آموزش, اخبار باتری آیفون

علامت شارژ میاد ولی شارژ نمیشه ایفون

علامت شارژ میاد ولی شارژ نمیشه ایفون: یکی از اتفاق های عجیبی که برخی از کاربران گوشی های موبایل با آن رو به رو می‌شوند مسئله شارژ نشدن گوشی در حالتی است که علامت شارژ توسط دستگاه نشان داده می‌شود! در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور کامل در مورد دلیل و نحوه رفع مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی صحبت کنیم. با کوک موبایل همراه باشید.

دلایل مشکل : علامت شارژ میاد ولی شارژ نمیشه ایفون

شارژ نشدن گوشی های موبایل می‌تواند بنا به دلایل مختلف رخ دهد. بری مثال خراب بودن شارژر، خراب شدن سوکت شارژ گوشی، خرابی فلت شارژ، بروز اختلال در مدارهای تغذیه و غیره همگی می‌توانند عاملی برای جلوگیری از شارژ شدن گوشی های موبایل باشند. زمانی که در اثر معیوب بودن این قطعات موبایل، تلفن شما شارژ نشود، اتصال شارژر به دستگاه هیچ نتیجه‌ و تغییری را به همراه نخواهد داشت. یعنی در این شرایط قوتی شارژر را به گوشی نصب کنید هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود و گویا گوشی اصلا متوجه اتصال شارژر نخواهد شد!

 

 

اما در برخی شرایط خاص و نادر یک اتفاق دیگر رخ می‌‌دهد! در این حالت نادر گوشی اتصال شارژر را تشخیص داده و علامت شارژ را نشان می‌دهد اما در عمل و واقعیت باتری دستگاه شارژ نمی‌شود! به این مشکل اصطلاحا نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی می‌گوییم. اما دلیل بروز این مشکل چیست و چطور قادر به رفع آن خواهیم بود؟ عمر کابل شارژ ها تا حدی بوده و در ابتدا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید و اگر کابل مشکلی نداشت، به سراغ موارد گفته شده بروید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور کامل در رابطه با مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی صحبت کنیم. بنابراین با کوک موبایل همراه باشید.

چرا علیرغم نشان دادن علامت شارژ گوشی شارژ نمی‌شود؟

حقیقت ماجرا این است که چندین عامل و دلیل مختلف می‌توانند منجر به بروز این مشکل نادر و عجیب در گوشی های موبایل شوند. دلایل این امر در برخی موارد نرم افزاری هستند و در برخی موارد دیگر سخت افزاری بوده و نیاز به تعمیرات بسیار دقیق و نسبتا پیچیده دارند. اما عمدتا دلایل زیر می‌توانند منجر به بروز مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی شوند:

  • وارد شدن ضربه یا فشار به گوشی
  • تماس گوشی با آب
  • باگ های نرم افزاری
  • بروز مشکل در مسیر ارتباط مادربرد و باتری گوشی
  • خراب بودن قطعه FL 11 برد
  • خراب بودن IC شارژ U2
  • معیوب بودن خود باتری
  • خراب بودن فلت شارژ (داک کانکتور)

در 95 درصد مواقع نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی بنا به یکی از دلایل فوق رخ می‌دهد و ناشی از این عوامل است. در ادامه در رابطه با روش های رفع مشکل مذکور صحبت می‌کنیم.

حل مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی

برای اینکه مشکل شارژ نشدن گوشی شما در حالتی که علامت شارژ روی باتری آن نشان داده می‌شود حل گردد باید مراحل خاصی را طی کنید. بهتر است ابتدا راه حل های نرم افزاری را انجام دهید که کم دردسرتر هستند و اگر از این راه حل ها نتیجه مناسب را به همراه نداشت، از راه حل های سخت افزاری استفاده کنید.

راه حل های نرم افزاری:

همیشه راه حل های نرم افزاری بی‌دردسرتر و کم هزینه‌تر از راه حل های سخت افزاری هستند. بنابراین در قدم اول راه حل های نرم افزاری زیر را روی گوشی امتحان کنید تا شاید مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی برطرف شود.

  • گوشی را ریستارت کنید: در برخی شرایط خاص دیده شده که ریستارت کردن گوشی منجر به رفع مشکل نشان دادن علامت شارژ و شارژ نشدن دستگاه شده است. بنابراین این روش و راه حل را به عنوان اولین راه حل پیش رویتان امتحان کنید چون روشی بی‌دردسر است.
  • گوشی را در حالت خاموش به شارژ بزنید: گوشی که مشکل نشان دادن علامت شارژ دارد اما شارژ نمی شود را خاموش کنید. یک دقیقه منتظر بمانید و سپس شارژر را به آن متصل کنید. باز هم 1 دقیقه منتظر باشید و سپس گوشی را روشن کنید. احتمال دارد که باگ ها مشکلات موقتی که در سیستم شارژ باتری گوشی ایجاد شده از بین بروند.
  • گوشی را فکتوری ریست کنید: در برخی شرایط دیده شده که با فکتوری ریست کردن گوشی های موبایل هم مشکل شارژ نشدن آن ها و نشان دادن علامت شارژ برطرف می‌شود. برای آشنایی با نحوه انجام این کار در مدل های مختلف گوشی ها از جمله گوشی های اندرویدی و آیفون های اپل به مطالعه مقاله “آموزش ریست فکتوری انواع گوشی“ بپردازید.
  • سیستم عامل گوشی را آپدیت/دانگرید کنید: در برخی شرایط ممکن است بروز مشکلاتی مثل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی ناشی از یک باگ نرم افزاری باشند که با آپدیت سیستم عامل رفع می‌شود. در سمت مقابل ممکن است برخی آپدیت های جدید هم باگ هایی داشته باشند و خود منجر به بروز مشکلات مشابه شوند. بنابراین اگر سیستم عامل گوشی خود را به تازگی آپدیت نکرده‌اید، آن را آپدیت کنید و وضعیت دستگاه را بررسی نمایید. اما اگر در شرایط عکس، سیستم عامل گوشی خود را به تازگی آپدیت کرده‌اید و با مشکل شارژ نشدن باتری مواجه شدید، سیستم عامل دستگاه را دانگرید نمایید یا منتظر آپدیت جدیدی باشید که برای دستگاه منتظر می‌شود.

موارد فوق راه حل های نرم افزاری هستند که می‌توانید از آن ها برای رفع مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی موبایل خود استفاده کنید. این روش ها عموما منجر به رفع مشکل مذکور نمی‌شوند و دلیل بروز این مشکل با اختلال های سخت افزاری ارتباط دارد. در ادامه راه حلی های سخت افزاری رفع مشکل مورد نظر را ارائه خواهیم کرد.

راه حل های سخت افزاری:

همانطور که پیش از این اشاره کردیم در اغلب مواقع مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی ناشی از یک عیب سخت افزاری خواهد بود. اگر راه حل های نرم افزاری شرح داده شده نتیجه لازم را نداشتند، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • باتری گوشی را تعویض کنید: در اولین قدم باتری گوشی را تعویض کنید و آن را به صورت آزمایشی به شارژ بزنید. اگر مشکل برطرف شد، مشخص می‌شود که منشا مسئله با باتری دستگاه در ارتباط بوده است. اما اگر مشکل با تعویض باتری برطرف نشد، راه حل بعدی را امتحان کنید.
  • قطعه FL 11 برد را تعویض کنید: تقریبا در 60 درصد موارد دلیل بروز مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی از معیوب بودن قطعه FL 11 نشات می‌گیرد. بنابراین این قطعه را تعویض نمایید و دوباره وضعیت عملکرد دستگاه در حین شارژ را بررسی نمایید. اگر مشکل برطرف نشد، راه حل بعدی را انجام دهید.
  • قطعه IC U2 برد را تعویض کنید: راه حل بعدی که باید در نظر بگیرید مربوط به تعویض آی سی یا IC U2 می‌شود که روی مادربرد گوشی سوار است. احتمالا با تعویض این قطعه مشکل درست شارژ نشدن باتری برطرف می‌شود. اگر این چنین نشد از راه حل آخر استفاده کنید.
  • فلت شارژ را تعویض کنید: آخرین راه حلی که پیش رویتان قرار دارد مربوط به تعویض فلت شارژ گوشی یا همان داک کانکتور می‌شود. با تعویض این قطعه در 95 درصد مواقع مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی برطرف می‌شود. بنابراین از این راه حل به عنوان آخرین راه حل پیش روبیتان استفاده کنید.
بیشتر بخوانید  از آیفون SE 3 5G آینده 2022 اپل چه انتظاری باید داشت

به احتمال خیلی بالا یکی از روش های فوق مشکل شارژ نشدن باتری گوشی شما را برطرف می‌کند. عموما سه راه حل سخت افزاری که در انتها به آن ها اشاره شدند، کلید رفع مشکل مورد نظر محسوب می‌شوند.

باتری اولین قطعه در گوشی است که هنگام خاموش شدن خود به خود و یا مشکلات شارژ باید مورد توجه قرار گرفته و بررسی شود. در کل وقتی گوشی خود به خود خاموش می شود، زیاد هنگ می کند، سریع تر از معمول باتری خالی می کند، باتری آن معیوب شده است. در چنین مواقعی باید باتری گوشی خود را تعویض کنید. گوشی های پرچمدار قیمت بالایی دارند و بالتبع قطعات و باتری های آنها نیز نسبت به باتری انواع گوشی های میان رده، از قیمت بالاتری برخوردار می باشند. ما در کوک موبایل باتری های گوشی های پرچمدار را به قیمت مناسب برای مشتریان خود عرضه کرده ایم. برای اطلاع از قیمت باتری گوشی های پرچمدار به وب سایت فروش باتری کوک موبایل مراجعه کنید.

اگر همچنان با مشکل شارژ باتری مواجه بودیم چه کنیم؟

اگر با انجام مراحل و راه حل های فوق همچنان با مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی رو به رو بودید، توصیه می‌کنیم تعمیرات گوشی موبایل خود را به کارشناسان کوک موبایل بسپارید.

سوالات متداول رفع مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی

1- چرا گوشی من علامت شارژ شدن را نشان می دهد اما شارژ نمی شود؟

اگر این علامت نشان داده می شود ممکن است شارژر از گوشی شما پشتیبانی نکند و یا میزان وات آن متناسب با باتری گوشی شما نباشد. این علامت همچنین می توانند به چند دلیل ظاهر شود: ممکن است درگاه شارژ دستگاه iOS شما آلوده یا آسیب دیده باشد، شارژر شما معیوب، آسیب دیده یا فاقد گواهی اپل باشد، یا شارژر شما برای شارژ دستگاه شما طراحی نشده است.

2- چرا تلفن من می گوید شارژ می کند اما در واقع باتری شارژ نمی شود؟

اغلب مشکل مربوط به به اتصال فلزی کوچک در پورت یو اس بی که ممکن است به شکلی، کمی خم شود، که همین باعث میشودکه قوتی شارژر، تماس خوبی برقرار نکند. برای رفع این مشکل، تلفن خود را خاموش کنید و در صورت امکان باتری را نیز بردارید. … مشکل احتمالی دیگر می تواند چیز دیگری باشد، مثلاً مربوط به داخل پورت USB باشد.

3- اگر باتری گوشی شارژ نمی شود چگونه آن را درست کنیم؟

تمام کاری که باید انجام دهید اینست که دستگاه خود را خاموش کنید، باتری را در صورت امکان بیرون بیاورید و از یک شئی کوچک مانند خلال دندان استفاده کنید تا بتوانید زبانه کوچک داخل پورت USB در تلفن هوشمند یا تبلت خود را اهرم کنید. خیلی با دقت و به آرامی این کار را انجام دهید ، سپس باتری خود را دوباره نصب کرده و شارژر را دوباره وصل کنید.

4- چرا تلفن من آهسته شارژ می شود و سریع خالی می کند؟

شارژ شدن آهسته باتری گوشی اندروید همچنین می تواند به دلیل خراب شدن درگاه USB باشد. اگر اتصال کابل و پورت USB با یکدیگر در تماس مناسب نباشد، ممکن است باعث شودکه باتری تلفن اندرویدی شما به آهستگی شارژ شود. اگر قوتی شارژر به درستی وصل نشده باشد، با گذشت زمان ممکن است پورت USB فرسوده و معیوب شود.

5- آیا شارژر می تواند باعث خالی شدن باتری تلفن شود؟

اگر از شارژر اصلی که از اول در جعبه بسته بندی گوشی بوده است، استفاده می کنید، و در حال حاضر مشکل خالی شدن باتری دارید، ممکن است شارژر معیوب شده باشد یا جریان برق کافی نباشد. … در واقع، شارژر باتری را تخلیه نمی کند.

6- چه عواملی باعث شارژ شدن کند باتری گوشی می شود؟

در زیر شایع ترین دلایل شارژ بسیار کند تلفن آورده شده است:

  • کابل شارژ معیوب. کابل معیوب ممکن است دلیل کند شدن تلفن شما باشد.
  • وجود مشکل در پورت شارژ. پورت شارژ خراب نیز ممکن است مشکل ایجاد کند.
  • منبع تغذیه ضعیف.
  • باتری آسیب دیده
  • برنامه های پس زمینه بسیار زیاد است.
  • کاربر غیر مسئول.

7- چرا درصد باتری من هنگام شارژ، پایین می آید؟

معمولاً وقتی این اتفاق می افتد، تلفن به کابل شارژ متصل شده است ، اما در واقع هیچ انرژی به باتری گوشی ارسال نمی شود. دلایل شایع می تواند خرابی کابل شارژ، فرسوده بودن پورت USB یا ضعیف بودن و یا خرابی کلگی شارژر باشد. کابل و کلگی شارژر به راحتی قابل آزمایش هستند، می توانید از یک کلگی و یا کابل دیگری که وات آن متناسب با باتری گوشی شما است استفاده کنید.

8- چرا تلفن من شارژ می شود اما شارژ آن خالی می شود؟

به محض اینکه متوجه شدید شارژ باتری شما سریعتر از حد معمول خالی شده است، تلفن را دوباره راه اندازی کنید. … اگر تلفن شما حتی پس از راه اندازی مجدد، خیلی سریع شارژ خالی می کند، در بخش تنظیمات مربوط به باتری، اطلاعات را بررسی کنید. تنظیمات دستگاه اندرویدی طوری است که اگر برنامه ای بیش از حد از انرژی باتری استفاده کند، تنظیمات آن را براحتی به عنوان خرابکار نشان می دهد.

9- از کجا بدانم پورت شارژر من آسیب دیده است؟

ممکن است پورت شارژر تلفن همراه شما سست شده باشد و باید تعمیر شود. اگر همچنان در این شرایط شارژ تلفن خود را ادامه دهید، ممکن است پورت شارژ گوشی تان بسوزد و می تواند کل گوشی را خراب کند. تلفن را زیر روشنایی زیاد نگه دارید و ببینید که آیا در اطراف پورت شارژ آثاری از سیاهی و یا لکه های سوخته ماننده می بینید یا خیر.

10- آیا می توان پورت شارژ تلفن را تعویض کرد؟

پورت شارژ تلفن همراه، کانکتوری است که در پایین گوشی قرار دارد و قوتی شارژر به آن وصل می شود و باتری را شارژ می کند. … در بسیاری موارد، این کانکتور ضعیف یا معیوب می شود و اتصال مناسبی با شارژر برقرار نمی شود و باعث شارژ نکردن باتری می شود. با تعویض پورت شارژ، می توانید براحتی این مشکل را برطرف نمایید.

11- چگونه باتری گوشی را سریعتر شارژ کنیم؟

برای سرعت بخشیدن به مدت زمان لازم برای شارژ تلفن همراه، می توانید:

  • هنگام شارژ، گوشی را به حالت هواپیما تغییر دهید.
  • از شارژر های دیواری در مقابل شارژ کردن گوشی از طریق اتصال به رایانه یا لپ تاپ خود استفاده کنید.
  • از شارژر سریع باتری استفاده کنید.
  • گوشی را هنگام شارژ خاموش کنید و یا از آن استفاده نکنید.
  • قابلیت های غیر ضروری گوشی را غیر فعال کنید.

 

آیفون خود را به برق وصل کرده و کارهای دیگرتان را انجام می دهید. یک ساعت بعد شما برای خروج از خانه برمی گردید و با کمال تعجب ، باتری به همان اندازه که آن را به برق وصل کرده اید می باشد. آیفون شما می گوید در حال شارژ شدن است ، اما واضح است که شارژ نشده است. در این مقاله می خواهیم به این موضوع که چرا علامت شارژ میاد ولی شارژ نمیشه ایفون بپردازیم همین طور توضیح خواهیم داد که وقتی iPhone شارژ نمی شود ، چه کار کنید ؟

علامت شارژ میاد ولی شارژ نمیشه ایفون

باتری باید مشکلی داشته باشد، درست است؟ نرم افزار آیفون شما همه چیز را کنترل می کند. در صورت عدم افزایش هزینه ، به احتمال زیاد مشکلی در نرم افزار وجود دارد ، نه سخت افزار. مراحل زیر به شما کمک می کند تا دلیل واقعی عدم شارژ شدن آیفون خود را تشخیص دهید و برطرف کنید ، حتی اگر می گوید که شارژ شده است.

بیشتر بخوانید  10 نکته و ترفند سافاری برای آیفون 12

آیفون خود را ریست کنید

تنظیم مجدد سخت افزار iPhone را مجبور می کند سریع راه اندازی مجدد شود که گاهی اوقات می تواند خرابی نرم افزار را برطرف کند. این احتمال وجود دارد که آیفون شما خراب شود ، صفحه نمایش را سیاه کرده و ظاهری را نشان دهد که آیفون شما شارژ نمی شود. بسته به iPhone ای که دارید ، راه های مختلفی برای انجام بازنشانی سخت وجود دارد:

آیفون ۸ و مدلهای جدیدتر

Volume Up را فشار دهید و رها کنید ، سپس Volume Down را فشار دهید و رها کنید ، سپس دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید تا صفحه خاموش شود و سپس دوباره روشن شود. وقتی لوگوی اپل ظاهر شد ، می توانید دکمه کناری را رها کنید.

آیفون ۷ و ۷ پلاس

دکمه Sleep/Wake و دکمه کاهش صدا را همزمان فشار داده و نگه دارید. هر دو دکمه را نگه دارید تا صفحه سیاه شود و لوگوی Apple ظاهر شود.

آیفون ۶ و قبل از آن

دکمه های Sleep/Wake و Home را همزمان فشار داده و نگه دارید تا لوگوی Apple بر روی صفحه نمایش داده شود.

برای شارژ ایفون ، پورت شارژ را تمیز کنید

اگر تنظیم مجدد کار نمی کند ، سعی کنید پورت شارژ ایفون را تمیز کنید. ما توصیه می کنیم برای این کار از یک برس ضد استاتیک استفاده کنید ، اما اگر آن را ندارید (اکثر مردم ندارند) ، می توانید به جای آن از مسواک تمیز و استفاده نشده استفاده کنید. فقط کافی است مسواک را به جلو و عقب بکشید تا هرگونه بقایای احتمالی که در درگاه شارژ پنهان شده اند ، شل شده و برداشته شوند.

اگر آیفون شما هنوز از شارژ کردن خودداری می کند ، حتی اگر نشان می دهد که شارژ است ، سعی کنید از کابل Lightning دیگری استفاده کنید. ممکن است مشکل در کابل Lightning شما وجود داشته باشد ، نه iPhone شما. در حین کار ، شارژ دیگری را نیز امتحان کنید. iPhone خود را در حالت DFU قرار دهید، بازیابی DFU (Device Firmware Update) عمیق ترین بازیابی است که می توانید در iPhone خود انجام دهید. قبل از قرار دادن iPhone خود در حالت DFU ، باید از آن پشتیبان تهیه کنید تا از دست دادن تمام اطلاعات خود ، مانند مخاطبین و عکس های خود جلوگیری کنید.

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی علیرغم نمایش علامت شارژ

اگر زمانی که گوشی خودتان را به شارژ می‌زنید علامت شارژ شدن باتری نمایش داده می‌شود اما شارژ باتری موبایل عملا صورت نمی‌پذیرد، قطعات یا شارژری که از آن استفاده می‌کنید مشکل دارد و یا مشکل از جانب گوشی شماست! اما چطور بفهمیم که مشکل از کجاست و چگونه مشکل شارژ نشدن گوشی علیرغم نمایش علامت شارژ را برطرف کنیم؟ با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

مشکل شارژ نشدن گوشی با وجود نمایش علامت شارژ

اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله “7 نکته مهم برای شارژ صحیح باتری موبایل” به هفت نکته‌ای اشاره کردیم که برای شارژ صحیح باتری گوشی های موبایل باید در نظر گرفته شوند. اما مشکلات شارژ باتری در گوشی های هوشمند همیشه یکی از رایج ترین مشکلات این محصولات بوده‌اند و تقریبا غیر قابل ریشه کن شدن هستند. یکی از مشکلات عجیبی که برخی از کاربران با آن رو به رو می‌شوند مشکل شارژ نشدن گوشی علیرغم نمایش علامت شارژ است! در این مشکل عجیب زمانی که کاربر گوشی را به شارژر متصل می‌کند، علامت شارژ شدن باتری در گوشه صفحه نمایان می‌شود اما عملا باتری گوشی شارژ نخواهد شد!

چندین عوامل مختلف ممکن است منجر به بروز این مشکل شوند که یکی از رایج ترین آن ها مشکلات سخت افزاری مرتبط با مدار پاور گوشی خواهد بود. متاسفانه اگر مشکل از جانب مدار پاور گوشی باشد، راهی به غیر از واگذار کرد دستگاه به یک تعمیرکار مجرب برای بررسی مشکل و تست مدار پاور آن نخواهید داشت، اما این کار باید آخرین گزینه شما باشد و قبل از اینکه به نزد تعمیرکار مراجعه کنید چند مورد را شخصا بررسی نمایید. در خیلی از مواقع ممکن است مشکلی که در شارژ باتری موبایل به وجود آمده اصلا به بخش سخت افزاری دستگاه و مدار پاور آن ارتباطی نداشته باشد. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مواردی اشاره داشته باشیم که باید در صورت مواجه شدن با مشکل نمایش علامت شارژ اما شارژ نشدن باتری موبایل آن ها را بررسی کنید. بنابراین با ما همراه باشید.

قدم اول: تغییر منبع برق رسانی (پریز)

مشکل شارژ نشدن گوشی

منبعی که از آن برای اتصال شارژر به برق و تامین انرژی استفاده می‌کنید اهمیت زیادی در سرعت و قدرت شارژ شدن باتری گوشی دارد. اگر این منبع جریان برق مناسب را به شارژر منتقل نکند، طبیعتا جریان مناسبی هم از سیم شارژر به باتری گوشی منتقل نمی‌شود و در نتیجه باتری دستگاه علیرغم اینکه علامت شارژ شدن توسط آن ارائه شده درست شارژ نخواهد شد! بنابراین در اولین قدم برای رفع مشکل به وجود آمده منبع تغذیه یا برق رسانی خود را تغییر دهید. به عنوان مثال اگر شما سیم شارژر را به پورت USB لپ تاپ وصل کنید و سر دیگر آن را به موبایلتان اتصال دهید، علامت شارژ باتری در گوشی نمایان می‌شود اما چون شدت جریان و ولتاژ خروجی از پورت USB لپ تاپ قوی و مناسب نیست عملا شارژ باتری گوشی انجام نمی‌شود یا با سرعت بسیار پایینی انجام خواهد شد. بنابراین در اولین قدم منبع برق رسانی را تغییر دهید.

قدم دوم: تعویض آداپتور شارژر

مشکل شارژ نشدن گوشی

آداپتور شارژر مهمترین نقش را در کیفیت و سرعت شارژ باتری گوشی های موبایل دارد. آداپتور شارژر هر گوشی شدت جریان و ولتاژ مختص خودش را ارائه می‌کند و چنانچه این شدت جریان و ولتاژ مقدار مناسب برای شارژ باتری گوشی را نداشته باشد، سرعت و کیفیت شارژ باتری افت خواهد کرد و ممکن است با مشکل شارژ نشدن گوشی علیرغم نمایش علامت شارژ رو به رو شوید. به عنوان مثال اگر شدت جریان مناسب برای شارژ باتری گوشی شما 2 آمپری باشد و از یک شارژر با شدت جریان 1 آمپری برای شارژ باتری گوشی استفاده کنید، سرعت شارژ باتری به شدت افت خواهد کرد و این مسئله سبب می‌شود که شما علیرغم مشاهده علامت شارژ شدن باتری حس کنید که شارژ آن انجام نمی‌گیرید.

حالا وقتشه! ینو بخون صفر تا صد فست شارژ و شارژ سریع گوشی موبایل

البته در این شرایط اینطور نیست که شارژ باتری گوشی به طور کامل انجام نشود، اما سرعت شارژ به قدری افت می‌کند که کاربر ممکن است تصور داشته باشد شارژ باتری گوشی او انجام نمی‌شود. بنابراین همیشه سعی کنید آداپتور شارژر گوشی خود را بررسی نمایید و از آداپتور مناسب برای شارژ باتری موبایلتان استفاده کنید. تعویض آداپتور و تست کیفیت شارژ شدن باتری موبایل می‌تواند بهترین گزینه های روی میز باشد.

قدم سوم: تعویض سیم شارژر

مشکل شارژ نشدن گوشی

شدت جریان و ولتاژی که از آداپتور ارائه می‌شود باید از طریق سیم شارژر به گوشی برسد. بنابراین اگر سیم شارژری که از آن استفاده می‌کنید کیفیت مناسبی نداشته باشد، انرژی هم با کیفیت مناسب از آداپتور به گوشی منتقل نمی‌شود. متاسفانه اغلب سیم های شارژری که در بازار عرضه شده‌اند کیفیت لازم را ندارند و نمی‌توانند به خوبی انتقال انرژی را انجام دهند و به همین دلیل به مرور مشکلاتی در سرعت و کیفیت شارژ باتری گوشی های موبایل را به وجود می‌آورند. همیشه بهترین سیم برای شارژ باتری گوشی همان سیمی است که به همراه شارژر اورجینال دستگاه ارائه شده است. برخی از مراجع و فروشگاه ها هم سیم شارژرهای اورجینال و با کیفیت را برای گوشی های مختلف به فروش می‌رسانند. پس اگر با مشکل شارژ نشدن گوشی علیرغم نمایش علامت شارژ رو به رو شده‌اید، تعویض سیم شارژر هم می‌تواند یکی دیگر از گزینه های موجود برای رفع مشکل باشد.

بیشتر بخوانید  چگونه چراغ قوه آیفون را تنها با یک لمس روشن کنید

قدم چهارم: تمیز کردن سوکت شارژ

مشکل شارژ نشدن گوشی

در صورتی که سوکت شارژر گوشی شما کثیف باشد و گرد و غبار یا هر مانع دیگری در داخل آن منجر جلوگیری از تمام کامل پین های شارژر شود، پروسه شارژ باتری موبایل با اختلال رو به رو خواهد شد و کیفیت و سرعت لازم را ارائه نخواهد کرد. بنابراین یک مرتبه سوکت شارژ گوشی خودتان را بررسی کنید و اگر گرد و غبار یا هر مانعی در آن وجود دارد سعی کنید با یک خلال دندان آن را از روی پین های شارژ باتری جدا نمایید. شاید این راه حل به نظرتان عجیب بیاید اما واقعا یکی از راه حل هایی است که می‌تواند مشکل درست شارژ نشدن باتری گوشی شما را برطرف سازد.

قدم پنجم: آپدیت سیستم عامل

در برخی مواقع ممکن است مشکلاتی مثل درست شارژ نشدن باتری گوشی ناشی از باگ های نرم افزاری باشد! عموما این باگ ها با آپدیت هایی که برای سیستم عامل گوشی ها منتشر می‌شود رفع خواهند شد. بنابراین سعی کنید همیشه سیستم عامل گوشی خودتان را آپدیت یا به روز نگه دارید. برای به روز رسانی سیستم عامل موبایل در گوشی های اندرویدی باید به شرح زیر عمل کنید:

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه About را انتخاب کنید.
  • گزینه Software Update را انتخاب کنید.
  • گزینه Check for Updates را لمس کنید و منتظر بمانید تا بررسی لازم انجام شود.

در صورتی که آپدیتی برای گوشی در دسترس بود آن را دانلود و نصب کنید. پروسه دانلود و نصب آپدیت ممکن است با توجه به حجم آپدیت و همچنین سرعت عمل گوشی شما کمی طول بکشد. برای بررسی وجود آپدیت سیستم عامل در آیفون های اپل هم می‌توانید به شرح زیر عمل کنید:

علت شارژ نشدن گوشی چیست

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Software Update را انتخاب کنید.
  • گزینه Download and Install را لمس نمایید تا پروسه دانلود و نصب آپدیت آغاز شود.

نصب آپدیت سیستم عامل iOS با استفاده از نرم افزار آیتیونز هم امکانپذیر است. در هر صورت ممکن است با آپدیت کردن سیستم عامل گوشی شاهد رفع مشکل شارژ نشدن گوشی علیرغم نمایش علامت شارژ باشید.

حالا وقتشه! اینو بخون 13 روش تقویت و افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13

قدم ششم (در شرایط خاص): دانگرید سیستم عامل

اما در برخی شرایط ممکن است آپدیت جدیدی که برای یک گوشی منتشر شده دارای یک باگ کوچک باشد و منجر به بروز اختلال در پروسه شارژ باتری شود. در این شرایط یا باید منتظر بمانید تا با یک آپدیت نرم افزاری دیگر که عموما سریعا ارائه می‌شود، مشکل گوشی برطرف گردد یا سیستم عامل دستگاه را دوباره به نسخه قبلی (قبل از آپدیت) دانگرید کنید. دانگرید سیستم عامل گوشی های اندرویدی و آیفون های اپل کار آسانی نیست و نیاز به طی کردن مراحل خاصی دارد که سعی می‌کنیم در یک مقاله مجزا به طور کامل در مورد آن صحبت کنیم. بنابراین دانگرید سیستم عامل هم می‌تواند یکی دیگر از روش و راه حل های موجود برای رفع مشکل نمایش علامت شارژ و شارژ نشدن باتری گوشی باشد.

قدم هفتم (در صورت امکان): تعویض باتری

مشکل شارژ نشدن گوشی

بدنه گوشی های جدید به گونه‌ای طراحی شده که یکپارچه هستند و امکان تعویض باتری را به کاربر نمی‌دهد. در این شرایط طبیعتا نمی‌توانید از این راه حل استفاده کنید، اما اگر باتری گوشی شما قابلیت جداسازی دارد توصیه می‌کنیم یک مرتبه آن را تعویض نمایید و وضعیت و کیفیت شارژ شدن باتری را با نصب باتری جدید بررسی کنید. در برخی مواقع ممکن است فاسد شدن باتری و اتمام عمر آن منجر به بروز اختلال در پروسه شارژ شود و وضعیتی را به وجود آورد که سرعت خالی شدن شارژ باتری زمانی که شارژر به گوشی نصب است از سرعت شارژ شدن آن بیشتر باشد. بنابراین تعویض باتری موبایل هم می‌تواند یکی دیگر از راه حل های رفع مشکل شارژ نشدن گوشی علیرغم نمایش علامت شارژ باشد.

قدم هشتم: مراجعه به تعمیرکار

اگر با انجام مواردی که به آن ها اشاره کردیم مشکل درست شارژ نشدن باتری گوشی موبایلتان برطرف نشد، مطمئنا یک عامل سخت افزاری و احتمالا مرتبط با مدار پاور گوشی در بروز مشکل دخیل است. بنابراین دیگر کاری از دست شما بر نمی‌آید و باید از توانایی یک تعمیرکار با تجربه استفاده کنید. برای تعمیر گوشی هم به هیچ وجه دستگاه را هر تعمیرکاری واگذار نکنید و قبل از انجام این کار مطمئن شوید که شخص تعمیرکار اطلاعات، دانش و تجربه کافی در حوزه تعمیرات موبایل را داشته باشد.

در صورتیکه نیاز داشتید گوشی خود را به دست تعمیرکار و جای معتبر بسپارید واحد خدمات فروشگاه اینترنتی هدف به عنوان یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گوشی در اصفهان درخدمت شما خواهد بود.

چرا علیرغم نشان دادن علامت شارژ گوشی شارژ نمی‌شود؟

یکی از اتفاق های عجیبی که برخی از کاربران گوشی های موبایل با آن رو به رو می‌شوند، مسئله شارژ نشدن گوشی در حالتی است که علامت شارژ توسط دستگاه نشان داده می‌شود! در ادامه این مطلب می‌خواهیم در مورد مشکل شارژ نشدن گوشی علیرغم نشان دادن علامت شارژ گوشی صحبت کنیم.
شارژ نشدن گوشی های موبایل می‌تواند بنا به دلایل مختلف رخ دهد. بری مثال خراب بودن شارژر، خراب شدن سوکت شارژ گوشی، خرابی فلت شارژ، بروز اختلال در مدارهای تغذیه و… همگی می‌توانند عاملی برای جلوگیری از شارژ شدن گوشی های موبایل باشند. البته زمانی که در اثر معیوب بودن این قطعات گوشی شارژ نمی‌شود، اتصال شارژر به دستگاه، هیچ نتیجه‌ و تغییری را به همراه نخواهد داشت.
اما در برخی شرایط خاص و نادر یک اتفاق دیگر رخ می‌‌دهد! در این حالت گوشی اتصال شارژر را تشخیص داده و علامت شارژ را نشان می‌دهد، اما در عمل و واقعیت باتری دستگاه شارژ نمی‌شود! با بروزرسانی همراه باشید.
پحقیقت ماجرا این است که چندین عامل و دلیل مختلف می‌توانند منجر به بروز این مشکل نادر و عجیب در گوشی های موبایل شوند. دلایل این امر در برخی موارد نرم افزاری هستند و در برخی موارد دیگر سخت افزاری بوده و نیاز به تعمیرات بسیار دقیق و نسبتا پیچیده دارند. اما عمدتا دلایل زیر می‌توانند منجر به بروز مشکل نشان دادن علامت شارژ اما شارژ نشدن گوشی شوند:
– وارد شدن فشار یا ضربه به گوشی
– تماس گوشی با آب
– باگ نرم افزاری
– مشکل در مسیر ارتباط مادربرد و باتری گوشی
– خراب بودن قطعه برد
– خراب بودن IC شارژ
– خراب بودن خود باتری
– خراب بودن فلت شارژ (داک کانکتور)
در ضمن اگر به مشکل مشابهی برخورد کردید، حتما به تعمیرگاه مجاز و حرفه ای مراجعه کنید تا از آسیب جدی به بقیه قطعات گوشی موبایل خود، جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید در سریع ترین زمان گوشی موبایل خود را در مرکز ما تعمیر کنید.

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی هشت راه حلی پرداختیم که باید برای رفع مشکل شارژ نشدن گوشی علیرغم نمایش علامت شارژ از آن ها استفاده کنید. مشکل شارژ نشدن درست باتری گوشی علیرغم اینکه علامت شارژ روی آن نشان داده می‌شود یک مشکل آزاردهنده است که خیلی از کاربران با آن رو به رو می‌شوند. امیدواریم از این مطلب آموزشی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *