آموزش, اخبار باتری آیفون

مزایا و معایب تعویض باتری ایفون چیست؟

چه لزومی برای تعویض باتری آیفون وجود دارد؟ مزایا و معایب تعویض باتری ایفون

تعویض باتری آیفون در هنگام شروع به کار باید کمی دور از ذهن نباشد. در حقیقت ، مزایای آن بسیار بیشتر از هزینه ها است.

متأسفانه بسیاری از مردم تصور می کنند که تعویض باتری آیفون به دستگاه آیفون آنها آسیب می رساند ، در صورتی که این باور اشتباه است و اگر به موقع باتری آیفون را تعویض نکنید ، می توانید به مدار مجتمع و برد شارژ دستگاه خود آسیب برسانید.

تعویض باتری آیفون یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش سرعت و بهبود عملکرد این گوشی‌ها به شمار می‌آید. آیا وقت آن رسیده که باتری گوشی خود را عوض کنیم؟

اولین و شاید هم مهترین سوالی که در مورد تعویض باتری آیفون و اندروید در ذهن هر فرد ایجاد می‌شود این است که اصلا چه لزومی برای تعویض باتری گوشی وجود دارد؟ آیا تعویض باتری آیفون امری الزامی است؟

سوالاات متداول:

  • آیا باتری آیفون قابل تعویض است
  • معایب تعویض باتری ایفون
  • ایا تعویض باتری ایفون ضرر دارد
  • مزایا و معایب تعویض باتری ایفون
  • ایا باتری گوشی ایفون قابل تعویض است
باتری ایفون6 کابل آیفون 6 اصلی شارژر آیفون 6 قیمت اداپتور ایفون ۶

برای پاسخ دادن به این سوال باید بهتر با جنس و خصوصیات رفتاری باتری گوشی های موبایل امروزی آشنا شوید.

چه لزومی برای تعویض باتری آیفون وجود دارد؟ مزایا و معایب تعویض باتری ایفون

 

آیا تعویض باتری آیفون به گوشی اپل آسیب می‌رساند؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد ، تا زمانی که باتری آیفون و اندروید توسط یک تکنسین مجرب تعویض نشوند ، گوشی آسیب نمی بیند. همچنین ، بسیاری از مردم فکر می کنند که یک باتری جایگزین جدید هرگز نمی تواند کیفیت عملکرد باتری اصلی تلفن خود را داشته باشد ، اما این طرز فکر نیز کاملاً اشتباه است و متأسفانه بسیاری از تعمیرکاران باتری بی کیفیت و سطح پایین و درجه 2 چینی به جای باتری اصلی گوشی ها نصب کرده و به مشتری تحویل داده می شود.

مطمئناً این باتری ها از کیفیت پایین تری نسبت به باتری های اصلی گوشی های آیفون و اندروید برخوردار هستند و باعث می شوند مشتری این فکر را بکند که با تعویض باتری های آیفون و اندروید ، کیفیت عملکرد اصلی و اصلی باتری گوشی هرگز به دست نمی آید! بنابراین ، همیشه سعی کنید تعویض باتری آیفون و اندروید خود را به تعمیرکار مجرب و قابل اعتماد بسپارید.

آیا تعویض باتری آیفون به گوشی اپل آسیب می‌رساند؟

تعویض باتری آیفون در هنگام شروع به کار باید کمی دور از ذهن نباشد. در حقیقت ، مزایای آن بسیار بیشتر از هزینه ها است. برای شروع ، باید ببینید آیا هنوز تحت ضمانت اپل هستید یا خیر.

باتری اصلی ایفون ۱۳ شارژر آیفون ۱۳ آداپتور آیفون ۱۳ کابل شارژر ایفون ۱۳

با این حال ، اگر شما مانند بسیاری از کسانی هستید که تحت برنامه حفاظت اپل قرار نگرفته اند ، باز هم ارزش این را دارد که گزینه های دیگری را برای تعویض باتری آیفون خود بررسی کنید .

حتی اگر آیفون شما فقط برای برقراری تماس نیاز به شارژر داشته باشد ، تعویض باتری می تواند سردرد بزرگی را از بین ببرد. همچنین می تواند تحرک بسیار مورد نیاز تلفن های هوشمند را به شما ارائه دهد.

هر آنچه باید درباره تعویض باتری آیفون بدانید. در این مبحث ما بیشترین سوالات متداول در مورد تعویض باتری آیفون را مورد بحث قرار می دهیم. آیا می توان باتری آیفون را تعویض کرد؟

سوالات متداول در مورد باتری های iPhone

باتری ها یکی از مهمترین اجزای تلفن همراه شما هستند زیرا به شما این امکان را می دهد تا از تلفن خود برای مدت زمان طولانی تر یا کوتاهتر استفاده کنید.

اکثر مردم مطمئن نیستند که آیا باتری آیفون شما قابل تعویض است یا خیر. پاسخ این است که بله همه باتری های تلفن همراه قابل تعویض هستند ، اما با تلفن های قدیمی که در آن پشت کاور را خاموش می کنید و باتری درست بیرون می آید به آسانی کار نمی کند.

توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد تغییر باتری خود ، از مشاوره حرفه ای استفاده کنید ، زیرا در صورت آسیب رساندن به باتری آیفون و آسیب رساندن به شما و آیفون شما ، باتری منفجر می شود.

بیشتر بخوانید  بررسی iPhone 13 Pro Max
باتری آیفون 5s قیمت کابل شارژ آیفون 5s شارژر آیفون 5s قیمت اداپتور ایفون 5s

آیا تعویض باتری باعث افزایش سرعت آیفون من می شود؟

اگر باتری های لیتیوم یونی را به درستی شارژ کنید ، دارای عملکرد سریع و عمر طولانی هستند. با این حال ، اگر بیش از 2 سال از آیفون خود بدون تعویض باتری استفاده می کنید ، ممکن است عملکرد خود را از دست ندهید که به اندازه کافی به مادربرد منتقل نشود و باعث کند شدن آیفون شما شود.

معایب تعویض باتری ایفون

تعویض باتری آیفون چه مزایا و معایبی دارد؟

شارژ بیش از حد باتری آیفون به مدت بیش از 10-12 ساعت روی شارژر یا شارژ چندین بار در روز بدون رسیدن کامل به 100 easy نیز می تواند منجر به خرابی باتری شود که باعث ایجاد همان اثرات باتری قدیمی مانند درصد نوسان تصادفی- از 50 to به 10 going در عرض چند ثانیه- و همچنین راه اندازی مجدد تصادفی خاموش و باتری متورم می شود. همه این مشکلات با تعویض باتری برطرف می شود.

تعمیر باتری یک فرایند نسبتاً ارزان و سریع است ، بنابراین ، شما باید تعویض باتری خود را در نظر بگیرید نه اینکه هزاران دستگاه دیگر را خرج کنید. تعویض باتری آیفون تا زمانی که به درستی انجام شود ، هیچ عیب ندارد.

آیا با تعویض باتری اطلاعاتی از دست خواهم داد؟ آیا تعویض باتری ارزش دارد؟

تا زمانی که تعمیر به درستی انجام شده باشد ، هیچ اطلاعاتی را از دست نخواهید داد ، بنابراین مطمئن شوید وقتی تصمیم گرفتید که زمان استفاده از باتری جدید فرا رسیده است ، در مورد شرکتی که انتخاب کرده اید تحقیق کنید.

اگر از کار کردن با باتری های قابل حمل و شارژ کردن آیفون خود 3-4 بار در روز خسته شده اید و از عملکرد کند آن ناراحت هستید اما دوست ندارید هزاران دستگاه دیگر خرج کنید ، قطعاً ارزش خرید یک باتری جدید را دارد. یک راه حل فوق العاده ارزان در مقایسه با سایر جایگزین ها است.

آیا تلفن من بعد از تعویض باتری مقاوم در برابر آب خواهد بود؟

همه آیفون های تولید شده پس از 25 سپتامبر 2015- با آیفون 6S/6S Plus- به چسب مقاوم در برابر آب/گرد و غبار مجهز شده اند.

هنگام تعویض باتری ، برای دسترسی و تعویض باتری ، آیفون باید از جلو باز شود. مطمئن شوید که شرکتی که انتخاب کرده اید نوار چسب را جایگزین کند تا گوشی شما در حالت اولیه قرار گیرد تا از ورود آب یا گرد و غبار به داخل جلوگیری کند.

چرا باتری من حالت کم مصرف می شود؟

اپل برخی از تغییرات نرم افزاری را برای افزایش طول عمر باتری ایفون شما اختراع کرد. هنگامی که به 20٪ رسیدید ، آیفون شما به طور خودکار از شما می پرسد آیا می خواهید از “حالت کم مصرف” برای افزایش طول عمر باتری باقی مانده استفاده کنید.

در این حالت تلفن شما به طور خودکار برخی از عملکردها مانند دریافت ایمیل ، “Hey Siri” ، بازسازی برنامه پس زمینه ، بارگیری خودکار ، برخی جلوه های بصری را محدود یا تغییر می دهد و قفل خودکار را روی 30 ثانیه تنظیم می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد “حالت کم مصرف” لطفاً از Apple.com دیدن کنید.

قیمت باتری گوشی ایفون ۱۱ قیمت شارژر اصلی ایفون ۱۱ قیمت اداپتور ایفون ۱۱ کابل شارژر آیفون ۱۱

چه زمانی باید باتری خود را تعویض کنم؟

باتری های آیفون برای ارائه ولتاژ مطلوب به مغز مغز شما ساخته شده و سریع و قدرتمند می شوند. وقتی آیفون شما شروع به یخ زدگی می کند یا برای همیشه باز شدن برنامه ها طول می کشد ، احتمالاً زمان آن رسیده است که یک باتری جدید تهیه کنید. همچنین اگر در هر نقطه بالای 1 dies بمیرد یا فقط در نوسان بالا و پایین باشد ، نشانه محکمی از خالی شدن باتری آیفون شما است.

در برخی موارد نادر ممکن است باتری شما متورم شود و باعث بالا آمدن صفحه شود ، این علامت هشداردهنده ای برای رفع آن است. اپل همچنین یک ویژگی را برای آزمایش عمر باتری اضافه کرده است. برای دسترسی به این ویژگی ، روی: Settings> Battery> Battery Health کلیک کنید. توصیه می شود وقتی باتری خود را به زیر 85 درصد از عملکرد خود می رسانید ، آن را تعویض کنید.

اگر می دانید در حال انجام چه کاری هستید ، تعویض باتری آیفون نسبتاً آسان است ، اما توصیه می شود قبل از انجام هرگونه تعمیر ، از مشاوره حرفه ای استفاده کنید ، زیرا می تواند به شما و دستگاه شما آسیب برساند. برای اطمینان از اینکه خدمات حرفه ای دریافت می کنید ، لطفاً از فروشگاه اپل دیدن کنید یا تعمیرگاه حرفه ای را در منطقه خود جستجو کنید.

بیشتر بخوانید  آیا قابلیت بحث برانگیز تشخیص عکس CSAM اپل در آب مرده است؟

چگونه عمر باتری آیفون خود را بیشتر کنیم؟

هنگامی که باتری شما عملکرد خود را از دست داد ، راهی برای بهبود آن وجود ندارد ، فقط با تعویض آن. هنگام استفاده از حداکثر میزان مصرف باتری ، دو مرحله آسان وجود دارد. هنگام خرید تلفن یا باتری جدید ، باید مطمئن شوید که آن را فقط در مواقعی که به زیر 20 درصد برسد ، شارژ کنید و تا آنجا که ممکن است همیشه آن را تا 100 درصد شارژ کنید. هرگز تلفن خود را بیش از 10-12 ساعت روی شارژر نگذارید تا از شارژ بیش از حد و متورم شدن باتری جلوگیری کنید.

امیدوارم به تمام سوالات شما در مورد باتری های آیفون پاسخ داده باشیم. اگر سوالی دارید ، با ما تماس بگیرید و تیم ما خوشحال خواهد شد که در هر زمان به شما کمک کند!

در صورت مشاهده عبارت “ممکن است باتری آیفون شما نیاز به سرویس داشته باشد Your iPhone battery may need to be serviced “

اگر این اعلان را در تنظیمات> باتری مشاهده کردید ، چکار کنید. آنچه در اعلامیه آمده است؟ باتری ایفون به چند درصد رسید باید تعویض شود؟

اگر iPhone شما از iOS 10.2.1 تا iOS 11.2.6 استفاده می کند ، این اعلان ممکن است در تنظیمات> باتری نشان داده شود: “ممکن است باتری آیفون شما نیاز به سرویس داشته باشد.” اگر iPhone شما از iOS 11.3 یا بالاتر استفاده می کند ، به باتری و عملکرد iPhone مراجعه کنید تا با  نحوه بررسی سلامت باتری خود بیشتر آشنا شوید.

تنظیمات باتری در iPhone

چرا اعلامیه ظاهر می شود

با استفاده از تشخیص در iOS ، متوجه شده ایم که ممکن است باتری iPhone شما نیاز به تعویض داشته باشد. هنگامی که یک باتری به پایان عمر خود نزدیک می شود ، میزان شارژ و توانایی تأمین انرژی کاهش می یابد. در نتیجه ، ممکن است نیاز به شارژ بیشتر و بیشتر باتری داشته باشید و ممکن است iPhone شما خاموش شدن غیر منتظره ای را تجربه کند.

این مسئله ایمنی نیست ؛ فقط به شما اطلاع می دهد که ممکن است باتری شما نیاز به تعویض داشته باشد. تا زمانی که باتری خود را بررسی نکنید ، می توانید به استفاده از iPhone خود ادامه دهید. در عین حال ، ممکن است زمان های طولانی تر راه اندازی برنامه ، نرخ فریم پایین تر در هنگام پیمایش و سایر کاهش عملکرد را مشاهده کنید.

همه باتری های قابل شارژ مصرفی هستند و طول عمر محدودی دارند و در نهایت نیاز به سرویس یا بازیافت دارند. عوامل مختلفی می توانند بر عملکرد و طول عمر باتری دستگاه شما تأثیر بگذارند ، از جمله تعداد چرخه های شارژ ، پیری شیمیایی باتری و قرار گرفتن در معرض گرما یا سرمای شدید. درباره حداکثر کردن عمر و طول عمر باتری بیشتر بدانید .

باتری آیفون 12 شارژر آیفون ۱۲ اداپتور ایفون ۱۲ کابل آیفون ۱۲

اگر باتری آیفون خود را تعویض کرده اید و هنوز مشکل دارید چه باید بکنید؟

اگر به تازگی باتری آیفون خود را تعویض کرده اید (یا این کار را توسط تکنسین مجاز اپل انجام داده اید) و هنوز مشکلات عمر باتری را تجربه می کنید ، می توانید چند راه حل را امتحان کنید که ممکن است مفید باشد.

اگر چیزی نشنیده اید ، اپل به تازگی شروع به پرتاب آیفون هایی با باتری قدیمی و خراب کرده است . تنها راه حل (بدون خرید آیفون جدید) این بود که باتری را با یک باتری جدید جایگزین کنید ، که می تواند توسط اپل با 30 دلار انجام شود ، اما انجام این کار توسط خودتان نیز خیلی سخت نیست .

با این حال ، اگر پس از تعویض باتری آیفون خود با مشکل روبرو شده اید ، چند کار را می توانید برای رفع آن انجام دهید ، از جمله راه اندازی مجدد سخت ، کالیبراسیون باتری جدید یا تعویض باتری جایگزین.

یک Restart سخت یا DFU Restore انجام دهید

برای شروع ، ساده ترین کاری که می توانید برای رفع هر مشکلی ، از جمله این مشکل ، انجام دهید این است که به سادگی راه اندازی مجدد iPhone خود را انجام دهید.

اگر این کار نمی کند ، در مرحله بعد یک راه اندازی مجدد سخت است ، که ترفندی است که می توانید از آن هنگام روشن نشدن تلفن خود استفاده کنید . نحوه راه اندازی مجدد سخت به مدل آیفون شما بستگی دارد:

  • iPhone 6s و نسخه های قبلی: هر دو دکمه Home و Power را برای حدود ده ثانیه فشار داده و نگه دارید. وقتی لوگوی اپل ظاهر شد ، آن را رها کنید.
  • iPhone 7: هر دو دکمه Power و Volume Down را برای حدود ده ثانیه فشار داده و نگه دارید تا لوگو ظاهر شود.
  • آیفون 8 و جدیدتر: دکمه افزایش صدا را فشار داده و رها کنید و سپس دکمه کاهش صدا را فشار داده و رها کنید. پس از آن ، دکمه روشن / خاموش را فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی Apple ظاهر شود.
بیشتر بخوانید  اپل آیفون SE 5G پیش‌بینی می‌کند در سال 2022 یک میلیارد کاربر تلفن اندرویدی را جذب کند
باتری اصلی ایفون ایکس شارژر آیفون ایکس آداپتور آیفون ایکس کابل شارژر ایفون ایکس

اگر بازنشانی سخت هنوز مشکل باتری شما را برطرف نمی کند ، می توانید یک بازیابی DFU را امتحان کنید ، که iPhone شما را کاملاً پاک می کند (بنابراین مطمئن شوید که از آن نسخه پشتیبان تهیه می کنید ) ، و همچنین در صورت وجود یک به روزرسانی سیستم عامل را مجبور کنید. یکی

باتری جدید را کالیبره کنید

اگر باتری را با استفاده از کیت iFixit تعویض کرده اید ، احتمالاً در دستورالعمل به شما گفته شده است که باتری را کالیبره کنید. با این حال ، اگر اپل باتری شما را تعویض کند ، به احتمال زیاد این کار را برای شما انجام نمی دهند. بنابراین اگر با مشکلات مربوط به عمر باتری روبرو هستید ، ارزش آن را دارد.

کالیبراسیون باتری بسیار ساده است ، اما کمی حوصله می خواهد . فقط کافی است باتری را خالی کنید تا گوشی شما کاملاً از بین برود و سپس آن را تا 100 without بدون وقفه شارژ کنید. بوم ، باتری شما اکنون کالیبره شده است.

چرا باید باتری آیفون را تعویض کنیم؟

وظیفه باتری تامین انرژی مورد نیاز تلفن همراه است. وقتی باتری کم است، نمی تواند ولتاژ مورد نیاز دستگاه را تامین کند.

برای ذکر معایب عدم تعویض باتری می توان از دوربین موبایل شروع کرد. دوربین آیفون برای راه اندازی به ولتاژ و جریان بالا نیاز دارد. اگر باتری کم باشد، ممکن است با باز کردن دوربین، تلفن مجددا راه اندازی شود.

از آیفون 6 به بعد، سیستم سخت افزاری و نرم افزاری آیفون برای مدیریت ولتاژ خروجی باتری به گونه ای طراحی شده است که از خاموش شدن ناگهانی گوشی در هنگام کم یا کم شدن باتری جلوگیری می کند.

اگر هنگام باز کردن دوربین موبایل یا اجرای برنامه های سنگین با چنین مشکلی مواجه شدید و گوشی شما خاموش شد، به این معنی است که عدم تعویض باتری به احتمال زیاد به سیستم سخت افزاری فشار آورده و به آن آسیب وارد کرده است.

البته در برخی موارد پیش می آید که خاموش شدن ناگهانی آیفون تنها به دلیل خرابی باتری بوده و سیستم دستگاه سالم است. همچنین امکان باد کردن در زمانی که باتری بسیار کم است وجود دارد. باد کردن باتری به صفحه لمسی LCD موبایل آسیب می رساند.

علت باد کردن باتری موبایل

آیا تعویض باتری آیفون باعث کاهش سرعت دستگاه نمی شود؟

اگر باتری خیلی ضعیف شود و آن را تعویض نکنیم یکی از مشکلات مربوط به خرابی آی سی منبع تغذیه خواهد بود. مدار یکپارچه قدرت وظیفه مدیریت بار را بر عهده دارد. علاوه بر آی سی منبع تغذیه، CPU مسئولیت مدیریت بار در برخی از بخش های موبایل را نیز بر عهده دارد. بنابراین اگر باتری بسیار ضعیف شود و CPU نتواند به درستی کار کند، این کار باعث کاهش سرعت موبایل می شود.

آیا اطلاعات گوشی اپل پس از تعویض باتری پاک می شود؟

اطلاعات شما در آی سی هارد ذخیره می شود و هنگام تعویض باتری اطلاعات شما به هیچ وجه از بین نمی رود. در برخی از مراکز تعمیر برای تعویض باتری به مشتریان گفته می شود که از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنند، ریسک دارد!

دلیل این صحبت هر چیزی جز دلایل علمی و فنی می تواند باشد. در تعمیرات موبایل هیچ دلیل علمی و فنی برای پاک کردن اطلاعات شما با تعویض باتری وجود ندارد.

آیا آیفون ضد آب پس از تعویض باتری گوشی از بین می رود؟

لطفا توجه داشته باشید که تست مقاومت در برابر آب گوشی بعد از ساخت گوشی انجام می شود نه بعد از 3-4 سال.

چسب ضد آب نیز به مرور زمان خاصیت خود را از دست می دهد و بعد از گذشت سه یا چهار سال ممکن است موبایل شما دیگر ضد آب نباشد.

به طور کلی برای آیفون های آیفون 6 اس به بعد استیکر ضد آب وجود دارد که تعمیرکار پس از تعویض باتری می تواند از برچسب ضد آب برای موبایل خود استفاده مجدد کند. با وجود چسباندن دقیقی که تعمیرکار پس از تعویض باتری انجام می دهد باز هم ما نمی توانیم آب بندی گوشی را برای کاربر تضمین کنیم، زیرا پس از باز کردن گوشی، گوشی از مهر شرکت جدا می شود و مانند سازنده نمی تواند آب بندی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *