ios 16, آموزش

رفع مشکلات تخلیه باتری آیفون در iOS 16

آیا باتری آیفون شما پس از به‌روزرسانی iOS 16 سریع‌تر خالی می‌شود؟ در اینجا می توانید بفهمید که آیا این یک مشکل سخت افزاری است یا برنامه ای که عملکرد نادرست دارد و تبدیل به یک جادوگر باتری آیفون شوید!

سلامت باتری خود را بررسی کنید

اولین چیزی که باید بررسی کنید سلامت باتری است. برای انجام این کار به تنظیمات > باتری > سلامت باتری مراجعه کنید.

اکنون، برای شروع، سهام زیادی را در عدد حداکثر ظرفیت قرار ندهید. آیفون 13 پرو مکس من بیش از 100 چرخه شارژ روی باتری دارد و این تعداد هنوز 100 درصد است.

تنها زمانی که این عدد در تجربه من مهم می شود زمانی است که به زیر 80 درصد می رسد. زمانی که از این نقطه کمتر شد، ممکن است زمان تعویض باتری فرا رسیده باشد.

قیمت باتری ایفون ۱۲ قیمت شارژر اصلی ایفون ۱۲ خرید آداپتور اصلی آیفون ۱۲ کابل شارژ آیفون ۱۲

از Spotlight از اسکن داده‌های شما برای نتایج غنی‌تر جلوگیری کنید

هنگامی که از جستجوی Spotlight در iOS 16 استفاده می کنید، آیفون شما عمیقاً در فایل ها و داده های شما فرو می رود تا نتایج غنی تری به دست آورد. علاوه بر موارد معمولی مانند مخاطبین و برنامه‌های شما، iOS 16 همچنین اطلاعات موجود در پیام‌ها، یادداشت‌ها و فایل‌های شما را فهرست‌بندی می‌کند، مانند هر متن، شی، شخص یا مکانی در تصویری که کلیک کرده‌اید. برای مثال، اگر سگ‌ها را جستجو می‌کنید، Spotlight اکنون می‌تواند مستقیماً تمام تصاویر حیوان خانگی‌تان را در آیفونتان به شما نشان دهد.

علاوه بر این، iOS 16 می‌تواند نتایج گسترده‌ای را برای مثلاً امتیازات ورزشی دقیقاً در جستجوی Spotlight بارگیری کند – بدون اینکه شما را به مرورگر هدایت کند. همچنین نشانه‌های متنی بیشتری مانند جایی که در حال حاضر هستید (مثلاً ردیابی پرواز) را در نظر می‌گیرد تا اقدامات و برنامه‌هایی را به شما پیشنهاد کند.

بیشتر بخوانید  چگونه باتری ایفون را سالم نگه داریم؟

با این حال، برای انجام این کار، Spotlight دائماً در پس‌زمینه کار می‌کند تا هر فایلی را که دانلود کرده‌اید اسکن کند یا مکان شما را نگه دارد. و احتمالاً پشت مقداری از تخلیه باتری شما در iOS 16 است. بنابراین تا زمانی که اپل جستجوی غنی‌تر Spotlight را کارآمدتر کند، می‌توانید افزودنی‌های هوشمند جدید را خاموش کنید.

به تنظیمات > سیری و جستجو بروید و گزینه‌های زیر «محتوای اپل» و «پیشنهادات اپل» را خاموش کنید.

قیمت باتری ایفون ۱۱ شارژر ایفون ۱۱ خرید آداپتور اصلی آیفون ۱۱ کابل شارژ آیفون ۱۱

از اهداف تناسب اندام iOS 16 انصراف دهید

به لطف iOS 16، دارندگان آیفون دیگر نیازی به خرید اپل واچ برای تکمیل حلقه های نمادین «Move» ندارند. هنگامی که آیفون شما پس از نصب iOS 16 راه اندازی مجدد می شود، متوجه اپلیکیشن جدیدی به نام Fitness در کتابخانه خود خواهید شد که قبلا فقط در ساعت هوشمند اپل موجود بود. این برنامه می تواند به شما کمک کند اهداف سلامتی خود را ردیابی کرده و به آنها دست یابید و برای نظارت بر فعالیت های شما، مانند مراحل و تمرینات، به حسگرهای تلفن شما متصل می شود.

اگرچه چنین نظارت بر تناسب اندام قبلاً در آیفون شما نیز موجود بود، برنامه تناسب اندام آن را یک درجه افزایش می دهد و بنابراین احتمالاً می تواند هر روز چند درصد عمر باتری را کاهش دهد. علاوه بر این، حتی اگر آن را راه‌اندازی نکرده باشید، Fitness داده‌های فعالیت شما را به‌طور پیش‌فرض از برنامه «Health» ثبت می‌کند.

می‌توانید با حذف کامل برنامه تناسب اندام یا قطع دسترسی آن به حسگرهای حرکتی تلفن خود از مسیر Settings > Privacy & Security > Motion & Fitness > Fitness Tracking، از برنامه Fitness خارج شوید.

بیشتر بخوانید  مشکل خالی شدن باتری آیفون 6 + 12 راه حل سریع

ویجت‌های جدید صفحه قفل بدون شک بزرگترین باتری‌های iOS 16 هستند. آنها شبانه روز کار می کنند تا اطلاعات خود را به روز نگه دارند و اگر بیش از چند مورد از آنها را داشته باشید، تأثیر آنها بر عمر باتری آیفون شما می تواند به طور تصاعدی افزایش یابد.

بنابراین، در صورتی که باتری آیفون شما با تغییرات iOS 16 همراهی کند، بهتر است فقط یک یا دو ویجت در صفحه قفل خود داشته باشید. مهمتر از آن، من همچنین متوجه شده ام که ویجت های برنامه های شخص ثالث تمایل بیشتری نسبت به اپل دارند. بنابراین تا زمانی که توسعه دهندگان به کارایی اپل دست یابند، از آنها دوری کنید.

می‌توانید با فشار طولانی روی آن و ضربه زدن روی دکمه «سفارشی» صفحه قفل iOS 16 خود را سفارشی کنید.

لمسی صفحه کلید را غیرفعال کنید

صفحه‌کلید مجازی آیفون شما می‌تواند هر بار که به شخصیتی در iOS 16 ضربه می‌زنید، بازخورد لمسی ارائه دهد. در حالی که من موافقم که نهایتاً این کار لذت‌بخش است، اپل به صراحت به کاربران هشدار داد که می‌تواند بر عمر باتری تأثیر بگذارد، که قابل درک است زیرا موتور بیشتر می‌چرخد. مکررا.

پس از فعال کردن بازخورد لمسی صفحه کلید، اگر باتری آیفون شما ضربه جدی خورد، ممکن است ارزش خاموش کردن آن را داشته باشد. می توانید این کار را از تنظیمات > صداها و لمسی > بازخورد صفحه کلید > هپتیک انجام دهید.

افزایش سرعت تشخیص تکراری Apple Photos

دلیل دیگری که باعث می شود باتری آیفون شما پس از آپدیت iOS 16 کوتاه شود، اپلیکیشن Apple Photos است. به‌طور دوره‌ای کتابخانه شما را فهرست‌بندی می‌کند تا عکس‌ها و ویدیوهای تکراری را در پس‌زمینه حذف کند و اپل ادعا می‌کند که این فرآیند بسته به میزان رسانه‌ای که در آیفون خود دارید، ممکن است در ابتدا چند روز طول بکشد.

متأسفانه، هیچ راهی برای انصراف شما از این موضوع وجود ندارد، اما از آنجایی که اپل می‌گوید باید آیفون شما قفل باشد و به برق وصل شود، می‌توانید سعی کنید آیفون خود را در طول شب به برق متصل نگه دارید تا فرآیند تشخیص سریعتر شود و از تخلیه آن جلوگیری کنید. باتری آیفون زمانی که به آن نیاز دارید.

بیشتر بخوانید  بهترین نکات و ترفندهای دوربین آیفون 12 پرو
قیمت باتری ایفون ۱۲ پرو قیمت شارژر اصلی ایفون ۱۲ پرو خرید آداپتور اصلی آیفون ۱۲ پرو کابل شارژ آیفون ۱۲ پرو

فعالیت‌های زنده را خاموش کنید

اعلان‌ها در iOS 16 نیز زنده‌تر شده‌اند. با ماژول جدید «فعالیت‌های زنده»، سازندگان برنامه اکنون می‌توانند تقریباً ویجت‌های کمی از اطلاعات زمان واقعی را در مرکز اعلان آیفون شما قرار دهند. این به این دلیل است که می‌توانید بدون باز کردن خود برنامه، از برخی فعالیت‌ها، مانند تحویل آنلاین غذا یا سواری Uber خود مطلع شوید. اگرچه در زمان نگارش، Live Activities (iOS 16.1) به صورت عمومی در دسترس نبود، می‌توانید با تنظیم تایمر در برنامه ساعت، نمایشی از نحوه عملکرد آن را مشاهده کنید.

هنگامی که Live Activities به طور گسترده عرضه شود، احتمالاً عمر باتری آیفون شما را تحت تأثیر قرار می دهد. خوشبختانه، می توانید آن را خاموش کنید. جابجایی «فعالیت‌های زنده» در «تنظیمات > شناسه چهره و رمز عبور» از نمایش آن‌ها بر روی صفحه قفل شما در زمانی که آیفون شما کاملاً قفل است، جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید آن‌ها را برای یک برنامه خاص خاموش کنید، به تنظیمات > اعلان‌ها > [نام برنامه] > فعالیت‌های زنده بروید.

قیمت باتری ایفون ۱۱ پرو قیمت شارژر اصلی ایفون ۱۱ پرو خرید آداپتور اصلی آیفون ۱۱ پرو کابل شارژ آیفون ۱۱ پرو

تازه کردن

این گزینه هسته ای است، اما می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که مشکل سخت افزاری است یا نرم افزاری. من فقط این را به عنوان آخرین راه حل توصیه می کنم زیرا بسیار وقت گیر است.

برای انجام این کار، به Settings > General > Transfer or Reset iPhone بروید و Reset یا اگر می‌خواهید همه برنامه‌ها را هم حذف کنید، Reset All Content and Settings را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *