آموزش

مشکل خالی شدن باتری آیفون 6 + 12 راه حل سریع

مشکل خالی شدن باتری آیفون 6 از چ دلیلایی ناشی میشود؟ در این مطلب از آی باتری به بررسی علت خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون ۶ و روش های حل این مشکل خواهیم پرداخت. در میان گزارشات ثبت شده در مورد تخلیه سریع شارژ باتری تعداد کاربران ایفون ۶  نسبت به ایفون ۶ پلاس  بیشتر است.

خالی شدن سریع باتری آیفون ۶ می تواند در اثر عوامل و دلایل مختلفی باشد که در این با نظر گرفتن تمام احتمالات نرم افزاری و سخت افزاری راهکارهای رفع مشکل را ارائه خواهیم کرد.

خرید باتری آیفون 6 آی باتری | iphone 6 battery ibattery

باتری ایفون ۱۲ پرو مکس چند میلی امپر است مشخصات شارژر آیفون ۱۲ پرو مکس آداپتور آیفون ۱۲ پرو مکس کابل آیفون ۱۲ پرو مکس

مشکل خالی شدن باتری آیفون 6  + خالی شدن باتری آیفون ۶ به دلیل تمام شدن عمر مفید باتری

رایج ترین علت معیوب شدن باتری و در نتیجه خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون ۶ تمام شدن عمر مفید باتری است. عمر مفید یک باتری را نمی توان دقیقا مشخص کرد که چند سال است زیرا با توجه به میزان و نحوه استفاده شما می تواند بین ۲ تا ۴ سال متغیر باشد.

از نشانه های تمام شدن عمر مفید باتری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پایین بودن درصد Battery Health (جهت مشاهده مسیر Settings > Battery > Battery Health را دنبال کنید.)
  • تغییر شکل ظاهری باتری (اصطلاحا باد کردن)
  • خالی شدن سریع شارژ باتری

که در این شرایط کاملا واضح است که راهکاری جز تعویض باتری وجود ندارد.

خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون ۶ پس از آب خوردگی ، ضربه و …

اگر پس ضربه ، آب خوردگی ، فشار ، حرارت زیاد شما با مشکل خالی شدن سریع شارژ مواجه شده اید، ممکن است باتری یا سایر قسمت های موثر بر عملکرد باتری آسیب دیده باشند. به طور مثال ممکن است باتری معیوب شده باشد و با تعویض آن مشکل حل شود یا مثلا بورد گوشی دچار مشکلاتی مانند نشتی شارژ شده باشد که برای حل آن گوشی به تعمیرات تخصصی نیاز دارد.

برای تشخیص این موضوع گوشی باید توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود؛

خالی شدن سریع باتری ایفون ۶ بر اثر اختلالات نرم افزاری

یکی از دیگر از عواملی که می تواند بر تخلیه سریع شارژ ایفون ۶ موثر باشد باگ ها و اختلالات نرم افزاری گوشی است. این مشکلات می توانند در اثر عوامل مختلف مانند باگ سیستم عامل، نصب یک فایل یا برنامه مخرب و … به وجود آمده باشند. در این شرایط شما این شانس را دارید بدون نیاز به تعویض باتری خودتان با استفاده از روش های زیر برای حل مشکل اقدام نمایید:

بیشتر بخوانید  آیفون به عنوان PoS کار خواهد کرد

روش اول حل مشکل خالی شدن باتری آیفون 6 : دو روز صبر کنید!

حتما این راهکار به نظرتان بسیار عجیب است. اما تعجب نکنید اگر به تازگی iOS را بروزرسانی کرده اید ۲ روز صبر کنید، گاهی طول می کشد که باتری بروزرسانی شود. این مساله را برای بروزرسانی بعدی iOS نیز در نظر بگیرید.

روش دوم حل مشکل  : روشن کردن Airplane Mode

اگر به تازگی در منظقه شما پوشش آنتن دهی ضعیف تر شده است یا به منطقه ای رفته اید که آنتن ندارد می تواند علت خالی شدن سریع باتری آیفون شما همین موضوع باشد.

هنگامی که شما در منطقه بد آنتن دهی هستید گوشی شما تلاش زیادی برای پیدا کردن سیگنال می کند، این عمل باعث مصرف شارژ زیادی از باتری می شود. برای جلوگیری از مصرف بیش از حد باتری می توانید اینترنت گوشی را خاموش کنید و یا اینکه گوشی را در حالت Airplane Mode قرار دهید.

برای غیر فعال کردن اینترنت به Setting بروید و بروی Cellular کلیک و Cellular data را غیر فعال کنید، اگر این روش کار نکرد از قسمت بالای Settings می توانید حالت Airplane Mode را فعال کنید.

تعویض باتری آیفون 6 قسمت 10

روش سوم حل مشکل : بررسی برنامه های پرمصرف و مخرب

مشکل سریع خالی شدن باتری iphone 6 گاهی به دلیل نصب یک برنامه مخرب برروی گوشی ایجاد می شود و نباید شرکت اپل را مقصر دانست.

اگر به تازگی از یک برنامه خاص استفاده زیادی دارید باید بدانید که آن برنامه باتری زیادی را مصرف می کند، ولی اگر گوشی شما بطور غیر عادی شارژ مصرف می کند باید دلیل آن را بررسی و برای رفع آن اقدام کنید.

از Settings به قسمت Battery بروید، این گزینه مصرف باتری برنامه های روی گوشی را به شما نشان می دهد. با استفاده از این ویژگی می توانید برنامه های پر مصرف را شناسایی کنید و با زیر نظر گرفتن آن ها در طول ۲۴ ساعت مقدار مصرف هر کدام از برنامه ها را چک کنید.

اولین گام، می تواند آپدیت کردن برنامه ای که ایجاد مشکل کرده است باشد. اگر مشکل حل نشد برنامه و یا برنامه هایی که ایجاد مشکل کرده اند را پاک کنید.

باتری ایفون ۱۱ پرو مکس چند میلی امپر است مشخصات شارژر آیفون ۱۱ پرو مکس آداپتور آیفون ۱۱ پرو مکس کابل آیفون ۱۱ پرو مکس

روش چهارم حل مشکل : محدود کردن رفرش برنامه ها

هنگامی که برنامه ها رفرش می شوند، اطلاعات آن ها یکبار دانلود می شود که همین دانلود شدن باعث مصرف شارژ باتری می شود، برای جلوگیری از این اتفاق می توانید رفرش برنامه هایی را که به آن نیاز ندارید و یا کمتر از آن ها استفاده می کنید، غیر فعال کنید. برای غیر فعال این ویژگی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به Setting بروید.
  • بر روی General و بعد برروی Background App Refresh کلیک کنید.
  • رفرش را برای برنامه هایی که از آن استفاده نمی کنید غیر فعال کنید.
بیشتر بخوانید  چگونه آیفون خود را ایمن نگه دارید

روش پنجم حل مشکل خالی شدن شارژ باتری ایفون ۶ : خاموش کردن Location Services

این سرویس هم مانند GPS شارژ زیادی را مصرف می کند، همچنین استفاده از برنامه هایی مانند Google Map و Waze به سریع تر خالی شدن باتری کمک می کند.

برای افزایش مدت زمان شارژ باتری تعدادی از سرویس ها را خاموش کنید.

به قسمت Settings > Privacy بروید. شما می توانید سرویس مکان یابی همه برنامه ها را خاموش کنید، و یا اگر برنامه ای بر روی گوشی دارید که به ندرت از آن استفاده می کنید، می توانید سرویس مکان یابی آن را بطور مجزا خاموش کنید.

روش ششم  مشکل خالی شدن باتری آیفون 6 : خاموش کردن اعلان برنامه ها

ویژگی اعلان برخی از برنامه ها مانند ایمیل و تقویم برروی صفحه نمایش شارژ زیادی از باتری را مصرف می کنند، با خاموش کردن اعلان این برنامه ها در شرایطی که به آن نیاز ندارید، می تواند در دخیره شارژ باتری به شما کمک کند.

برای دسترسی به تنظیمات اعلان برنامه به قسمت settings > notification بروید. برنامه های روی گوشی را بررسی کنید و اعلان هر کدام از آن ها را که نیاز ندارید خاموش کنید.

برای تغییر تنظیمات اعلان برنامه های ایمیل، تقویم و مخاطبین باید به قسمت settings > Email ، calendar ، cantacts بروید و تغییرات لازم را ایجاد کنید.

روش هفتم  : مدیریت صفحه نمایش

اگر صفحه نمایش گوشی خود را به درستی مدیریت نکنید، شارژ زیادی از باتری شما مصرف خواهد شد.

روشنایی صفحه نمایش گوشی های آیفون ۶ , ۶s plus , 6 plus , 6s یکی از ویژگی این گوشی هاست که باتری زیادی مصرف می کند و باید آن را مدیریت کرد در غیر این صورت عمر باتری شما کم خواهد شد. اگر متوجه کم شدن غیر عادی شارژ باتری گوشی شده اید، برای حل این مشکل می توانید تنطیمات صفحه نمایش را تغییر دهید.

iOS 12 این کار را بسیار راحت کرده است، control center را بر روی صفحه بالا بیاورید و بر روی تنظیم نور صفحه نمایش کلیک کنید اگر نیاز به نور زیاد صفحه ندارید، آن را کم کنید تا شارژ باتری بیشتری ذخیره شود.

اگر می خواهید تنظیمات صفحه نمایش را از قسمت settings تغییر دهید، به settings بروید و در بالای صفحه از گزینه Display & Brightness تنظیمات آن را انجام دهید.

باتری ایفون ایکس چند میلی امپر است مشخصات شارژر آیفون ایکس آداپتور آیفون ایکس کابل آیفون ایکس

روش هشتم  : راه اندازی مجدد

یک راه اندازی مجدد ساده می تواند بر بهتر شدن شرایط باتری موثر شود. اگر برای مدتی است که گوشی خود را خاموش نکرده اید، سعی کنید آن را مجدد راه اندازی کنید. انجام این کار زمان زیادی نیاز ندارد.

بیشتر بخوانید  آیفون 13 - این 10 تنظیمات را در اسرع وقت غیرفعال کنید

روش نهم حل مشکل : راه اندازی مجدد شبکه اینترنت

اگر انجام روش های قبلی مشکل را برطرف نکرد، می توانید روش راه اندازی مجدد شبکه اینترنت بر روی گوشی را امتحان کنید این کار باعث می شود که گوشی شما تمام شبکه هایی که به آن متصل شده به همراه رمز عبور آن ها را ریست کند. برای انجام آن مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به Settings بروید.
  • بر روی General و بعد برروی Reset Network Settings کلیک کنید.تعویض باتری iphone 6 قسمت 1325

 

روش دهم  : ریست کردن تنظیمات

اگر هیچ کدام از راه حل های ارائه شده نتوانست به شما کمک کند باید قدم جدی تری برای حل این مشکل بردارید. در گام اول راه اندازی مجدد تنظیمات را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای انجام راه اندازی مجدد تنظیمات به settings بروید، روی General > Reset> Reset All Settings کلیک کنید و بعد رمز عبور خود را وارد کنید.

تکمیل این فرایند چند دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید، با انجام این کار هیچ فایلی از روی گوشی شما پاک نخواهد شد ولی گوشی شما را مجبور می کند که تمام رمز عبور ها و ارتباط ها را فراموش کند و ممکن است به حل شدن مشکل باتری گوشی شما کمک کند.

روش یازدهم : برگرداندن به نسخه قدیمی تر iOS

اگر شما پس از بروزرسانی ios با مشکل سریع خالی شدن باتری آیفون ۶ و ۶s و … مواجه شده اید، بازگردانی ios به نسخه قبلی می تواند بر حل مشکل موثر باشد. معمولا هر آپدیت ios برای حل بسیاری از باگ های نرم افزاری همراه است اما گاهی باعث بروز برخی مشکلات جدید نیز می شود.

باتری ایفون ۱۳ چند میلی امپر است مشخصات شارژر آیفون ۱۳ آداپتور آیفون ۱۳ کابل آیفون ۱۳

روش دوازدهم حل مشکل خالی شدن باتری آیفون 6  : ریست فکتوری گوشی

اگر هیچ کدام از این راه حل ها جواب نداد، به عنوان آخرین راهکار نرم افزاری گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. البته توجه داشته باشید با ریست فکتوری تمام اطلاعات گوشی شما پاک خواهد شد؛ بنابراین قبل از شروع از تمام اطلاعات گوشی تان بکاپ بگیرید.

برای ریست فکتوری آیفون مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گوشی را برای بکاپ گرفتن به کامپیوتر و یا iCloud متصل کنید.
  • Find My iPhone را طریق کلیک برروی settings > iCloud > find My iPhone > off، غیر فعال کنید.
  • در iTunes برروی Restore کلیک کنید.
  • دستورالعمل ها را دنبال کنید و iOS گوشی آیفون را مجدد نصب کنید.
  • زمانی که نصب مجدد تکمیل شد، بر روی Restore از گزینه Back up کلیک کنید. اطلاعات را بر روی گوشی خود برگردانید و آن را به مثل یک گوشی جدید راه اندازی کنید.
  • اگر مشکلی بوجود آمد و عدم سازگاری وجود داشت مراحل را مجدد انجام دهید.

ویدئو 1 خرابی باتری آیفون 6

ویدئو 2 خرابی باتری آیفون 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *