آموزش, اخبار باتری آیفون

چرا سلامت باتری ایفون کم میشود + 30 راه حل خفن

علت هایی اینکه چرا سلامت باتری ایفون کم میشود

عوامل متعددی بر باتری آیفون ها یا سایر تلفن های هوشمند تأثیر می گذارد و طول عمر آنها را کاهش می دهد. بنابراین ، بررسی و شناخت این عوامل می تواند در عمر باتری آیفون شما مثر باشد. با توجه به اینکه عملکرد یک تلفن هوشمند به باتری آن بستگی دارد ، توجه به دقت و نگهداری آن ضروری است.

به طور معمول ، پس از مدتی استفاده از تلفن هوشمند خریداری شده ، شاهد کاهش سرعت اجرای برنامه ها خواهیم بود که معمولاً مربوط به کاهش قدرت باتری است. در این زمان ، بهتر است مطمئن شوید که باتری گوشی شما به درستی کار می کند. اما برای کشف مشکل باتری ، بهتر است با علائم خرابی آن آشنا شوید تا در صورت بروز مشکل بتوانید در اسرع وقت یک باتری آیفون خریداری کنید.

باتری ایفون ۸ پلاس شارژر ایفون هشت پلاس آداپتور آیفون ۸ پلاس کابل ایفون 8 پلاس

علت هایی اینکه چرا سلامت باتری ایفون کم میشود

یکی از علائم هشداردهنده خرابی باتری آیفون این است که تلفن همراه تنها زمانی که به شارژر یا منبع تغذیه متصل می شود به طور خودکار روشن یا خاموش می شود. گاهی اوقات ممکن است بیش از حد داغ شده یا باتری شما متورم شود و درب پشت گوشی باز شود. اما سوال این است که علت چنین مشکلاتی در باتری گوشی چیست؟

  1. دما یکی از مهمترین عواملی که می تواند به کاهش عمر باتری کمک کند میزان دمای ورودی به باتری یا تلفن هوشمند است. در واقع ، دمای پایین یا بسیار بالا بر عملکرد باتری تأثیر منفی می گذارد. بنابراین ، بهتر است مراقب باشید که تلفن خود را در معرض نور خورشید یا جایی که ممکن است باعث نوسانات درجه حرارت بالا در باتری شود قرار ندهید.
  2. نور صفحه ، قرار دادن گوشی در آخرین درجه نور باعث مصرف بیشتر باتری و کاهش عمر و سلامتی باتری پس از از دست دادن قدرت زیاد می شود. با تنظیم نور صفحه روی روشنایی خودکار به سالم ماندن باتری آیفون خود کمک کنید.
  3. وجود برنامه های سنگین ، برای داشتن باتری سالم با عمر مفید ، از نصب برنامه های اضافی و سنگین خودداری کنید. زیرا این برنامه ها با مصرف انرژی زیاد بر سلامت باتری شما تأثیر منفی می گذارد.
  4. شارژ طولانی مدت گوشی به طور معمول ، شارژ طولانی مدت تلفن به باتری آسیب نمی رساند ، زیرا تلفن های هوشمند دارای سیستم داخلی هستند که از شارژ بیش از حد جلوگیری می کند. با این حال ، از آنجا که شارژ تلفن همراه با آزاد شدن گرما و گرم شدن باتری است ، ماندن طولانی مدت در شارژ باعث گرم شدن بیش از حد باتری می شود که می تواند سلامت آن را کاهش دهد.
قیمت باتری ایفون 6 پلاس شارژر آیفون 6plus قیمت آداپتور اصلی آیفون 6plus کابل شارژر ایفون۶ پلاس

چرا سلامت باتری ایفون کم میشود + دلیل کم شدن سلامت باتری ایفون

دلیل کم شدن سلامت باتری ایفون چیه؟ سلامت باتری آیفون به خاطر مصرف باتری زیاد اپلیکیشن ها کاهش می یابد. اگر به تازگی متوجه شده اید که حداکثر گنجایش باتری آیفون شما کاهش یافته است، تنها نیستید و این مشکل بسیاری از کاربران دیگر است. در این مطلب از بخش آموزش انارمگ، ما علت های کاهش سلامت باتری آیفون و روش هایی برای حل این مشکل را به شما آموزش می دهیم تا سلامت باتری آیفون خود را ۱۰۰ درصد نگه دارید.

در بیشتر مواقع، میزان سلامت باتری آیفون شما از ۸۰ درصد کمتر نمی شود؛ مگر این که از مرز ۵۰۰ بار شارژ کامل عبور کرده باشید. اما ممکن است گاهی اوقات سلامت باتری و یا درصد عمر باتری شما به سرعت کاهش پیدا کند و شما علت آن و یا روشی برای رفع ان مشکل را ندانید. خبر خوب این است که چندین راهکار برای افزایش عمر باتری آیفون و متوقف کردن عواملی که موجب خالی شدن باتری هستند، وجود دارد.

علت های کاهش سلامت باتری آیفون و راه حل آن ها

۱- زمان و چگونگی دسترسی اپلیکیشن ها به موقعیت مکانی را محدود کنید

اولین کاری که شما می توانید انجام دهید، مراجعه به تنظیمات موقعیت مکانی و محدود کردن دسترسی اپ ها است که به غیر از مسائل حفظ حریم شخصی، برای سلامت باتری شما نیز بسیار مفید است. مراحل پایین را دنبال کنید تا به تنظیمات موقعیت مکانی دسترسی داشته باشید:

  • به اپ تنظیمات بروید؛
  • به بخش Privacy بروید؛
  • گزینه Location Services را انتخاب کنید؛
  • لیست اپ ها را بررسی کنید و تنظیمات آن ها را با زدن بر روی نام هر اپ تغییر دهید.؛

به لطف ویژگی هایی که برای اولین بار در iOS 13 معرفی شدند، شما ۴ انتخاب در مورد تنظیمات موقعیت مکانی هر اپلیکیشن دارید اما ممکن است هر ۴ انتخاب برای همه اپلیکیشن ها در دسترس نباشند که متناسب با ویژگی و ماهیت آن اپ ها است.

این گزینه ها شامل Never (هیچ وقت)، Ask Next Time ( دفعه بعدی بپرس)، While Using the App (هنگام استفاده از اپ) و Always (همیشه) می باشند.

قیمت باتری ایفون ۵اس قیمت شارژر آیفون 5s اداپتور ایفون 5s کابل اصلی آیفون 5s

علت های کاهش سلامت باتری آیفون و راه حل آن ها

. Never یا هیچ وقت از دسترسی اپ به موقعیت مکانی شما جلوگیری می کند مگر این که یک نیاز ضروری برای دسترسی به موقعیت مکانی شما باشد به عنوان مثال

در اپ های مسیریابی و یا تاکسی های اینترنتی. انتخاب گزینه Never بهترین انتخاب شما است.

. Ask Next Time یا دفعه بعدی بپرس باعث می شود که دفعه بعدی که اپ به موقعیت مکانی شما نیاز دارد به شما اطلاع دهد تا به صورت موقتی اجازه آن را صادر کنید. در این وضعیت دسترسی به موقعیت مکانی خاموش است تا زمانی که شما در اپ به صورت یک پیغام از شما اجازه دسترسی خواسته شود.

. While Using the App یا هنگام استفاده از اپ همان طور که از نام معلوم است باعث می شود که هنگامی که اپلیکیشن باز باشد و به صورت فعال مورد استفاده قرار گیرد، به موقعیت مکانی دسترسی داشته باشد. هنگامی که اپ را ببندید یا به یک اپ دیگر بروید، دسترسی متوقف می شود.

. Always یا همیشه به یک اپ اجازه می دهد که در تمام مواقع به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد و فرقی ندارد که باز یا بسته باشد. انتخاب این گزینه باعث کاهش سلامت باتری آیفون شما می شود و باید فقط برای یک سری از اپ های انگشت شمار که به آن ها بیشترین نیاز را دارید، فعال باشد.

بسیاری از اپ ها برای اطلاعات موقعیت مکانی که نیاز ضروری برای کارکرد به آن ها ندارند، از شما درخواست اجازه می کنند اما برخی از اپ ها از شما درخواست اجازه نمی کنند و با تغییر تنظیمات آن ها شما می توانید از دسترسی بدون مجوز آن ها جلوگیری کنید.

همچنین شما می توانید به صورت کلی سرویس های موقعیت مکانی را خاموش کنید که بیشتر کاربران این کار را نمی کنند زیرا موجب اختلال در عملکرد برخ یاز اپ ها مثل Maps و … می شود.

۲- اپ هایی که از بلوتوث استفاده می کنند را محدود کنید

یکی دیگر از علت های کاهش سلامت باتری آیفون ، استفاده برخی از اپ ها از بلوتوث است. سیستم عامل iOS یک ویژگی دارد که باعث می شود هنگامی که یک اپ درخواست دسترسی به بلوتوث دارد، به شما اطلاع داده شود.

و به صورت غافلگیر کننده، اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که می خواهند به بلوتوث دسترسی داشته باشند.

بررسی لیست اپ هایی که به بلوتوث دسترسی دارند اقدام مناسبی است تا از حضور یک اپ که به صورت مخفیانه و در پس زمینه به بلوتوث دسترسی دارد، مطلع شوید زیرا این موضوع باعث می شود که عمر باتری شما کاهش یابد.

برخی از اپ ها که برای وصل شدن لوازم جانبی نیاز به بلوتوث دارند می توانند دسترسی به بلوتوث داشته باشند اما بسیار یاز اپ ها نیز نیاز اساسی به بلوتوث ندارند و باید محدود شوند. برای دسترسی به تنظیمات بلوتوث مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به اپ تنظیمات بروید؛
  • به بخش Privacy بروید؛
  • گزینه Bluetooth را انتخاب کنید؛
  • از لیست ، هر اپی که نیاز به بلوتوث برای کار کردن ندارد را محدود کنید. بهتر است که در خاموش کردن دسترسی به بلوتوث زیاد تردید نکنید زیرا اگر یک اپ احتیاج اساسی به بلوتوث داشته باشد شما می توانید بعداً آن را دوباره فعال کنید.

بلوتوث به صورت کلی نیز می تواند غیر فعال شود که می تواند عمر باتری شما را افزایش دهد اما بسیاری از کاربران این گزینه را انتخاب نخواهند کرد زیرا بلوتوث برای اتصال ایرپاد، اپل واچ و دیگر لوازم جانبی کاربرد دارد.

تعویض باتری آیفون 6 شارژر آیفون ۶ اداپتور ایفون ۶ قیمت کابل ایفون 6

۳- حالت Low Power را روشن کنید

حالت Low Power جند سالی است که در iOS حضور دارد و بهترین تنظیمات برای کسانی است که در مورد عمر باتری خود نگران هستند. این حالت فعالیت های پس زمینه مثل دانلود های پنهان را متوقف می کند و روشنایی صفحه نمایش را با سرعت بیشتری پس از غیر فعال بودن پایین می آورد.

هنگامی که باتری آیفون کمتر از ۲۰ درصد شود، یک پیغام برای فعال کردن حالت Low Power پدیدار می شود اما شما می توانید این حالت را هر زمانی که می خواهید از طریق کنترل سنتر و زدن بر روی آیکون باتری یا پرسیدن از سیری برای روشن کردن آن، فعال کنید. همچنین از تنظیمات نیز در دسترس است:

  1. تنظیمات را باز کنید؛
  2. به بخش Battery بروید؛
  3. حالت Low Power را فعال کنید؛

۳- حالت Low Power را روشن کنید

هنگامی که Low Power فعال باشد، آیکون باتری در بالای صفحه آیفون شما به رنگ زرد در می آید و شما متوجه می شوید که این حالت فعال شده است. برخی از کابران دوست دارند که این حالت همیشه فعال باشد اما لازم به ذکر است که هنگامی که گوشی گوشی شارژ شود، این حالت غیر فعال می شود و باید دوباره آن را به صورت دستی روشن کرد.

۴- هرگاه که ممکن است به جای اتصال داده ها، از اتصال وای فای استفاده کنید

وای فای به نسبت اینترنت داده ها و سیم کارت شارژ کمتری مصرف می کند در نتیجه برای افزایش حداکثری عمر باتری، اپل پیشنهاد می کند که هرگاه که دسترسی دارید، از وای فای استفاده کنید. در خانه یا محل کار، وای فای باید فعال شود تا باتری شما به میزان کمتری مصرف شود.

۵- در مناطق با آنتن کم، حالت هوایپما را فعال کنید

هنگامی که در یک منطقه با آنتن کم و یا بدون پوشش سیم کارت هستید، آیفون شما برای پیدا کردن سیگنال و هر چیزی که بتواند به آن متصل شود، به میزان زیادی باتری شما را مصرف می کند. اگر که شما آنتن ضعیف را تجربه می کنید، بهتر است که Airplane Mode را فعال کنید زیرا با سیکنال ضعیف هم نمی توانید کار زیادی را انجام دهید.

بیشتر بخوانید  Dolby Vision در iPhone 12

یکی از حاضران روز چهارشنبه 12 سپتامبر 2018 در رویدادی در تماشاخانه استیو جابز در کوپرتینو ، کالیفرنیا ، تلفن هوشمند Apple iPhone XR را نشان می دهد. 

حالت هواپیما باعث می شود که آیفون شما انرژی زیادی را برای پیدا کردن سیگنال صرف نکند و در نتیجه عمر باتری افزایش می یابدو هنگامی که به منطقه ای با پوشش مناسب رسیدید، حالت هواپیما را غیر فعال کنید.

۶- شارژ باتری بهینه سازی شده را روشن کنید ( optimized battery charging)

برای این که اطمینان حاصل کنید که باتری شما عمر بیشتری داشته باشد، توصیه می شود که ویژگی شارژ بهینه را از بخش سلامت باتری تنظیمات روشن کنید. شارژ بهینه به آیفون اجازه می دهد تا برنامه شارژ شما را تشخیص دهد و تا زمانی که به بیشتر از ۸۰ درصد شارژ نیاز دارید، منتظر بماند.

به عنوان مثال، اگر شما شب آیفون را به شارژ بزنید، ویژگی شارژ بهینه باعث می شود که درصد باتری در ۸۰ درصد نگه داشته شود و در حالت تقریباً پر بماند تا از آسیب به باتری جلوگیری شود.

چگونه می توانید ببینید کدام برنامه ها سریعتر باتری آیفون شما را تخلیه می کنند؟ دلیل کم شدن سلامت باتری ایفون چیست؟

  • اپل ابزاری دارد که به شما امکان می دهد سلامت باتری خود را ببینید و کدام برنامه ها سریعتر باتری شما را تخلیه می کنند.
  • اگر به نظر می رسد باتری آیفون شما زودتر از گذشته از بین می رود ، برخی از این ترفندها را امتحان کنید.
  • شما قادر خواهید بود ببینید کدام برنامه ها باتری شما را تخلیه می کنند و آیا باتری شما نیاز به تعویض دارد.

بسیاری از موارد می تواند باعث تخلیه سریع باتری شما شود. برای مثال ، اگر روشنایی صفحه نمایش خود را روشن کرده اید یا از محدوده Wi-Fi یا تلفن همراه خارج شده اید ، ممکن است باتری شما سریعتر از حالت عادی خالی شود.

اگر سلامت باتری شما در طول زمان خراب شود حتی ممکن است سریع بمیرد. برخی از این موارد خارج از کنترل شما هستند ، اما راه هایی برای مدیریت بهتر باتری در iPhone شما وجود دارد و اپل این کار را آسان می کند.

در اینجا نحوه مشاهده سریع برنامه هایی که باتری آیفون شما را خالی می کنند را مشاهده می کنید

برنامه هایی که باتری iPhone خود را مصرف می کنند
برنامه هایی که باتری iPhone خود را مصرف می کنند
  • تنظیمات را در iPhone خود باز کنید.
  • باتری را انتخاب کنید.
  • روی ”سلامت باتری” ضربه بزنید. اطمینان حاصل کنید که این نشان می دهد که آیفون شما در “Peak Performance Capability” است. در غیر این صورت ، برای تهیه باتری جدید به فروشگاه Apple بروید. اگر حداکثر ظرفیت باتری شما زیر 90 باشد ، ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید.
  • حالا به صفحه اصلی باتری برگردید و به پایین بروید.
  • لیستی از برنامه هایی را که بیشترین عمر باتری را مصرف کرده اند مشاهده خواهید کرد. در مورد من این Safari است ، اما شما ممکن است متفاوت باشد. حتی ممکن است برنامه ای را مشاهده کنید که باتری شما را بسیار سریعتر از هر چیز دیگری تخلیه می کند.
باتری آیفون 4 اس قیمت شارژر iphone 4s اداپتور ایفون 4 اس کابل شارژ ایفون 4 اس
  • روی ”نمایش فعالیت” ضربه بزنید.
  • اکنون می توانید مدت زمان استفاده از هر برنامه را ببینید. اگر دستگاهی وجود دارد که باتری شما را تنها با کمی استفاده تخلیه می کند ، ممکن است بخواهید حذف آن را در نظر بگیرید.
  • روی “10 روز گذشته” ضربه بزنید. این برنامه هایی را نشان می دهد که بیشترین مصرف باتری را در 10 روز گذشته داشته اند. در اینجا می توانید شگفتی هایی را بیابید: من فکر می کردم بیشتر وقت خود را در Mail و Slack گذرانده ام ، اما معلوم می شود که در 10 روز گذشته زمان بیشتری را در GroupMe می گذرانم.

اصل قضیه همین است. مشاهده برنامه هایی که از باتری شما استفاده می کنند بسیار ساده است. این امر به ویژه در صورت بارگیری یک برنامه جدید و مشاهده سریع خالی شدن باتری بسیار مفید است.

گاهی اوقات ممکن است اشکالات باعث این اتفاق شوند و شما می دانید چه چیزی باعث این مشکل شده است و تا رفع آن برنامه را حذف کنید. یا ممکن است متوجه شوید که وضعیت باتری شما مانند گذشته خوب نیست و زمان خرید یک باتری جدید در فروشگاه اپل فرا رسیده است.

چرا سلامت باتری ایفون زود کم میشود

چرا سلامت باتری ایفون زود کم میشود چرا باتری آیفون من اینقدر سریع خالی می شود؟ آیا آپدیت iOS 15 عمر باتری را کاهش می دهد؟ اگر باتری آیفون شما سریع‌تر از آنچه می‌خواهید یا سریع‌تر از چیزی که فکر می‌کنید باتری از دست می‌دهد، ما می‌توانیم کمک کنیم. ما به سؤالات مربوط به تخلیه باتری آیفون و بسیاری موارد دیگر پاسخ خواهیم داد و شما را با چند راه حل ساده برای مشکلات باتری آیفون آشنا خواهیم کرد.

بیشتر بدانید : سلامت باتری آیفون

آیا به‌روزرسانی iOS عمر باتری را کاهش می‌دهد؟

مشکلات باتری در به‌روزرسانی iOS بسیار رایج است و دلیل خوبی هم دارد! به‌روزرسانی جدید iOS باتری را تخلیه می‌کند، زیرا تغییرات زیادی در ویژگی‌های آیفون شما ایجاد می‌شود که با نصب جدیدترین نرم‌افزار iOS به وجود می‌آید. به‌روزرسانی‌های بزرگ‌ اغلب بر باتری آیفون شما تأثیر می‌گذارند تا به‌روزرسانی‌های کوچک‌تری که در طول سال می‌بینیم.

در حالی که برخی از این موارد اجتناب ناپذیر است، مطمئناً کارهایی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی مصرف باتری و کاهش مصرف غیر ضروری باتری آیفون انجام دهید! در این مطلب به شما چند نکته صرفه جویی در باتری iOS 15، راهنمایی در مورد نحوه جلوگیری از تخلیه باتری آیفون در طول سال، به علاوه برخی اطلاعات اضافی در مورد نحوه حفظ عمر باتری آیفون در طولانی مدت را نشان خواهیم داد.

نکاتی که در این مطلب برای نحوه صرفه جویی در باتری آیفون ارائه شده است با مدل های آیفون و آیپاد زیر کار می کند:

  • iPhone 6s
  • iPhone 6s Plus
  • iPhone 7
  • iPhone 7 Plus
  • iPhone 8
  • iPhone 8 Plus
  • iPhone X
  • iPhone XR
  • iPhone XS
  • iPhone XS Max
  • iPhone 11
  • iPhone 11 Pro
  • iPhone 11 Pro Max
  • iPhone 12
  • iPhone 12 Pro
  • iPhone 12 Pro Max
  • iPhone 13
  • iPhone 13 Pro
  • iPhone 13 Pro Max
  • iPhone SE (first generation)
  • iPhone SE (second generation)
  • iPod Touch (7th generation)

چند راه آسان برای جلوگیری از تخلیه باتری در آیفون

به لطف ویژگی معرفی شده در سال 2020 با iOS 14، تلفن شما تغییرات خاصی را در تنظیمات برای حفظ عمر باتری آیفون توصیه می کند. برای اینکه بفهمید چرا آیفون شما سریعتر از آنچه باید باتری را خالی می کند، از این مراحل برای بررسی پیشنهادات سلامت باتری استفاده کنید.

  • برنامه تنظیمات را باز کنید.
  • به پایین اسکرول کنید و روی باتری ضربه بزنید.
  • روی سلامت باتری ضربه بزنید.

در صفحه بعدی، آیفون شما تغییراتی را در تنظیمات پیشنهاد می کند که عمر باتری را بهبود می بخشد. برای رفتن به تنظیماتی که نیاز به تغییر دارد، می‌توانید روی هر پیشنهاد ضربه بزنید. اگر نمی‌خواهید تغییری ایجاد کنید، حداقل می‌دانید چه چیزی در تخلیه باتری شما نقش دارد. اگر بخش پیشنهادات عمر باتری را نمی‌بینید، آیفون شما در حال حاضر هیچ راهی برای بهبود عمر باتری از طریق تنظیمات نمی‌بیند.

اگر آیفون شما مدام شارژش را از دست می دهد، صفحه نمایش آیفون خود را کم نور کنید

هنگامی که باتری آیفون به سرعت تخلیه می شود، روشن نگه داشتن صفحه نمایش آیفون در روشنایی کامل یک مقصر احتمالی است، اما به راحتی قابل رفع است. برای کاهش روشنایی آیفون برای صرفه جویی در باتری:

  • با کشیدن انگشت از گوشه سمت راست بالای صفحه به پایین، Control Center را باز کنید.
  • روی نوار لغزنده Brightness ضربه بزنید و به سمت پایین یا تا جایی که می‌توانید نزدیک به پایین بکشید و همچنان به راحتی صفحه نمایش خود را بخوانید.

اگر روشنایی آیفون را روی سطح معقول تری تنظیم کرده اید اما به هر حال باتری آیفون شما به سرعت در حال خالی شدن است، گزینه های بسیار بیشتری برای صرفه جویی در باتری در آیفون وجود دارد.

چرا سلامت باتری ایفون زود کم میشود

تنظیمات روشنایی خودکار نور صفحه نمایش شما را به طور خودکار بر اساس سطوح نور محیط تنظیم می کند. این امر باعث می‌شود آیفون شما با هدر دادن آن در روشنایی غیر ضروری صفحه، باتری را خیلی سریع از دست ندهد. برای صرفه جویی در باتری آیفون با فعال کردن Auto-Brightness:

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید.
  2. به پایین بروید و روی Accessibility ضربه بزنید.
  3. روی Display & Text Size ضربه بزنید.
  4. به پایین بروید و روشنایی خودکار را تغییر دهید.

Raise to Wake را در آیفون خاموش کنید تا باتری آیفون ذخیره شود

ممکن است یک آپدیت جدید آیفون به دلیل تنظیماتی که یا هرگز از آنها اطلاعی نداشتید یا به دلیل تغییرات خاصی که با آپدیت iOS 15 به وجود آمده است، بازنشانی شده باشد، باتری خالی می کند. Raise to Wake مثال خوبی است. همه مدل های آیفون به طور پیش فرض دارای عملکرد Raise to Wake هستند (iOS 10.3 یا بالاتر). این ممکن است بخشی از مشکل شما باشد، به خصوص اگر آیفون خود را زیاد برمی دارید یا در حالی که در دستتان تاب می خورد راه می روید. روشن شدن مداوم صفحه نمایش آیفون قطعا باتری شما را خالی می کند. برای خاموش کردن Raise to Wake برای صرفه جویی در عمر باتری آیفون:

برنامه تنظیمات را باز کنید.

به پایین اسکرول کنید و روی Display & Brightness ضربه بزنید.

به پایین بروید تا Raise to Wake را خاموش کنید. ضامن خاکستری به این معنی است که Raise to Wake غیرفعال است.

چگونه از سلامت باتری iphone مطلع شویم ؟ شما می‌توانید این قابلیت را در Settings > Battery > Battery Health پیدا کنید. از آنجا اطلاعاتی در مورد حداکثر ظرفیت و حداکثر عملکرد آیفون خود خواهید دید. همچنین می‌بینید که آیا آیفون شما توسط ویژگی مدیریت عملکرد اپل کند شده است یا خیر. به عنوان مثال، ما یک آیفون XR قدیمی داریم که ظرفیت باتری آن ۹۴ درصد است. با این حال، سیستم اپل هنوز این پیغام را می‌دهد: «باتری شما در حال حاضر از حداکثر عملکرد معمول خود پشتیبانی می‌کند». همچنین، در قابلیت Battery Health خواهید دید که آیا آیفون شما به خدمات نیاز دارد یا خیر و در صورت تمایل می‌توانید ویژگی بحث‌برانگیز مدیریت عملکرد را خاموش کنید.

سلامت باتری ایفون تا چند درصد خوب است ؟ طبق توضیحات اپل، معیار بر اساس ظرفیت باتری نسبت به زمانیست که نو بوده. بنابراین، هرچه ظرفیت کمتر باشد احتمالاً فاصله بین دو سری شارژ کردن گوشی کمتر می‌شود. در واقع هرچه دستگاه شما به ۱۰۰% نزدیکتر باشد، بهتر است. اپل می‌گوید باتری گوشی‌هایش به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا ۸۰ درصد ظرفیت اولیه خود را پس از ۵۰۰ چرخه شارژ کامل حفظ کنند که برای اکثر افراد حدود دو سال طول می‌کشد.

چرا سلامت باتری iphone کم میشود ؟دلیل کم شدن سلامت باتری ایفون به ۵ موضوع برمی‌گردد:

  1. اپلیکیشن‌های سنگین و اضافی
  2. بالا بودن همیشگی نور صفحه
  3. داغ شدن بیش از حد گوشی یا نوسانات دمایی
  4. زمان شارژ طولانی
  5. پوشش ضعیف آنتن شبکه

چرا سلامت باتری ایفون کم میشود + علت های کاهش سلامت باتری آیفون و راه حل آن ها + 30 راه حل رای رفع علت کم شدن سلامت باتری ایفون + دلیل کم شدن سلامت باتری ایفون + برگرداندن سلامت باتری ایفون + چرا سلامت باتری ایفون زود کم میشود؟ علت کم شدن یهویی سلامت باتری + علت کم شدن باتری هلث ایفون + چرا هلث باتری ایفون کم میشود؟ دلیل پایین امدن هلث باتری ایفون + چیکار کنیم سلامت باتری ایفون پایین نیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *