آموزش

مشکل آیفون بعد از تعویض باتری : 6 مشکل + رفع مشکل

تعویض باتری آیفون برای افزایش شارژ و سرعت گوشی است اما ممکن است آیفون شما دچار مشکلات مختلفی شود و حتی باتری نیازی به تعویض نداشته باشد و دلیل اصلی تخلیه آن در هنگام شارژ باتری باشد. دلیل دیگری است

در نظر داشته باشید که اگر باتری آیفون فرسایش زیادی داشته باشد، علاوه بر تخلیه سریع باتری، مشکلاتی مانند کند شدن گوشی و کاهش روشنایی صفحه نمایش را نیز به همراه خواهد داشت. اگر وضعیت باتری آیفون شما مشکلی ندارد و نیازی به تغییر آن نیست.

تعویض باتری آیفون ایکس اس قیمت شارژر گوشی ایفون ایکس اس اداپتور ایفون ایکس اس قیمت کابل اصلی ایفون ایکس اس

از تعویض باتری خودداری کنید و به نکاتی که برای رفع مشکلاتی مانند تخلیه سریع باتری مطرح می شود توجه کنید. البته به دلیل تعویض باتری، با مشکل عمر باتری مواجه خواهید شد که احتمالا به حل یکی از موارد زیر کمک می کند.

باتری آیفون ۱۱ پرو Pro

مشکلات بعد از تعویض باتری گوشی آیفون

پس از تعویض باتری با باتری نو، همچنان مشکلاتی برای مشتریان وجود دارد. از آن جمله می توان به میزان غیر واقعی باتری موبایل و یا زمان شارژ بیشتر و … اشاره کرد که در پایین آن ها را چیده و توضیح داده ایم و راهکارهای آن ها را توضیح داده ایم.

اولین مشکل این است که باتری به سرعت تخلیه می شود.

یکی از دلایل آن این است که کابل باتری در هنگام مونتاژ گوشی به درستی وصل نشده و پین های آن آسیب دیده است. برای رفع آن، می توانیم کابل را دوباره وصل کرده و پین های آن را بررسی کنیم.

مشکل بعدی جریان نشتی برد است.

برای حل این مشکل باید برد تعمیر شود و جریان نشتی پیدا شود و مشکل برطرف شود.

تعویض باتری آیفون ۱۳ پرو قیمت شارژر گوشی ایفون ۱۳ پرو اداپتور ایفون ۱۳ پرو قیمت کابل اصلی ایفون ۱۳ پرو

برنامه ها بیش از حد باز هستند،

مشکل بعدی ممکن است این باشد که برنامه ها بیش از حد باز هستند، در واقع برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شوند و انرژی زیادی مصرف می کنند و انرژی زیادی از موبایل مصرف می کنند. برای رفع آن کافیست این برنامه ها را ببندید.

بنابراین مشکل تخلیه سریع باتری می تواند به دلایل مختلف سخت افزاری و نرم افزاری باشد.

تلفن همراه حتی پس از اتصال کابل USB روشن نمی شود

مشکل بعدی این است که تلفن همراه حتی پس از اتصال کابل USB روشن نمی شود. این ممکن است به دلیل خرابی باتری جدید یا عدم اتصال صحیح باتری به تلفن باشد. باید کل باتری را بردارید و تست کنید. ببینید آیا مشکل از باتری است یا اتصال آن.

تلفن مدام ریبوت می شود و جواب نمی دهد.

تلفن مدام ریبوت می شود و جواب نمی دهد. شما از باتری اشتباهی برای تعویض باتری قدیمی استفاده کرده اید و برای تعمیر آن باید یک باتری سالم جدید به گوشی خود وصل کنید.

درصد نمایش داده شده در تلفن همراه ثابت نیست و این درصد تغییر می کند

درصد نمایش داده شده در تلفن همراه ثابت نیست و این درصد تغییر می کند. دو دلیل احتمالی وجود دارد، یکی این که در ابتدا باتری را شارژ نکرد و شارژ باتری بسیار کم است. دوم اینکه اگر کابل ها و کانکتورهای باتری را به طور کامل وصل نکرده اید، یا اگر آن را به درستی انجام نداده اید، ابتدا باید کابل ها را به درستی وصل کنید و سپس برای اولین بار باتری را برای مدت طولانی شارژ کنید تا بتواند بازیابی از دست رفته برای مدت طولانی.

روش های برطرف کردن مشکلات بعد از تعویض باتری گوشی آیفون

استفاده از هارد ریست کردن یا DFU Restore‌ برای بازگردانی آیفون به وضعیت قبل

در سیستم عامل iOS  مانند اندروید یا ویندوز و مک‌او‌اس، مشکلات نرم‌افزاری می‌تواند به افزایش استفاده از پردازنده و پردازنده‌ گرافیکی و حافظه‌ رم و حتی وای-فای منجر شده و نتیجه آن خالی شدن زودتر شارژ باتری خواهد بود و گاهی به افزایش دمای بدنه‌ گوشی به شکل محسوسی خواهد بود.

مشکل آیفون بعد از تعویض باتری : 6 مشکل + رفع مشکل

یک روش ساده، برای رفع  مشکلات نرم ‌افزاری استفاده از Hard Reset  یا همان خاموش و بعد روشن کردن آیفون می باشد.

تعویض باتری آیفون ایکس اس مکس قیمت شارژر گوشی ایفون ایکس اس مکس اداپتور ایفون ایکس اس مکس قیمت کابل اصلی ایفون ایکس اس مکس
بیشتر بخوانید  باتری آیفون ۷ چند ساعت شارژ نگه میدارد

نحوه خاموش و روشن نمودن آیفون ‌های مختلف:

Restore کردن آیفون‌های دارای FaceID، آیفون SE نسل دوم و آیفون ۸ و ۸ پلاس

  1. آیفون خود را به کامپیوتر به کمک کابل شارژ متصل کنید
  2. دکمه زیاد کردن صدا را فشار دهید و رها کنید
  3. سریعاً دکمه کم کردن صدا را فشار دهید و رها کنید
  4. دکمه خاموش و روشن کردن آیفون را ۵ ثانیه یا تا زمانی که صفحه نمایش خاموش شود فشار دهید و نگهدارید
  5. بعد از خاموش شدن صفحه هردو دکمه کم و زیاد کردن صدا را نیز فشار دهید و تا ۵ ثانیه نگهدارید
  6. دکمه خاموش و روشن شدن آیفون را رها کنید اما دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا را تا زمانی که کامپیوتر آیفون شما را شناسایی کند همچنان نگهدارید
  7. همه دکمه‌ها را رها کنید و از روی کامپیوتر مراحل را پیش ببرید

Restore کردن آیفون ۷ و ۷ پلاس

  1. آیفون خود را به کامپیوتر به کمک کابل شارژ متصل کنید
  2. همزمان دکمه‌های خاموش و روشن کردن و کم کردن صدا را فشار دهید و برای ۸ ثانیه نگهدارید
  3. دکمه خاموش و روشن کردن را رها کنید اما همچنان دکمه کم کردن صدا را نگهدارید
  4. زمانی که کامپیوتر آیفون شما را شناسایی کرد دکمه کم کردن صدا را نیز رها کنید
  5. از روی کامپیوتر مراحل را پیش ببرید
باتری iphone 6s شارژر ایفون 6s آداپتور آیفون 6 اس قیمت کابل شارژر ایفون ۶s

Restore کردن آیفون ۶s و قدیمی‌تر

  1. آیفون خود را به کامپیوتر به کمک کابل شارژ متصل کنید
  2. همزمان دکمه خاموش و روشن کردن و دکمه هوم را فشار دهید و برای ۸ ثانیه نگهدارید
  3. دکمه خاموش و روشن کردن را رها کنید اما همچنان دکمه هوم را نگهدارید
  4. زمانی که کامپیوتر آیفون شما را شناسایی کرد دکمه کم کردن صدا را نیز رها کنید
  5. از روی کامپیوتر مراحل را پیش ببرید

در صورتی که ری‌استور کردن آیفون نیز مشکل روشن نشدن آیفون پس از تعویض باتری شما را برطرف نکرد مشکل سخت‌افزاری در آیفون خود دارید که خود می‌تواند چندین مشکل مختلف باشد که به توضیح هر یک می‌پردازیم.

امکان دارد با خاموش و روشن کردن مجدد اپی که به دلیل باگ ‌های نرم ‌افزاری باعث ایجاد مشکل شده بود، کنار گذاشته و تا زمان اجرای مجدد آن مشکلی برای سریع خالی شدن باتری مطرح نمی شود. بنابر این بهتر است به بررسی اپ‌ها پرداخته و به حذف مواردی که مشکوک می باشند، بپردازید.

در صورتی که روش خاموش و روشن کردن گوشی مشکل را برطرف نکرد می‌توانید، آپدیت کردن سیستم عامل iOS  و اپ‌ها را امتحان کنید تا شاید مشکلات نرم ‌افزاری ریشه‌کن شود.

ولی در صورتی که مشکل همچنان حل نشد، می توانید، روش ری‌استور کردن آیفون به روزها و هفته‌های قبل را بکار گیرید که البته به بکاپ نیازمند می باشد، قبل آن از عکس ‌ها و ویدیو ها و مخاطبین و … بکاپ بگیرید و بعد از روش DFU برای ری ‌استور نمودن اقدام نمایید که برای این کار نیازمند به نرم‌افزار iTunes  می باشید.

مشکل آیفون بعد از تعویض باتری

کاهش عمر باتری بعد از تعویض باتری آیفون

ممکن است تا بعد از تعویض باتری آیفون به مشکلات باتری بیشتری بربخورید! این مشکل می‌تواند یک مشکل نرم‌افزاری و یا یک مشکل سخت‌افزاری و از خود باتری باشد.

باتری ایفون ٧ شارژر ایفون 7 خرید آداپتور اصلی آیفون ۷ کابل شارژ ایفون ۷

کالیبره کردن باتری آیفون

مثل دیگر وسایل همراه در آیفون هم می‌توانید، باتری را کالیبره نمایید، تا نمایش صحیح و دقیق درصد باتری را داشته باشید و ایرادات باتری کمتر شود. کالیبره کردن باتری بسیار ساده  بوده و البته مراکز خدمات پس از فروش آیفون معمولاً باتری را پس از تعویض آن کالیبره نمی‌کنند.

روش کار به این طریق می باشد که باید از گوشی بهره برده تا شارژ باتری کاملاً تخلیه شود.

پس از خاموش شدن گوشی نیز تا پس از دقایقی صبر نموده بعد دوباره آن را‌ روشن نمایید تا اگر ذره‌ای شارژ الکتریکی باقی مانده، آن نیز مصرف شود. بعد گوشی را به شارژر وصل نمایید و صبر نمایید تا شارژ باتری ۱۰۰ درصد شود.

نکته مهم این است که در زمان شارژ نباید گوشی را مورد استفاده قرار دهید و بگذارید تا کاملاً شارژ شود. توصیه می‌شود که چند ماه یک دفعه، کالیبره نمایید.

مشکلات بعد از تعویض باتری گوشی

 

خراب بودن باتری آیفون

باتری‌های لیتیوم یونی نیاز به شارژ و دشارژ شدن مداوم برای طی کردن عمر مفید خود را دارند، به همین دلیل است که زمانی که یک موبایل را برای مدت طولانی به حال خود رها می‌کنید شارژ باتری آن خالی می‌شود.

اگر باتری که تعویض کرده‌اید نیز مدت طولانی در انبار مانده باشد و مدت زیادی خالی از شارژ باقی مانده باشد در زمان استفاده متوجه می‌شوید که عمر مفید آن کاهش یافته استو شارژ آن سریع خالی می‌شود و یا به طور کلی کار نمی‌کند.

باتری جدید آیفون اصل نیست و مشکل دارد

راهکار سوم این که به اصل بودن باتری باید توجه نمایید. ممکن است باتری را از منابعی خریداری کنید و یا توسط افرادی تعویض کردید که از باتری غیر اصلی بهره برده اند و در نتیجه آن شارژدهی باتری ضعیف خواهد شد. البته با تعویض باتری، عمر باتری مثل اولین روزهای استفاده از آیفون نخواهد شد، چرا که احتمالاً با نصب تعداد زیادی اپ جدید هر یک کم و بیش از عمر باتری کم می کنند.

بیشتر بخوانید  علت کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی ایفون

بهتر است رجوع کنید به محلی که تعویض باتری را انجام داده اید و در مورد اصل بودن باتری سوال نمایید. اگر خودتان به تعویض باتری می پردازید، باید به حین خرید باتری جدید توجه کنید تا باطری  اصل باشد و بهتر است تا خریدتان از منابع مورد اعتماد و خوش ‌سابقه باشد.

حل مشکل Non-Genuine Battery Warning بعد از تعویض باتری گوشی آیفون

Non-Genuine Battery Warning

هدف ویدیو آموزشی زیر، رفع اخطار Non-Genuine Battery پس از تعویض باتری گوشیهای آیفونهای سری جدید است.

ویدیوهای مرتبط:

و

مشکلات آیفون پس از تعویض باتری | روشن نشدن iPhone بعد از تعویض باتری

اگر باتری آیفون خود را تعویض کرده‌‎اید و همچنان با باتری آیفون خود مشکلاتی دارید؛ مشکلات کاممد روشن نشدن آیفون، روشن نشدن صفحه نمایش آیفون و یا زودتر خالی شدن باتری در این مطلب به حل مشکلات آیفون پس از تعویض باتری می‌پردازیم.

مشکلات آیفون پس از تعویض باتری

ممکن است تا بعد از بررسی سلامت باتری خود به این نتیجه برسید که نیاز به تعویض باتری دارید و این کار را انجام دهید؛ اما بعد از این کار آیفونتان با مشکلات عجیبی مواجه شود، به عنوان مثال صفحه نمایش آن روشن نشود و یا به کل آیفون شما از کار بیفتد.

این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و در ادامه چند راه‌کار برای رفع این مشکل بعد از تعویض باتری را به شما معرفی می‌کنیم.

Hard Reset آیفون

Hard Reset آیفون به معنی ری‌استارت کردن اجباری دستگاه بدون توجه به شرایطی که در آن قرار دارد است و با انجام این کار آیفون شما در حال انجام هر کاری باشد آن را رها می‌کند و ری‌استارت می‌شود.

هارد ریست کردن آیفون‌های مختلف روش‌های متفاوتی دارد و همه آیفون‌ها به یک روش Hard Reset نمی‌شوند. همچنین با هارد ریست کردن آیفون اطلاعات شما از دست نخواهد رفت؛ پس نگران پاک شدن اطلاعاتتان مانند زمانی که قصد ری استور کردن آیفون را دارید، نباشید.

با توجه به این که درصد زیادی از کاربراین از آیفون‌های ۸ و جدیدتر استفاده می‌کنند در این مطلب نحوه هارد ریست این آیفون‌ها را توضیح می‌دهیم، اما برای آشنایی با هارد ریست دیگر مدل‌های آیفون باید تا به مطلب مربوطه مراجعه کنید.

Hard Reset آیفون ۸، آیفون X و جدیدتر

برای هارد ریست کردن این دستگاه‌ها باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  1. فشردن و رها کردن دکمه زیاد کردن صدا
  2. فشردن و رها کردن دکمه کم کردن صدا
  3. فشردن و نگهداشتن دکمه خاموش و روشن کردن
  4. رها کردن دکمه خاموش و روشن کردن در زمان ظاهر شدن لوگو اپل

DFU Restore آیفون

حالت dfu آیفون

اگر مشکل روشن نشدن ایفون پس از تعویض باتری با هار ریست کردن حل نشد راه‌کار بعدی ری‌استور کردن کلی آیفون است.

DFU Restore که خلاصه Device Firmware Update است یک ریست عمیق در آیفون است که تلاش می‌کند تا با نصب دوباره سیستم‌عامل و یا نصب جدیدترین نسخه سیستم‌عامل به رفع مشکلات نرم‌افزاری آیفون بپردازد.

این عملیات نیز در آیفون‌های مختلف به صورت متفاوتی انجام می‌شود و برای انجام این کار نیاز به آیفون خود، کابل شارژ و کامپیوتری متصل به اینترنت و دارای نرم‌افزار iTunes خواهید بود (در مک‌های دارای MacOS نسخه ۱۰٫۱۵ یا جدیدتر باید از Finder به جای iTunes استفاده کنید).

Restore کردن آیفون‌های دارای FaceID، آیفون SE نسل دوم و آیفون ۸ و ۸ پلاس

  1. آیفون خود را به کامپیوتر به کمک کابل شارژ متصل کنید
  2. دکمه زیاد کردن صدا را فشار دهید و رها کنید
  3. سریعاً دکمه کم کردن صدا را فشار دهید و رها کنید
  4. دکمه خاموش و روشن کردن آیفون را ۵ ثانیه یا تا زمانی که صفحه نمایش خاموش شود فشار دهید و نگهدارید
  5. بعد از خاموش شدن صفحه هردو دکمه کم و زیاد کردن صدا را نیز فشار دهید و تا ۵ ثانیه نگهدارید
  6. دکمه خاموش و روشن شدن آیفون را رها کنید اما دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا را تا زمانی که کامپیوتر آیفون شما را شناسایی کند همچنان نگهدارید
  7. همه دکمه‌ها را رها کنید و از روی کامپیوتر مراحل را پیش ببرید

Restore کردن آیفون ۷ و ۷ پلاس

  1. آیفون خود را به کامپیوتر به کمک کابل شارژ متصل کنید
  2. همزمان دکمه‌های خاموش و روشن کردن و کم کردن صدا را فشار دهید و برای ۸ ثانیه نگهدارید
  3. دکمه خاموش و روشن کردن را رها کنید اما همچنان دکمه کم کردن صدا را نگهدارید
  4. زمانی که کامپیوتر آیفون شما را شناسایی کرد دکمه کم کردن صدا را نیز رها کنید
  5. از روی کامپیوتر مراحل را پیش ببرید
بیشتر بخوانید  ترفندهای نابغه آیفون عمر باتری شما را افزایش می دهد

Restore کردن آیفون ۶s و قدیمی‌تر

  1. آیفون خود را به کامپیوتر به کمک کابل شارژ متصل کنید
  2. همزمان دکمه خاموش و روشن کردن و دکمه هوم را فشار دهید و برای ۸ ثانیه نگهدارید
  3. دکمه خاموش و روشن کردن را رها کنید اما همچنان دکمه هوم را نگهدارید
  4. زمانی که کامپیوتر آیفون شما را شناسایی کرد دکمه کم کردن صدا را نیز رها کنید
  5. از روی کامپیوتر مراحل را پیش ببرید

در صورتی که ری‌استور کردن آیفون نیز مشکل روشن نشدن آیفون پس از تعویض باتری شما را برطرف نکرد مشکل سخت‌افزاری در آیفون خود دارید که خود می‌تواند چندین مشکل مختلف باشد که به توضیح هر یک می‌پردازیم.

روشن نشدن آیفون بعد از تعویض باتری

آیفون پس از تعویض باتری

روشن نشدن صفحه نمایش آیفون به معنی روشن نشدن آیفون نیست؛ ممکن است تا صفحه نمایش شما توسط یک تعمیرکار نا وارد آسیب دیده باشد و یا به درستی نصب نشده باشد.

برای بررسی این مشکل آیفون خود را به صورت عادی روشن کنید، اما به دنبال روشن شدن صفحه آن نباشید؛ سپس وضعیت سوییچ سایلنت کننده آیفون که در بالای دکمه‌های تنظیم صدا قرار دارد را عوض کنید.

اگر آیفون شما روشن شده باشد ویبره‌ای را با فعال و غیر غعال کردن آن احساس خواهید کرد که به معنی روشن بودن آیفون و درست کار نکردن صفحه نمایش است.

همانطور که گفتیم ممکن است تا اتصالات صفحه نمایش شما به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد، اما همچنان متأسفانه احتمال آسیب دیدن صفحه نمایش در زمان جدا کردن آن از آیفون و یا نصب دوباره وجود دارد.

آیفون خود را به تعمیرگاهی که به آن مراجعه کردید برگردانید تا مشکل را پیگیری کنید.

البته این نکته نیز قابل ذکر است که تعویض ال سی دی نیز می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد و بهتر است تا قبل از مراجعه دوباره به تعمیرگاه و مواجه شدن با مشکلات جدید مربوط به تعویض صفحه نمایش از آن‌ها نیز مطلع باشید.

کاهش عمر باتری بعد از تعویض باتری آیفون

ممکن است تا بعد از تعویض باتری آیفون به مشکلات باتری بیشتری بربخورید! این مشکل می‌تواند یک مشکل نرم‌افزاری و یا یک مشکل سخت‌افزاری و از خود باتری باشد.

کالیبره نبودن درصد باتری

ممکن است تا عمر باتری شما با تعویض باتری کاهش پیدا کرده باشد یا افزایش پیدا کرده باشد اما نه به اندازه یک باتری نو و یا حتی درصد باتری شما به صورت نامنظمی کم شود، تمام این‌ها بعد از تعویض باتری آیفون به معنی کالیبره نبودن باتری با آیفون است.

برای حل این مشکل راهکار بسیار ساده‌ای وجود دارد:

  1. اجازه دهید تا باتری آیفون شما به صورت کامل و تا ۰ درصد خالی شود و آیفون خاموش شود
  2. آیفون خود را بدون قطعی در روند شارژ تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید

با این کار باتری شما کالیبره می‌شود که بعد از تعویض باتری آیفون نیاز به این کار خواهید داشت.

این کار همان شارژ گذاشتن گوشی جدید است که در گذشته نیاز به انجام آن داشتید، اما امروزه گوشی‌های جدید به صورت کالیبره شده به کاربران ارائه می‌شوند و دیگر نیاز به شارژ گذاشتن آن در اولین روز استفاده ندارید.

خراب بودن باتری آیفون

باتری‌های لیتیوم یونی نیاز به شارژ و دشارژ شدن مداوم برای طی کردن عمر مفید خود را دارند، به همین دلیل است که زمانی که یک موبایل را برای مدت طولانی به حال خود رها می‌کنید شارژ باتری آن خالی می‌شود.

اگر باتری که تعویض کرده‌اید نیز مدت طولانی در انبار مانده باشد و مدت زیادی خالی از شارژ باقی مانده باشد در زمان استفاده متوجه می‌شوید که عمر مفید آن کاهش یافته استو شارژ آن سریع خالی می‌شود و یا به طور کلی کار نمی‌کند.

باتری فیک آیفون

استفاده از باتری فیک مشکل زیادی را برای آیفون شما به وجود نمی‌آورد، تکنولوژی باتری‌های لیتیوم یونی بسیار ساده و تقریباً ارزان قیمت هستند و باتری‌های فیک عملکرد بدی را در مقابل باتری‌های اصلی ندارند.

اما استفاده از باتری فیک به معنی ظرفیت کمتر باتری مورد استفاده شماست و ایفون شما شارژ کمتری را نگه می‌دارد. همچنین باتری‌های فیک عمر مفید کمتری را نیز دارند و اگر به عنوان مثال بعد از ۴ سال استفاده مداوم از آیفون نیاز به تعویض باتری آن پیدا می‌کنید با یک باتری فیک این زمان ممکن است ۲ سال باشد و باتری‌های فیک زودتر فرسوده می‌شود.

روش‌های دیگری برای کاهش مصرف باتری نیز وجود دارند که در مطلب افزایش عمر باتری آیفون آن‌ها را توضیح داده‌ایم می‌توانید تا به کمک این تنظیمات عمر باتری آیفون خود را افزایش دهید.

د.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *