آموزش, اخبار باتری آیفون

سلامت باتری ایفون تا چند درصد خوب است

اگر iPhone شما بیش از 18 ماه سن دارد ، این احتمال وجود دارد که باتری قبلاً فرسوده شده باشد. زمان تعویض باتری ایفون چه زمانی است.

  • آیا آیفون شما کند کار می کند؟
  • آیا به طور تصادفی بدون هیچ دلیلی خراب می شود؟
  • آیا عمر باتری در مدت چند ساعت از 100 درصد شارژ به حالت صاف کاهش می یابد؟

مشکل می تواند باتری فرسوده باشد.

سوال های مهم که در این مقاله به ان ها پاسخ میدهیم:

  1. زمان تعویض باتری ایفون چه زمانی است؟
  2. سلامت باتری ایفون تا چند درصد خوب است؟
  3. افزایش درصد سلامت باتری ایفون به چه صورت است؟
  4. دلیل کم شدن سلامت باتری ایفون چیست؟
  5. نرم افزار سلامت باتری ایفون و کد تست باتری ایفون چیست؟
  6. عمر باتری ایفون را چگونه افزایش دهیم؟
  7. درصد تعویض باتری ایفون چقدر است؟

در ادامه هم  می توانید مطلب 21 نکته در مورد نحوه افزایش درصد سلامت باتری ایفون و درصد تعویض باتری ایفون را بخوانید.

زمان تعویض باتری ایفون

در دسامبر سال 2017 ، یک نظریه دیرینه توطئه اینترنتی مبنی بر اینکه اپل عمداً دستگاه های قدیمی را کند می کند ، درست ثابت شد هنگامی که مشخص شد اپل iOS را تغییر داده است تا عملکرد آیفون های قدیمی را بی سر و صدا کاهش دهد در صورتی که باتری علائم فرسودگی را نشان می دهد.

مشکل این است که اکثر مردم خوشبختانه از میزان فرسودگی باتری خود بی اطلاع هستند.

قیمت باتری ایفون ۸ کابل شارژ ایفون ۸ قیمت شارژر آیفون 8 اداپتور ایفون ۸

به گفته اپل ، باتری آیفون طوری طراحی شده است که تا 500 درصد ظرفیت اولیه خود را در 500 دور کامل شارژ حفظ کند ، بنابراین اگر ظرفیت کامل شارژ کمتر از 80 درصد ظرفیت طراحی باشد ، در چرخه های شارژ بیش از 500 ، پس باتری فرسوده در نظر گرفته می شود مشکل این است که اپل هیچ یک از این اطلاعات را در اختیار کاربر نهایی قرار نداده است. مگر اینکه در مورد نگهداری سوابق شارژ باتری دقیق عمل کرده اید – و چه کسی برای این کار وقت دارد؟ – پس احتمالاً نمی دانید چند بار iPhone خود را شارژ کرده اید.

سلامت باتری ایفون تا چند درصد خوب است؟ درصد باتری آیفون چیست؟

اگر از iOS 11.3 یا بالاتر استفاده می کنید ، بسیار آسان است که دریابید که باتری شما چگونه با خواسته هایی که بر روی آن وجود دارد کنار می آید. برنامه تنظیمات را باز کرده و روی Battery کلیک کنید و سپس Battery Health باتری هلث آیفون را پیدا کنید .

توجه داشته باشید که این ویژگی فقط برای iPhone 6 ، iPhone 6 Plus ، iPhone 6s ، iPhone 6s Plus ، iPhone SE ، iPhone 7 و iPhone 7 Plus اعمال می شود.

اگر این را مشاهده کردید ، باتری شما سالم است و خوب است بروید:

در صورت سالم بودن باتری آنچه خواهید دید
در صورت سالم بودن باتری آنچه خواهید دید

اگر باتری آیفون شما فرسوده است و زمان تعویض باتری ایفون شما فرا رسیده ، موارد زیر را مشاهده خواهید کرد:

اگر باتری شما فرسوده باشد چه چیزی را خواهید دید
اگر باتری شما فرسوده باشد چه چیزی را خواهید دید

یکی دیگر از راه های تشخیص اینکه آیا باتری شما فرسوده است و زمان تعویض باتری ایفون شما فرا رسیده این است که آیا آیفون شما دوباره راه اندازی می شود و هنگام راه اندازی مجدد یک اعلان مشاهده می کنید که می گوید این آیفون خاموش شدن غیر منتظره ای را تجربه کرده است . پس از خرابی مانند این iOS ، به طور خودکار کنترل عملکرد را فعال می کند.

آیا ناتوان کردن عملکرد گاز عوارض جانبی دارد؟ به غیر از افزایش خطر خاموش شدن غیرمنتظره دستگاه شما ، خیر. در واقع ، اگر آیفون شما فقط یکبار خراب شده باشد ، غیرفعال کردن عملکرد گاز ممکن است روزها ، هفته ها یا ماه های بیشتری را برای شما خریداری کند.

یا ممکن است در چند لحظه خراب شود!

قیمت باتری ایفون ایکس اس قیمت شارژر اصلی ایفون ایکس اس خرید آداپتور اصلی آیفون ایکس اس کابل شارژ آیفون ایکس اس

و مهم است که به خاطر داشته باشید که حتی آیفون های جدیدتر نیز ممکن است دچار فرسودگی باتری شوند. در اینجا تجربه من از تعویض باتری در iPhone 6s است که پس از حدود 18 ماه استفاده با مشکلات روبرو شد.

اگر آیفون شما خراب شده است و شما تصمیم به خاموش کردن عملکرد گاز دارید زمان تعویض باتری ایفون شما فرا رسیده، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا خرابی های بعدی را به حداقل برسانید:

  • سعی کنید آیفون خود را در معرض گرما یا سرما قرار ندهید ، زیرا هر دو فشار زیادی به باتری شما وارد می کنند و احتمال خاموش شدن غیر منتظره آن بسیار بیشتر است.
  • به نظر می رسد کاهش روشنایی صفحه نمایش کمک کننده است ، زیرا صفحه نمایش یک باتری بزرگ است و خاموش کردن آن مقداری انرژی اضافی را آزاد می کند
  • برخی از برنامه ها ممکن است بیش از دیگران تشنه مصرف برق باشند و احتمال خرابی آنها بیشتر باشد ، بنابراین ممکن است لازم باشد تا زمانی که باتری خود را تعویض نکنید ، از آنها استفاده نکنید.

پس از بارگیری و نصب نرم افزار ، می توانید از 14 روز آزمایش رایگان برای آزمایش باتری آیفون خود استفاده کنید. با اتصال iPhone خود به Mac با باتری نارگیلی ، می توانید به معیارهای مربوط به iPhone خود دسترسی پیدا کنید که می تواند به شما کمک کند تعیین کنید آیا ارزش صرف باتری جدید را دارد یا خیر.

در اینجا گزارشی از پیر شدن آیفون 6 پلاس من آورده شده است:

باتری نارگیل برای نمایش اطلاعات تشخیصی باتری تغذیه کننده قدیمی آیفون 6 پلاس من استفاده می شود
باتری نارگیل برای نمایش اطلاعات تشخیصی باتری تغذیه کننده قدیمی آیفون 6 پلاس من استفاده می شود

سه معیار برای بررسی وجود دارد:

  • ظرفیت طراحی : این ظرفیت باتری در زمان جدید است
  • ظرفیت کامل شارژ : این ظرفیت فعلی باتری است
  • تعداد چرخه : این تعداد سیکل های شارژ است که باتری طی کرده است

 

در مثال من ، ظرفیت کامل شارژ بسیار بالاتر از 80 درصد ظرفیت طراحی است ، اما من سیصد دوره اضافی شارژ دارم ، این بدان معناست که باتری در زمان وام گرفته شده کار می کند (و احتمالاً در آینده نزدیک مشکلاتی را برای من ایجاد خواهد کرد). با این حال ، تنها مزیتی که من در حال حاضر از تعویض باتری دریافت می کنم افزایش طول عمر است زیرا دستگاه توسط iOS کنترل نمی شود.

قیمت باتری آیفون ۷ پلاس شارژر آیفون 7 پلاس آداپتور آیفون ۷ پلاس قیمت کابل شارژر آیفون 7 پلاس

21 نکته در مورد نحوه افزایش درصد سلامت باتری ایفون

با تقریباً 25 درصد سهم بازار در سراسر جهان ، کاربران iPhone با انتشار هر تکرار جدید در حال افزایش هستند. اما با همه ویژگی ها و ویژگی های جدید ، کاربران همیشه نگران این هستند که آیا باتری آیفون آنها در طول روز دوام می آورد یا خیر و به دنبال راه های افزایش درصد سلامت باتری ایفون هستند

  • دلیل کم شدن سلامت باتری ایفون چیست؟
  • نحوه افزایش درصد باتری هلث ایفون Battery Health چگونه است؟

آیفون ها و تقریباً هر محصول دیگر اپل از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کنند. عمدتا به دلیل اینکه سریعتر شارژ می شوند ، بیشتر دوام می آورند و وزن کمتری نسبت به باتری های سنتی دارند. اما ظرفیت همه باتری های لیتیوم یونی با گذشت زمان کاهش می یابد.

به عبارت ساده ، آنها با افزایش سن دستگاه پیر می شوند. با بالا رفتن سن باتری ، متوجه خواهید شد که آیفون خود را بیشتر از گذشته شارژ می کنید و به طور قابل ملاحظه ای زمان صفحه نمایش و عمر باتری را کمتر می کنید ، حتی اگر از آن استفاده می کنید.

اینجاست که مفهوم سلامت باتری مطرح می شود.

“عمر باتری” مدت زمانی است که دستگاه قبل از نیاز به شارژ مجدد کار می کند. “طول عمر باتری” مدت زمانی است که یک باتری تا تعویض نیاز دارد. در حالی که عمر باتری بر حسب درصد و ساعت اندازه گیری می شود ، عمر باتری در چرخه های شارژ اندازه گیری می شود. به گفته اپل ،

یک باتری معمولی طوری طراحی شده است که در شرایط عادی تا 500 چرخه کامل شارژ تا 80 درصد از ظرفیت اولیه خود را حفظ کند . گارانتی یک ساله شامل پوشش خدمات برای باتری معیوب است. اگر گارانتی خارج شده باشد ، اپل خدمات باتری را با هزینه ارائه می دهد .

در اینجا 21 راه برای افزایش درصد سلامت باتری ایفون آورده شده است:

1. از دمای شدید خودداری کنید

باتری های لیتیوم یونی به دمای شدید حساس هستند. اپل همچنین محدوده دمای منطقه راحتی را برای دستگاه های iOS به اشتراک گذاشته است.

محدوده عملکرد توصیه شده 0 تا 35 درجه سانتی گراد (32 درجه فارنهایت تا 95 درجه فارنهایت) است. اگرچه ، عملاً امکان پذیر نیست زیرا بسیاری از نقاط دارای دمای فراتر از محدوده عملکرد توصیه شده هستند. بنابراین ، می توانید از قاب های ضخیم برای گرم نگه داشتن آنها استفاده کنید یا از قرار دادن تلفن خود در معرض نور خورشید در یک روز گرم خودداری کنید.

همچنین ، از گذاشتن iPhone خود در فضاهای بسته (مانند اتومبیل) که تهویه کمتری دارد ، خودداری کنید زیرا باعث افزایش دمای اتاق می شود. بسیاری از مردم تلفن های خود را در اتومبیل یا محفظه دستکش می گذارند ، که این باعث افزایش دمای تلفن می شود.

به عبارت ساده ، گرما کشنده باتری است زیرا به طور دائمی به ظرفیت باتری آسیب می رساند. در حالی که دمای بسیار سرد به طور موقت به باتری هلث ایفون Battery Health آسیب می رساند.

شارژ در دمای بالای محیط نیز توصیه نمی شود بنابراین لطفاً مطمئن شوید که iPhone خود را در “مناطق با دمای راحت” شارژ می کنید.

قیمت باتری ایفون ۱۳ پرو قیمت شارژر اصلی ایفون ۱۳ پرو خرید آداپتور اصلی آیفون ۱۳ پرو کابل شارژ آیفون ۱۳ پرو

2. از خالی شدن کامل باتری خودداری کنید

تقریباً همه باتری های لیتیوم یونی ساختاری شبیه به این دارند:

(بافر حفاظت از اضافه بار)-[ظرفیت قابل استفاده]-(بافر حفاظت تحت ولتاژ)- * منطقه خطر *-[خرابی کل سلول].

منطقه خطر ناحیه کثیفی است که می توانید از آنجا بازیابی کنید اما هیچ تضمینی برای عملکرد پس از آن وجود ندارد. زیرا این امر به ظرفیت باتری آیفون به طور دائم آسیب می رساند.

بنابراین ، توصیه نمی شود باتری آیفون را تا 0 درصد تخلیه کنید مگر اینکه آن را کالیبره کنید. در صورت داشتن یک برنامه نامنظم ، می توانید شارژر را در طول روز ادامه دهید زیرا فقط یک بار شارژ کامل محاسبه می شود ، هنگامی که باتری 100٪ تخلیه شد. درباره چرخه شارژ کامل باتری بیشتر بدانید .

3. اجازه ندهید آیفون شما در حین شارژ بیش از حد گرم شود

همانطور که قبلاً ذکر شد ، گرما عامل کشنده باتری است. بنابراین ، مطمئن شوید که آیفون شما در حین شارژ بیش از حد گرم نمی شود. به گفته اپل ، گرما برخلاف هوای بسیار سرد که فقط ظرفیت باتری را به طور موقت کاهش می دهد ، به ظرفیت باتری آسیب دائمی می رساند.

گرما می تواند ساختار داخلی مواد شیمیایی باتری را تغییر دهد که می تواند به نشانگر ولتاژ آسیب برساند. یک نشانگر ولتاژ آسیب دیده نمی تواند جریان را بهینه کرده و منجر به شارژ بیش از حد آیفون شود و در نهایت به باتری و آیفون شما آسیب برساند.

4. فقط از لوازم جانبی شارژ MFi استفاده کنید

یکی از رایج ترین دلایلی که منجر به خرابی باتری آیفون می شود ، استفاده از لوازم جانبی شارژ است که توسط Apple تایید نشده است. همیشه مطمئن شوید که هم کابل شارژ و هم آداپتور دارای گواهی MFi هستند.

MFi مخفف عبارت Made for iPod ، Made for iPhone و Made for iPad است. فقط مارک هایی که دستگاه و تجهیزات سختگیرانه اپل را پشت سر گذاشته اند می توانند لوگوی MFi را روی محصولات خود قرار دهند. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که همیشه مراقب لوگوی MFi در لوازم جانبی شارژ باشید.

به عنوان مثال ، هر آداپتور کابل روشنایی دارای یک تراشه احراز هویت کوچک است که به iPhone می گوید دارای گواهینامه MFi است. در غیر این صورت ، iPhone هنگامی که کابل را تشخیص می دهد که دارای گواهی MFi نیست ، پنجره ای باز می کند.

5. Optimis تنظیم بهینه شارژ باتری را در iPhone روشن کنیدed Battery Charging را فعال کنید

شارژ بهینه باتری با iOS 13 معرفی شد و طول عمر باتری شما را افزایش می دهد و بنابراین سلامت باتری آن را بهبود می بخشد. از یادگیری ماشینی استفاده می کند تا از عادات روزانه شارژ خود بیاموزد و پیش بینی کند که آیفون شما برای مدت زمان بیشتری چگونه شارژ می شود و بر این اساس شارژ می شود.

باتری آیفون 6plus قیمت شارژر آیفون 6plus خرید آداپتور اصلی آیفون 6plus قیمت کابل شارژر آیفون6 پلاس

به عنوان مثال ، بسیاری از مردم این عادت را دارند که آیفون خود را یک شبه شارژ کنند. بنابراین ، الگوریتم یادگیری ماشین می خواهد اطمینان حاصل کند که تا زمانی که سرحال هستید ، (براساس داده های قبلی شارژ و جدا کردن پریز) ، آیفون 100٪ شارژ دارد. این الگوریتم این کار را انجام می دهد تا اطمینان حاصل شود که زمان کمتری برای شارژ آیفون صرف می شود.

هنگامی که این ویژگی روشن است ، زمان برنامه ریزی شده تا زمان شارژ شدن 100٪ آیفون را نشان می دهد. می توانید روی گزینه “اکنون شارژ کنید” ضربه بزنید تا 100٪ فوراً شارژ شود.

6. روشنایی خودکار را روشن کرده و از روشنایی کامل اجتناب کنید

برای صرفه جویی در مصرف باتری ، در تنظیمات Wi-Fi در iPhone ، Auto Join Hotspots را خاموش کنید

آیفون ها دارای صفحه نمایش شبکیه چشم هستند که انرژی زیادی مصرف می کنند. صفحه نمایش یکی از پر استفاده ترین و مصرف کننده ترین باتری های آیفون است. و فشار دادن پیکسل های صفحه نمایش شبکیه چشم به روشنایی کامل باعث فشار بر باتری آیفون می شود. بنابراین ، این روش خوبی نیست که آیفون خود را همیشه در 100٪ روشنایی نگه دارید زیرا مستقیماً بر سلامت باتری تأثیر می گذارد. تغییر در روشنایی خودکار می تواند به بهبود سلامت باتری آیفون شما در طولانی مدت کمک کند زیرا سطوح روشنایی را با توجه به محیط تغییر می دهد. علاوه بر این ، برای چشم شما نیز مفید است.

بیشتر بخوانید  کاربران اپل دستگاه های خود را برای رفع نقص حیاتی WebKit به روز کنند

7. در حین شارژ کاور را بردارید

شارژ باعث ایجاد گرما می شود بنابراین ممکن است آیفون شما هنگام شارژ گرم شود. اگر چنین است ، باید جلد iPhone خود را بردارید تا مطمئن شوید که گرمای تولید شده در حین شارژ به درستی از بین می رود. برخی از قاب ها و روکش های ضخیم گرما را به دام می اندازند و این باعث می شود که آیفون هنگام شارژ شدن بدون نیاز گرم شود. این ممکن است به سلامت باتری آسیب برساند. بیشتر در موارد چرمی تاشو چرم ضخیم که دارای جیب کارت و سایر ویژگی های کوچک دسترسی هستند ، یافت می شود. اگر صاحب آن جلدهای کارتونی لاستیکی بزرگ و ضخیم هستید ، بنابراین از شارژ کردن iPhone خود در آن کاورها جلوگیری کنید زیرا iPhone شما را گرم می کند.

قیمت باتری ایفون ایکس آر قیمت شارژر اصلی ایفون ایکس آر خرید آداپتور اصلی آیفون ایکس آر کابل شارژ آیفون ایکس آر

8. شارژ سریع برای آیفون شما بد نیست

برای کسانی که تعجب می کنند ، نه ، شارژ سریع برای iPhone شما بد نیست (مگر اینکه به طور رسمی پشتیبانی نشود). آیفون های عرضه شده پس از سال 2017 (آیفون 8 و بالاتر) رسماً از شارژ سریع پشتیبانی می کنند ، با توجه به اینکه از شارژر سریع رسمی اپل یا شارژر دارای مجوز MFi استفاده می کنید.

شارژ سریع در 2 مرحله کار می کند. فاز اول مرحله شارژ سریع است که در آن شارژر جریان را با سرعت بیشتری به باتری وارد می کند. شاید شما هم دیده باشید که چگونه برندها این موضوع را با شعارهایی مانند “60 درصد باتری در 30 دقیقه شارژ” تبلیغ می کنند. این به این دلیل است که باتری های لیتیوم یونی از مواد شیمیایی تشکیل شده اند که با جذب الکتریسیته ساختار آنها تغییر می کند. باتری با شارژ کم می تواند بدون هیچ آسیبی سریعتر شارژ شود.

و با ظرفیت 60-80 ((که از دستگاه به دستگاه دیگر متفاوت است) ، ظرفیت باتری برای جذب سریعتر شارژ کاهش می یابد. آن زمان است که مرحله دوم شارژ سریع شروع می شود تا اطمینان حاصل شود که باتری با سرعت کمتری بدون آسیب رساندن به آن شارژ می شود.

این نیز توسط سیستم مدیریت سلامت باتری در iOS انجام می شود. به همین دلیل است که شارژ 20 درصد آخرین باتری آیفون به زمان بیشتری نیاز دارد.

به طور خلاصه ، شارژ سریع به سلامت باتری آیفون شما آسیب نمی رساند ، فقط مطمئن شوید که از شارژرهای سریع دارای مجوز MFi یا رسمی استفاده می کنید.

عمر باتری ایفون را چگونه افزایش دهیم؟

به روز رسانی: شارژرهای سریع برای iPhone های شما مضر نیستند. اما هنوز هم در مقایسه با شارژرهای کند 5 وات بیشتر تولید می کنند. بنابراین ، اگر وقت اضافی دارید تا اجازه دهید iPhone شما به آرامی شارژ شود ، توصیه می کنم این کار را انجام دهید. شارژ سریع به صورت فاز کار می کند و مرحله انفجار اولیه هنوز گرمای زیادی در مقایسه با شارژ کند 5W ایجاد می کند. همانطور که قبلاً ذکر شد ، گرما عامل کشنده باتری است. بنابراین ، تا جایی که می توانید از 5 وات استفاده کنید ، اما اجازه ندهید این مورد عادات استفاده و شارژ شما را تغییر دهد. آیفون به شما خدمت می کند و نه برعکس.

9. شارژ شبانه

بسیاری از مردم این عادت را دارند که آیفون های خود را یک شبه شارژ کنند زیرا اجازه دهید آن را بپذیریم. گوشی های ما با یک بار شارژ دوام چندانی ندارند. اما این تصور اشتباه رایج در بین کاربران iPhone وجود دارد که می گوید: “به خاطر باتری خود ، iPhone خود را یک شبه شارژ نکنید!”. بیایید آن را از بین ببریم

تلفن های هوشمند مدرن دارای باتری های لیتیوم یونی با نرم افزارهای مدیریت باتری هوشمند هستند که اطمینان می دهند تلفن شما بیش از حد شارژ نمی شود.

به طور مشابه ، باتری های آیفون با نقطه قطع ساخته شده اند تا از شارژ شدن بیش از حد باتری دستگاه اطمینان حاصل شود. این به حفظ سلامت باتری آیفون شما کمک می کند.

علاوه بر این ، می توانید شارژ باتری بهینه را روشن کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر روز صبح وقتی از خواب بیدار می شوید 100 battery باتری دریافت می کنید بدون اینکه نگران مشکل شارژ کامل یک شبه باتری باشید.

قیمت باتری ایفون ۱۳ مینی قیمت شارژر اصلی ایفون ۱۳ مینی خرید آداپتور اصلی آیفون ۱۳ مینی کابل شارژ آیفون ۱۳ مینی

10. از وای فای استفاده کنید

این یک واقعیت شناخته شده است که Wi-Fi از برق کمتری نسبت به رادیو تلفن همراه استفاده می کند. از آنجا که Wi-Fi معمولاً سریعتر از تلفن همراه است ، بنابراین فایلها را حتی سریعتر بارگیری و بارگذاری می کند ، بنابراین نه شما و نه iPhone شما مجبور نیستید منتظر دوره های طولانی تری باشید. به عنوان مثال ، هنگامی که در حال تماشای یک ویدیوی YouTube هستید ، iPhone شما هنگام اتصال به Wi-Fi نسبت به تلفن همراه ، ویدیو را سریعتر بارگیری می کند (در حالی که شما ویدیو را تماشا می کنید) ، و در نتیجه زمان صفحه نمایش کمتر و مصرف باتری کمتر می شود. این به بهبود سلامت باتری آیفون شما در طولانی مدت کمک می کند. اما استفاده از وای فای نیز دارای مزایایی است. در مورد بعدی در مورد آن بدانید.

11. تنظیمات Wi-Fi مناسب

برای صرفه جویی در مصرف باتری ، در تنظیمات Wi-Fi در iPhone ، Auto Join Hotspots را خاموش کنید

اطمینان حاصل کنید که برای دستیابی به حداکثر عملکرد باتری در iPhone خود ، اقدامات زیر را دنبال می کنید:

  • Join Auto-Join Hotspots -iPhone شما به طور مداوم به دنبال شبکه های جدید برای پیوستن حتی زمانی است که قبلاً به یک شبکه پایدار متصل شده اید می باشد. بنابراین ، مطمئن شوید که پس از به روز رسانی نرم افزار آن را خاموش کنید.
  • از استفاده از شبکه های Wi-Fi آهسته خودداری کنید-شبکه های Wi-Fi آهسته باعث می شود که iPhone برای مدت زمان طولانی تری درخواست های شما را پردازش کند. بنابراین ، افزایش مصرف باتری برای فعالیتهای برنامه پس زمینه ، زمان روی صفحه ، در نهایت بر سلامت باتری iPhone شما تأثیر می گذارد.
  • اگر به چندین روتر اینترنت در یک مکان متصل هستید ، Wi-Fi را به صورت دستی انتخاب کنید- این عمل به iPhone شما کمک می کند تا درک کند که در حال حرکت هستید ، بنابراین به طور خودکار بدون جستجوی اتصالات دیگر یا تلاش برای اتصال به نزدیکترین Wi-Fi متصل می شود. اتصال به شبکه دیگر (قبلاً متصل)

12. حالت کم مصرف را فعال کنید

حالت کم مصرف در واقع میزان مصرف انرژی آیفون شما در زمان کم شدن باتری را به حداقل می رساند. به شما این امکان را می دهد که حالت Low Power را هنگامی که باتری آیفون شما به 20 its و دوباره 10 برسد ، روشن کنید. آیکون باتری هر زمان که روشن شود به یک نوار زرد تغییر می کند.

برخی از ویژگی ها ممکن است کار نکنند یا پردازش آنها بیشتر طول بکشد زیرا مصرف باتری را محدود می کند.

حالت کم مصرف مستقیماً بر کارهای زیر تأثیر می گذارد:

  • واکشی ایمیل
  • “هی سیری”
  • بازخوانی برنامه پس زمینه
  • بارگیری خودکار
  • برخی جلوه های بصری
  • قفل خودکار (پیش فرض تا 30 ثانیه)
  • iCloud Photos (موقتاً متوقف شد)

در صورت استفاده منظم ، کاربران با تغییر حالت کم مصرف ، عمر باتری بیشتری را گزارش کرده اند. همچنین ، اگر به این حالت تغییر دهید حتی زمانی که عمر باتری مناسب iPhone شما باقی مانده باشد ، هیچ آسیبی وجود ندارد.

قیمت باتری آیفون 8 پلاس کابل شارژ ایفون 8 پلاس شارژر آیفون ۸ پلاس اداپتور ایفون ۸ پلاس

افزایش درصد سلامت باتری ایفون

13. باتری آیفون خود را کالیبره کنید

ضروری است برای کالیبره کردن باتری های لیتیوم یون آیفون دوره به دو دلیل عمده:

  1. این به نرم افزار کمک می کند تا محدوده واقعی عمر باتری را محاسبه کند.
  2. باتری غیر کالیبره شده باعث ایجاد اختلاف در گزارش باتری می شود. به عنوان مثال ، ممکن است در عرض چند دقیقه استفاده از 35 to به 25 jump برسد.

بسیاری از عوامل مانند به روزرسانی نرم افزار ، به روزرسانی برنامه در پس زمینه و استفاده روزمره نیز باعث کالیبراسیون نادرست باتری iPhone می شود.

می توان باتری آیفون را فقط با 0٪ تخلیه و برای مدتی به همین ترتیب و سپس شارژ 100٪ و یک ساعت بیشتر کالیبره کرد.

باتری آیفون باید بعد از هر بار به روزرسانی نرم افزار و هر چند وقت یکبار کالیبره شود.

14. از بروزرسانی به روز رسانی های نرم افزار بتا خودداری کنید

از به روزرسانی به روز رسانی های نرم افزار Beta برای صرفه جویی در عمر باتری در iPhone خودداری کنید

برای سالم نگه داشتن باتری آیفون خود ، به محض بیرون آمدن به روزرسانی ها ، آنها را بارگیری نکنید. به روز رسانی نرم افزار بتا مملو از اشکالات و مشکلات است و گاهی اوقات به سلامت باتری آسیب می رساند زیرا نرم افزار جدید هنوز به طور کامل برای سخت افزار بهینه نشده است.

روش ایده آل باید این باشد که چند هفته منتظر بمانید تا اشکالات برطرف شده و وصله های جدید منتشر شوند. همیشه منتظر بازخورد کاربران در انجمن ها باشید تا ببینید آیا به روزرسانی جدید بهینه شده است یا مشکلی ایجاد می کند.

15. برنامه های خود را به طور مرتب به روز کنید

قبل از بروزرسانی ، بررسی برنامه ها را بررسی کنید تا از داغ شدن بیش از حد iPhone جلوگیری شود

یکی از عوامل اصلی تخلیه باتری در آیفون ها برنامه ها هستند. همیشه در پس زمینه در حال طراوت ، مصرف داده ها ، ارسال آن اعلان ها است. می توانید آنها را در تنظیمات بازخوانی برنامه پس زمینه مدیریت کرده و تنظیماتی را که به آنها نیاز ندارید به حالت تعلیق درآورید.

اما توسعه دهندگان همچنان ویژگی های جدیدی را به این برنامه ها اضافه می کنند. بنابراین ، قبل از اقدام برای به روزرسانی برنامه های خود و دسترسی به آن ویژگی های برنامه جدید ، مطمئن شوید که آخرین بررسی ها را انجام داده اید زیرا این ویژگی های جدید اضافه شده دسته ای از اشکالات را به همراه دارد که بر عملکرد دستگاه و سلامت باتری شما تأثیر می گذارد. رایج ترین مثال ، گرم شدن بیش از حد یا خالی شدن باتری است که توسط برنامه ای به تازگی به روز شده است.

این نکته هم برای کاربرانی که روزانه برنامه های خود را به روز می کنند و هم برای افرادی که هر چند وقت یکبار به روزرسانی برنامه ها را بررسی می کنند ، صدق می کند.

قیمت باتری ایفون ایکس اس مکس قیمت شارژر اصلی ایفون ایکس اس مکس خرید آداپتور اصلی آیفون ایکس اس مکس کابل شارژ آیفون ایکس اس مکس

16. برنامه هایی را که از برق غیر ضروری استفاده می کنند مرتباً بررسی کنید

همه ما می دانیم که بسیاری از برنامه ها از قدرت و داده استفاده می کنند حتی اگر در حال استفاده نیستند. فیس بوک رایج ترین مثال است. فعالیتهای بازخوانی پس زمینه برنامه هایی را که برای افزایش عمر باتری ضروری نیستند غیرفعال کنید و مطمئن شوید که این کار را در فواصل منظم انجام می دهید.

همچنین ، هنگامی که برنامه های خود را به روز می کنید ، برخی از آنها ویژگی های جدیدی اضافه می کنند (همانطور که قبلاً ذکر شد) و ممکن است در پس زمینه انرژی بیشتری مصرف کنند. گاهی اوقات این اثرات به شکل گرم شدن بیش از حد ، خالی شدن باتری و غیره قابل مشاهده است ، بنابراین باید فعالیتهای بازخوانی پس زمینه را بررسی کرده و یا آنها را به حالت تعلیق درآورید یا برای بروزرسانی دیگری نظارت کنید. لطفاً این کار را به صورت هفتگی انجام دهید و ممکن است برنامه هایی را پیدا کنید که مصرف برق دارند حتی اگر به طور منظم از آنها استفاده نمی کنید.

17. از حالت تاریک استفاده کنید

برای صرفه جویی در مصرف باتری ، به حالت تاریک در iPhone بروید

iOS 13 سرانجام حالت تاریک را به آیفون ها معرفی کرد و بر اساس یک آزمایش اخیر ، Dark Mode در واقع می تواند عمر باتری آیفون شما را تا 30 درصد افزایش دهد. استفاده از حالت تاریک برای مدت طولانی تر ، فشار بر باتری آیفون شما را کاهش می دهد ، بنابراین سلامت آن را بهبود می بخشد. حالت تاریک نه تنها برای باتری آیفون شما مفید است بلکه برای چشم شما نیز آرامش بخش است.

بنابراین ، این یک موقعیت برد-برد است … فقط در صورتی که iPhone شما دارای صفحه نمایش OLED باشد. در نمایشگرهای OLED ، هر پیکسل نور خود را ساطع می کند و به همین دلیل پیکسل هایی که رنگ مشکی را نشان می دهند به هیچ وجه روشن نمی شوند. بنابراین ، مصرف برق کمتری دارد. در صفحه های LCD ، صفحه نمایش به مقداری نور پس زمینه نیاز دارد ، حتی زمانی که رنگ مشکی را نشان می دهد.

18. خروج اجباری از برنامه ها در مصرف برق شما صرفه جویی نمی کند

خروج اجباری برنامه ها باعث صرفه جویی در باتری در iPhone نمی شود

افسانه شهری “ترک برنامه ها برای صرفه جویی در عمر باتری در iPhone” هنوز در سال 2021 بسیار برجسته است. مردم برای اطمینان از دوام بیشتر باتری آیفون خود برنامه های قبلی خود را ترک می کنند. خوب ، در حقیقت ، این عمل در واقع عمر باتری آیفون شما را کاهش می دهد.

قیمت باتری ایفون ۱۳ پرو مکس قیمت شارژر اصلی ایفون ۱۳ پرو مکس خرید آداپتور اصلی آیفون ۱۳ پرو مکس کابل شارژ آیفون ۱۳ پرو مکس

به زبان ساده ، iOS وقتی برنامه ها در پس زمینه اجرا می شوند ، به طور خودکار آنها را در حالت های مختلف منتقل می کند. این 5 حالت عبارتند از: غیر فعال ، غیر فعال ، فعال ، پس زمینه و معلق. هنگامی که یک برنامه مجبور به خروج می شود ، از حافظه حذف می شود (حالت تعلیق برنامه) و بسته می شود. پس از راه اندازی مجدد ، منابع بیشتری برای اجرای مجدد برنامه مورد نیاز است که منجر به مصرف بیشتر باتری می شود.

حتی خود مدیران اپل نیز تصریح کرده اند که برنامه های ترک اجباری به عمر باتری کمک نمی کند.

19. AirDrop را خاموش کنید

برای صرفه جویی در باتری آیفون ، تنظیمات همیشه قابل کشف Airdrop را خاموش کنید

AirDrop به شما امکان می دهد فایل ها و عکس ها را در نزدیکی با سایر دستگاه های اپل به اشتراک بگذارید. هنگامی که فایل ها را دائماً در دستگاه ها منتقل می کنید ، یک ویژگی عالی است ، اما می تواند در طولانی مدت بر سلامت باتری دستگاه شما تأثیر بگذارد.

همانطور که گفتم ، اگر شما یک کاربر معمولی AirDrop هستید ، این مسئله نباید برای شما مشکل ساز باشد ، اما اگر چنین نیست. سپس آنچه شما می توانید انجام دهید تا تاثیر آن را بر سلامت باتری آیفون خود کاهش دهید ، انجام دهید.

بیشتر بخوانید  چگونه Diagnostics را در آیفون یا گوشی اندرویدی خود اجرا کنیم

مطمئن شوید که قابلیت کشف آن خاموش است. در غیر این صورت ، iPhone شما همچنان به جستجوی دستگاه های اپل در نزدیکی خود می پردازد و حتی در مواقعی که نیازی به باتری iPhone شما نیست ، به آن فشار می آورد.

فقط در مواقع مورد نیاز از آن استفاده کنید. من ترجیح می دهم از WeTransfer برای ارسال فایل ها در دستگاه ها به صورت روزانه استفاده کنم. مطمئناً از داده ها استفاده می کند ، اما راحت تر است.

باتری اورجینال ایفون ۱۲ مینی شارژر آیفون ۱۲ مینی آداپتور آیفون ۱۲ مینی خرید کابل آیفون ۱۲ مینی

20. مدیریت اعلان های برنامه-اعلان های برنامه های غیر مهم را خاموش کنید

بهینه سازی تنظیمات اعلان برنامه شما یک مرحله کوچک است که می تواند بر عمر باتری و سلامت باتری آیفون شما در دراز مدت تأثیر بگذارد.

شما می توانید از این روش خاموش کردن اعلان های برنامه های برنامه های غیر مهم مانند بازی ها ، برنامه های خدماتی که هر ساعت با خریدهای درون برنامه ای شما را ناراحت می کند ، پیروی کنید. این امر همچنین شامل خاموش کردن سایر اعلان های بی اهمیت مانند اینستاگرام ، لایک های فیس بوک و غیره برای صرفه جویی در مصرف برق می شود.

به عنوان مثال ، من در برخی از تصاویرم در اینستاگرام لایک های زیادی دریافت می کنم. هر اعلان صفحه نمایش آیفون را به مدت 5 ثانیه روشن می کند. بگذارید بگوییم ، عکس من بیش از 100 لایک داشت. بنابراین ، این 500 ثانیه است. به طور متوسط ​​، من هزار اعلان اینستاگرام را در یک ماه دریافت می کنم ، بنابراین این بیش از یک ساعت زمان روی صفحه است که فقط با غیرفعال کردن این اعلان ها می توانید ذخیره کنید.

21. از شارژرهای بی سیم مناسب استفاده کنید

شارژ بی سیم بسیار راحت است. فقط کافی است تلفن خود را روی پد/پایه بکشید و خوب بروید. نیازی به نگرانی در مورد کابل های خراب نیست. اگر مانند بسیاری از ما آیفون خود را یک شبه شارژ کنید ، این یک وسیله جانبی مناسب برای شما است. اما تنها نکته ای که در مورد شارژرهای بی سیم وجود دارد این است که حتی در شارژرهای کند نیز گرمای زیادی تولید می کنند. این بدان معنا نیست که شما نباید شارژر بی سیم بخرید. در عوض ، به سراغ آنهایی بروید که دارای مکانیزم پخش گرما هستند. بسیاری از شارژرهای بی سیم دارای فن و کوره داخلی برای عملکرد بهتر حرارتی هستند. این باعث می شود شارژر و آیفون نسبتاً خنک تری داشته باشند که به سلامت باتری بهتر می افزاید.

فقط مطمئن شوید که این نکات را رعایت می کنید و شاهد بهبود وضعیت سلامت باتری آیفون خود در اضافه کار خواهید بود. همچنین ، با افزایش سن با هر بار شارژ و تخلیه ، سلامت باتری افزایش نمی یابد. ما فقط می توانیم از این شیوه ها پیروی کنیم تا اطمینان حاصل شود که سلامت باتری با حداقل سرعت کاهش می یابد.

اگر این نکات را مفید می دانید ، حتماً در خبرنامه ایمیل ما مشترک شوید تا جدیدترین نکات و ترفندهای مربوط به iPhone را در صندوق ورودی خود دریافت کنید.

نرم افزار های تست سلامت باتری آیفون:

معرفی 5 نرم افزار سلامت باتری ایفون

  1. Cosole App
  2. Coconut Battery
  3. Battery Saver from lin tongtong
  4. Battery Care
  5. iBattery

این اپلیکیشن ها، نمونه ای از اپلیکیشن هایی است که برای نرم افزار سلامت باتری ایفون از آن استفاده می شود. نحوه درصد سلامت باطری را می توانید از طریق این نرم افزارها بررسی کنید. که در ادامه درمورد هر یک از آن ها به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

برنامه Console App

برنامه Consol App یکی از برنامه هایی است که ما می توانید از طریق دسترسی به مک بوک اپل از آن استفاده کنید و سالم بودن باطری خودتان را بررسی کنید. توجه داشته باشید که این برنامه به صورت پیشفرض روی مک بوک های اپل نصب است و نیازی به نصب ندارند به همین دلیل کاربر می تواند به راحتی از این برنامه جهت بررسی سالم بودن باطری استفاده کند.

نرم افزار Coconut Battery

یکی دیگر از نرم افزارهای تست سلامت باتری ایفون، می توانیم به coconut Battery اشاره کنیم. این برنامه نیز برای استفاده نیاز به مک بوک دارد و شما باید این اپلیکیشن را روی آن نصب کنید و به صورت پیشفرض وجود ندارد. پس از اینکه برنامه نصب شد باید گوشی خود را با استفاده از یک کابل به آن متصل کنید  و با استفاده از گزینه ios Device تمام مشخصات گوشی خودتان را بررسی کنید.

نرم افزار Battery Saver from lin tongtong

برنامه های تست سالم بودن باتری ایفون

نرم افزار Batterty saver lin tongtong نیز یکی دیگر از برنامه هایی است که ما می توانیم از طریق آن به سالم بودن باتری پی ببرید و از طریق آن می تواتیم متوجه آن شویم که باطری به چه میزان برای ما کار می کند. شما می توانید با بررسی این اپلیکیشن، درمورد عواملی که باعث کاهش عمر باطری شما شده است و حافظه آن به شما اطلاعات دقیقی می دهد.

اپلیکیشن Battery Care

یکی دیگر از نرم افزارهایی که برای تست باتری آیفون استفاده می شود، Battery Care می باشد. این برنامه راه هایی را برای مراقبت از گوشی در اختیار شما قرار میدهد. شما می توانید با استفاده از این برنامه از راهکارهایی استفاده کنید که منجر به افزایش عمر باتری گوشی شما می شود.

اپلیکیشن IBattery

شما می توانید با استفاده از برنامه iBattery، اطلاعات دقیقی را در مورد باطری گوشی اپل خود بررسی کنید. این برنامه اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید با بررسی کردن هر یک از این موارد عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید و علائم خرابی باتری گوشی خود را بررسی کنید.

5 مورد از  برترین کدهای مخفی آیفون

کد‌های مخفی آیفون مسئله‌ای است که اکثر کاربران از آن بی خبر هستند و نمی‌دانند گوشی که در دست دارند، چه ویژگی‌هایی دارد. برخی از کد‌های مخفی آیفون کارایی خیلی حساس و خوبی دارند می‌توانند شما را در خرید گوشی سالم کمک کنند؛ برای مثال کد تست ال سی دی آیفون هنگام خرید آیفون شما را کمک خواهد کرد تا گوشی با ال سی دی سالم تهیه کنید.

  1. کد 1- کد دسترسی به IMEI آیفون *#06#
  2. کد 2- مشاهده تعداد تماس‌های از دست رفته آیفون  *#61#
  3. کد 3- کد پنهان کردن شماره تماس در آیفون ()#31#
  4. کد 4- مشاهده میزان آنتن دهی آیفون*3001#12345#*
  5. کد 5- فعالسازی حالت انتظار برای تماس‌های ورودی *43#

علت نشان ندادن درصد سلامت باتری ایفون Battery Health

مهمترین علت نشان ندادن درصد سلامت باتری ایفون عدم استفاده از باتری اورجینال آیفون و نصب باتری فیک روی گوشی می باشد.

دلیل دیگر: وضعیت باتری آیفون نامشخص است (Battery health unknown) اگر iOS قادر به تعیین سلامت باتری دستگاه شما نیست، این پیام را مشاهده خواهید کرد:
این آیفون قادر به تعیین سلامت باتری نیست. نمایندگی های مجاز اپل می تواند باتری را برای شما تعویض کند.

علت نشان ندادن درصد سلامت باتری ایفون:

درصد سلامت باتری Battery Health از ios 12 به بعد در تنظیمات گوشی آیفون نشان داده میشود یعنی اگر ورژن ios دستگاه شما زیر 12 باشد برای دیدن درصد سلامت باتری ایفون باید از برنامه 3uTools استفاده کنید.

ولی اگر نسخه آی او اس دستگاه بالای 12 باشد و درصد سلامت باتری به شما نشان داده نشود اولین دلیل آن کار کردن گوشی روی باتری معیوب است به صورتی که بطور مثال اگر بعد از اینکه باتری در تنظیمات به شما ارور سرویس را داده باشد و شما توجه نکنید به این هشدار و اقدام به تعویض باتری نکنید بعد از گذشت مدتی عدد درصد سلامت باتری پنهان میشود که نشان میدهد جدا از باتری ic شارژ دستگاه هم احتمالا دچار مشکل شده است.

توجه:

اگر این اتفاق بعد از تعویض باتری به یکباره برای شما اتفاق افتاد نشان دهنده این است که باتری جدید از جنس و کیفیت خوبی برخوردار نیست به همین دلیل ic شارژ دستگاه توانایی تحلیل و بررسی سلامت باتری را ندارد. علاوه بر این موارد نکته مهمی که باید در نظر داشت بعد از هر بار تعویض باتری آیفون باید یکبار باتری جدید به صورت کامل کالیبره شود.

باتری هلث آیفون چیست؟ درصد باتری آیفون چیست؟

از آیفون 6 و iOS 11.3 به بعد، اپل قابلیتی به نام Health Battery | دارد برای اندازه گیری سلامت باتری دستگاه، Battery Health را در تنظیمات آیفون خود قرار دهید. می توانید این مورد را در آیفون خود در مسیر زیر پیدا کنید:

Setting – Battery – Battery Health

تنظیمات – باتری – وضعیت باتری

در این قسمت درصدی را مشاهده می کنید که به معنای سلامت باتری یا سلامت باتری آیفون شما است. به عنوان مثال، اگر 90 درصد را در اینجا مشاهده کردید، به این معنی است که باتری شما 10 درصد از توان روز اول خود را از دست داده است و اکنون با 90 درصد ظرفیت باتری جدید کار می کند.

طبق وب سایت اپل، یک باتری معمولی طوری طراحی شده است که 80 درصد توان اولیه خود را برای 500 چرخه شارژ حفظ کند. این بدان معناست که باتری استاندارد آیفون شما، با استفاده معمولی، می تواند پس از 500 چرخه به 80 درصد سلامت باتری برسد. البته این مقادیر تقریبی هستند و بسته به مدل محصول ممکن است متفاوت باشند.

باتری آیفون و عملکرد

عملکرد آیفون و ارتباط آن با باتری آیفون خود را درک کنید.

آیفون شما برای ارائه تجربه ای ساده و آسان برای استفاده طراحی شده است. این تنها از طریق ترکیبی از فن آوری های پیشرفته و مهندسی پیچیده امکان پذیر است. یکی از زمینه های مهم فناوری باتری و عملکرد است.
باتری ها فناوری پیچیده ای هستند و تعدادی از متغیرها به عملکرد باتری و عملکرد آیفون مرتبط کمک می کنند. همه باتری‌های قابل شارژ مصرفی هستند و طول عمر محدودی دارند – در نهایت ظرفیت و عملکرد آنها کاهش می‌یابد به طوری که نیاز به تعویض دارند.
 با افزایش سن باتری ها، می تواند به تغییراتی در عملکرد آیفون کمک کند. ما این اطلاعات را برای کسانی که دوست دارند بیشتر بدانند ایجاد کردیم.

درباره باتری های لیتیوم یونی

باتری های آیفون از فناوری لیتیوم یون استفاده می کنند. در مقایسه با نسل‌های قدیمی‌تر فناوری باتری، باتری‌های لیتیوم یون سریع‌تر شارژ می‌شوند، دوام بیشتری دارند و برای عمر باتری بیشتر در بسته‌بندی سبک‌تر، چگالی توان بیشتری دارند. فناوری لیتیوم یون قابل شارژ در حال حاضر بهترین فناوری را برای دستگاه شما فراهم می کند. درباره باتری های لیتیوم یونی بیشتر بدانید .

 

چگونه عملکرد باتری را به حداکثر برسانیم

“عمر باتری” مدت زمانی است که یک دستگاه قبل از نیاز به شارژ مجدد کار می کند. “طول عمر باتری” مدت زمانی است که یک باتری تا زمانی که نیاز به تعویض دارد دوام می آورد. یکی از عواملی که بر عمر و طول عمر باتری تأثیر می گذارد، ترکیبی از کارهایی است که با دستگاه خود انجام می دهید.

مهم نیست که چگونه از آن استفاده می کنید، راه هایی برای کمک وجود دارد. طول عمر باتری به “سن شیمیایی” آن مربوط می شود که چیزی فراتر از گذشت زمان است. این شامل عوامل مختلفی است، مانند تعداد چرخه های شارژ و نحوه مراقبت از آن. برای به حداکثر رساندن عملکرد باتری و کمک به افزایش طول عمر باتری، این نکات را دنبال کنید .

برای مثال، زمانی که آیفون برای مدت طولانی ذخیره می شود، آن را نیمه شارژ نگه دارید. همچنین از شارژ کردن یا رها کردن آیفون در محیط های گرم، از جمله قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید، برای مدت طولانی خودداری کنید.

وقتی باتری ها از نظر شیمیایی پیر می شوند

تمام باتری های قابل شارژ اجزای مصرفی هستند که با افزایش سن شیمیایی کارایی آنها کاهش می یابد.

همانطور که باتری‌های لیتیوم یونی از نظر شیمیایی پیر می‌شوند، میزان شارژی که می‌توانند در خود نگه دارند کاهش می‌یابد و در نتیجه زمان کمتری قبل از نیاز به شارژ مجدد دستگاه می‌گذرد. این را می توان به عنوان حداکثر ظرفیت باتری – اندازه گیری ظرفیت باتری نسبت به زمانی که نو بود، نام برد. علاوه بر این، توانایی باتری برای ارائه حداکثر عملکرد لحظه ای یا “پیک قدرت” ممکن است کاهش یابد.

برای اینکه یک تلفن به درستی کار کند، وسایل الکترونیکی باید بتوانند انرژی آنی باتری را مصرف کنند. یکی از ویژگی‌هایی که بر این انتقال انرژی آنی تأثیر می‌گذارد امپدانس باتری است. باتری با امپدانس بالا ممکن است نتواند انرژی کافی را برای سیستمی که به آن نیاز دارد تامین کند. اگر باتری دارای سن شیمیایی بالاتر باشد، امپدانس باتری می تواند افزایش یابد.

امپدانس باتری در حالت شارژ کم و در محیط با دمای سرد به طور موقت افزایش می یابد. هنگامی که با سن شیمیایی بالاتر همراه شود، افزایش امپدانس قابل توجه تر خواهد بود. اینها ویژگیهای شیمی باتری است که در تمام باتری های لیتیوم یونی در صنعت مشترک است.

هنگامی که برق از باتری با سطح امپدانس بالاتر کشیده می شود، ولتاژ باتری به میزان بیشتری کاهش می یابد. قطعات الکترونیکی برای عملکرد صحیح نیاز به حداقل ولتاژ دارند. این شامل حافظه داخلی دستگاه، مدارهای برق و خود باتری است.

سیستم مدیریت توان توانایی باتری برای تامین این نیرو را تعیین می کند و بارها را به منظور حفظ عملیات مدیریت می کند. هنگامی که عملیات دیگر نمی تواند با قابلیت های کامل سیستم مدیریت توان پشتیبانی شود، سیستم برای حفظ این قطعات الکترونیکی خاموش می شود. اگرچه این خاموش شدن از منظر دستگاه عمدی است، اما ممکن است توسط کاربر غیرمنتظره باشد.

جلوگیری از خاموش شدن غیرمنتظره

با شارژ کم باتری، سن شیمیایی بالاتر یا دماهای سردتر، کاربران بیشتر احتمال دارد خاموش شدن غیرمنتظره را تجربه کنند. در موارد شدید، خاموش شدن می‌تواند بیشتر اتفاق بیفتد و در نتیجه دستگاه را غیرقابل اعتماد یا غیرقابل استفاده می‌کند. برای iPhone 6، iPhone 6 Plus، iPhone 6s، iPhone 6s Plus، iPhone SE (نسل اول)، آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، iOS به صورت پویا پیک های عملکرد را مدیریت می کند تا از خاموش شدن غیرمنتظره دستگاه جلوگیری کند تا آیفون همچنان بتواند کار کند.

استفاده شده. این ویژگی مدیریت عملکرد مختص آیفون است و برای هیچ یک از محصولات دیگر اپل کاربرد ندارد. شروع با iOS 12.1، iPhone 8، iPhone 8 Plus و iPhone X شامل این ویژگی است. iPhone XS، iPhone XS Max و iPhone XR دارای این ویژگی هستند که با iOS 13.1 شروع می شود.

این مدیریت عملکرد با مشاهده ترکیبی از دمای دستگاه، وضعیت شارژ باتری و امپدانس باتری کار می کند. تنها در صورتی که این متغیرها به آن نیاز داشته باشند، iOS به صورت پویا حداکثر عملکرد برخی از اجزای سیستم مانند CPU و GPU را مدیریت می کند تا از خاموش شدن غیرمنتظره جلوگیری کند.

در نتیجه، بارهای کاری دستگاه به خودی خود متعادل می شود، و اجازه می دهد تا وظایف سیستم را به طور هموارتر توزیع کنند، به جای افزایش سریع و سریع عملکرد به یکباره. در برخی موارد، کاربر ممکن است هیچ تفاوتی در عملکرد روزانه دستگاه مشاهده نکند. سطح تغییر درک شده بستگی به میزان مدیریت عملکرد مورد نیاز برای یک دستگاه خاص دارد.

بیشتر بخوانید  چگونه بفهمیم باتری آیفون شما چند چرخه شارژ دارد و چند بار باقی مانده است

در مواردی که به اشکال شدیدتری از این مدیریت عملکرد نیاز دارد، کاربر ممکن است متوجه اثراتی مانند موارد زیر شود:

  • زمان راه اندازی برنامه طولانی تر
  • هنگام پیمایش، نرخ فریم را کاهش دهید
  • کاهش نور پس زمینه (که می تواند در مرکز کنترل نادیده گرفته شود)
  • صدای بلندگو را تا -3dB کاهش دهید
  • کاهش تدریجی نرخ فریم در برخی از برنامه ها
  • در شدیدترین موارد، فلاش دوربین غیرفعال می شود که در رابط کاربری دوربین قابل مشاهده است
  • برنامه‌هایی که در پس‌زمینه به‌روزرسانی می‌شوند ممکن است پس از راه‌اندازی نیاز به بارگیری مجدد داشته باشند

بسیاری از حوزه های کلیدی تحت تأثیر این ویژگی مدیریت عملکرد قرار نمی گیرند. برخی از این موارد عبارتند از:

  • کیفیت تماس تلفن همراه و عملکرد توان عملیاتی شبکه
  • کیفیت عکس و فیلم گرفته شده
  • عملکرد GPS
  • دقت مکان
  • حسگرهایی مانند ژیروسکوپ، شتاب سنج، فشارسنج
  • Apple Pay

برای شارژ باتری کم و دماهای سردتر، تغییرات مدیریت عملکرد موقتی هستند. اگر باتری دستگاه از نظر شیمیایی به اندازه کافی قدیمی شده باشد، تغییرات مدیریت عملکرد ممکن است ماندگارتر باشند. این به این دلیل است که تمام باتری های قابل شارژ مصرفی هستند و طول عمر محدودی دارند و در نهایت نیاز به تعویض دارند. اگر تحت تأثیر این موضوع هستید و می خواهید عملکرد دستگاه خود را بهبود ببخشید، تعویض باتری دستگاه می تواند کمک کننده باشد.

برای iOS 11.3 و بالاتر

iOS 11.3 و نسخه های بعدی این ویژگی مدیریت عملکرد را با ارزیابی دوره ای سطح مدیریت عملکرد لازم برای جلوگیری از خاموش شدن غیرمنتظره بهبود می بخشد. اگر سلامت باتری بتواند از حداکثر توان مورد نیاز مشاهده شده پشتیبانی کند، میزان مدیریت عملکرد کاهش می یابد. اگر یک خاموشی غیرمنتظره دوباره رخ دهد، مدیریت عملکرد افزایش خواهد یافت. این ارزیابی در حال انجام است و امکان مدیریت عملکرد سازگارتر را فراهم می کند.

آیفون 8 و نسخه‌های جدیدتر از طراحی سخت‌افزار و نرم‌افزار پیشرفته‌تری استفاده می‌کند که تخمین دقیق‌تری از نیاز برق و توانایی باتری برای به حداکثر رساندن عملکرد کلی سیستم ارائه می‌دهد. این امکان یک سیستم مدیریت عملکرد متفاوت را فراهم می کند که به طور دقیق تر به iOS اجازه می دهد تا خاموش شدن غیرمنتظره را پیش بینی کند و از آن جلوگیری کند. در نتیجه، تأثیرات مدیریت عملکرد ممکن است در آیفون 8 به بعد کمتر قابل توجه باشد. با گذشت زمان، باتری های قابل شارژ در تمام مدل های آیفون از ظرفیت و عملکرد اوج خود کاسته شده و در نهایت نیاز به تعویض خواهند داشت.

سلامت باتری

برای iPhone 6 و نسخه‌های جدیدتر، iOS 11.3 و نسخه‌های جدیدتر ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند تا سلامت باتری را نشان دهد و در صورت نیاز به تعویض باتری توصیه کند. اینها را می‌توانید در تنظیمات > باتری > سلامت باتری پیدا کنید.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند ببینند که آیا ویژگی مدیریت عملکرد که به صورت پویا حداکثر عملکرد را برای جلوگیری از خاموش شدن غیرمنتظره مدیریت می‌کند روشن است یا خیر و می‌توانند آن را خاموش کنند. این ویژگی تنها پس از خاموش شدن غیرمنتظره برای اولین بار در دستگاهی با باتری که توانایی ارائه حداکثر توان لحظه ای کاهش یافته است، فعال می شود. این ویژگی برای iPhone 6، iPhone 6 Plus، iPhone 6s، iPhone 6s Plus، iPhone SE (نسل اول)، iPhone 7 و iPhone 7 Plus اعمال می شود. شروع با iOS 12.1، iPhone 8، iPhone 8 Plus و iPhone X شامل این ویژگی است. iPhone XS، iPhone XS Max و iPhone XR دارای این ویژگی هستند که با iOS 13.1 شروع می شود. اثرات مدیریت عملکرد بر روی این مدل‌های جدید به دلیل طراحی سخت‌افزار و نرم‌افزار پیشرفته‌تر، ممکن است کمتر قابل توجه باشد.

(توجه: دستگاه‌هایی که از iOS 11.2.6 یا نسخه‌های قبلی به‌روزرسانی می‌شوند، ابتدا مدیریت عملکرد را غیرفعال می‌کنند؛ اگر دستگاه متعاقباً خاموش شدن غیرمنتظره‌ای را تجربه کند، مجدداً فعال می‌شود.)

همه مدل‌های آیفون دارای مدیریت عملکرد اساسی هستند تا اطمینان حاصل شود که باتری و سیستم کلی همانطور که طراحی شده‌اند کار می‌کنند و اجزای داخلی محافظت می‌شوند. این شامل رفتار در دماهای سرد یا گرم و همچنین مدیریت ولتاژ داخلی است. این نوع مدیریت عملکرد برای ایمنی و عملکرد مورد انتظار مورد نیاز است و نمی توان آن را خاموش کرد.

حداکثر ظرفیت باتری شما

صفحه سلامت باتری حاوی اطلاعاتی در مورد حداکثر ظرفیت باتری و حداکثر قابلیت عملکرد است.

حداکثر ظرفیت باتری ظرفیت باتری دستگاه را نسبت به زمانی که نو بود اندازه گیری می کند. با پیری شیمیایی باتری، ظرفیت باتری کمتری خواهد داشت که ممکن است باعث کاهش ساعات استفاده بین شارژ شود. بسته به مدت زمان بین ساخت آیفون تا زمانی که فعال می شود، ظرفیت باتری شما ممکن است کمی کمتر از 100٪ نشان داده شود.

یک باتری معمولی طوری طراحی شده است که تا 80 درصد از ظرفیت اولیه خود را در 500 چرخه شارژ کامل در هنگام کار در شرایط عادی حفظ کند. گارانتی یک ساله شامل پوشش خدمات برای باتری معیوب می شود. اگر خارج از گارانتی باشد، اپل خدمات باتری را با هزینه شارژ ارائه می دهد. درباره چرخه شارژ بیشتر بدانید.

همانطور که سلامت باتری شما کاهش می یابد، توانایی آن برای ارائه حداکثر عملکرد نیز کاهش می یابد. صفحه سلامت باتری شامل بخشی برای حداکثر قابلیت عملکرد است که در آن پیام‌های زیر ممکن است ظاهر شوند.

عملکرد عادی است

هنگامی که وضعیت باتری می تواند عملکرد اوج نرمال را پشتیبانی کند و ویژگی های مدیریت عملکرد را اعمال نکرده باشد، این پیام را خواهید دید:

باتری شما در حال حاضر از حداکثر عملکرد معمولی پشتیبانی می کند.

مدیریت عملکرد اعمال شد

هنگامی که ویژگی های مدیریت عملکرد اعمال شد، این پیام را خواهید دید:

این آیفون خاموشی غیرمنتظره ای را تجربه کرده است زیرا باتری قادر به ارائه حداکثر توان لازم نیست. مدیریت عملکرد برای کمک به جلوگیری از تکرار این اتفاق به کار گرفته شده است. غیرفعال کردن…

توجه داشته باشید که اگر مدیریت عملکرد را غیرفعال کنید، نمی توانید دوباره آن را روشن کنید. اگر خاموشی غیرمنتظره رخ دهد، دوباره به طور خودکار روشن می شود. گزینه غیرفعال کردن نیز در دسترس خواهد بود.

سلامت باتری ناشناخته

اگر iOS نتواند سلامت باتری دستگاه را تعیین کند، این پیام را خواهید دید:

این آیفون قادر به تعیین سلامت باتری نیست. یک ارائه دهنده خدمات مجاز اپل می تواند باتری را سرویس کند. اطلاعات بیشتر درباره گزینه های خدمات…

این ممکن است به دلیل نصب نادرست باتری یا ناشناخته بودن قطعه باتری باشد.

مدیریت عملکرد خاموش شد

اگر ویژگی مدیریت عملکرد کاربردی را غیرفعال کنید، این پیام را خواهید دید:

این آیفون خاموشی غیرمنتظره ای را تجربه کرده است زیرا باتری قادر به ارائه حداکثر توان لازم نیست. شما به صورت دستی حفاظت های مدیریت عملکرد را غیرفعال کرده اید.

اگر دستگاه دچار خاموشی غیرمنتظره دیگری شود، ویژگی‌های مدیریت عملکرد مجدداً اعمال می‌شود. گزینه غیرفعال کردن نیز در دسترس خواهد بود.

سلامت باتری کاهش یافته است

اگر سلامت باتری به میزان قابل توجهی کاهش یافته باشد، پیام زیر نیز ظاهر می شود:

سلامت باتری شما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. یک ارائه‌دهنده خدمات مجاز اپل می‌تواند باتری را جایگزین کند تا عملکرد و ظرفیت کامل را بازیابی کند. اطلاعات بیشتر درباره گزینه های خدمات…

این پیام یک مشکل ایمنی را نشان نمی دهد. باتری شما همچنان قابل استفاده است. با این حال، ممکن است مشکلات باتری و عملکرد قابل توجه تری را تجربه کنید. باتری جایگزین جدید تجربه شما را بهبود می بخشد.

پیام مهم باتری

اگر پیام زیر را مشاهده کردید، به این معنی است که باتری آیفون شما تایید نمی شود. این پیام برای iPhone XS، iPhone XS Max، iPhone XR و نسخه‌های جدیدتر اعمال می‌شود.

نمی توان تأیید کرد که این آیفون باتری اصلی اپل دارد. اطلاعات بهداشتی برای این باتری در دسترس نیست.  بیشتر بدانید…

اطلاعات سلامت باتری گزارش شده در دسترس نیست. برای بررسی باتری خود، با یک ارائه دهنده خدمات مجاز اپل تماس بگیرید. بیشتر در مورد گزینه های خدمات .

در مورد این پیام همانطور که در iPhone 11 و iPhone 11 Pro ظاهر می شود بیشتر بدانید .

دریافت کمک بیشتر

اگر عملکرد دستگاه شما تحت تأثیر باتری قدیمی قرار گرفته است و می خواهید در مورد تعویض باتری کمک بگیرید ،   برای گزینه های خدمات با پشتیبانی Apple تماس بگیرید .

درباره سرویس باتری و بازیافت بیشتر بیاموزید .

کالیبراسیون مجدد گزارش سلامت باتری در آیفون 11، آیفون 11 پرو و ​​آیفون 11 پرو مکس

iOS 14.5 و نسخه های جدیدتر شامل یک به روز رسانی است که در آن سیستم گزارش سلامت باتری حداکثر ظرفیت باتری و حداکثر قابلیت عملکرد را در iPhone 11، iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max مجددا کالیبراسیون می کند تا برآوردهای نادرست از گزارش سلامت باتری برای برخی از کاربران را برطرف کند.

چگونه از Battery Health در آیفون بهتر نگهداری کنیم؟

حالا وقت آن است که در مورد راهکارهای نگهداری بهتر از باتری با هم صحبت کنیم تا عمر باتری و حجم مفید آن، کم‌تر کاهش پیدا کند. فراموش نکنید که تلفن شما در نهایت به تعویض باتری نیاز پیدا خواهد کرد. متأسفانه هیچ‌کدام از راهکارهای ما – و دیگر سایت‌هایی که به اخبارشان سر می‌زنید… بله؛ حتی آن سایتی که خیلی معتبر به نظر می‌آید – نمی‌توانند درصد سلامتی باتری شما را بالا ببرند و تنها از افت سریع آن جلوگیری خواهند کرد.

 

از داغ‌ شدن آیفونتان جلوگیری کنید

بر اساس اطلاعات رسمی‌ای که بر روی وبسایت اپل نیز قابل دسترسی‌است، باتری آیفون و آیپد بهترین عملکرد را در رنج دمایی ۱۶ تا ۲۲ درجه ارائه می‌دهد. رنج دمایی که آیفون در آن می‌تواند عملکرد مناسبی ارائه دهد نیز بین ۰  تا ۳۵ درجه قرار دارد. این رنج دمایی در همه‌ی شرایط ثابت است و ربطی به این‌که دستگاه در حال شارژ است یا نه، ندارد.

بنابراین، تلفنتان را زیر نور مستقیم آفتاب رها نکنید و در هنگام شارژ کردن، مواظبش باشید. بعضی قاب‌ها ممکن است سبب گرم‌شدن تلفن در هنگام شارژ شوند. اگر حس می‌کنید که آیفون شما در هنگام شارژ بیش‌ازحد داغ می‌شود، قاب آن را خارج کنید و تلفن را در محیط خنک‌تری قرار دهید.

در نهایت، بهتر است از تلفنتان در هنگام شارژ شدن استفاده نکنید تا کم‌تر گرم شود.

بدون دلیل از شارژرهای وایرلس استفاده نکنید

استفاده از شارژرهای بدون سیم را به حداقل برسانید. این شارژرها به دلیل گرمایی که تولید می‌کنند، می‌توانند آسیب زیادی به باتری شما وارد کنند. البته خوشبختانه بعضی از این شارژرها از فن استفاده می‌کنند و استفاده از این مدل‌ها، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

همین ایراد به شارژرهای فست نیز وارد است. اگر همیشه از آداپتورهای این‌چنینی استفاده می‌کنید – مثل آداپتور ۱۸ واتی‌ای که در جعبه‌ی آیفون ۱۲ پرو وجود دارد – احتمالاً باتری شما زودتر خراب خواهد شد. با این وجود، این آسیب بسیار جزئی است؛ تا جایی که هنوز تفاوت چندانی بین آی‌فون‌های معمولی با این آی‌فون‌ها مشاهده نشده‌است. با این وجود اگر می‌خواهید همه‌ی جوانب امنیتی را رعایت کنید، استفاده از شارژرهای فست شارژ را به‌زمانی که خیلی سریع به شارژ نیاز دارید محدود کنید و شارژهای شبانه را با یک آداپتور معمولی و یا درگاه USB کامپیوتر انجام دهید.

اگر تلفنتان را شب‌ها شارژ می‌کنید، نگران شارژ شدن بیش از حد آن نباشید. فرایند شارژ شدن پس از رسیدن تلفن به ۱۰۰% متوقف می‌شود.

از شارژرهای اورجینال و یا شارژرهایی که مجوز MFi دارند استفاده کنید

شارژرهای تلقبی شاید در ابتدا ارزان و اقتصادی باشند؛ ولی ضرری که برای اسمارت فون شما به همراه می‌آورند بسیار سنگین‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. اپل پروژه‌ای تحت عنوان MFi را اداره می‌کند که مخفف Made For iPhone یا ساخته‌شده برای آی‌فون است (هم‌چنین آی‌پد و آی‌پاد) و مجوزی رسمی برای تولیدکنندگان محصولات جانبی به‌شمار می‌رود.

بر اساس این مجوز، سازنده‌ها باید تست‌های مختلفی را از سر بگذرانند و کیفیت محصولاتشان را ثابت کنند تا موفق به دریافت اجازه‌نامه از سوی اپل شوند. بنابراین، توصیه می‌کنم حتی اگر از شارژر رسمی اپل استفاده نمی‌کنید، یکی از شارژرهای MFi را خریداری کنید.

از پاوربانک استفاده کنید

همه‌ی ما به پاوربانک به عنوان یک باتری همراه در طول مسافرت‌ها و دوری‌های طولانی مدت از پریز برق نگاه می‌کنیم؛ ولی نقش پاوربانک‌ها در نگهداری از باتری می‌تواند بسیار پررنگ‌تر از این حرف‌ها باشد.

پاوربانک‌های بسیاری در بازار وجود دارند که از قابلیت Fast Charge پشتیبانی می‌کنند؛ اما یکی از ویژگی‌های کلیدی پاوربانک‌ها، قطع جریان پس از پرشدن ظرفیت باتری است که به‌شخصه در چندین مدل از پاوربانک‌های شیائومی شاهد آن بوده‌ام. شما هم اگر پاوربانکی را با چنین قابلیتی می‌شناسید، در قسمت کامنت‌ها به ما معرفی کنید.

اما ویژگی قطع جریان چیست؟ این ویژگی سبب می‌شود پس از پر شدن باتری، جریان برق کاملاً قطع شود؛ انگار که تلفنتان را از برق کشیده باشید. بنابراین، تلفن شما بلافاصله پس از رسیدن به عدد ۱۰۰% دوباره روند استفاده از باتری را آغاز می‌کند و زمان پر بودن شارژ گوشی به حداقل خواهد رسید.

چگونه از Battery Health و عمر باتریمان نگهداری کنیم؟

باتری‌های لیتیوم‌یون با هر بار شارژ شدن اندکی از توانشان را از دست می‌دهند. بنابراین، کمتر شارژ کردن آن‌ها عمرشان را افزایش خواهد داد. در ادامه به چندین مورد از کارهایی که به ذخیره‌ی بیشتر باتری کمک می‌کنند اشاره می‌کنیم:

  1. همیشه آیفونتان را به آخرین نسخه آپدیت کنید.
  2. تا جایی که می‌شود از Low Power Mode استفاده کنید.
  3. نور صفحه نمایشتان را کم‌تر کنید.
  4. بلوتوث و مکان‌یاب را خاموش نگه‌دارید و تنها در زمان نیاز از آن‌ها استفاده کنید.
  5. قابلیت Background App Refresh را برای برنامه‌هایی که به‌ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید، خاموش کنید.
  6. از قابلیت Dark Mode بیشتر استفاده کنید.
  7. بررسی کنید که کدام برنامه‌ها باتری بیشتری مصرف می‌کنند و تغییراتی را در دسترسی آن‌ها به‌وجود بیاورید.
  8. از قابلیت Optimized Battery Charging استفاده کنید.
  9. اگر قرار است برای مدت طولانی از آیفونتان استفاده نکنید، آن را تا ۵۰ درصد شارژ کنید و سپس آن را خاموش کنید.

توجه کنید که قابلیت Background App Refresh را به‌کل خاموش نکنید؛ چرا که روشن‌بودن آن برای برخی برنامه‌ها از نان شب واجب‌تر است. به‌عنوان مثال، پیام‌رسان‌های اجتماعی مانند تلگرام و واتس‌اپ در صورت خاموش‌بودن این قابلیت، پیام‌های جدید را تنها پس از باز کردن برنامه به شما اعلام می‌کنند.

الکی نگران نباشید!

نیازی به گفتن نیست؛ ولی باز هم یادآوری می‌کنم که تلفن‌ها ساخته شده‌اند تا به ما خدمت کنند؛ نه برعکس. Battery Health برای افزایش عمر مفید اسمارت‌فون فاکتوری مهم است؛ ولی فراموش نکنید که در هر حال شما روزی به تعویض باتری‌تان نیاز پیدا خواهید کرد. دیر و زود؟ دارد. سوخت‌وسوز؟ فکر نکنم…

دوام باتری بسیار مهم است؛ ولی نگذارید نگرانی در مورد آن، تجربه‌ی شما در استفاده از یکی از بهترین اسمارت‌فون‌های موجود در بازار را خراب کند. از آیفونتان لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *