آموزش

آیفون به عنوان PoS کار خواهد کرد

اپل روز سه‌شنبه اعلام کرد که در حال گسترش قابلیت‌های آیفون برای پذیرش پرداخت‌های غیرلمسی است و این امر باعث می‌شود تا بازرگانان بتوانند بدون نیاز به خرید سخت‌افزار اضافی، تراکنش‌های Tap-to-Pay را انجام دهند.

همچنین به اپل یک مزیت رقابتی در دنیای رو به رشد پرداخت‌های بدون تماس می‌دهد، که در آن آیفون و همچنین Apple Pay با تبدیل مؤثر آیفون به پایانه‌های فروش، نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

باتری آیفون 12 شارژر آیفون ۱۲ اداپتور ایفون ۱۲ کابل آیفون ۱۲

از زمانی که Apple Pay در سال 2014 راه اندازی شد، آیفون به عنوان یک روش بدون تماس برای پرداخت کالاها و خدمات مورد استفاده قرار گرفته است. اما تاجران را ملزم می کرد که سخت افزار محل فروش خود را داشته باشند تا پرداخت های بدون تماس را بپذیرند. سهام شرکت پلت فرم پرداخت Block، که قبلا با نام Square Inc. شناخته می شد، با دانگل معروف آیفون که برای پذیرش پرداخت استفاده می شد، پس از اعلام اپل در روز سه شنبه بیش از 1 درصد سقوط کرد.

آیفون SE 3【خرید گوشی iPhone SE 3، قیمت + مشخصات】

قیمت این دستگاه‌ها از 50 دلار برای دستگاه‌های پرداخت بدون تماس که در کنار صندوق‌فروشی قرار می‌گرفت تا دستگاه‌هایی که صدها دلار قیمت دارند و به کارمند یا صاحب مغازه اجازه می‌دهند پرداخت‌ها را در هر جایی از فروشگاه یا رستوران بپذیرند، متغیر بود. دستگاه‌های ارزان‌تر اغلب باید شارژ نگه داشته شوند و با یک سیستم محل فروش موجود جفت شوند، که در صورت خرابی ممکن است خسته‌کننده باشد.

بیشتر بخوانید  نکات و ترفندهای برتر آیفون 12 پرو برای مبتدیان

به دلیل هزینه، اغلب فقط خرده‌فروشان بزرگ دستگاه‌های تلفن همراه «تپ تا پرداخت» دارند. به عنوان مثال، کارمندان خرده‌فروشی خود اپل از دستگاهی استفاده کرده‌اند که روی آیفون پیچ شده است تا پرداخت‌های بدون تماس را در فروشگاه‌های آن بپذیرند.

میمی استریپلین، مالک فروشگاه جواهرات The Tiny Tassel، می‌گوید: «اغلب اوقات خواننده بدون تماس ما مشکل دارد یا مشکل دارد، بنابراین بسیار خوب است که این روش جدید را برای پرداخت به عنوان پشتیبان ارائه دهیم و نیازی به خرید سخت‌افزار جدید برای انجام آن نداشته باشیم. در چارلستون، کارولینای جنوبی.

اپل گفت: اکنون آیفون می‌تواند به عنوان یک پایانه پرداخت بدون هیچ سخت‌افزار اضافی عمل کند. ویژگی Tap-to-Pay از تراشه NFC موجود آیفون استفاده می کند که برای انتقال پرداخت ها به پایانه پرداخت استفاده می شد. این بهار امسال از طریق به روز رسانی نرم افزار iOS در دسترس توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت. این به توسعه دهندگان و شرکت های خدمات پرداخت بستگی دارد که این قابلیت را به نرم افزار نقطه فروش خود اضافه کنند.

بیشتر بخوانید  بررسی iPhone 13 Pro Max

اپل گفت که Stripe اولین شرکت فروش است که از آیفون به عنوان پایانه پرداخت ضربه به پرداخت از طریق برنامه Shopify خود استفاده می کند.

سیستم‌های پرداخت بدون تماس، یا با استفاده از ضربه به پرداخت، مدت‌هاست که در خارج از ایالات متحده به عنوان روش پیش‌فرض پرداخت برای کالاها و خدمات محبوب بوده‌اند. اما در سال‌های اخیر، به ویژه در طول همه‌گیری که مشتریان و بازرگانان می‌خواستند از تعامل فیزیکی با پول نقد و کارت‌ها اجتناب کنند، در سال‌های اخیر محبوبیت «تپ برای پرداخت» در ایالات متحده افزایش یافته است.

گوگل و سامسونگ از دستگاه‌های اندرویدی رونمایی کرده‌اند که به بازرگانان امکان می‌دهد از این دستگاه‌ها به عنوان پایانه‌های پرداخت بدون تماس نیز استفاده کنند، اما این اطلاعیه‌ها عمدتاً خارج از ایالات متحده است، جایی که عادات پرداخت بدون تماس در حال حاضر به خوبی ایجاد شده است. هدف از ویژگی جدید آیفون، ایالات متحده است، بازاری بسیار پرسودتر که در آن پرداخت های بدون تماس همچنان در حال رشد هستند.

بیشتر بخوانید  چرا باتری ایفون زود خالی میشه ؟ + راه حل

اپل گفت که این ویژگی فقط در آیفون XS یا جدیدتر در دسترس خواهد بود و در iPad در دسترس نخواهد بود. درست مانند Apple Pay، این شرکت گفت که داده‌های تراکنش را خصوصی نگه می‌دارد و نمی‌داند تاجران و مشتریان چه چیزی می‌خرند.

گوشی ایفون 14
گوشی ایفون 14 پرو
گوشی ایفون 14 پرو مکس
گوشی ایفون 14 مینی
گوشی ایفون SE 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *