آموزش

تفاوت شارژر 18 وات و 20 وات و 5 وات ایفونی

اپل دو نوع شارژر مختلف برای آیفون و آیپد خود ارائه می دهد، اپل 20 وات و اپل 18 وات. هر دو نوع شارژر با تمام دستگاه هایی که از کانکتور لایتنینگ استفاده می کنند سازگار هستند، اما تفاوت هایی بین آنها وجود دارد.

شارژر 20 واتی اپل کمی بزرگتر و سنگین تر از شارژر 18 واتی است، اما می تواند دستگاه های شما را سریعتر شارژ کند. همچنین گران‌تر است، بنابراین اگر به سرعت اضافی نیاز ندارید، شارژر 18 واتی گزینه ارزان‌تری است.

تفاوت اصلی بین این دو نوع شارژر سرعت شارژ دستگاه شما است.

شارژر 20 واتی می تواند آیفون 11 پرو را از 0 تا 50 درصد در 30 دقیقه شارژ کند، در حالی که شارژر 18 واتی این کار را در 40 دقیقه انجام می دهد.

برای آیپد پرو ، شارژر 20 واتی شما را در مدت 1 ساعت از 0 تا 50 درصد می رساند، در حالی که شارژر 18 واتی این کار را در 1 ساعت و 15 دقیقه انجام می دهد.

بنابراین، اگر به سریع ترین سرعت ممکن برای شارژ آیفون یا آیپد خود نیاز دارید، باید شارژر 20 واتی اپل را انتخاب کنید. اگر بودجه شما کم است یا به سرعت اضافی نیاز ندارید، شارژر 18 واتی گزینه بسیار خوبی است.

مشخصات شارژر 20 واتی اپل

شارژر ایفون ۱۳

شارژر 20 واتی اپل یک شارژر سفید رنگ با یک کانکتور USB-C در یک طرف و یک کانکتور لایتنینگ در طرف دیگر است. این شارژر کمی بزرگتر از شارژر 18 واتی است اما در غیر این صورت شبیه به آن به نظر می رسد. تنها تفاوت در وات و قیمت است. شارژر 20 واتی اپل 19 دلار قیمت دارد در حالی که شارژر 18 واتی اپل 27.95 دلار قیمت دارد.

شارژر 20 واتی

هر دو آداپتور برق USB-C اپل 20 وات و 18 وات شارژ سریع و کارآمد را در خانه، محل کار یا در حال حرکت ارائه می دهند. در حالی که این دو آداپتور بسیار شبیه به هم هستند، برخی از تفاوت های کلیدی وجود دارد که قبل از خرید باید از آنها آگاه بود.

آداپتور 20 وات کمی بزرگتر و سنگین تر از آداپتور 18 وات است، اما دو برابر حداکثر توان خروجی (20 وات در مقابل 10 وات) را ارائه می دهد. همچنین شامل یک کابل USB-C داخلی برای راحتی بیشتر است، در حالی که آداپتور 18 وات اینطور نیست.

در نهایت، آداپتور 20 واتی با مدل های قدیمی آیفون و آی پد که از کانکتور لایتنینگ استفاده می کنند، سازگار نیست، در حالی که آداپتور 18 وات سازگار است. اگر به آداپتوری نیاز دارید که بتواند هم دستگاه های USB-C جدیدتر و هم دستگاه های لایتنینگ قدیمی شما را شارژ کند، آداپتور 18 وات بهترین گزینه شما است.

20W Usb C Power Adapter

شارژر 18 واتی

شارژر 18 واتی اپل قادر است تمام دستگاه های خود از جمله iPad Pro و iPhone 8/8 Plus/X را با سرعت کامل شارژ کند. این محصول دارای کابل USB-C به لایتنینگ است که با شارژرهای 29 واتی و 30 واتی اپل نیز سازگار است.

تفاوت

آداپتور برق 20 واتی USB-C اپل شارژ سریع و کارآمد را در خانه، محل کار یا در حال حرکت ارائه می دهد. در حالی که شارژر 18 واتی همراه با آیفون 11 پرو مکس نیز سریع است، شارژر 20 واتی حتی سریعتر است.

20 وات

شارژر 20 واتی جدیدترین مدل اپل است و سرعت شارژ سریع تری را نسبت به مدل قدیمی 18 واتی ارائه می دهد. این دستگاه می تواند آیفون 8 یا جدیدتر شما را از 0 تا 50 درصد تنها در 30 دقیقه شارژ کند و همچنین با iPad Pro 12.9 اینچی و iPad Pro 11 اینچی سازگار است.

18 وات

شارژر 18 واتی اپل یک مدل کمی قدیمی تر از شارژر 20 واتی است. هر دو مدل برای شارژ دستگاه های اپل طراحی شده اند، اما شارژر 18 واتی به اندازه شارژر 20 واتی قدرتمند نیست. این بدان معناست که شارژ دستگاه شما با شارژر 18 واتی نسبت به شارژر 20 واتی بیشتر طول می کشد.

کدام یک را باید بخرید

شارژر 20 واتی اپل سریعترین شارژر این شرکت برای آیفون و آیپد است. این شارژر بسیار سریع‌تر از شارژر استاندارد 5 واتی ارائه شده با این دستگاه‌ها ارائه می‌کند و همچنین به طور قابل توجهی سریع‌تر از شارژرهای 10 وات و 12 واتی است که اپل استفاده می‌کرد. شارژر 20 واتی می تواند آیفون 8 را از 0 تا 50 درصد در 30 دقیقه شارژ کند، در حالی که شارژر 12 واتی دو برابر بیشتر طول می کشد – و شارژر 5 واتی بیش از چهار برابر زمان می برد.

اگر به دنبال سریعترین راه برای شارژ آیفون یا آیپد خود هستید، پس باید شارژر 20 واتی اپل را خریداری کنید. با این حال، اگر فقط علاقه مند به شارژ دستگاه خود با سرعتی بالاتر از شارژر استاندارد 5 واتی هستید، ممکن است بخواهید به جای آن یکی از شارژرهای قدیمی اپل را خریداری کنید. شارژرهای 10 وات و 12 وات هنوز در برخی از خرده فروشان در دسترس هستند و سرعت هایی بین شارژرهای 5 و 20 واتی ارائه می دهند.

جدیدترین آیفون‌های سال 2021-2020 دارای قابلیت شارژ سریع هستند. طبق گفته اپل با وجود آداپتور شارژر اصل آیفون شما می‌توانید در مدت 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ از دست رفته گوشی خود را جبران کنید. اما سوال این است که آیا بین شارژرهای آیفون نیز تفاوت وجود دارد یا خیر؟ پاسخ این پرسش صد درصد بله است و ما در این مقاله قصد پرداختن به این موضوع را داریم .

البته نکته ای که وجود دارد این است که به همراه خرید یک آداپتور باید حتماً از یک کابل اورجینال برند اپل نیز استفاده شود که هزینه‌های خرید شارژر را کمی بالا می‌برد. اما در خرید شارژر شاید کم اهمیت ترین مسأله همین قیمت باشد؛ چون شارژر همیشه درگیر با قلب موبایل یا باتری شما است و ناکارآمد بودن آن مساوری با مرگ موبایل شما است.

از بین دو نوع شارژر اپل، 20 وات سریعتر است در حالی که 18 وات کوچکتر است. اگر نیاز به شارژ سریع دستگاه های خود دارید، به سراغ 20 وات بروید. اگر شارژری می خواهید که بتوانید به راحتی آن را با خود حمل کنید، به سراغ 18 وات بروید.

درباره آداپتور شارژر اصل آیفون

یکی از دلایل تاکیدی که ما  بر اصل بودن آداپتور و کابل شارژ شما دارد؛ ایمنی و تناسبی است که این لوازم برای موبایل شما ایجاد می‌کنند. لوازم جانبی اورجینال آیفون از لحاظ ایمنی و قابلیت اطمینان مورد آزمایش‌های دقیق قرار گرفته و مطابق با استانداردهای جهانی طراحی شده‌اند.

آداپتور شارژر اصل آیفون شامل مدل های 5 وات،10  وات، 12 وات، 18 و 20 وات می‌شود.

آداپتور شارژر اصل آیفون (5 وات)

اکثر مدل‌های آیفون که قبل از آیفون 11 وجود داشتند به همراه آداپتور 5 وات در پک بسته بندی عرضه می‌شدند.

این آداپتور دارای صورتی بسیار جمع و جور و مناسب برای مسافرت است. همچنین مجهز به شارژ سریع، ولتاژ ورودی 110 یا 220 ولت و ولتاژ خرجی 5 ولت است.

شارژر اصلی 20W اپل آیفون 13

آداپتور شارژ آیفون (10 وات)

این آداپتور یک خصوصیت مهم دارد و آن هم این است که در هنگام اضافه جریان و اضافه بار به شکل خودکار جریان را قطع می‌کند. بدنه این شارژر به نحوی ساخته شده است که از گرمای زیاد و انتقال آن به بدنه و آسیب دستگاه جلوگیری می‌کند. ولتاژ ورودی مورد قبول این آداپتور 110-240 ولت و ولتاژ خروجی آن 5.1 ولت است.

دستگا‌ه‌هایی که هنگام خرید از طرف اپل دارای یک آداپتور شارژر اصل 10 واتی هستند عبارتند از:

  1. Ipad air2
  2. Ipad air
  3. Ipad 2
  4. Ipad mini 4
  5. Ipad mini 3
  6. Ipad mini 2

آداپتور شارژر اصل آیفون (12 وات)

این آداپتور نیز ظاهری جمع و جور و مسافرتی دارد. آداپتور 12 وات اپل نیز هنگام اضافه بار جریان را قطع می‌کند ولتاژ ورودی 100-240 ولت و ولتاژ خروجی 5.1 ولت است.

دستگاه‌هایی که در پک خود دارای این شارژر هستند:

  1. iPad Pro 12.9 اینچی (نسل دوم)
  2. iPad Pro 12.9 اینچی (نسل اول)
  3. iPad Pro (10.5 اینچ)
  4. iPad Pro (9.7 اینچ)
  5. iPad Air (نسل سوم)
  6. iPad mini (نسل پنجم)
  7. iPad (نسل هفتم)
  8. iPad (نسل ششم)
  9. iPad (نسل پنجم)

آداپتور شارژر اصل آیفون (18 وات)

این آداپتور به لحاظ کارکرد و رضایت کاربر جزء بهترین و مناسب‌ترین انواع شارژر برای محصولات آیفونی است.

این آداپتور نیز تمام خصوصیات شارژرهای قبلی را دارد. دارای یک خروجی تایپ سی و دو پین طراحی شده است. برای استفاده در ایران نیاز به یک مدل دو شاخه خواهید داشت. دستگاه‌های سازگار با این آداپتور عبارتست از:

  • آیفون 11
  • آیفون 11 پرو مکس
  • iPad Pro مدل 12.9 اینچ (نسل 4)
  • iPad Pro مدل 12.9 اینچ (نسل 3)
  • آیپد پرو 11 اینچی (نسل 2)
  • آیپد پرو 11 اینچی

آداپتور برق Apple-18W USB-C می تواند آیفون 8 یا بالاتر را نیز به سرعت شارژ کند.

آداپتور شارژر آیفون (20 وات)

این نوع آداپتور نیز به همراه آداپتور 18 واتی میزان رضایت کاربری مناسبی دارد. این آداپتور نیز به شکل دو پین طراحی شده و برای استفاده در ایران نیاز به یک تبدیل دارد. این آداپتور برای سری آیفون‌های 12 به بعد طرحی شده. دارای سرعت شارژ بالا است به طوری که در مدت 55 دقیقه دستگاه هوشمند شما را از صفر تا 100 درصد شارژ می‌کند.

بیشتر بخوانید  سلامت باتری ایفون تا چند درصد خوب است

کلیه دستگاه‌هایی که ولتاژ ورودی 5 تا ولت داشت باشند می‌توانند از این آداپتور برای شارژ استفاده کنند. با هر دستگاه مجهز به USB-C سازگار بوده و برای انواع آیفون، آیپد، اپل واچ مناسب است.

iPad (نسل 8) و iPad Air (نسل 4) با آداپتور برق 20 وات در جعبه عرضه می شوند.

شارژر اصلی 20W اپل آیفون 13

کدام شارژر آیفون 18 واتی یا شارژر 20 واتی ارزش خرید بیشتری دارد؟

بگذارید ابتدا در مورد نتیجه گیری صحبت کنم، شارژر آیفون 20 واتی ارزش خرید بیشتری دارد. با این حال، این مشکل دیگر معتبر نیست، زیرا شارژر آیفون 18 واتی از وب سایت رسمی اپل حذف شده است و شارژر سریع اصلی آیفون 12 را فقط می توان با 20 وات یا 30 وات خریداری کرد.

در واقع ظاهر و اندازه شارژر آیفون 20 واتی و شارژر آیفون 18 وات دقیقاً یکسان است. آنها باید توسط همان قالب تولید شوند. کلمه 20W به صفحه ابریشمی شارژر آیفون 20W اضافه شده است تا آنها را متمایز کند.

طرح داخلی تقریباً یکسان است، مدارها و اجزاء کمی متفاوت هستند و هزینه سخت افزار 20 وات کمتر است. 20 وات یک محصول جایگزین واقعی 18 وات نیست، بلکه یک بهینه سازی تکراری بر اساس هزینه و راه حل های فنی است.

بیایید نگاهی به راندمان شارژ بیاندازیم. هنگامی که شارژر 20 واتی برای اولین بار عرضه شد، شبکه سر شارژ پنج نوع آزمایش شارژ شارژر را انجام داده است. داده ها نشان می دهد که تفاوت قابل توجهی بین 18 وات، 20 وات و 65 وات وجود ندارد، اما پیشرفت بزرگی نسبت به 5 وات و 12 وات وجود دارد.

1. اگر شارژر آیفون 18 واتی در دست دارید، نیازی به خرید شارژر سریع آیفون 20 واتی ندارید و راندمان شارژ محدود است.

2. اگر 5 وات و 12 وات در دست دارید، موبایل برای شارژ روزانه و شبانه استفاده می شود و نیازی به شارژ سریع نیست، بنابراین نیازی به خرید اضافی نیست.

3. اگر کاربر سنگین تلفن همراه هستید و اغلب نیاز به شارژ سریع دارید یا از شارژر القایی MagSafe استفاده می کنید، خرید شارژر 20 واتی توصیه می شود.

اگر به یک شارژر قابل حمل مقرون به صرفه نیاز دارید که تا حد امکان کوچک باشد، ایمنی بالایی داشته باشد و با حداکثر سرعت ممکن شارژ شود.

سرعت شارژر 20 واتی آیفون 12 با شارژر 18 واتی یکسان است

با حذف شدن شارژر از جعبه گوشی های آیفون 12، پرسش های زیادی را پیرامون شارژ کردن گوشی های آیفون 12 پدید آورده است. آیا می‌توان آیفون 12 را با شارژر 18 واتی آیفون 11 شارژ کرد؟ سریع‌ترین شارژر آیفون 12 کدام است؟ در ادامه تک تک شارژرهای مناسب آیفون 12 را معرفی می‌کنیم و نحوه شارژ شدن پرچمدار جدید اپل را بررسی می‌کنیم.

سریع‌ترین شارژر آیفون 12 کدام است؟
برخی بر این باورند که هرچه قدر خروجی شارژر قوی‌تر باشد، گوشی هم سریع‌تر شارژ می‌شود اما این باور غلط است و همه‌چیز به خود گوشی بستگی دارد. به همین دلیل استفاده از سریع‌ترین شارژر اپل هم نمی‌تواند باتری آیفون 12 را سریع‌تر از شارژر 20 واتی به 100 درصد برساند. در واقع شارژر 65 واتی دو دقیقه هم از مدل 20 واتی آن کندتر است.

الگوریتم شارژ شدن آیفون 12 تقریبا در تمام شارژرها یکسان است. ابتدا سرعت زیادی دارد اما پس از اینکه سه چهارم باتری شارژ شد، جریان را کاهش می‌دهد و در انتها برای جلوگیری از صدمه به ساختار شیمیایی باتری هم سرعت شارژ کاهش بیشتری پیدا می‌کند.

بر اساس بررسی های انجام شده از سوی Aukey،  شارژرهای 5 و 12 واتی الگوریتم متفاوت و کندتری دارند اما تمامی شارژرهای قدرتمندتر از الگوریتم یکسانی پیروی می‌کنند و با سرعت تقریبا یکسانی آیفون 12 را شارژ می‌کنند. شارژرهای 18، 20 و 65 واتی حدوداً به 1 ساعت و 40 دقیقه زمان احتیاج دارند تا آیفون 12 را کامل شارژ کنند.

شاید بهتر باشد که شارژر 5 واتی را تعویض کنید

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، نمودار سه شارژر 18، 20 و 65 واتی تقریبا یکسان هستند و تقریبا در یک بازه زمانی گوشی را شارژ می‌کنند. شارژر قدیمی 12 واتی آیپد هم قابل استفاده است اما به زمان بیش‌تری برای شارژ کردن احتیاج دارد. در این میان شارژر 5 واتی اپل که بیش‌تر از هر شارژر دیگری عرضه شده است، به 3 ساعت و 19 دقیقه زمان احتیاج دارد تا آیفون 12 و 12 پرو را کاملا شارژ کند.

اگر از شارژر 18 واتی استفاده می‌کنید، نیازی به خریدن شارژر 20 واتی نیست اما اگر شارژر 5 واتی اپل را در اختیار دارید، شاید بهتر باشد که شارژرتان را تعویض کنید.

شارژر دیواری 20 وات اورجینال اپل مدل A2344 از لوازم جانبی اصلی موبایل است که این برند معروف برای دستگاه های هوشمند خود تولید و به بازار عرضه کرده است. این آداپتور یک کلگی فست شارژ از نوع C است که با تمام گوشی های آیفون 8 به بالا و سایر دستگاه های اپل سازگار می باشد. قیمت شارژر 20 وات اپل نسبت به اصل یا کپی بودن متفاوت است. دقت کنید که با پرداخت قیمت شارژر 20 وات اپل اصل، کلگی کپی دریافت نکنید.

از شارژر 20 واتی اپل می توانید در منزل، محل کار و یا وقتی قصد مسافرت دارید استفاده کنید. یک وسیله جمع و جور، سبک که تنها 81 گرم وزن دارد، و به خار قابلیت جمع شدن سه شاخه آن، می توانید آن را در کیف و کوله خود حمل کنید و هر جا که لازم شد از آن استفاده کنید. کافی است کابل شارژر اپل USB-C به لایتنینگ خود را به آن وصل کنید و طرف دیگر کابل را به آیفون تان وصل کنید و از قابلیت فست شارژ این محصول لذت ببرید.

مزایا:

  • فست شارژ با راندمان بالا
  • قابل استفاده در تمامی دستگاه ‌های مجهز به پورت USB-C
  • پورت خروجی تایپ سی (USB-C)
  • قابلیت اتصال به کابل های شارژ نوع C، میکرو، لایتنینگ

معایب:

  • فراوانی نمونه اصلی و فیک آن در بازار (که کار تشخیص را سخت می کند)
  • می توانست سرعت شارژ بیشتری داشته باشد

معرفی آداپتور 20 وات اپل

معرفی آداپتور 20 وات اپل

اپل با معرفی گوشی ‌های خانواده آیفون 12 خود، از یک آداپتور برق ۲۰ وات تایپ سی (USB-C) رونمایی کرد. این کلگی ۲۰ وات که جایگزین شارژ ۱۸ وات قبلی است در دستگاه های مجهز به سوکت شارژ نوع C سازگاری دارد و قابل استفاده می باشد.

اپل با عرضه آیفون های جدید خود آن هم بدون شارژر شاید قصد داشته است که هزینه های تولید گوشی خود را پایین بیاورد. خوب می دانید که محصولات اپل ارزشمند هستند و قیمت شارژر 20 وات اپل آن حدود 20 دلار است که با نرخ فعلی دلار در بازار ایران به چیزی نزدیک به 600 هزار تومان می رسد.

پس می توان گفت که غول فناوری کوپرتینو نشین به دلایل اقتصادی این کله شارژر آیفون را حذف کرد. از طرفی خود شرکت ادعا می کند، که به دلایل حفاظت از محیط زیست و دغدغه هایی که بابت این موضوع مهم داشته است، سعی کرده است با تولید فست شارژرهای اپل با کیفیت، در راستای مسئولیت های اجتماعی که دارد، گام بردارد. پس دلیل آن هر چه که هست، ما با یک شارژر دیواری اپل مدل 20 وات روبرو هستیم که از نظر کیفیت ساخت، و هم از نظر راندمان و کارایی در بالاترین سطح خود می باشد.

البته این کار اپل باعث شده است که شرکت های سودجو خط تولید کپی این محصول را راه اندازی کنند. با تولید کلگی های شارژر 20 وات فیک، آن را با قیمت شارژر 20 وات اپل اصل به بازار عرضه کنند. از اینرو حین خرید شارژر 20 وات باید حواستان باشد که سرتان کلاه نرود. اگر قصد خرید شارژر 20 وات اصلی اپل را دارید، بخش بعدی ما را از دست ندهید.

تشخیص آداپتور 20 وات اصلی آیفون

تشخیص شارژر 20 وات اپل کار سختی نیست و نیاز به کمی دقت دارد. در ادامه چند نکته و روش های تشخیص آداپتور 20 وات آیفون اصل از فیک را به شما یادآوری می کنیم. اول از همه قبل از اینکه جعبه بسته بندی را باز کنید، تصویر شارژر روی آن را مشاهده کنید. تصویر چاپ شده روی محصول فیک، مقداری کم رنگ تر است و محصول اصلی عکس پر رنگ تری دارد.

به قسمت پشت جعبه بسته بندی می رویم. جاییکه در بالا سمت راست یک برچسب پلمپ محصول دیده می شود. در نسخه تقلبی، این برچسب، پر رنگ تر است اما در مدل اصلی کمی کمرنگ می باشد.

همچنین در لبه پایین بسته بندی این محصول، بارکد مخصوص نوشته شده است که تعداد ارقام و اعداد آن در آداپتور فیک با اورجینال متفاوت است و از این طریق می توان این دو را از یکدیگر تشخیص داد. در آداپتور تقلبی، تعداد شماره های این بارکد 19 تا 20 رقم است اما در نوع اصلی، شماره سریال و بارکد آن 17 رقم است. این از بسته بندی، حالا به سراغ تفاوت های خود کله شارژر 20 وات اپل می رویم.

تشخیص آداپتور اصل از فیک از روی فلز پین

کیفیت و مواد ساخت

یکی از راحت ترین روش های تشخیص آداپتور اصل از فیک از روی خود کلگی، بررسی کیفیت و مواد ساخت آن است. همانطور که گفتیم سه شاخه و پین های این آداپتور قابل جمع شدن است. با فشار دادن پین وسط هر سه شاخه، با هم از کله و جای خود بیرون می آیند. در اداپتورهای 20 وات تقلبی اپل بعد از چندبار باز و بسته کردن، پین ها از مدار و فنر خود خارج می شوند.

بیشتر بخوانید  ۱۰ روش خفن برای افزایش عمر باتری آیفون در iOS 15

ممکن است با یکدیگر بالا نیایند و مجبور شوید که با دست یکی یکی آنها را بیرون بیاورید. وقتی برای اولین بار می خواهید شارژر فندکی 20w را تست کنید، ببینید که آیا براحتی سه شاخه باز و بسته می شود و هنگام بسته شدن گیر ندارند.

یکی دیگر از روش های تشخیص از روی آداپتور، مشاهده فلز پین و سه شاخه هاست. در شارژرهای تقلبی اپل، جنس فلز ضعیف تر و رنگ آن روشن تر است اما در نوع اصلی، رنگ آن مات است. پرداخت رنگ روی فلز و پین در نوع اصلی طوری است که اگر با کلید و یا شئی فلزی روی آن ضربه بزنید و یا حتی بکشید، هیچ خط و خش یا جای بریدگی روی آن دیده نمی شود. اما کافی است که با نوک کلید چند بار روی فلز نوع تقلبی بکشید. پر از خط و خراش و آسیب می شود.

ما درگاه و سوکت شارژ USB-C ان را نیز بررسی کردیم. لطفا روی این نکته خیلی دقت کنید. همانطورکه در تصویر می بینید. اداپتور فیک درگاه اینترفیس آن فقط از وسط پر است اما آداپتور اصلی درگاه interface آنها کاملا پر است.

تشخیص آداپتور اصلی با فیک از روی نوشته

نوشته ی روی شارژر

وقتی آداپتور را باز می کنید، تمام شارژرها، چه فیک و چه اصلی، یکی سری نوشته در خود دارند. معمولاً در آداپتورهای فیک یک غلط هست که در واقع کسی که نوع تقلبی را تولید می کند بتواند آن را از اصلی تشخیص دهد. در یکی از نمونه ها ما متوجه نوشته Mode in China شدیم . که جمله ی اصلی Made in China می باشد. همچنین در آداپتور اصلی در زیر پین وسط، عبارت 20W با فاصله نوشته شده است، اما در نمونه فیک  20W، به صورت چسبیده به هم نوشته شده بود.

قالب بندی

نکته بعدی تزریق پلاستیک در ساخت کلگی شارژ است. در نمونه اصلی، قالب بندی و تزریق پلاستیک به خوبی و با مهارت انجام شده است. اما در نمونه فیک در برخی قسمت ها بیرون زدگی دارد و مهندسی نشده است.

این موضوع تنها با دقت و مشاهده زیاد قابل تشخیص است. علاوه بر این، اجزاء تشکیل دهنده اداپتور اصلی کاملا با یکدیگر هم سطح هستند و درز آنها کاملاً کیپ و محکم است. اما در نمونه های تقلبی، وقتی انگشت خود را روی درزها می کشید، وجود فاصله و پله پله بودن کاملاً محرز است. در انتها نیز در یک ویدیوی مجزا به بررسی تفاوت های شارژر اصلی و تقلبی آیفون پرداخته ایم:

خرید شارژر 20 وات اپل اورجینال

خرید آداپتور 20 وات اپل اورجینال

در بالا به نکات مهمی اشاره کردیم که براحتی می توانید نمونه اصلی آداپتور 20 وات اپل را از شارژر دیواری تقلبی تشخیص دهید. برای خرید این محصول اورجینال، کوک موبایل را فراموش نکنید. می توانید از طریق همین صفحه اقدام نمایید. اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر دارید، اگر می خواهید به تعداد عمده و همکار از ما خرید کنید، با شماره تلفن 02167319 واحد فروش و در ساعت اداری تماس بگیرید. تحویل ما فوری است و مهلت تست 7 روزه دارد. از نظر کیفیت نیز خیالتان واقعا راحت باشد.

قیمت شارژر 20 وات اپل

قیمت شارژر اصلی اپل توسط شرکت آن برچسب حدود 19 دلار دارد. برای اینکه از قیمت روز این محصول با خبر شوید، باید نوسانات نرخ ارز در کشورمان را در نظر بگیرید، قیمت به تومان آن را محاسبه کنید. همچنین به این عدد، عوارض و گمرکی و سود کاسب را اضافه کنید. اگر کالا دست به دست نچرخیده باشد حدود 100 هزار تومان به این عدد باید اضافه کنید.

البته شارژر دیواری اپل مدل 20 وات که در سایت کوک موبایل عرضه می شود، از نوع اصلی است، این محصول به صورت مستقیم از کشور همسایه وارد می شود و با سود ناچیز، مستقیماً به دست مصرف کننده می رسد. از اینرو شما این آداپتور را به قیمت خواهید خرید.

ویژگی های آداپتور برق 20W USB-C اپل

معرفی و عرضه این آداپتور برق ۲۰ وات اپل با ادعای کاهش حجم زباله ‌های الکترونیکی شارژر به بازار عرضه شدند . به دنبال آن از جعبه گوشی های خانواده آیفون ۱۲ حذف شدند.

برخی از ویژگی های این آداپتور عبارتند از:

  • بهره مندی از سرعت شارژ سریع و با راندمان بالا
  • قابل استفاده در تمامی دستگاه ‌های مجهز به پورت USB-C
  • دارای پورت خروجی تایپ سی (USB-C)
  • قابلیت اتصال به کابل های شارژ نوع C، میکرو، لایتنینگ
  • شارژ دیواری قابل استفاده برای شارژ سریع و کارآمد دستگاه های سازگار در خانه و محل کار

قابلیت سازگاری آداپتور 20W USB-C Power Adapter

این آداپتور با محصولات اپل زیر سازگار است و برای شارژ سریع در این دستگاه ها قابل استفاده می باشد:

iPhone Models

  • iPhone 13
  • iPhone 13 mini
  • iPhone 13 Pro
  • iPhone 13 Pro Max
  • iPhone 12 Pro
  • iPhone 12 Pro Max
  • iPhone 12 mini
  • iPhone 12
  • iPhone 11 Pro
  • iPhone 11 Pro Max
  • iPhone 11
  • iPhone SE (2nd generation)
  • iPhone XS
  • iPhone XS Max
  • iPhone XR
  • iPhone X
  • iPhone 8
  • iPhone 8 Plus

iPad Models

  • iPad Pro 12.9-inch (4th generation)
  • iPad Pro 12.9-inch (3rd generation)
  • iPad Pro 12.9-inch (2nd generation)
  • iPad Pro 12.9-inch (1st generation)
  • iPad Pro 11-inch (2nd generation)
  • iPad Pro 11-inch (1st generation)
  • iPad Pro 10.5-inch
  • iPad Air (4th generation)
  • iPad Air (3rd generation)
  • iPad (8th generation)
  • iPad (7th generation)
  • iPad mini (5th generation)

AirPods Models

  • AirPods Max
  • AirPods Pro
  • AirPods with Wireless Charging Case (2nd generation)
  • AirPods with Charging Case (2nd generation)
  • AirPods (1st generation)
  • Wireless Charging Case for AirPods

تست و بررسی کلگی شارژر 20 وات اپل

در اینجا می خواهیم به تست و بررسی کلگی 20 وات آیفون بپردازیم و سرعت شارژ کردن آن را با سرعت کله شارژر 5 وات اپل مقایسه کنیم. با ما همراه باشید.

در بخش قبلی (توضیحات این محصول) به معرفی آداپتور 20 وات اپل پرداختیم، از ویژگی های آن گفتیم، روش تشخیص اداپتور 20 وات آیفون اصل از تقلبی را به شما نشان دادیم، در مورد قیمت و خرید آن صحبت کردیم و به شما عرض کردیم که این محصول با چه دستگاه هایی سازگار است.

چرا باید از آداپتور برق 20 وات اپل اصل استفاده کنیم

قبل از هر چیز مزیت استفاده از فست شارژر اپل اصل را شرح می دهیم. اصلی ترین لوازم جانبی هر گوشی، شارژر و یا آداپتور برق آن می باشد و این قطعه در میان سایر لوازم جانبی مثل هدفون و غیره بیشترین کاربرد را دارد. از اینرو، توصیه می شود برای شارژ گوشی آیفون و محصولات اپل خود از شارژر اورجینال اپل استفاده کنید.

اپل در تولید آداپتورهای برق و شارژرهای دیواری مثل ساخت سایر قطعات خود کوتاهی نکرده است و همواره بهترین آنها را ساخته است. این وسایل با توجه به پیشرفت های فناوری و البته نیازهای افراد و بازار ارتقاء یافته اند و از مدل های اولیه که 5 وات بوده اند به نسخه های 18، 20 و حتی 30 وات ارتقاء پیدا کرده اند. که ما در این صفحه، شارژر 20 وات ایفون اورجینال را معرفی کردیم.

همانطور که خوب می دانید، اپل در گوشی های آیفون 12 به بعد خود، به دلایل خاص خود، اداپتور شارژ را از جعبه بسته بندی برداشته است، و فقط یک کابل شارژ تایپ C به لایتنینگ را در آن قرار داده است. بنابراین، قبل از خرید آیفون 12 اپل (128/4) باید یک آداپتور برق خریداری کنید. در این میان شرکت های سودجو از فرصت استفاده کرده و به تولید کلگی های شارژ مشابه آنچه که اپل تولید می کند اما با کیفیت بسیار ضعیف تر پرداخته اند.

آداپتورهایی که فقط از نظر شکل ظاهری آنهم نه خیلی دقیق، مشابه نمونه اصلی می باشد. قیمت آنها را هم هر طور که بازار راه داشته باشد، تعیین می کنند. در بخش قبلی روش تشخیص نسخه اصلی از تقلبی این آداپتور را توضیح دادیم. اگر هنوز آن را مطالعه نکردید، برگردید و روش های را با دقت به ذهن بسپارید.

اما مهمترین مزیت خرید و استفاده از فست شارژر 20 وات اصل اپل این است که عمر بالایی دارند؛ نسبت به پولی که بابت تهیه آن پرداخت می کنید، مقرون به صرفه است، با آن می توانید علاوه بر گوشی آیفون، ایرپاد و آیپاد خود را شارژ کنید و البته از همه مهمتر سرعت و راندمان شارژ آیفون شما را بالا می برد.

تست سرعت شارژر 20 وات اپل

امروز با توجه به زندگی مدرنیته و کاربرد بسیار فراوان گوشی های همراه، خالی شدن و شارژ کردن مجدد باتری گوشی ها یکی از دغدغه های جدی هر کاربر می باشد. از اینرو شرکت های سازنده گوشی های موبایل در طراحی محصولات جدید خود به این نکته توجه فراوانی دارند و دستگاه هایی تولید می کنند که از شارژ سریع پشتیبانی کنند تا گوشی در مدت زمان کمتری به سرعت شارژ شود.

فناوری شارژ سریع یا همان فست شارژ قابلیتی است که اکثر سازنده های گوشی های مدرن به ویژه اپل در تولید محصولات خود از آن استفاده می کنند. شرکت اپل با ساخت و طراحی آداپتور برق 20 W فست شارژ، تجربه استفاده از این فناوری را ملموس تر کرده است. به طوریکه با استفاده از این آداپتور فست شارژ اپل 20 وات با خروجی USB-C می توانید گوشی های آیفون و دستگاه های آیپد پرو و آیپد ایر خود را در مدت زمان کمتر از 55 دقیقه فول شارژ کنید.

اما آیا این ادعا که توسط خود اپل مطرح شده است واقعیت دارد. برای اثبات آن، ما آزمایش شارژ بین آداپتور برق معمولی 5 واتی اپل با اداپتور جدید شارژ سریع 20 واتی را انجام داده ایم و نتایج آن را اعلام خواهیم کرد. اگر هنوز برای خرید این فست شارژر 20w اپل اپل اقدام نکرده اید، مطمئن هستیم که با مشاهده نتیجه این تست، به سراغ یکی از آنها خواهید رفت. این یکی از آخرین، جمع و جور ترین و راحت ترین شارژر سریع اپل است که قیمت آن نسبت به کارایی که دارد بسیار عالی است.

بیشتر بخوانید  از کجا بفهمیم باتری ایفون باد کرده + راه حل اساسی

برای این تست ما از دو آیفون 12 اپل با آخرین نسخه iOS 14.2.1 که سطح سلامت و ظرفیت آنها 100 درصد است و کاملاً سالم هستند استفاده کردیم. اما هر دو گوشی از شارژ کاملاً خالی و صفر درصد بودند. یکی را با شارژر معمولی 5 وات (سمت چپ) و دیگری را با فست شارژ 20 وات (سمت راست) به پریز برق زدیم و شروع به ثبت نتایج کردیم.

همچنین به خاطر داشته باشید که نتایج مطمئناً بسته به چند درجه متفاوت است. عواملی مانند عمر باتری دستگاه، نحوه استفاده از دستگاه خود در حین شارژ شدن مجدد، و خیلی های دیگر می تواند اثرگذار باشند. به همین خاطر ما شرایط هر دو گوشی را یکسان در نظر می گیریم و کاری با آنها نخواهیم داشت.

گوشی ها را با کابل شارژ یکسان و درجه یک به سه راهی برق متصل می کنیم و زمان سنج را در کنار هر دو گوشی قرار می دهیم. اکنون همزمان که کلید سه راهی را روشن می کنیم تا شروع به شارژ شدن کند، تایمر را نیز فعال می کنیم تا زمان، سرعت، و درصد شارژ را مقایسه کنیم.

اولین آزمایش را شروع می کنیم. اکنون که هر دو در حال شارژ اما خاموش هستند، می خواهیم ببنیم که کدام یک زودتر راه اندازی و بوت می شوند. بدون شک آداپتور 20 وات، گوشی آیفون 12 را زودتر راه اندازی می کند. این راه اندازی در زمان دو دقیقه و 5 ثانیه انجام شد و می بینیم که درصد شارژ آن 3 درصد است. اکنون که دستگاه بوت شده است، روشنایی صفحه ان را روی 60 درصد تنظیم می کنیم.

همین کار را با تست آدپتور 5 واتی اپل نیز انجام خواهیم داد. حدود یک دقیقه و نیم دیگر یعنی 3 دقیقه 41 ثانیه، آیفون بعدی روشن شد و هنگامی که بوت می شود درصد شارژ آن روی 3 درصد است و دوباره روشنایی را روی 60 درصد تنظیم می کنیم.

هر دو گوشی را در حالت اسلیپ قرا می دهیم و بعد از 10 دقیقه که از شارژ گذشت به سراغ آنها می رویم. آنچه که با نسخه 5 وات مشاهده کردیم، این بود که درصد شارژ روی 6 درصد و در نسخه 20 وات، سطح شارژ به 10 درصد رسید. از این پس هر 10 دقیقه یکبار آنها را بررسی می کنیم تا زمانی که یکی از آنها تقریباً شارژ شود و سپس بررسی های بیشتر خود را انجام می دهیم.

در مدت زمان ده دقیقه دوم، درصد شارژ با مدل 5 واتی روی 12 درصد و در نسخه 20 واتی اپل روی 23 درصد بود. که یازده درصد سریعتر از نمونه معمولی عمل می کند.

در مدت زمان 30 دقیقه و در واقع ده دقیقه سوم، درصد شارژ در نوع معمولی به 18 درصد و در نمونه فست شارژ به 41 درصد رسید. تا اینجا به خوبی می توانید ببینید که سرعت شارژ آداپتور برق 20 وات اپل چقدر زیاد است. در عرض نیم ساعت می توانید درصد شارژ باتری آیفون خود را به نصف برسانید. بنابراین اگر پول بیشتری بدهید و یک شارژر اصل 20 وات اپل بخرید، ضرر که نکرده اید، هیچ، در زمان و هزینه های بعدی خود نیز به خوبی صرفه جویی خواهید کرد.

ما به تست و اندازه گیری درصد شارژ در هر دو نمونه فست شارژ و معمولی ادامه دادیم و این بار در ده دقیقه پنجم یعنی در 50 دقیقه دیدم که آیفونی که با شارژر دیواری اپل 20 وات شارژ شده است علامت 69 درصد را نشان می دهد و آیفونی که با اداپتور 5 واتی در حال شارژ بود، عدد 30 درصد را به ما نمایش می دهد.

بعد از اینکه درصد شارژ داشت به آخر می رسید و در واقع به فول شارژ شدن نزدیک می شدیم، اتفاق جالبی افتاد، آیفون در حال شارژ با کلگی 20 وات سرعت شارژ خود را پایین می آورد در حالی که سرعت شارژ نمونه 5 واتی طبق معمول پیش می رفت. این نیز شاید به دلایل امنیتی و افزایش طول عمر باتری است که اپل اخیراً به این موضوع بیشتر توجه کرده است. تا جاییکه می توانید دستگاه خود را طوری تنظیم کنید که بعد از رسیدن شارژ به 80 درصد، جریان شارژ متوقف شود و باتری دیگر شارژ نشود.

آنچه که در انتها این تست دیدیم، فول شارژ شدن با آداپتور 20 وات اپل در عرض 2 ساعت انجام شد، اما در این مدت آیفونی که به شارژر معمولی متصل بود، تنها به 74 درصد رسید. خب همانطور که گفتیم خود اپل توصیه کرده است که برای اینکه عمر باتری آیفون خود را افزایش دهید و بهتر از آن مراقبت کنید، همواره باید درصد شارژ باتری دستگاه شما بین 20 تا 80 درصد باشد.

همانگونه که از نتایج این مقایسه، دیدیم، با آداپتور اصلی 20 وات اپل اورجینال می توانید در عرض نیم ساعت، ظرفیت باتری آیفون 12 خود را به نصف برسانید، از منزل بیرون بروید و تا عصر که به خانه برگردید، هنوز شارژ دارید.

نتیجه نهایی این مقایسه نشان داد که آداپتور 20 وات اپل گوشی آیفون 12 شما را در عرض 2 ساعت 5 دقیقه و شارژر 5 وات همین گوشی را با شرایط یکسان در عرض 3 ساعت و 25 دقیقه فول شارژ می کند. این دیگر نیازی به قضاوت کردن ندارد. اختلاف حدود 1 ساعت و 20 دقیقه برای کاربران امروزی که همیشه وقت کم می آورند بسیار قابل توجه است. خودتان بهتر از هر کس دیگری می توانید تشخیص بدهید که کدامیک مناسب شماست.

به پایان این تست رسیدیم. امیدوارم که محتوای این صفحه به شما در خرید اداپتور 20 وات اپل کمک کرده باشد. توصیه می کنیم که حتما یک نمونه اصل با کابل شارژ اورجینال از مراکز مجاز و معتبر تهیه کنید. برای خرید و اطلاع از قیمت آداپتور 20 وات اورجینال apple usb-c power adapter می توانید با ما در تماس باشید. لطفا نظرات خود را برای ما ارسال کنید و بگویید که شما از کدام آداپتور استفاده می کنید. لطفا تجربیات خود را برای ما بنویسید.

سوالات متداول در مورد آداپتور 20 وات usb-c به لایتنینگ اپل

1- آیا برای شارژ آیفون 12 بهتر از آداپتور 20 وات استفاده کنم یا همان آداپتورهای قبلی 18 وات؟

شارژرهای 20 وات برای استفاده در دستگاه های iOS بی خطر هستند. این آداپتور اتفاقا از کیفیت ساخت عالی برخوردار است، فست شارژ است، داغ نمی کند و عمر باتری و گوشی آیفون 12 شما را بیشتر می کند. پس با خیال راحت این آداپتور را خرید و استفاده کنید.

2- آیا آداپتور 20 وات آیفون فست شارژ است؟

کلگی شارژر 20 وات اپل فست شارژ است و برای به حداکثر رساندن سرعت شارژ باتری گوشی های آیفون استفاده می شود. با این آداپتور می توانید گوشی های آیفون سری 12 و سری 13 و همچنین گوشی های سامسونگ مدل S10 و یا S20 را شارژ کنید.

3- آیا می توانم از آداپتور شارژ سریع 20 وات اصلی برای شارژ کردن آیفون 11 استفاده کنم؟

بله از این محصول با خیال راحت برای شارژ آیفون 11 خود استفاده کنید و هیچ تاثیر بدی روی سلامتی باتری گوشی شما نخواهد گذاشت.

4- آیا پس از خرید آیفون 12 حتما باید شارژر دیواری اپل مدل 20 وات بخرم؟

لزوماً خیر. اما اگر می خواهید از ویژگی فست شارژ استفاده کنید، می توانید یکی از این آداپتورها را خریداری کنید. اما حواستان باشد که کلگی اورجینال را بخرید.

5- فرق بین آداپتور برق 20 وات اپل با شارژر 5 وات اپل چیست؟

به غیر اختلاف در میزان وات و ولتاژ، تفاوت بین این دو آداپتور این است که نسخه 5 وات با کابل شارژهای لایتنینگ نوع A کار می کند، درحالیکه نسخه 20 وات با کابل های لایتنینگ تایپ C سازگار می باشد.

6- با آداپتور 20 وات اصلی اپل، چقدر طول می کشد تا آیفون 12 فول شارژ شود؟

با استفاده از فست شارژر اپل نسخه 20 وات براحتی می توانید آیفون خود را ظرف کمتر از یک ساعت فول شارژ کنید. با این آداپتور، عرض 15 دقیقه ظرفیت باتری به 27 درصد، ظرف 30 دقیقه به 55 درصد و در 45 دقیقه به 75 درصد می رسد.

7- چگونه آداپتور اصلی 20 وات اپل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

تشخیص نمونه اصلی از تقلبی آداپتور 20 وات ساده است، در بالا در بخش توضیحات این محصول در مورد آن صحبت کردیم. اما می توانید از روی جعبه بسته بندی، کیفیت ساخت، و نوشته های روی کلگی بفهمید که اداپتوری که خرید کرده اید اصل است یا فیک.

8- آیا برای آداپتور 20 وات اپل خرید حضوری دارید؟

تمام فروش محصولات ما و شارژر دیواری 20 وات ما از طریق سایت به فروش می رسد. می توانید با شماره 02167319 واحد فروش تماس بگیرید و راهنمایی بیشتر را دریافت کنید.

9- اگر از آداپتور 20 وات فیک استفاده کنم، روی سلامت باتری آیفونم تاثیر می گذارد؟

بله. کارشناسان تعمیر آیفون کوک موبایل همواره توصیه می کنند که از آداپتور و کابل شارژ اصلی استفاده کنید. با این کار عمر و سلامتی باتری آیفون خود را افزایش خواهید داد.

10- آیا در جعبه بسته بندی آداپتور 20 وات اورجینال اپل کابل هم قرار دارد؟

خیر. در کارتن بسته بندی این محصول فقط کلگی وجود دارد و باید کابل را به صورت جداگانه خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *