اخبار باتری آیفون

علت شارژ نشدن ایفون بیشتر از 80 درصد

علت شارژ نشدن ایفون بیشتر از 80 درصد: امروزه ما تقریبا هر کاری با موبایل های هوشمند خود انجام میدهیم؛ موبایل های ما تبدیل به یک همراه همیشگی شده‌اند. در نتیجه اهمیت عمر باتری یک موبایل بر هیچ کس پوشیده نیست. موبایلی که سرعت شارژ آن بیشتر باشد دوست داشتنی تر است. در نتیجه اینکه شارژ آیفون شما از حد معینی بیشتر نشود بسیار ناراحت کننده خواهد بود، اما میخواهیم در ادامه این نوشته دلیل این اتفاق را توضیح دهیم و نحوه حل کردن آن را با شما در میان بگذاریم.

چرا آیفون شما بیش از ۸۰ درصد شارژ نمیشود؟

این مساله میتواند دو دلیل اصلی داشته باشد.

شارژ باتری بهینه

دلیل اصلی این که شارژ آیفون شما به بیش از ۸۰ درصد نمیرود این است که موبایل شما این اجازه را نمیدهد. در نتیجه نه آیفون و نه باتری آن مشکلی ندارند. اما چرا آیفون این کار را میکند؟ مسئول جلوگیری از شارژ کامل باتری آیفون شما چیزی است تحت عنوان “شارژ بهینه باتری”. این قابلیت با iOS 13 عرضه شد. قابلیت “شارژ بهینه باتری” تا زمانی که شروع به استفاده از آیفون خود نکنید شارژ آن را روی ۸۰ درصد نگه میدارد.

شارژ نشدن کامل آیفون

طبق گفته کمپانی اپل، این قابلیت با استفاده از یادگیری ماشین الگوی استفاده روزانه شما از آیفون و نحوه شارژ آن را یاد میگیرد و باعث میشود تا زمانی که نیاز به استفاده از موبایل خود نخواهید داشت شارژ آن را روی ۸۰ درصد محدود کند. برای مثال اگر شما هر روز بین ساعات ۱۰ صبح تا ۱۰ شب از آیفون خود استفاده بکنید آیفونتان این عادت شما را یاد میگیرد، در نتیجه وقتی در ساعتی خارج از این بازه زمانی آیفون خود را به شارژر متصل میکنید شارژ آن بیشتر از ۸۰ درصد نمیشود.

مزایای شارژ بهینه باتری

یکی از اشتباهات رایجی که باعث خرابی باتری آیفون میشود این است که همیشه باتری آن را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید. تحقیقات نشان میدهد که اگر شارژ باتری خود را بین بازه ۳۰ تا ۸۰ درصدی نگه دارید باتری شما بهترین عملکرد را با گذشت زمان خواهد داشت، مخصوصا اگر باتری دستگاه‌تان یک باتری لیتیوم یونی باشد. در صورتی که همیشه درصد شارژ باتری را تا ۱۰۰ برسانید عمر آن بسیار سریع تر از حالت عادی کاهش پیدا میکند.

 اگر شارژ باتری خود را بین بازه ۳۰ تا ۸۰ درصدی نگه دارید باتری شما بهترین عملکرد را با گذشت زمان خواهد داشت

شارژ نشدن کامل آیفون

حالت “شارژ بهینه باتری” با متوقف کردن شارژ باتری روی ۸۰ درصد از این اتفاق جلوگیری میکند. در صورتی که ساعات استفاده روزانه شما از آیفونتان (طبق چیزی که آیفون در گذر زمان یاد گرفته) نزدیک باشد، شارژ باتری تا ۱۰۰ درصد ادامه پیدا میکند. این قابلیت سلامتی باتری آیفون یا آیپد شما را تضمین میکند و از ضعیف شدن سریع آن جلوگیری میکند.

دمای باتری

شارژ بیش از حد آیفون میتواند گرمای زیادی تولید کند که سلامت آن را به خطر می‌اندازد. گرمای حاصل از شارژ باعث فشار بر باتری دستگاه شما میشود و طول عمر آن را به شدت کاهش میدهد. خوشبختانه iOS 13 به قدری هوشمند است که اگر متوجه شود دمای آیفون شما از حد تعیین شده توسط اپل بالاتر میرود شارژ آن را روی ۸۰ درصد متوقف خواهد کرد. پس یکی از دلایل شارژ نشدن بیشتر از ۸۰ درصد هم میتواند دمای بالای باتری آن باشد.

حل مشکل محدود کردن شارژ به ۸۰ درصد

اگر نیاز دارید شارژ آیفون شما تا بالای ۸۰ درصد ادامه پیدا کند روش هایی که در ادامه گفته میشود را امتحان کنید.

غیر فعال کردن حالت شارژ بهینه باتری

شارژ نشدن کامل آیفون

ویژگی بهینه سازی شارژ باتری باعث حفظ سلامتی باتری دیوایس شما در طول زمان خواهد بود. قبل از غیر فعال کردن این قابلیت باید بدانید که این قابلیت هنگام فعال بودن هم در صورتی که در زمان استفاده روزمره از آیفونتان باشید شارژ آن را به ۱۰۰ درصد میرساند. اگر به هر حال نمیتوانید صبر کنید و دوست دارید که شارژ آیفونتان به سرعت تا ۱۰۰ درصد برسد مراحل زیر را دنبال کنید.

توجه: حالت شارژ بهینه باتری به صورت پیش فرض فعال است و تنها زمانی کار میکند که پیش بینی میکند موبایل خود را به مدتی طولانی به شارژر متصل کنید.

مرحله ۱: به تنظیمات آیفون بروید.

مرحله ۲: به بخش باتری بروید.

مرحله ۱: به تنظیمات آیفون بروید.

مرحله ۳ : به قسمت Battery Health بروید.

مرحله ۳ : به قسمت Battery Health بروید.

.

مرحله ۴ : با لمس سوئیچ Optimized Battery Charging آن را غیرفعال کنید

مرحله ۵ : پس از انجام مرحله ۴ میتوانید انتخاب کنید که این قابلیت تا روز بعد غیرفعال باشد یا اینکه آن را به کلی غیر فعال کنید.

 پس از انجام مرحله ۴ میتوانید انتخاب کنید که این قابلیت تا روز بعد غیرفعال باشد یا اینکه آن را به کلی غیر فعال کنید.

حالا آیفون شما بدون هیچ مانعی تا ۱۰۰ درصد شارژ میشود.

عوض کردن محل شارژ

همانطور که قبل تر گفتیم افزایش دما هم یکی از عواملی است که میتواند باعث متوقف شدن شارژ آیفون در ۸۰ درصد بشود. اگر حالت “شارژ بهینه باتری” را غیرفعال کردید و باز هم شارژ آیفونتان فراتر از ۸۰ درصد نمیرود مطمئن شوید محیطی که آیفونتان را در آنجا شارژ میکنید مساعد باشد. محیط شارژ آیفون باید خنک و با تهویه مناسب باشد. هم چنین باید از شارژ آیفون در نزدیکی لوازم خانگی و الکترونیکی و دستگاه های گرمازا خودداری کنید.

کیس آیفون را دربیاورید

کیس آیفون را دربیاورید

اگر برای محافظت از آیفونتان روی آن یک کیس نصب کرده‌اید برای اطمینان از شارژ شدن کامل باتری هنگام اتصال آیفون به شارژر کیس آن را حتما دربیاورید. موبایل ها هنگام شارژ شدن حرارت بیشتری تولید میکنند و در صورتی که یک کیس محافظ (مخصوصا نمونه‌ای ضخیم و سنگین) هم داشته باشند، این کیس با جلوگیری از انتقال حرارت به محیط اطراف باعث گرم تر شدن موبایل و باتری آن میشود.

استفاده از شارژر اصلی

استفاده از شارژرهای تقلبی یا ساخته شده توسط کمپانی های شخص ثالث شناخته نشده هم میتواند باعث متوقف شدن درصد شارژ آیفون در حد معینی بشود. مطمئن شوید که آیفون خود را با شارژر اصلی آیفون ساخته کمپانی یا با شارژری که گواهی MFI اپل را دارد شارژ بکنید. هم چنین هنگام خرید شارژر به فروشگاه های معتبر که محصولات با کیفیت میفروشند مراجعه کنید.

تغییر شارژر خود به یک نمونه استاندارد

برخی از کاربران که مشکل گیر کردن شارژ باتری روی ۸۰ درصد را داشتند توانسته‌اند با تغییر شارژر خود به یک نمونه استاندارد از شر این مشکل خلاص شوند.

بیشتر بخوانید  GoPro-ification آیفون

در پایان بابد بگوییم که

هرچه بیشتر باتری خود را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید، آن باتری با گذشت زمان انرژی کمتری در خود ذخیره خواهد کرد. با اینکه قابلیت “شارژ بهینه باتری” قابلیتی ساده است اما بسیاری از کاربران از وجود آن اطلاع ندارند. با مطالعه این مطلب امیدواریم هنگام متوقف شدن شارژ آیفونتان روی ۸۰ درصد نگرانی از بابت سلامتی آن نداشته باشید.

علت شارژ نشدن آیفون بیشتر از ۸۰ درصد چیست؟

اگر گوشی آیفون شما بیشتر از ۸۰ درصد شارژ نمی‌شود، نگران نشوید. زیرا در این پست علت شارژ نشدن آیفون را برای شما توضیح داده‌ایم.

بعد از شکستن نمایشگر، مشکل شارژ نشدن گوشی جزو رایج‌ترین مشکلاتی است که کاربران آیفون با آن مواجه می‌شوند. این مسئله قابل درک است، زیرا باتری iPhone یا هر تلفن هوشمند دیگری به طور طبیعی با گذشت زمان خراب می‌شود. زمان باعث فرسودگی و خراب شدن قطعات می‌شود، باتری آیفون نیز از این امر مستثنی نیست.

اگر به تازگی متوجه شده‌اید که گوشی آیفون شما بیشتر از ۸۰ درصد شارژ نمی‌شود، فکر نکنید که زمان تعویض آن فرارسیده است. زیرا ممکن است به دلایل مختلفی این مسئله رخ داده باشد و با انجام چند روش ساده برطرف شود. در ادامه با ما همراه باشید تا علت شارژ نشدن آیفون بیشتر از ۸۰ درصد و راه حل‌های موجود آن را بررسی کنیم.

علت شارژ نشدن آیفون بیشتر از ۸۰ درصد چیست؟

اگر گوشی آیفون شما تا ۸۰ درصد شارژ شده و بعد از آن متوقف می‌شود، احتمالا دلیل آن سیاستی است که اپل برای افزایش عمر باتری اجرا کرده است. اپل در آی او اس ۱۳ یک قابلیتی برای بهینه سازی باتری آیفون عرضه کرد که طی آن سرعت شارژ شدن آیفون شما کند می‌شود و برای جلوگیری از فشار روی باتری، میزان شارژ آن را روی ۸۰ درصد نگه می‌دارد. پس دلیل اصلی گیر کردن شارژ گوشی روی ۸۰ درصد همین مسئله است.

اکثر ما سعی می‌کنیم تا حد ممکن شارژ گوشی خود را فول نگه داریم، اما بنظر می‌رسد که این مسئله می‌تواند برای باتری آیفون شما مضر باشد. شارژ کردن و فول شارژ نگه داشتن گوشی یکی از بیشترین خواسته‌هایی است که کاربران از باتری‌های لیتیومی گوشی‌های هوشمند دارند، اما این مسئله عمر باتری‌ها را کوتاه‌تر می‌کند. ناگفته نماند که شارژ کردن بیش از حد گوشی در طول شبانه روز باعث داغ شدن باتری و در نتیجه کاهش طول عمر کلی آن می‌شود.

نحوه غیرفعال کردن بهینه سازی شارژ در آیفون

اگر iOS13 روی گوشی شما نصب است، ویژگی Optimized Battery Charging (بهینه سازی شارژ باتری) در آیفون شما به صورت پیش فرض فعال می‌شود. اگر ترجیح می‌دهید که تلفن شما ۱۰۰ درصد شارژ شود، می‌توانید به راحتی این ویژگی را در تنظیمات باتری غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن ویژگی Optimized Battery Charging، به Settings> Battery> Battery Health بروید و گزینه‌ی Optimized Battery Charging را غیرفعال کنید. در اینجا دو گزینه خواهید داشت، یکی Turn Off Until Tomorrow (غیرفعال کردن تا فردا)  و دیگری Turn Off (برای همیشه). هر کدام را که می‌خواهید انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *