اخبار باتری آیفون

اپل راهنمای ایمنی شخصی را برای مقابله با تعقیب فناوری فعال منتشر می کند

راهنمای کاربر ایمنی شخصی اپل امیدوار است نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی در مورد استفاده از AirTag‌ها را که متهم به فعال‌سازی تعقیب هستند، برطرف کند. — عکس توسط Đức Trịnh در Unsplash

اپل یک راهنمای کاربر ایمنی شخصی را منتشر کرده است تا نگرانی‌ها در مورد نحوه سوء استفاده از دستگاه‌هایش برای تعقیب یا آزار و اذیت مبتنی بر فناوری را برطرف کند.

ظرفیت باتری آیفون ۱۲ پرو مکس شارژر ایفون ۱۲ پرو مکس اداپتور ایفون ۱۲ پرو مکس کابل شارژ آیفون ۱۲ پرو مکس

The Verge گزارش داد که زمان‌بندی راهنما پس از گزارش‌های خبری بسیاری در مورد افرادی است که از طریق ارسال AirTag بدون اطلاع آن‌ها تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

AirTag یک دستگاه ردیابی است که سیگنال بلوتوثی را به دستگاه‌های مجاور در شبکه Find My اپل ارسال می‌کند، که مکان را به iCloud مالک AirTag پینگ می‌کند و آنها را قادر می‌سازد آن را روی نقشه پیدا کنند.

بیشتر بخوانید  iPhone SE 3: آیا قصد خرید گوشی مقرون به صرفه 5G اپل را دارید؟

در حالی که برای برچسب گذاری روی چیزهایی مانند جاکلیدی یا چمدان طراحی شده است تا صاحبان بتوانند اقلام گم شده خود را پیدا کنند، قرار دادن آن بر روی شخص دیگری به طور مؤثری به یک استالکر امکان می دهد فرد مورد نظر را ردیابی کند.

در راهنمای کاربر، اپل گفته است که برای جلوگیری از ردیابی ناخواسته، Find My در صورتی که AirTag ناشناخته یا سایر لوازم جانبی Find My مشاهده شود که برای مدتی با آن‌ها حرکت می‌کند، با ارسال پیام «Item Detected Near You» به کاربران اطلاع می‌دهد.

این پیام می‌گوید: «اگر این پیام را در دستگاه خود مشاهده کردید، یک AirTag یا دیگر لوازم جانبی Find My که از شخصی که آن را ثبت کرده جدا شده است، با شما سفر می‌کند و مالک ممکن است بتواند مکان آن را ببیند.» AirTag فقط “به آیتمی که در حال قرض گرفتن هستید متصل شده است”.

ظرفیت باتری آیفون ۱۱ پرو مکس شارژر ایفون ۱۱ پرو مکس اداپتور ایفون ۱۱ پرو مکس کابل شارژ آیفون ۱۱ پرو مکس
بیشتر بخوانید  طراحی آیفون 14: آیا اپل گوگل پیکسل 6 را می دزدد؟

این به کاربرانی که AirTag پیدا می‌کنند توصیه می‌کند از هر دستگاهی با ارتباط میدان نزدیک (NFC) استفاده کنند – قابلیتی که در تلفن‌های هوشمند مدرن رایج است – تا بررسی کنند که آیا توسط مالک آن علامت گم شده است یا خیر.

اگر فرد احساس می کند که امنیت او در خطر است، به او توصیه می شود با مجری قانون تماس بگیرد. کاربران ممکن است نیاز به ارائه AirTag یا شماره سریال آن داشته باشند.

The Verge اشاره کرد که هنگام راه اندازی در آوریل 2021، اپل تاکید کرد که AirTags دارای اقدامات ضد تعقیب داخلی است، از جمله هشدار اعلان.

با این حال، بازبینان از این ویژگی انتقاد کردند و اشاره کردند که ممکن است تا سه روز طول بکشد تا هشدار ارسال شود. اپل بعداً اخطار اعلان را تغییر داد تا ظرف 8 تا 24 ساعت زنگ بزند.

این شرکت حتی یک اپلیکیشن Tracker Detect را برای کاربران اندروید منتشر کرد تا «ردیاب‌هایی را که از صاحبانشان جدا شده‌اند» پیدا کنند.

بیشتر بخوانید  ترفندهای مخفی iOS 15 + ویژگی های جدید iPhone

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *