آموزش

شارژ اولیه باتری آیفون + 12 و 13 پرو مکس

برای خیلی از دارندگان گوشی اپل سؤال است که باید برای شارژ اولیه آیفون چه کار کنند؟ و اصلاً شارژ اولیه آیفون چند ساعت است؟ خیلی کوتاه بگوییم که با توجه به ساختار شیمیایی باتری‌های امروزی، آیفون‌ها معمولاً با حدود 50 درصد شارژ باتری عرضه می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را از جعبه بیرون بیاورید و از آن‌ها استفاده کنید چون نیازی به شارژ کامل آن قبل از شروع استفاده نیست. در حالت کلی هم، باتری آیفون در کارخانه شارژ می‌شود و در حین حمل‌ و نقل هم شیمی باتری، دست‌نخورده باقی می‌ماند. البته بعضی از افراد در ارتباط با شارژ اولیه آیفون و اجتناب از مشکلات باتری گوشی نکاتی را رعایت می‌کنند که ما در ادامه دربارۀ آنها حرف زده‌ایم.

برای شارژ اولیه آیفون چه کار کنیم؟

برای شارژ اولیه آیفون چه کار کنیم؟

طبق باور رایج، بسیاری از مردم، اولین باری که گوشی هوشمند جدید خود را از کارتنش خارج می‌کنند، اجازه می‌دهند اول باتری تخلیه شود و بعد آن را به مدت 8 تا 12 ساعت بدون وقفه شارژ می‌کنند. این رفتار ممکن است در دوران باتری‌های نیکلی صادق بوده باشد، اما برای باتری‌های لیتیوم یونی امروزی نیازی به استفاده از چنین روشی نیست. در مقایسه با فناوری باتری سنتی، باتری‌های لیتیوم یون سبک‌تر هستند، سریع‌تر شارژ می‌شوند، دوام بیشتری دارند و برای رسیدن به عمر باتری بیشتر، چگالی توان بیشتری دارند. برای اینکه بفهمید باتری شما چگونه کار می‌کند تا بتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید، درباره باتری‌های لیتیوم یون اپل بخوانید. گوشی شما و تقریباً همه گوشی‌ها از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند، مگر این‌که یک الی دو دهه پیش آن را خریداری کرده باشید.

 

 

با این حساب بیایید بپرسیم چگونه باید شارژ اولیه آیفون را تأمین کنیم؟ اولین قدمی که ما توصیه می‌کنیم این است که دفترچه راهنمای سازنده گوشی خود را بخوانید تا ببینید آیا آنها دستورالعمل خاصی برای مدت زمان شارژ اولیه آیفون در اولین بار ذکر کرده‌اند یا خیر. تقریباً همه تولیدکنندگان معتبر تلفن، باتری‌های گوشی‌ها را تا حدود 60 درصد شارژ می‌کنند پس نیازی به شارژ گوشی قبل از استفاده نیست، چون آنها حدود 60٪ شارژ شده‌اند. اما به نظر ما بهتر است خیلی زیاد نگران شارژ اولیه آیفون نباشید و بیشتر دقتتان را روی شارژ معمولی اسمارت‌فون خودتان متمرکز کنید. در قسمت بعدی چند نکته هم در مورد شارژ اولیه آیفون کاملاً نو و هم دربارۀ نحوه شارژ معمولی آیفون برای شما آورده‌ایم.

راهنمای شارژ باتری آیفون

راهنمای شارژ باتری آیفون

تقریباً همه دارندگان آیفونی که ما می‌شناسیم، عاشق اسمارت فون خودشان هستند و نسبت به سایر گجت‌های خود با دقت بیشتری با آن رفتار می‌کنند. بنابراین تعجب‌آور است که می‌بینیم بسیاری از این دارندگان آیفون به روشی از دستگاه‌های خود مراقبت نمی‌کنند که می‌تواند بیشترین تأثیر را بر ارزش ماندگاری آنها داشته باشد: بله ما علاوه‌ بر شارژ اولیه ایفون ۱۳ باید در مورد نحوه شارژ روزانه و روتین آن هم صحبت کنیم؛ به این منظور اصطلاحی داریم با عنوان SOH یا سلامت باتری. این اصطلاح دربارۀ وضعیت فعلی یک باتری در هر نقطه از زمان در مقایسه با شرایط ایده‌آل آن است و معمولاً به‌ صورت درصد نشان داده می‌شود.

از طرفی این یک واقعیت است که باتری‌ها به‌ مرور زمان فرسوده می‌شوند، بنابراین درصد سلامت آنها هرگز 100٪ نخواهد بود مگر در روزهای اول استفاده از دستگاه. این به‌ ویژه در مورد دستگاه‌هایی مانند آیفون که در بیشتر موارد در تمام طول روز روشن می‌مانند، صادق است. سلامت باتری می‌تواند تحت تأثیر متغیرهای زیادی مانند آب‌ و‌ هوا قرار گیرد. با‌ این‌ حال، مهم‌ترین مورد و چیزی که می‌توانیم کنترل کنیم، نحوه شارژ باتری است. پس بیایید به چند نکته بسیار مهم درباره پیشگیری از مشکلات باتری گوشی و نحوه شارژ صحیح باتری آیفون برای حفظ سلامت آن در طول زمان اشاره کنیم.

شارژ اولیه آیفون کاملاً نو

شارژ اولیه آیفون کاملاً نو

شارژ اولیه آیفون کاملاً جدید، بسیار مهم است. برای اینکه این کار را به‌ درستی انجام دهید، قبل از استفاده برای اولین بار، آیفون جدید خود را حداقل 3 ساعت شارژ کنید. فراموش نکنید که برای بار اول از شارژر دیواری همراه – نه درگاه USB کامپیوترتان – استفاده کنید. موقعی که آیفون شما به‌ طور‌ کامل شارژ شد، از آن استفاده کنید تا زمانی که باتری آن کاملاً خالی شود. پس از آن، حداقل 2 ساعت آن را خاموش نگه دارید. آیفون خود را مجدداً بدون استفاده از آن کاملاً شارژ کنید و قبل از استفاده از آن، بگذارید حدود چند ساعت درحالیکه کاملاً شارژ شده است، استراحت کند.

بیشتر بخوانید  چگونه آیفون خود را ایمن نگه دارید

نحوه شارژ روزانه آیفون

نحوه شارژ روزانه آیفون

البته شارژ روزانه آیفون شما به اندازه شارژ اولیه آن مهم نیست، اما همچنان روی باتری آن تأثیر می‌گذارد. صرف‌ نظر از اینکه آیفون خود را در روز شارژ می‌کنید، همیشه آن را هر شب شارژ کنید. این به فعال نگه‌داشتن باتری آن به‌ طور‌ مداوم کمک می‌کند. باتری آیفون خود را هر دو یا سه ماه یکبار به‌ طور‌ کامل شارژ و خالی کنید. این کار به کالیبره‌کردن نشانگر باتری شما کمک می‌کند. اگر مجبورید آیفون خود را چند ساعت / روز در یک مکان بگذارید، مطمئن شوید که مکانی خنک و خشک است و باتری آن بالای 60 درصد شارژ شده است.

همچنین، هر زمان که آیفون خود را شارژ می‌کنید، مطمئن شوید که این کار را در مکانی خنک انجام می‌دهید. آیفون خود را در‌حالیکه در کاور است شارژ نکنید، چون باعث گرم‌تر ‌شدن آن می‌شود که برای باتری اصلاً خوب نیست. حتماً این نکات را عملی کنید و مطمئن باشید که باتری آیفون شما برای سال‌های آینده در وضعیت خوبی قرار می‌گیرد.

افزایش عمر باتری آیفون با تنظیمات نرم‌افزاری

افزایش عمر باتری آیفون با تنظیمات نرم‌افزاری

کافی است حالت کم‌مصرف یا همان Power-Saving را روشن کنید. استفاده از حالت کم‌مصرف می‌تواند عمر شارژ باتری را به‌ میزان قابل‌ توجهی افزایش دهد. زمانی که باتری آیفون شما کم است یا زمانی که به برق دسترسی ندارید، حالت کم‌ مصرف را جدی بگیرید. حالت کم‌ مصرف، فعالیت پس‌زمینه را محدود می‌کند و عملکرد را برای کارهای ضروری مانند برقراری و دریافت تماس، ایمیل و پیام‌ها بهینه می‌کند. همچنین توجه کنید که اگر آیفون شما به‌ طور‌ خودکار به حالت کم‌مصرف سوئیچ شود، پس از رسیدن شارژ به 80 درصد، به حالت برق عادی برمی‌گردد. آیفون، ممکن است برخی از کارها را در حالت کم‌ مصرف کندتر انجام دهد.

فست شارژ و شارژ آیفون

فست شارژ و شارژ آیفون

اگر شارژر از نوع فست شارژ باشد، طریقه شارژ اولیه آیفون چگونه است؟ بیایید اول بفهمیم فست شارژ چیست؛ خروجی شارژ با آمپر و ولتاژ اندازه‌گیری می‌شود. آمپر (یا جریان) مقدار برقی است که از باتری به دستگاه متصل می‌شود، درحالیکه ولتاژ، قدرت جریان الکتریکی است. ضرب ولت در آمپر به شما وات می‌دهد، یعنی اندازه‌گیری توان کل. برای اینکه یک دستگاه سریعتر شارژ شود، اکثر سازندگان یا آمپراژ را افزایش می‌دهند یا ولتاژ را تغییر می‌دهند تا میزان انرژی پتانسیل را افزایش دهند. اکثر استانداردهای شارژ سریع معمولاً به‌ جای افزایش آمپر، ولتاژ را تغییر می‌دهند. برای فست شارژ، ولتاژ را به 5 ولت، 9 ولت، 12 ولت و بیشتر می‌رسانند یا آمپر را به 3 آمپر و بالاتر می‌برند. با این حساب فست شارژ هیچ تأثیر بدی روی گوشی چه در حالت شارژ اولیه آیفون و چه به غیر آن نمی‌گذارد چون گوشی با این توانایی تنظیم می‌شود.

 

شارژ اولیه آیفون

شارژ اولیه آیفون: زمانی که شما برای خرید گوشی آیفون اقدام می کنید طبیعتا مهم ترین چیزی که برایتان اهمیت خواهد داشت، باتری آیفون می باشد. طول عمر باتری آیفون و چگونگی عملکرد آن همچنین سلامت باتری، جزء تاثیرگذارترین مواردی است که باید در هنگام خرید به آن دقت کنیم. برای درک بیشتر تا انتهای مقاله شارژ اولیه آیفون با رایااستور همراه باشید.

در این مقاله از سایت رایااستور می خواهیم در مورد دلایل شارژ نشدن باتری گوشی آیفون و همچنین شارژ اولیه گوشی آیفون، مدت زمان شارژ اولیه آیفون و راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری آیفون، برای شما عزیزان توضیح دهیم.

با توجه به این موارد شما می توانید بهترین روش را برای شارژ کردن گوشی خود در نظر داشته باشید و مدت زمان بیشتری را از آن استفاده کنید.

گوشی آیفون و تمامی گوشی های هوشمند دارای ظرفیت های متنوعی هستند که این ظرفیت می تواند نشان دهنده عمر و سلامت باتری باشد.

معمولا گوشی ها در همان اوایل بهترین عملکرد را از خودشان نشان می دهند و می توانند نیاز ما را برطرف کنند.

پس از مدتی که استفاده گوشی می گذرد، به مراتب سرعت آن کاهش پیدا خواهد کرد.

شارژ اولیه باتری آیفون و نکاتی که باید به آن توجه کرد؟

بیشتر خریداران گوشی آیفون اطلاعی از شارژ اولیه باتری آیفون ندارند و به همین دلیل اکثرا با مشکلات زیادی مواجه می شوند. همین عدم آگاهی از چگونگی شارژ اولیه باتری آیفون و یا دستگاه های دیگر باعث کمتر شدن عمر باتری می شود.

در این مطلب قصد داریم تا به شما کاربران عزیز آرتل نکات مهم در مورد شارژ اولیه باتری آیفون را آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.به همین دلیل خریداران باید از قبل درباره ی شارژ باتری آیفون اطلاعات لازم را کسب کرده باشند تا با با مشکلاتی مانند کاهش طول عمر باتری مواجه نشوند. با خراب شدن باتری گوشی آیفونتان استفاده و کارکرد آن بسیار کاهش می یابد.در ادامه مطلب به یکی از موارد مهم که سوال بسیاری از کاربران نیز هست، می پردازیم.

بیشتر بخوانید  بهترین VPN رایگان برای iOS چیست؟

آیا میتوانیم بعد از خرید گوشی آیفون آن را به شارژ بزنیم؟

بیشتر فروشندگان گوشی موبایل به مشتریان خود بعد از خرید تلفن همراهشان می گویند که آن را بصورت کامل شارژ کنند. اما این کار برای گوشی های آیفون و دیگر محصولات اپل لازم نیست چرا که خود کمپانی اپل تمامی باتری های محصولات خود را قبل از تحویل به صورت کامل شارژ کرده و بعد به بازار ارائه می دهد.از آنجا که اهمیت شارژ باتری در آیفون بسیار بالاست و کاربران به دنبال کاهش این زمان هستند،

این راهکار برای بعد از خرید مناسب است.شارژر فابریک آیفون بطور خودکار بعداز فول شارژشدن باتری برق را قطع میکند اما شارژر های متفرقه اینطوری نیستن و به باتری صدمه زیادی میزند و طول عمر باتری را کم خواهد کرد.پس بهتراست بعداز خرید کاملا از موبایل استفاده کرده وهر شارژری را استفاده نکنیم.

شارژ اولیه گوشی ایفون ۱۳ چند ساعت است شارژ ایفون ۱۳ پرو مکس
ایفون ۱۳ چگونه شارژ میشود ایفون ۱۳ را تا چند درصد شارژ کنیم
شارژ اولیه ایفون ۱۳ پرو شارژ اولیه ایفون ۱۳ پرو مکس
شارژ اولیه باتری لیتیوم پلیمر مدت زمان شارژ شدن ایفون ۱۳
شارژ اولیه باتری لیتیومی شارژ ایفون ۱۳ پرو مکس
نحوه شارژ اولیه ایفون ۱۳ مدت زمان شارژ ایفون ۱۳ پرو مکس
شارژ گوشی آیفون ۱۲ برای اولین بار شارژدهی ایفون ۱۳ پرو

شارژ اولیه آیفون

شارژ اولیه آیفون: زمانی که شما برای خرید گوشی آیفون اقدام می کنید طبیعتا مهم ترین چیزی که برایتان اهمیت خواهد داشت، باتری آیفون می باشد. طول عمر باتری آیفون و چگونگی عملکرد آن همچنین سلامت باتری، جزء تاثیرگذارترین مواردی است که باید در هنگام خرید به آن دقت کنیم. برای درک بیشتر تا انتهای مقاله شارژ اولیه آیفون با ما همراه باشید.

در این مقاله از سایت رایااستور می خواهیم در مورد دلایل شارژ نشدن باتری گوشی آیفون و همچنین شارژ اولیه گوشی آیفون، مدت زمان شارژ اولیه آیفون و راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری آیفون، برای شما عزیزان توضیح دهیم.

با توجه به این موارد شما می توانید بهترین روش را برای شارژ کردن گوشی خود در نظر داشته باشید و مدت زمان بیشتری را از آن استفاده کنید.

گوشی آیفون و تمامی گوشی های هوشمند دارای ظرفیت های متنوعی هستند که این ظرفیت می تواند نشان دهنده عمر و سلامت باتری باشد.

معمولا گوشی ها در همان اوایل بهترین عملکرد را از خودشان نشان می دهند و می توانند نیاز ما را برطرف کنند.

پس از مدتی که استفاده گوشی می گذرد، به مراتب سرعت آن کاهش پیدا خواهد کرد.

دلایل شارژ نشدن باتری آیفون

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که با تمام کاربران گوشی های هوشمند همراه است، شارژ نشدن و یا سریع شارژ نشدن گوشی آیفون می باشد.

دلایل زیادی وجود دارد برای این که اجازه ندهد گوشی شما به صورت کامل شارژ شود و عملکرد خوبی داشته باشد.

اگر شما هم این مشکل را دارید بهتر است به موارد زیر توجه کنید.

علت شارژ نشدن گوشی اپل:

  • وجود گرد و غبار در پورت USB
  • خراب بودن کابل و شارژر
  • خراب بودن اداپتور ایفون
  • خراب بودن باتری

این موارد از جمله نکاتی هستند که می توانند منجر به عدم شارژ شدن گوشی شما شوند.

با مطالعه این مقاله می توانید بهترین روش ها را برای افزایش شارژ باتری اپل به کار بگیرید.

روش هایی برای افزایش عمر باتری آیفون

شارژ اولیه آیفون، یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید.

در نظر داشته باشید که گوشی های اپل به دلیل ساختار و باطری که دارند می توانند نسبت به سایر گوشی های هوشمند مقاومت بیشتری از خود نشان دهند.

همان طور که می دانید باتری ها دارای ظرفیت های مخصوصی هستند که پس از مدتی به اتمام می رسند و یا کاهش پیدا می کنند.

در این قسمت می خواهیم ساده ترین روش ها را برای افزایش عمر باتری آیفون برای شما توضیح دهیم.

شما می توانید با انجام ساده ترین روش ها، عمر گوشی خود را افزایش دهید و مدت بیشتری از آن استفاده کنید.

یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به خرید گوشی آیفون می باشد سلامت باطری آن است.

این گوشی ها معمولا دارای سلامت بالایی هستند و می توانند عملکرد خوبی داشته باشند.

  • حذف کردن برنامه های غیرضروری
  • عدم استفاده از تصاویر متحرک
  • قرار دادن گوشی در حالت پرواز
  • غیرفعال کردن بلوتوث و دیتا
  • غیرفعال کردن موقعیت مکانی

شما میتوانید با انجام هر یک از این موارد تا حدود زیادی عمر باطری گوشی اپل خود را افزایش دهید.

یکی از بهترین روش ها برای افزایش سلامت باتری می توانیم به کالیبره کردن گوشی آیفون اشاره کنیم.

البته قبل از اینکار به شما پیشنهاد می کنیم از نرم افزارهای تست سلامت باتری آیفون استفاده کنید و از سالم بودن گوشی خود مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید  تعویض باتری آیفون همه مدل ها + ویدئو و عکس

مدت زمان شارژ اولیه آیفون

یکی از مشکلاتی که بیشتر کاربران گوشی های هوشمند با آن همراه هستند، نحوه شارژ اولیه آیفون می باشد.

این که برای اولین بار شما به چه مدت گوشی خود را به شارژ متصل می کنید می تواند تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد آن داشته باشد.

تمام گوشی های هوشمند که برای اولین بار خریداری می شوند باید چند ساعتی در شارژ باشند تا باطری به آن انرژی مورد نیاز خود برای رسیدن به یک عملکرد خوب را داشته باشد.

اما توجه داشته باشید که این موضوع برای تمام گوشی های هوشمند صدق نمی کند که نمونه از آن، گوشی آیفون می باشد.

معمولا زمانی که آیفون را خریداری می کنید برای اولین بار دارای ۵۰ درصد شارژ اولیه می باشد پس دیگر لازم نیست آن را برای مدت زمانی به شارژ متصل کنید.

کاربرانی که از گوشی های اپل استفاده می کنند، با دو سوال خیلی مهم مواجه هستند.

آن ها فکر می کنند اگر به صورت شبانه روزی گوشی را به شارژ متصل کنند می توانند به باطری آسیب وارد کنند در حالی که این طور نخواهد بود.

گوشی های آیفون و تمام گوشی های هوشمند به خوبی می توانند تشخیص دهند که دیگر نیازی به شارژ ندارند و خودشان به صورت خود به خود متوقف می شوند.

مورد بعدی این که زمانی که گوشی دارای ۸۰ درصد شارژ باتری هست آن را به شارژ بزنیم یا نه؟

توجه داشته باشید شما زمانی می توانید یک گوشی با بهترین عملکرد را داشته باشید که بتوانید به بهترین شکل از آن استفاده کنید.

اگر شما در این مدت موبایل خود را به شارژ متصل کنید ممکن است به باطری شک وارد شود.

پس به شما عزیزان توصیه می کنیم این کار را نکنند و اجازه دهند گوشی تا ۲۰ درصد شارژ داشته باشد و در نهایت آن را به شارژ متصل کنند.

معمولا مدت زمان اولیه ای که برای شارژ کردن آیفون در نظر گرفته می شود، ۴ الی ۵ ساعت است تا باطری به ظرفیت کامل دست پیدا کند.

شارژ اولیه آیفون چند ساعت است؟

همان طور که می دانید باطری ها در دو نوع لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری تولید می شوند.

هر یک از این باطری ها عملکرد متفاتی وارد و برای بار اول میزان مشخصی شارژ را نگه می دارند.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این باتری ها دارند این است که پس از این که شارژ به ۱۰۰ درصد رسید به صورت خود به خود قطع می شوند و همین باعث می شود تا به گوشی و باطری آیفون آسیب وارد نشود.

شارژ اولیه گوشی برای همان دفعه اول همان طور که گفتیم ۵۰ درصد می باشد به همین دلیل نیازی به شارژ برای اولین بار که گوشی را خریداری می کنید، نیست.

به دلیل این که گوشی های آیفون دارای باطری های بسیار قوی هستند و می توانند مدت زمان زیادی را شارژ ذخیره داشته باشند و همچنین خیلی دیر شارژ آن ها خالی می شود پس شما می توانید در طول روز با خیال راحت از آن ها استفاده کنید.

اگر فکر می کنید باطری آیفون شما عملکرد قبل خود را ندارد و شما ناچار هستید همیشه آن را به شارژ متصل کنید، تعویض باطری را به شما پیشنهاد میکنیم.

نحوه شارژ اولیه باتری آیفون

برای این که طریقه شارژ آیفون را بدانید و از همین طریق بتوانید بهترین عملکرد را از طرف باتری موبایل دریافت کنید بهتر است به موارد زیر توجه کنید.

  1. اولین موردی که در هنگام شارژ اولیه باید به آن توجه داشت، استفاده از شارژر اصل می باشد. سعی کنید از شارژر اصلی استفاده کنید. چرا که شارژر های تقلبی و فیک می توانند تا حدود زیادی ظرفیت گوشی شما را پایین بیاورند.
  2. مورد بعدی این که برای این که گوشی خود را به شارژ متصل کنید، سعی کنید یک روش را برای این کار انتخاب کنید و همیشه از همان یک راه استفاده کنید، مثلا استفاده از پاوربانک و یا پریز برق.
  3. قبل از این که می خواهید گوشی را به شارژ متصل کنید آن را خاموش کنید و در حین شارژ شدن باطری از گوشی استفاده نکنید تا کاملا شارژ شود.
  4. پس از این که باطری گوشی کاملا خالی میشود و به ۱۰ درصد می رسد آن را به شارژ متصل کنید و اجازه ندهید به صورت خود به خود خاموش شود بلکه خودتان این کار را انجام دهید.
  5. هنگام یکه گوشی خود را به شارژ می زنید بهتر است آن را به پشت روی یک سطح صاف قرار دهید چرا که باطری ها به دلیل جنسی که دارند خیلی زود داغ می شوند و می توانند منجر به خرابی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *