیاد خواهد شد. برای لرزش دستگاه وقتی کسی به شما زنگ می زند، آیفون، باتری زیادی مصرف می کند.

برای غیرفعال کردن ویبره روش زیر را بکار ببرید:

Go to Settings > Sounds and select whether or not you want to enable vibration when your phone rings, or if you want it enabled while it is set to silent

۹- غیرفعال کردن اتصالات نسل چهار/Disable 4G (and LTE) connectivity

شبکه نسل چهار سریعتر از نسل سوم بوده و به همان میزان برای نقل و انتقال دیتا باطری زیادتری مصرف می کند. اتصالات LTE باطری را واقعا می خورد و اپ هایی که با پهنای باند وسیع مرتبط هستند باطری را نابود می کنند!

اگر چنین اتصالاتی ندارید و یا مورد استفاده نیستف بلافاصله آنها را غیر فعال کنید تا عغمر باطری افزایش پیدا کند.

برای این کار دستورالعمل زیر را بکار گیرید:

Go to Settings > General > Cellular > Set Enable 4G (or Enable LTE) to Off

۱۰- بستن دستی اپ هایی که بسته نمی شوند/Close unused or dormant apps

برخی اپ‌ها علیرغم اینکه به ظاهر آنها را می‌بندیم، بسته نمی‌شوند و از عمر باتری در پس زمینه اپ‌ها می‌کاهند. هم رم را اشغال می‌کنند و هم مصرف انرژی آنها پایان نمی پذیرند. برای بستن کامل برنامه‌ها به روش زیر اقدام کنید:

double-press the Home button > touch and hold any open app until it enters a ‘wiggly’ state > then tap the red close button on each app that you no longer need. You can then return to your device by pressing the Home button again

۱۱- نصب اپ مخصوص بهینه سازی مصرف انرژی/Install a battery-monitoring app

با نصب برنامه بهینه سازی مصرف انرژی نیز می توانید برخی از ویژگی‌های گفته شده را غیرفعال کرده تا عمر باتری افزایش پیدا کند. یکی از این اپ‌های معروف Battery Doctor‌ است که با نصب آن می‌توانید عمر باتری خود را افزایش دهید.

۱۲- قرار دادن آیفون در محل مناسب و دور از نویز باتری خور

مطمئن شوید که جایی که آیفون خود را قرار می دهید، باتری خور نباشد. همچنین نباید در محل بسیار سرد و یا بسیار گرم قرار دهید. آیفون مولد حرارت است البته به تناسب میزان و زمان استفاده و بنابراین نگه داشتن آیفون روی درجه حرارت مناسب روی عمر باتری، تاثیر گذار خواهد بود.

گفته می شود نگهداشتن آیفون در کیف بهتر از جیب کت و شلوار است و باتری کمتری خورده می شود.(البته مواظب صفحه اسکرین و خش افتادن روی آن باشید.)

۱۳- unfixable bugs

برخی اوقات باگ و خطاهای ناشناخته روی اپ های مختلف باعث اتلاف انرژی روی آیفون می شود. شناختن باگ ها و رفع خطاها می تواند در افزایش عمر باتری کمک کند.

۱۴- گوشی خود را کمتر بردارید/pick up your phone less

گوشی خود را دائما برداشته و بدون دلیل پیغام ها را چک می کند، تماس های نا موفق را می بینید، و … همه این کارها باعث اتلاف انرژی می شود. اگر واقعا کاری با گوشی خود ندارید، آیفون خود را گوشه ای رها کنید تا عمر باتری آن حفظ گردد. توقف برداشتن گوشی هر چند دقیقه یک بار عمر باتری را زیاد می کند! قرار دادن در حالت خواب و دوباره بیداری گوشی هر چند دقیقه یک بار عمر باتری را کم می کند.

۱۵- Buy External Battery

اگر همه راه‌ها را رفتید و جواب نداد، یک باتری اضافه بخرید!

باتری اضافه قطعا به شما اجازه فعالیت دوبل می دهد. کیس‌هایی نیز در بازار وجود دارد که همراه باتری بوده و آیفون شما را از لحاظ عمر باتری ارتقا می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *