اخبار باتری آیفون

ارور سرویس باتری ایفون + پیام سرویس باتری ایفون

دلایل اپل برای ارور سرویس باتری ایفون + پیام سرویس باتری ایفون

اپل اخیراً پیام هشداری برای دارندگان آیفون ارسال کرده است تا باتری آیفون دستگاه را تعویض کنند و آن را ابزاری برای افزایش امنیت دستگاه های کاربران می داند.

اپل اخیراً یک پیام هشدار  سرویس باتری ایفوننشان می دهد که در صورت عدم استفاده از باتری اصلی در آیفون به کاربر نمایش داده می شود.

ارور سرویس باتری ایفون + پیام سرویس باتری ایفون

ارور سرویس باتری ایفون + پیام سرویس باتری ایفون

کاربران متعددی گزارش می دهند که پس از تعمیر آیفون و تعویض باتری با تعمیرکار دیگری، پیام هشدار ارور سرویس باتری ایفون یا پیام سرویس باتری ایفون را در صفحه وضعیت باتری دستگاه خود مشاهده می کنند. این پیام به کاربر هشدار می دهد که آیفون او باتری اصلی را ندارد. همچنین وضعیت سلامت باتری دیگر نمایش داده نمی شود.

اقدام اپل در هشدار به کاربران مبنی بر استفاده از باتری غیر اصل، انتقادهای شدیدی را به‌همراه داشت. کاربران و کارشناسان متعدد می‌گویند چنین اقدامی به‌معنای اجبار مصرف‌کننده به فرایند گران‌تر تعمیرات است. درواقع کاربران با دیدن این هشدارها شاید به تعمیرات در مراکز اصلی اپل تشویق شوند که هزینه‌های بیشتری نسبت به تعمیرکارهای متفرقه خواهد داشت. به‌ هر حال کوپرتینویی‌ها در پاسخ به انتقادها می‌گویند که پیام هشدار تنها برای امنیت خود کاربران طراحی شده است.

شایان ذکر است که اگر مصرف‌کننده از باتری اصلی اپل هم استفاده کند، در صورت تعمیر توسط تعمیرکارهای متفرقه، پیام هشدار نمایش داده می‌شود. هشدار ارسالی از یک میکروکنترلر دستور می‌گیرد که تنها تعمیرکارهای مورد تأیید اپل توانایی تنظیم آن را دارند. اگر iOS موفق به شناسایی تنظیمات صحیح میکرو کنترلر نشود، پیام هشدار را برای کاربر نمایش می‌دهد.

سخنگوی اپل در پاسخ به انتقادها و طی بیانیه‌ای به رسانه‌ی The Verge گفت:

ما امنیت مشتریان خود را در اولویت قرار می‌دهیم و باید مطمئن باشیم که هرگونه تعویض باتری به‌صورت مناسب و صحیح انجام می‌شود. اکنون بیش از ۱،۸۰۰ تعمیرگاه مورد تأیید اپل در آمریکا فعالیت می‌کنند، درنتیجه کاربران به تعمیرکارهای باکیفیت زیادی دسترسی دارند.

ما سال گذشته قابلیتی را اضافه کردیم تا به کاربران درباره‌ی باتری و نحوه‌ی تعویض آن هشدار دهیم. در این قابلیت اگر نتوانیم اصلی بودن باتری و خود تعمیرکار و روند تعویض را تأیید کنیم، هشداری به کاربر نمایش داده می‌شود. این اطلاعات با هدف اطلاع‌رسانی به کاربران انجام می‌شود تا آن‌ها را از نصب باتری‌های خراب، کم‌کیفیت و مستعمل باز بدارد. نصب چنین قطعاتی احتمال وقوع مشکلات ایمنی و کارایی را افزایش می‌دهد. به‌ هر حال حتی پس از تعمیر آیفون در چنان حالت‌هایی، باز هم تنها پیام هشدار نمایش می‌دهد و مانعی برای کارایی عادی دستگاه وجود ندارد.

iPhone XS Max XR آیفون

تصمیم اپل مبنی بر عدم نمایش اطلاعات کاربردی سلامت باتری، واکنش‌های شدیدی به همراه داشت. به‌هرحال اپل می‌توانست در کنار پیام هشدار باتری غیر اصلی، عمر آن را نیز نمایش دهد تا کاربر برای تعویض در زمان مورد نیاز اقدام کند. اکنون کاربرانی که باتری «غیر اصل» دارند، چنین اطلاعاتی را دریافت نمی‌کنند. به‌جای آن اطلاعات، یک پیام تعمیر (Service) برای کاربر نمایش داده می‌شود که تا تعویض باتری با سخت‌افزار اصلی شرکت، در همان وضعیت باقی خواهد ماند.

منتقدان اقدام اپل را تلاشی برای اجبار کاربران به تعمیر گران‌تر می‌دانند

اپل احتمالا برای واکنش‌های بالا هم پاسخی دارد. آن‌ها ادعا می‌کنند که عدم شناسایی میکرو کنترلر اصلی، توانایی تشخیص دقیق سلامت باتری ممکن نخواهد بود. منتهی این مشکلات حتی برای باتری‌هایی که از آیفون دیگر استفاده می‌شوند رخ می‌دهد. در جریان پیش‌آمده، تعمیرکارهایی که مجوز کلی دارند، بیش از همه معترض هستند.

بیشتر بخوانید  Apple iPhone SE 2022: شایعات، درزها، اخبار، تحلیل ها و موارد دیگر

باتری‌های لیتیوم یونی در صورت تهیه از منابع ناشناس، خطرات زیادی خواهند داشت. حتی باتری‌های اصلی شرکت‌ها هم برخی اوقات مشکلات قابل توجهی را برای کاربران ایجاد می‌کنند. در این‌ میان اپل سعی می‌کند تا اعتماد کاربران را به قطعات سخت‌افزاری خود افزایش دهد. آن‌ها ادعا می‌کنند که باتری‌هایی با طراحی بسیار حرفه‌ای، آزمایش‌های متعدد و ساخت براساس استانداردهای سخت‌گیرانه‌ی اپل در دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

کاربران زیادی در سرتاسر جهان به همین ادعاهای اپل اعتماد می‌کنند و تعمیرات خود را در مراکز رسمی شرکت انجام می‌دهند. ازطرفی برخی دیگر به خدمات و قطعات اصلی شرکت دسترسی ندارند و از موارد متفرقه استفاده می‌کنند. چنین کاربرانی باید با پیغام خطای جدید اپل کنار بیایند و به‌نوعی آن را تحمل کنند. کوپرتینویی‌ها درنهایت می‌‌گویند که اگر کاربری در صورت باتری اصلی با پیغام هشدار مذکور روبه‌رو شد، باید آیفون خود را به مرکز تعمیر ارجاع دهد تا فرایندهای مورد نیاز برای تأیید باتری انجام گیرد.

هشدارهای “سرویس” باتری اپل ضربه ای علیه حق تعمیر است

گزارشی از iFixit نشان می‌دهد که اگر بخواهید باتری آیفون خود را تعویض کنید، یک هشدار «سرویس» ظاهر می‌شود، حتی اگر باتری کاملاً خوب کار کند.

هفته گذشته، یوتیوبرجاستین اشفورد باتری اصلی آیفون XR را با باتری ای که از بازار لوازم الکترونیکی در شنژن خریده بود عوض کرد. اشفورد کانالی به نام TheArtofRepair را اداره می کند که ویدیوهایی در مورد تعمیر لوازم الکترونیکی ارائه می دهد. این آخرین ویدیوی تعمیر فقط یک تعویض معمولی باتری نبود. این یک پیام تیز برای اپل بود.

اشفورد می‌گوید باتری خارجی که او در آیفون XR قرار داده بود، یک باتری آیفون «اصیل» بود – به این معنی که اگر آیفون جدید 2018 براق خود را باز کنید، همان باتری‌ای بود که پیدا می‌کردید. اما پس از تعویض، وقتی اشفورد وارد بخش باتری تنظیمات آیفون شد، متوجه هشداری شد: «سرویس».

به طور معمول، اگر روی تنظیمات “Battery Health” آیفون ضربه بزنید، اندازه‌گیری حداکثر ظرفیت باتری خود را خواهید دید، اما تمام. تعویض باتری اشفورد زبان را تغییر داده بود.

صفحه نمایش سالم باتری آیفون معمولی
PHUC PHAM از طریق اپل

این ویدئو نظر iFixit، یک شرکت تعمیر کامپیوتر مستقر در سن لوئیس اوبیسپو، کالیفرنیا را به خود جلب کرد. علاوه بر تعمیر موارد، iFixit پست‌های وبلاگی را منتشر می‌کند که عملکرد درونی ابزارها را به نمایش می‌گذارد، که گاهی باعث ناراحتی تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی می‌شود. کریگ لوید، نویسنده iFixit ، کمتر از 24 ساعت پس از انتشار ویدیوی اشفورد، در پستی توضیح داد : «ما توانستیم آن را در آیفون XS که هم iOS 12 و هم iOS 13 بتای اجرا می‌کند، تکرار کنیم . لوید نوشت، پس از تعویض باتری، هشدار «سرویس» را عمیق‌تر کنید و یک «پیام مهم باتری» پیدا خواهید کرد که می‌گوید اپل «نمی‌تواند تأیید کند که این آیفون باتری اصلی اپل دارد یا خیر».

برای مصرف کننده معمولی که تصمیم می گیرد تعمیر را به دست خود بگیرد، یک باتری جدید سفارش دهد و خودش آن را تعویض کند، هشدار “سرویس” احتمالاً کمی بیشتر از تنظیم دیگری است که نادیده گرفته می شود. به طور خلاصه: به احتمال زیاد هنوز هم کار می کند، مگر اینکه یک محصول کامل خریداری کرده باشید.

اما برای افرادی مانند اشفورد و تیم iFixit، اخطار «سرویس» نشان‌دهنده ضربه دیگری در درگیری بزرگ‌تر پیرامون تعمیرات الکترونیک است. جنبش موسوم به «حق تعمیر» که از قوانینی حمایت می‌کند که به مردم اجازه می‌دهد راحت‌تر محصولات خود را تعمیر کنند، در سراسر ایالات متحده طرفداران زیادی پیدا کرده است . در همین حال، سازندگان الکترونیک و لابی‌گران صنعت اصرار دارند که تعمیرات DIY می‌تواند منجر به آسیب‌پذیری‌های امنیتی، خطرات آتش‌سوزی یا محصولات کاملاً معیوب شود.

بیشتر بخوانید  نحوه بازیابی آیفون بدون رمز عبور

مبانی باتری

ابزار اندازه‌گیری سلامت باتری اپل برای آیفون، که نشان می‌دهد باتری شما با بالا رفتن سن چقدر خوب عمل می‌کند، با iOS 11.3 در مارس 2018 عرضه شد. هشدار «سرویس» فقط در آیفون XS، iPhone XS Max و iPhone XR جدیدتر ظاهر می‌شود. این بدان معناست که از پاییز گذشته که آن گوشی‌ها عرضه شدند، هشدارها فعال شده‌اند، اما بیشتر مردم تا به حال متوجه این موضوع نشده‌اند، زیرا اکثر مصرف‌کنندگان نیازی به تعویض باتری‌های آیفون جدید خود در اولین سال مالکیت ندارند.

زمانی که آیفون‌های جدید عرضه شدند، ما کار خود را خراب کردیم، اما در آن زمان باتری دیگری وارد نکردیم، چرا که چرا این کار را انجام دهیم؟» کایل وینز، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی iFixit می گوید. پس از 12 تا 14 ماه [استفاده] است که مردم شروع به تعویض باتری می کنند.

اشفورد و تیم iFixit همچنین خاطرنشان کردند که اپل یک نسخه اختصاصی از یک میکروکنترلر را در سلول‌های باتری خود ساخته است، نسخه‌ای که اطلاعات مربوط به باتری را به سیستم عامل گوشی ارسال می‌کند. این نوع تراشه در باتری‌های گوشی‌های هوشمند مدرن غیرمعمول نیست، اما از آنجایی که تراشه‌های طراحی‌شده سفارشی در گجت‌ها بهتر و هوشمندتر می‌شوند، این نگرانی وجود دارد که از این تراشه‌ها برای قفل کردن بیشتر محصولاتی که مردم دارند استفاده شود .

در وب‌سایت خود اپل ، این شرکت تصدیق می‌کند که در طول زمان می‌توان انتظار کاهشی را داشت. از این گذشته ، اینها باتری های لیتیوم یونی هستند. اما بخش مربوط به “پیام مهم باتری” که ممکن است در تلفن شما ظاهر شود، به اندازه پیامی که در تنظیمات آیفون ظاهر می شود مبهم است. “اگر پیام زیر را مشاهده کردید، به این معنی است که باتری آیفون شما قابل تایید نیست. این پیام برای iPhone XS، iPhone XS Max و iPhone XR اعمال می‌شود.» در صفحه پشتیبانی اپل آمده است. پس از آن، اپل پیشنهاد می کند با یک ارائه دهنده خدمات مجاز اپل تماس بگیرید. یک پیوند به صفحه رسمی پشتیبانی و تعمیر اپل منتهی می شود.

در بیانیه ای که به WIRED ارائه شده است، اپل گفت که ایمنی مشتریان خود را “بسیار جدی” می گیرد و می خواهد اطمینان حاصل کند که تعویض باتری به درستی انجام می شود. 1 “سال گذشته ما یک ویژگی جدید را معرفی کردیم تا اگر نتوانستیم تأیید کنیم که یک باتری جدید و اصلی توسط یک تکنسین تایید شده به دنبال فرآیندهای تعمیر اپل نصب شده است، به مشتریان اطلاع می دهیم. این اطلاعات برای کمک به محافظت از مشتریان ما در برابر آسیب دیدگی و کیفیت پایین وجود دارد. یا باتری های استفاده شده که می تواند منجر به مشکلات ایمنی یا عملکرد شود. این اعلان بر توانایی مشتری برای استفاده از تلفن پس از تعمیر غیرمجاز تأثیر نمی گذارد.”

بیشتر بخوانید  ترفندهای مخفی iOS 15 + ویژگی های جدید iPhone

این شرکت همچنین اشاره کرد که در حال حاضر بیش از 1800 تعمیرگاه مجاز برای محصولات اپل در ایالات متحده وجود دارد، از جمله فروشگاه های Best Buy. به عبارت دیگر، اپل می‌خواهد مطمئن شود که مردم می‌دانند که گزینه‌های تعمیر خارج از خود اپل را دارند، به شرطی که گزینه‌های تعمیر مجاز باشند .

شعله ور شدن

مطابق با آنچه اپل تایید کرده است، Wiens از iFixit می گوید که با وجود هشدار در تنظیمات آیفون، آیفون XS، XS Max یا XR با وجود باتری جایگزینی که به درستی نصب شده است، همچنان به خوبی کار می کند. اما او همچنین می‌گوید که اخطار سرویس باتری بدون در نظر گرفتن اینکه آیا ابزارهای تشخیصی اپل بسته باتری جدید را به باتری «قدیمی» یا تخریب شده تعبیر می‌کنند ظاهر می‌شود. نمونه موردی: در مبادلات iFixit، یک باتری کاملاً جدید آیفون XS که با یک باتری کاملاً جدید آیفون XS جایگزین شده بود، همچنان هشدار سرویس باتری مبهم را ایجاد می کرد.

Wiens همچنین معتقد است که ممکن است نوعی ابزار کالیبراسیون وجود داشته باشد که اپل در میزهای تعمیرات خود در Apple Stores استفاده می کند و در اختیار تعمیرگاه های مجاز قرار می دهد. به عبارت دیگر، آیفون خود را به اپل استور بیاورید تا باتری تعویض شود و هیچ زبانی که نشان دهد مشکلی وجود دارد نخواهید دید، زیرا تکنسین های آنجا می توانند در صورت نیاز گوشی را به روز کنند. این کار را خودتان انجام دهید و با یک هشدار بی پایان «سرویس» در تنظیمات باتری تلفن زندگی کنید.

این نوع ابزارهایی هستند که Wiens می گوید در قلب حق تعمیر قرار دارند. او می‌گوید: «این نوعی نرم‌افزار تشخیصی است که Right to Repair درخواست می‌کند. “شما نمی توانید ابزار خاصی را برای تعمیر چیزها در مرکز تعمیر خود بدون ارائه آن به مصرف کنندگان ارائه دهید.” (اپل تأیید نکرده است که آیا از نرم افزار خاصی برای حذف اخطار «سرویس» در آیفون در زمان تعویض باتری استفاده می کند یا خیر.)

او می‌افزاید که ترس حتی بزرگ‌تر در میان جامعه حق تعمیر این است که اپل بتواند از کنترل خود بر روی تمام پشته – سیلیکون پیشرفته و نرم‌افزار هوشمند خود – استفاده کند تا به‌طور موثر محصولاتی را که به‌گونه‌ای که شرکت تشخیص می‌دهد مشکل‌ساز هستند، خاموش کند. .

در حال حاضر هیچ نشانه ای وجود ندارد که اپل در مورد تعویض غیرمجاز باتری، کاری به اندازه Error53 انجام دهد. با این حال، سوالی که اکنون مطرح می شود این است که آیا یک پیام ساده “سرویس” گامی کوچک در این مسیر است یا خیر.

یک نظر در “ارور سرویس باتری ایفون + پیام سرویس باتری ایفون

  1. امیر شهاب گفت:

    من خیلی با گوشی کار نمی کنم چون گوشی دوم منه ۱۲ پرومکس دارم
    بانری ۹۹ بود گرفتم و‌ظرف مدت چند ماه شد ۹۴ اپدیت زیادی هم نکردم ! گرفتم ۱۵ بود الان دیدم این پیغام اومده با شارژر مخصوص شارژ میکنم حدودا ۳۰٪ شارژ میکنم تا ۸۵-۹۰ میشه میکشم از برق
    Built-in dynamic software and hardware systems will help
    counter performance impacts that may be noticed as
    your iPhone battery chemically ages.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *