آموزش

چگونه آیفون خود را ایمن نگه دارید

اگرچه حتی زمانی که آیفون شما در دستان شماست عجیب به نظر می رسد، اما می تواند اسرار زیادی را برای اطرافیانتان فاش کند. از آنجایی که آیفون در همه جا وجود دارد، قبلاً برای خود شهرت زیادی به دست آورده است و همچنان در سراسر جهان خشمگین است. بنابراین اگر نگران ایمن نگه داشتن آیفون خود هستید، به نقطه درستی رسیده اید.

بنابراین آیفون شما چند راز می تواند دریافت کند؟ حتی اگر خودتان آن را در دست بگیرید یا برای شارژ کردن کنار بگذارید، می‌تواند چیزهای زیادی در مورد زندگی شخصی شما برای مردم فاش کند. از ارتباطات شخصی گرفته تا عکس‌ها، اطلاعات مالی گرفته تا اعتبارنامه‌ها، داشتن آیفون ممکن است به راحتی جزئیات دقیق را از بین ببرد. بنابراین چگونه از دستگاه خود به طور کامل محافظت کنیم؟ خوب، اگر این مقاله را تا انتها مرور کنید، به راحتی می توانید امنیت آیفون خود را به سطح بالاتری ببرید.

به خاطر داشته باشید، این متن ممکن است شما را از برخی از ویژگی‌های مورد تقاضای آیفون دور کند ، با این حال، یاد خواهید گرفت که چگونه از داده‌های خصوصی خود مراقبت کنید. از سوی دیگر، لزوماً نباید روی هر یک از نکات ذکر شده در زیر تمرکز کنید.

عمر باتری ایفون ایکس اس شارژر اورجینال ایفون ایکس اس خرید آداپتور اصلی آیفون ایکس اس قیمت کابل شارژر ایفون ایکس اس

از یک رمز عبور قوی استفاده کنید

وقتی صحبت از امنیت به میان می آید، تنظیم یک رمز عبور قوی به عنوان فکر اولیه در ذهن هر کسی رخ می دهد. از این گذشته، ساده ترین راه برای محافظت از داده های خود این است که به یک رمز عبور قوی یا یک کد پین 4 رقمی بسنده کنید. توصیه می کنیم از رمز عبوری استفاده کنید که ترکیبی از دیجیتال، نمادها و حروف است. چه بهتر این است که برای ارسال صفحه قفل بلافاصله رمز عبور درخواست شود. علاوه بر این، اگر کسی همچنان دستگاه شما را با رمز عبور اشتباه اذیت می کند، می توانید “پاک کردن داده” را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر کسی سعی کند با 10 بار اشتباه وارد گوشی شما شود، می توانید تمام داده ها را پاک کنید. با این حال، باید بدانید که داده ها برای همیشه پاک می شوند، بنابراین مهم است که رمز عبور را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید  تقاضای آیفون 13 باعث می شود که اپل یک سوم تمام محموله های 5G را دریافت کند

تأیید دو مرحله ای را روشن کنید

یک قفل خوب است اما دو قفل بهترین هستند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم فرآیند تأیید دو مرحله‌ای را فعال کنید. بنابراین صرف نظر از اینکه می خواهید این کار را برای Apple ID یا iCloud انجام دهید ، این فرآیند تضمین می کند که دستگاه شما کاملاً محافظت می شود. مزیت تایید این گزینه این است که به داده های خود با دستگاه های بیشتری اعتماد دارید. به خصوص اگر به دلایل تجاری از آیفون خود استفاده کرده اید، داشتن امنیت داده به نیاز روز تبدیل می شود. بعداً، می‌توانید n را از طریق Apple ID رسمی خود وارد کنید، آن را به iTunes، iBook یا حتی فروشگاه App Store وارد کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که رمز عبور را وارد کرده و کد تأیید 4 رقمی جدید را وارد کنید.

اعلان‌های خاموش صفحه را خاموش کنید

اگر اعلان‌های صفحه را خاموش نکرده باشید، حتی قوی‌ترین رمز عبور از اطلاعات حساس شما محافظت نمی‌کند. اگر اعلان‌ها خاموش نشده باشند، ایمیل‌ها، پیام‌ها و چت‌های شخصی روی صفحه قفل ظاهر می‌شوند. گاهی اوقات، داده های تأیید مانند داده های مالی، قرارهای ملاقات خصوصی و OTP ها در صفحه اصلی ظاهر می شوند. بنابراین، هرچه اطلاعات روی صفحه قفل کمتر باشد، امنیت داده ها آسان تر است. به خصوص اگر با افراد زیادی در اطراف زندگی می کنید، باید در اسرع وقت اعلان ها را خاموش کنید.

از شر اتصالات Wi-Fi ناخواسته خلاص شوید

آیفون ها به دلیل جفت شدن سریع با اتصالات Wi-Fi موجود در اطراف خود شناخته شده اند. اگرچه این ویژگی به عنوان یک ویژگی بسیار خوب خوانده می شود، اما می تواند حریم خصوصی داده های موجود را خراب کند. از سوی دیگر، زمانی که اتصال داده ای در تلفن خود ندارید، می توانید از آن به عنوان یک ابزار مفید استفاده کنید. هنوز احتمال زیادی وجود دارد که یک مجرم سایبری سیستم شما را هک کند و اوضاع را بدتر کند. بنابراین، هرگز به یک اتصال Wi-Fi جدید اعتماد نکنید زیرا می تواند بسیار بیشتر از آنچه انتظار دارید استخراج کند. به خصوص هنگامی که به وای فای عمومی مربوط می شود، بسیاری از افراد هر ساله اطلاعات ارزشمند خود را به دنبال پیمایش در فیدهای اینستاگرام و فیس بوک خود از دست می دهند. این دلیل کافی برای خاموش نگه داشتن وای فای خود در مواقعی است که به آن نیاز ندارید، همگام سازی خودکار iCloud را خاموش کنید.

بیشتر بخوانید  10 نکته و ترفند سافاری برای آیفون 12

کابل آیفون se - خرید کابل آیفون اس ای - iphone se cable

عمر باتری ایفون ۱۳ پرو شارژر اورجینال ایفون ۱۳ پرو خرید آداپتور اصلی آیفون ۱۳ پرو قیمت کابل شارژر ایفون ۱۳ پرو

اگر اخیراً دنبال اخبار آیفون بوده‌اید، حتماً در مورد تصاویری که از سرورهای iCloud به بیرون درز می‌کنند، شنیده‌اید که طرفداران آیفون را مجبور کرده است که از این موضوع عصبانی شوند. اکثر مردم فکر می کردند که حذف داده های آنها به عنوان کنترل آسیب عمل می کند. با این حال، اگر همگام‌سازی با iCloud روشن شده باشد، ایمن بودن اطلاعات برای داده‌ها دشوار خواهد بود. در واقعیت، این اتفاق برای هر نوع داده‌ای رخ می‌دهد، چه اطلاعات تماس، اسناد، یادداشت‌ها، تصاویر یا هر چیز دیگری که روشن شود. همگام سازی آن را در حفره قرار می دهد. بنابراین اگر چند دستگاه اپل در خانه دارید، فراموش نکنید که همگام سازی داده ها را خاموش کنید. این به سرعت احتمال به خطر افتادن داده ها را در حالی که هنوز در سرورهای iCloud هستید از بین می برد.

Siri را همین حالا غیرفعال کنید

سیری به عنوان یک ویژگی مفید خوب ارائه می شود، اما گاهی اوقات دستیار خوب می تواند به راحتی اطلاعات شما را در اختیار غریبه های اطراف قرار دهد. اگرچه این یک خاموشی بزرگ برای همه نیست، اما همچنان اگر گوشی شما خاموش باشد، امنیت بسیار بیشتری خواهد داشت. مشکل این است که سیری با همه ارتباط برقرار می کند زیرا یک ویژگی کاربرپسند است. بنابراین، برای اطلاعات شخصی نمی توانید به گوشی خود اعتماد کنید. بنابراین اکنون بهترین زمان برای خاموش کردن آن و قرار دادن آن در حالت استراحت است. اگر آن را خاموش کنید، در حال حاضر، تأثیر عمیقی بر امنیت دستگاه شما خواهد داشت. اکنون که محبوبیت آیفون با جدیدترین نسخه اضافه شده توسط مدل 13 به شدت افزایش یافته است، طرفداران از آن عصبانی شده اند. با این حال، امنیت هنوز یک نگرانی اصلی است و ما از شما می خواهیم که داده های خود را برای خود نگه دارید.

بیشتر بخوانید  مزایا و معایب تعویض باتری ایفون چیست؟

یک آنتی ویروس خوب نصب کنید

اکنون که نکات مهم برای ایمن نگه داشتن آیفون را بررسی کرده اید، حتماً چند مورد را برای خود انتخاب کرده اید. در حال حاضر که تقریباً همه افراد در حال سر زدن به آیفون هستند، مردم به دنبال راه‌های مختلفی هستند تا امنیت آن را به سطح بالاتری برسانند. با این حال، اگر هنوز از نکات ذکر شده در بالا مطمئن نیستید، می توانید نرم افزار ضد ویروس درجه یک را دانلود کنید. در این بررسی TotalAV ، با ویژگی های ارائه دهنده و اینکه چگونه می تواند به ایمن بودن آیفون شما کمک کند، آشنا خواهید شد. اطمینان حاصل کنید که یک بررسی صادقانه در مورد نرم افزار بررسی کرده اید تا بتوانید با دانلود آن راحت باشید.

جای تعجب نیست که امنیت اطلاعات در راس اولویت همه افراد قرار دارد، بنابراین مردم در مورد آن غافلگیر می شوند. اگر نرم افزارهای ضد ویروس درجه یک نبودند، هک کردن به جریان اصلی تبدیل می شد. برای اطلاع شما، جرایم سایبری به راحتی می تواند تنها دلیل سقوط کل یک شرکت باشد. بنابراین، شرکت‌ها برای اطمینان از اینکه راه‌های درخشانی برای محافظت کامل از اطلاعات ارائه می‌کنند، سنگ تمام نمی‌گذارند. ثانیا، با افزایش استفاده تجاری آیفون‌ها، مدیران از تمام نکات ذکر شده در بالا برای اطمینان از امنیت اطلاعات استفاده می‌کنند. بنابراین اکنون بهترین زمان برای جان بخشیدن به این هدف و محافظت از امنیت آیفون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *