اخبار باتری آیفون, گوشی اپل iPhone 13

خرید آیفون 13 : آیا آیفون 13 ارزش خرید را دارد؟ + مقایسه

ما iPhone 13 جدید اپل را با iPhone 12 ، iPhone 11 ، iPhone XS ، iPhone XR ، iPhone X ، iPhone 8 و iPhone 7 مقایسه می کنیم.

آیفون 13 وارد زمین است در اینجا. پیش خریدها از هفته گذشته آغاز شد و تلفن ها از روز جمعه ارسال می شوند. اکنون بسیاری از طرفداران اپل با یک سوال بزرگ روبرو هستند: آیا باید ارتقا دهم؟ اگر قبلاً نظرات CNET در مورد iPhone 13 و 13 Mini و iPhone 13 Pro و Pro Max را خوانده اید و هنوز نمی توانید تصمیم بگیرید که آیا برای جدیدترین و بزرگترین اپل پول نقد کنید یا خیر ، شاید بتوانید تفاوت های اصلی را مشاهده کنید. چیده شده بنابراین ما همه iPhone های پنج سال گذشته را مقایسه کردیم و تا آیفون 7 برگشت.

هیچ پاسخی آسان برای همه وجود ندارد و تصمیمات خرید بسته به بودجه ، نحوه عملکرد خوب تلفن در حال حاضر و نیازهای شخصی متفاوت است. اما بیایید همه حقایق را بیان کنیم تا بتوانیم تا آنجا که ممکن است این تصمیم را بگیریم. و اگر می خواهید مشاوره خرید بیشتری داشته باشید ، در اینجا نحوه مقایسه آیفون 13 با آیفون 12  و این که آیا خرید آیفون 12 ، آیفون 11 یا حتی آیفون SE در سال 2021 هنوز منطقی است یا خیر .

باتری آیفون ۱۳ کابل آیفون ۱۳ شارژر آیفون ۱۳ اداپتور ایفون ۱۳

 

iphone-13-colors-facebook-jpg-00-00-00-00-still001
آیفون 13 اپل عملکرد دوربین ، عمر باتری و سرعت عمومی را بهبود می بخشد.

آیا باید به آیفون 13 ارتقا دهید یا خیر؟

پاسخ کوتاه این است که اکثر دارندگان آیفون 12 و آیفون 11 احتمالاً می توانند از این ارتقا چشم پوشی کنند زیرا احتمالاً گوشی آنها هنوز در وضعیت عالی است و هیچ چیز به طور معنی داری تجربه را تغییر نمی دهد.

اما کسانی که دارای مدل های قدیمی تر هستند ، به ویژه iPhone XS و نسخه های قبلی ، به احتمال زیاد در مورد ویژگی های دوربین و عمر باتری سود زیادی خواهند برد. آیفون های قدیمی اپل که قدمت آنها به نسل آیفون 6S برمی گردد ، هنوز از iOS 15 که در اوایل این هفته عرضه شد پشتیبانی می کنند ( در اینجا بررسی iOS 15 ما را مشاهده می کنید ) ، اما آنها به اندازه مدل های جدید iPhone جدید سریع و قدرتمند نخواهند بود.

در اینجا نگاهی دقیق تر به مقایسه آیفون 13 با نسخه های قبلی خود می اندازیم.

آیفون 13 در مقابل آیفون 12 ، 12 پرو

109-iphone-12-purple-2021
آیفون 12 بنفشسارا تیو/CNET

اگر آیفون 12 دارید ، دلیل کمی برای ارتقا در حال حاضر وجود دارد. دلیل این امر این است که آیفون 12 دارای مشترکات زیادی با آیفون 13 است. هر دو از پشتیبانی 5G ، صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED پر جنب و جوش ، پردازنده سریع ، دوربین های عالی و پشتیبانی از لوازم جانبی MagSafe برخوردار هستند. بزرگترین دلایلی که باید برای ارتقا در نظر بگیرید ، به روزرسانی دوربین – به ویژه برای فیلمبرداری – و عمر بیشتر باتری است.

همه آیفون های جدید اپل ، از جمله آیفون 13 و 13 مینی استاندارد ، دارای ویژگی جدیدی برای فیلمبرداری به نام حالت سینمایی هستند که به طور خودکار فوکوس را بین سوژه ها تغییر می دهد تا به فیلم جلوه زیبایی بیشتری بدهد. به نظر می رسد برای کسانی که اغلب از تلفن های خود برای پروژه های ویدئویی استفاده می کنند ، یک ترفند مرتب باشد. اپل می گوید که حالت Cinematic از پردازنده جدید A15 Bionic استفاده می کند ، اما شایان ذکر است که اپل سابقه ای نیز در به روزرسانی نرم افزارها در iPhone های قبلی داشته است.

دوربین عریض در مدلهای استاندارد همچنین می تواند نور بیشتری را برای نتایج بهتر دریافت کند و iPhone 13 و 13 Mini از فناوری تغییر سنسور iPhone 12 Pro Max برای تثبیت بهتر وارث هستند. اپل همچنین یک ویژگی جدید به نام سبک های عکاسی را معرفی می کند که به کاربران اجازه می دهد تنظیمات ترجیحی خاصی را در یک صحنه در عکس اعمال کنند. اپل می گوید با فیلتر متفاوت است زیرا می تواند تنظیمات مناسبی را اعمال کند تا مطمئن شود عناصری مانند رنگ پوست به طور دقیق حفظ شده اند.

قیمت باتری گوشی ایفون ۱۲ شارژر ایفون ۱۲ کابل شارژر آیفون ۱۲ قیمت اداپتور ایفون ۱۲

همانطور که معمولاً اتفاق می افتد ، پیشرفت های عکاسی بزرگتر اپل را می توان در iPhone 13 Pro و 13 Pro Max مشاهده کرد. حالت شب بر روی هر سه لنز دوربین عقب ، از جمله لنز تله فوتو ، کار می کند و مدل های Pro همچنین می توانند عکس های ماکرو بگیرند که می توانند بر روی سوژه ای به اندازه 2 سانتی متر فوکوس کنند. برای آشنایی بیشتر با پیشرفت دوربین آیفون 13 در اینجا ، داستان کامل ما را بررسی کنید.


آیفون 12 هنوز دارای سیستم دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی اپل است که با یک دوربین عریض و فوق عریض عرضه می شود ، در حالی که خط آیفون 12 پرو دارای لنز سه گانه 12 مگاپیکسلی اپل با دوربین های عریض ، فوق عریض و تله فوتو است. اکثر ویژگی های دوربین در غیر این صورت بین نسل ها یکسان است ، صرف نظر از قابلیت های جدیدی که فقط در خانواده iPhone 13 ذکر شده در بالا وجود دارد.

بیشتر بخوانید  بهترین مارک باتری ایفون : 5 روش تشخیص بهترین برند باتری آیفون

پردازنده A15 Bionic آیفون 13 در  مقایسه با تراشه A14 Bionic آیفون 12  سرعت سریعتر و عمر باتری بیشتری را ارائه می دهد  . به طور خاص ، iPhone 13 باید تقریبا 2.5 ساعت بیشتر از iPhone 12 دوام بیاورد ، در حالی که iPhone 13 Mini 1.5 ساعت بیشتر نسبت به 12 Mini سال گذشته دریافت می کند. آیفون 13 پرو 1.5 ساعت بیشتر از آیفون 12 پرو دوام می آورد ، در حالی که آیفون 13 پرو مکس در مقایسه با نسخه قبلی خود 2.5 ساعت دیگر سود خواهد برد.

همچنین فضای ذخیره سازی بیشتری را از سطح پایه iPhone 13 دریافت خواهید کرد که  با 128 گیگابایت به جای 64 گیگابایت عرضه می شود و در مدل معمولی به جای 256 گیگابایت تا 512 گیگابایت افزایش می یابد. فضای ذخیره سازی آیفون 13 پرو 1 ترابایت است ، در حالی که آیفون 12 پرو حداکثر 512 گیگابایت دارد.

نتیجه نهایی: فعلاً iPhone 12 را نگه دارید ، مگر اینکه واقعاً می خواهید با iPhone خود فیلم های سینمایی یا عکس های ماکرو بگیرید و به عمر باتری بیشتری نیاز دارید.

آیفون 13 در مقابل آیفون 11 ، 11 پرو

iphone-11-home-screen-7793
آیفون 11آنجلا لنگ/CNET

آیفون 11 تنها دو سال سن است، که به معنی این احتمال وجود دارد هنوز هم در حال اجرا هموار برای اکثر افراد کافی و هنوز هم مقدار زیادی از زندگی در آن است. دو مورد اضافی وجود دارد که از دست خواهید داد: پشتیبانی از 5G و دوربین های بهتر.

گفته می شود ، iPhone 11 هنوز یک دوربین عالی دارد که برای عکاسان معمولی مناسب است و فقط می خواهند از حیوانات خانگی ، کودکان و تعطیلات خود عکس بگیرند. این دوربین 12 مگاپیکسلی با دوربین اصلی عریض و فوق عریض شبیه به iPhone 13 دارد که از ویژگی هایی مانند حالت شب و Deep Fusion پشتیبانی می کند ، یک تکنیک پردازش تصویر که اپل در iPhone 11 معرفی کرده است. دوربین سه لنز که شامل لنزهای عریض ، تله فوتو و فوق عریض است.

قیمت شارژر اصلی ایفون ۱۱ کابل شارژر آیفون ۱۱ قیمت باتری گوشی ایفون ۱۱ قیمت اداپتور ایفون ۱۱

اما آیفون 13 دارای مزایای اضافی است که علاقه مندان به عکس از آن قدردانی می کنند ، به ویژه در مورد فیلم. حالت سینماتیک فوق الذکر و همچنین پیشرفت هایی که iPhone 12 در سال گذشته به دست آورد ، مانند زمان گذراندن حالت شب برای فیلم ها و فیلمبرداری Dolby Vision HDR. دوربین اصلی دارای سبک های عکاسی ، تثبیت کننده تصویر مبتنی بر سنسور و حسگری است که می تواند نور بیشتری را جذب کند.

گوشی های آیفون 11 و 11 پرو نیز در مقایسه با آیفون 12 و 13 فاقد پشتیبانی 5G هستند ، اما این دلیل اصلی برای ارتقا در حال حاضر نیست . شبکه های 5G که به طور گسترده استقرار یافته اند فقط نسبت به شبکه های 4G LTE به مراتب بهتر هستند و در واقع هیچ برنامه یا خدماتی در دسترس نیست که به هر حال از سرعت سریعتر استفاده کند.

اگر گوشی جدیدی خریداری می کنید ، ایده خوبی است که از مدل 5G استفاده کنید ، زیرا اکنون استاندارد شده است و این اطمینان می دهد که تلفن شما می تواند در آینده با افزایش سرعت از شبکه پشتیبانی کند. اما این نباید تنها دلیلی باشد که باعث ارتقا می شوید و مطمئناً نیازی به عجله ندارید و فوراً یک گوشی 5G خریداری می کنید.

آیفون 13 همچنین دارای پردازنده A15 Bionic اپل است ، در حالی که خانواده آیفون 11 از پردازنده دو ساله اپل A13 Bionic استفاده می کند. اگرچه این جدیدترین تراشه نیست ، اما پردازنده آیفون 11 هنوز به اندازه کافی قدرتمند است تا کارهای روزمره مانند عکس گرفتن ، بازی کردن و بررسی برنامه های رسانه های اجتماعی را انجام دهد. اپل حتی تراشه A13 Bionic را در آیپد جدید خود قرار داده است ، سیگنال دیگری که این پردازنده هنوز قادر به کار است.

آیفون 13 همچنین در هنگام پخش فیلم در مقایسه با آیفون 11 دو ساعت بیشتر از عمر باتری برخوردار می شود ، از لوازم جانبی MagSafe اپل پشتیبانی می کند و دو برابر ظرفیت ذخیره سازی در سطح پایه. طبق گفته وب سایت اپل ، عمر باتری در آیفون 13 استاندارد مشابه آیفون 11 پرو و ​​پرو مکس است. اما آیفون 13 پرو باید چهار ساعت بیشتر از iPhone 11 Pro در طول پخش ویدئو دو ساعت بیشتر در مقایسه با iPhone 11 Pro Max دوام بیاورد.

نسل آیفون 11 همچنین از زبان طراحی قدیمی اپل استفاده می کند که شامل گوشه های گرد با رنگ پاستلی براق در مدل استاندارد و روکش مات در مدل های پرو است. آیفون 12 و نسخه های بعدی ، در مقایسه ، دارای لبه های صاف تری شبیه به آیپد پرو است ، روکش سرامیکی شیلد که باید از دوام بیشتری برخوردار باشد و پشتی شیشه ای براق دارد.

نتیجه: اکثر مردم احتمالاً می توانند iPhone 11 یا 11 Pro خود را برای یک سال دیگر نگه دارند. اما فیلمبرداران و عکاسانی که به دوربین های بهتر ، عمر باتری بیشتر و ذخیره سازی بیشتر برای پروژه های خود نیاز دارند ، می توانند از ارتقا بهره مند شوند.

iPhone 13 در مقابل iPhone XS ، XS Max ، XR

iphone-xs-2

اگر گوشی از نسل آیفون XS 2018 دارید ، می توانید آن را به آیفون 13 ارتقا دهید . آیفون XS بیش از سه سال عمر دارد ، به این معنی که ممکن است احساس کندی کند. همچنین عمر باتری آن به میزان قابل توجهی کوتاه است و ویژگی های مفید دوربین مانند حالت شب و دوربین سلفی با وضوح بالاتر را از دست می دهد.

بیشتر بخوانید  آخرین آزمایش باتری iPhone 13 Pro Max

همین توصیه در مورد دارندگان iPhone XS Max صدق می کند ، زیرا تفاوت اصلی این گوشی با خواهر و برادر کوچکتر آن به اندازه صفحه نمایش و یک ساعت عمر بیشتر باتری برمی گردد. اگر صاحب iPhone XR هستید ، حتی دلایل بیشتری برای ارتقا وجود دارد . این گوشی در اصل همان گوشی iPhone XS است با این تفاوت که دارای دوربین تک لنز ، صفحه نمایش LCD بزرگتر 6.1 اینچی به جای صفحه نمایش 5.8 اینچی OLED و گزینه های رنگی روشن تر است.

آیفون XS ممکن است برای کسانی مناسب باشد که به داشتن سریعترین پردازنده یا تیزترین دوربین اهمیتی نمی دهند. حتی اگر این شما را توصیف کند ، افزایش عملکرد و عمر باتری به تنهایی بین iPhone 13 و iPhone XS به احتمال زیاد یک تفاوت بزرگ خواهد بود. سرعت و عمر باتری بین نسل ها یا حتی دو نسل ارتقاء تلفن همیشه یک جهش بزرگ نیست. اما هنگامی که سه سال را پشت سر گذاشتید ، آنجا واقعاً پیشرفت ها را احساس می کنید.

تخمین زده می شود که iPhone XS در طول پخش ویدئو 14 ساعت عمر باتری داشته باشد ، در حالی که آیفون 13 دارای 19 ساعت است. انتظار می رود حتی آیفون 13 مینی با عمر باتری 17 ساعت بیشتر از iPhone XS دوام بیاورد. آیفون XS از پردازنده A12 Bionic اپل استفاده می کند ، که هنوز سرعت متوسطی دارد و می توان آن را در iPad سال گذشته پیدا کرد . اما ظاهراً اپل در حال ارتقاء این تراشه است زیرا ارزان ترین آیپد خود را به A13 Bionic ارتقا می دهد ، یعنی ممکن است کمی کند به نظر برسد.

عملکرد و عمر باتری را کنار بگذاریم ، آیفون 13 قابلیت های جدید زیادی را به ارمغان می آورد. دارای سیستم دوربین دو لنز جدید اپل است که شامل یک دوربین فوق عریض به جای یک دوربین تله فوتو ، یک لنز دوربین عریض با دیافراگم بزرگتر از iPhone XS ‘برای گرفتن نور بیشتر ، حالت شب ، Deep Fusion ، یک وضوح بالاتر 12 است. دوربین سلفی مگاپیکسلی به جای دوربین جلو 7 مگاپیکسلی iPhone XS و سایر ارتقاءهای دوربین قبلی.

و این فقط دوربین است. فراموش نکنید ، همچنین از پشتیبانی 5G ، فضای ذخیره سازی بیشتر ، سازگاری با لوازم جانبی MagSafe اپل ، صفحه بزرگتر و روشن تر و طراحی جدید لبه تخت اپل برخوردار می شوید.

نتیجه: زمان ارتقا فرا رسیده است. تقریباً از هر نظر احساس افزایش می کنید: سرعت ، عملکرد دوربین ، کیفیت صفحه نمایش ، قابلیت اتصال ، عمر باتری و طراحی.

آیفون 13 در مقابل آیفون X

CNET آیفون X
آیفون X اپلسارا تیو/CNET

اگر iPhone X دارید ، می توانید از ارتقاء به iPhone 13 اطمینان داشته باشید. این گوشی در سال 2017 عرضه شد و از نظر سرعت ، عمر باتری و ویژگی های دوربین از راه های زیادی عقب می افتد.

بیایید با اجرا شروع کنیم. iPhone X از تراشه بسیار قدیمی A11 Bionic استفاده می کند که اکنون چهار سال از عمر آن می گذرد ، در حالی که iPhone 13 Pro از پردازنده جدید A15 Bionic اپل استفاده می کند. این پردازنده جدید بسیار جلوتر از تراشه A11 است که در مقایسه با موتور عصبی 16 هسته ای A15 Bionic تنها دارای یک موتور عصبی دو هسته ای است.

باتری آیفون ایکس کابل آیفون ایکس شارژر آیفون ایکس اداپتور ایفون ایکس

موتور عصبی آیفون همان چیزی است که وظایف متکی بر یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را بر عهده دارد ، که به طور فزاینده ای به بخش بزرگتری از تجربه آیفون تبدیل شده است. مواردی مانند پیشنهادات برنامه در کتابخانه برنامه و برنامه ترجمه اپل به یادگیری ماشین برای عملکرد متکی است ، که نشان می دهد iPhone X ممکن است برای حفظ توانایی های جدید تلاش کند.

آیفون X همچنین دارای دوربین دو لنز مشابه iPhone XS است ، به این معنی که ویژگی های جدید آیفون 13 علاوه بر حالت شب ، Deep Fusion و توانایی کنترل عمق و تاری سطح در حالت عمودی را از دست می دهد. همانند iPhone XS ، در مقایسه با دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی در گوشی های جدیدتر اپل ، تنها یک دوربین جلو 7 مگاپیکسلی دریافت می کنید.

آیفون چهار ساله اپل همچنین عمر باتری کمتری دارد و اپل تخمین می زند که هنگام پخش ویدیو باید 13 ساعت در مقایسه با 19 ساعت در آیفون 13. دوام بیاورد. صفحه نمایش 6.1 اینچی آیفون 13 بزرگتر از صفحه نمایش 5.8 اینچی است. در iPhone X ، و همچنین باید روشن تر باشد زیرا می تواند حداکثر 800 نیت را در مقایسه با صفحه نمایش 625 نیت آیفون X برساند.

صدا نیز در گوشی های جدیدتر اپل بهبود یافته است زیرا دستگاه هایی مانند iPhone 13 از Dolby Atmos و پخش صوتی فضایی پشتیبانی می کنند ، در حالی که iPhone X فقط پخش استریو دارد. این احتمالاً معامله کننده نیست ، اما اگر ویدیوی زیادی را بدون هدفون در تلفن خود تماشا کنید ، ممکن است یک معامله بزرگ باشد.

و البته ، مزیت پشتیبانی 5G ، فضای ذخیره سازی بیشتر ، طراحی تازه و گزینه استفاده از لوازم جانبی MagSafe در iPhone 13 وجود دارد.

نتیجه نهایی: iPhone X اپل در حال حاضر چهار ساله است ، بنابراین ارتقاء گوشی های امسال احساس قابل توجهی خواهد کرد. پردازنده A11 Bionic احتمالاً در حال کند شدن است و iPhone 13 جهش های بزرگی در عملکرد دوربین ، پردازش یادگیری ماشین و عمر باتری در مقایسه با این گوشی به ارمغان می آورد.

بیشتر بخوانید  اپل آیفون SE 5G پیش‌بینی می‌کند در سال 2022 یک میلیارد کاربر تلفن اندرویدی را جذب کند

آیفون 13 در مقابل آیفون 8 ، 8 پلاس

آیفون -8-24
آیفون 8.

نسل آیفون 8 دارای طراحی قدیمی آیفون اپل است که برای گوشی هایی که اکنون چهار ساله هستند مناسب است. اگر آیفون 8 دارید و قصد ارتقا دارید ، دلایل زیادی برای مثبت بودن وجود دارد.

بسیاری از این دلایل همان چیزی است که شما باید از iPhone X ارتقا دهید. پردازنده قدیمی است ، که می تواند استفاده از ویژگی های جدیدتر iPhone را که متکی به یادگیری ماشین است دشوارتر کند. دوربین ها قدیمی هستند و فاقد ویژگی هایی مانند حالت شب هستند (آیفون 8 کوچکتر نیز دارای حالت عمودی نیست ، زیرا فقط یک لنز دارد). با ارتقا ، فضای ذخیره سازی بیشتری ، عمر باتری طولانی تر ، پشتیبانی از اتصال 5G و لوازم جانبی MagSafe را نیز دریافت خواهید کرد.

شارژر آیفون ۸ سیم شارژر ایفون ۸ باتری آیفون 8 آداپتور آیفون 8

اما بزرگترین تفاوت در طراحی آیفون 8 است که بسیار فراتر از یک ارتقاء زیبایی است. تلفن های دارای صفحه نمایش لبه به لبه مدرن تر اپل همچنین Touch ID را با Face ID جایگزین می کنند که به شما امکان می دهد قفل تلفن خود را باز کرده و پرداخت ها را فقط با نگاه کردن به دستگاه خود تأیید کنید. اگر Touch ID را بر Face ID ترجیح می دهید ، به ویژه از آنجایی که استفاده از Face ID هنگام پوشیدن ماسک مشکل است ، ممکن است بخواهید حداقل به روزرسانی به iPhone SE را در نظر بگیرید زیرا پردازنده بسیار جدیدتری دارد.

همچنین هنگام ارتقاء به iPhone 13 متوجه جهش عظیمی در اندازه و کیفیت صفحه نمایش خواهید شد. از آنجا که گوشی های جدیدتر مانند iPhone 13 فاقد دکمه صفحه اصلی هستند ، فضای بیشتری برای اپل وجود دارد که بدون ایجاد حس سنگینی روی صفحه نمایش صفحه را بزرگ کند. به صفحه نمایش آیفون 13 حتی بزرگتر از صفحه نمایش 5.5 اینچی آیفون 8 پلاس است ، اگرچه خود دستگاه فشرده تر است.

من اخیراً از آیفون 8 (که دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی است) به صفحه نمایش 6.1 اینچی آیفون 12 تغییر وضعیت دادم و می توانم به شما بگویم که خواندن ، بررسی ایمیل و تماشای فیلم ها بسیار راحت تر است. صفحه نمایش نه تنها بزرگتر است ، بلکه دارای کنتراست بهتر نیز است زیرا از فناوری صفحه نمایش OLED به جای LCD استفاده می کند.

نکته پایانی: آیفون 13 یک جهش بزرگ از آیفون 8 است. همه چیز در مورد این گوشی سریع و جدید به نظر می رسد: صفحه نمایش بسیار بزرگتر و جسورتر ، Face ID ، پردازنده سریعتر ، عمر باتری بیشتر و البته ارتقاء قابل ملاحظه دوربین ها با این حال ، اگر واقعاً می خواهید آیفون جدیدتری تهیه کنید ، اما طراحی آیفون 8 را حفظ کنید ، می توانید با iPhone SE فعلی تجارت کنید .

آیفون 13 در مقابل آیفون 7 ، 7 پلاس

apple-iphone-7-product-2016-039.jpg
آیفون 7

آیفون 7 یک گوشی پنج ساله است، و آن در همه چیز از پردازنده به فضای ذخیره سازی دوربین و نشان می دهد. اگر آیفون 7 دارید ، زمان ارتقا رسیده است.

آیفون 7 از پردازنده قدیمی A10 Fusion استفاده می کند که حتی موتور عصبی هم ندارد و چندین سال از جدیدترین فناوری اپل عقب است. آیفون 7 معمولی دارای یک دوربین تک لنز بدون حالت پرتره است ، در حالی که 7 پلاس دارای دو دوربین است. اما این دوربین ها هنوز فاقد بسیاری از ویژگی های مدرن مانند حالت شب و نورپردازی پرتره هستند که جلوه های نورپردازی خاصی را به پرتره های شما اضافه می کند.

باتری آیفون 7 پلاس کابل ایفون 7 پلاس شارژر ایفون سون پلاس قیمت آداپتور اصلی آیفون ۷ پلاس

مانند iPhone 8 ، سری iPhone 7 شامل Touch ID است و در اندازه های صفحه نمایش 4.7 یا 5.5 اینچی عرضه می شود. اما از آنجایی که آیفون 7 یک سال از آیفون 8 قدیمی تر است ، شارژ بی سیم آن نیز از بین رفته است ، به این معنی که برای شارژ باید آن را وصل کنید و نمی توانید از پد شارژ استفاده کنید.

اگر چندین سال است که آیفون 7 دارید ، احتمالاً گوشی شما در حال ترکیدن است زیرا فضای ذخیره سازی بسیار کمی دارد. آیفون 7 پایه تنها با 32 گیگابایت فضا عرضه می شود که یک چهارم ظرفیت موجود در ارزان ترین آیفون 13 استاندارد است.


آیفون 13 در همه این زمینه ها دستاوردهای بزرگی به همراه دارد. مدل استاندارد دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی بزرگتر ، پررنگ تر و درخشان تر است که هنوز فشرده به نظر می رسد زیرا دکمه خانه ندارد. این دستگاه از جدیدترین پردازنده A15 Bionic اپل استفاده می کند که مجهزتر به ویژگی های جدیدتر آیفون خواهد بود. و دارای یک دوربین دو لنز بسیار قوی با سنسور بزرگتر و ویژگی های پیشرفته مانند حالت جدید Cinematic برای فیلم و حالت شب است. به علاوه ، برآوردهای اپل نشان می دهد که در طول پخش ویدئو ، شش ساعت عمر باتری اضافی را ارائه می دهد ، که یک ضربه بزرگ است.

نکته پایانی : در صورتی که هنوز آیفون 7 خود را حفظ کرده اید ، مشکلی برای ارتقا وجود ندارد. برای ارائه بر روی iPhone 7 و مشابه توصیه من با iPhone 8 ، اگر واقعاً می خواهید دکمه خانه را نگه دارید و در گوشی بعدی خود کمی پول ذخیره کنید ، iPhone SE را در نظر بگیرید تا ضمن حفظ به سبک تلفن مشابه

برای مشاهده دقیقتر مقایسه همه آیفون های اپل در پنج سال گذشته ، جدول زیر را مشاهده کنید.

مشخصات آیفون 13 در مقایسه با آیفون های قدیمی تر

آیفون 13 آیفون 12 آیفون 11 آیفون XS آیفون XR آیفون X آیفون 8 آیفون 7
گزینه های اندازه 5.4 اینچ (مینی) ، 6.1 اینچ (معمولی و حرفه ای) و 6.7 اینچ (پرو مکس) 5.4 اینچ (مینی) ، 6.1 اینچ (معمولی و حرفه ای) و 6.7 اینچ (پرو مکس) 6.1 اینچ (معمولی) ، 5.8 اینچ (Pro) ، 6.5 اینچ (Pro Max) 5.8 اینچ (XS) ، 6.5 اینچ (XS Max) 6.1 اینچ 5.8 اینچ 4.7 اینچ (معمولی) ، 5.5 اینچ (بعلاوه) 4.7 اینچ (معمولی) ، 5.5 اینچ (بعلاوه)
صفحه نمایش Super Retina XDR OLED ، نرخ تازه سازی 120Hz تطبیقی ​​(فقط Pro) Super Retina XDR OLED LCD مایع شبکیه چشم HD (iPhone 11) ، Super Retina XDR OLED (Pro و Pro Max) Super Retina HD OLED LCD مایع شبکیه چشم HD Super Retina HD OLED LCD شبکیه چشم HD LCD شبکیه چشم HD
پردازنده A15 Bionic A14 Bionic A13 Bionic A12 Bionic A12 Bionic A11 Bionic A11 Bionic A10 Fusion
اتصال سلولی 5G/4G LTE 5G/4G LTE 4G LTE 4G LTE 4G LTE 4G LTE 4G LTE 4G LTE
دوربین ها لنز دوگانه 12 مگاپیکسلی با عریض و فوق عریض ؛ لنز سه گانه با عریض ، فوق عریض و تله فوتو در Pro لنز دوگانه 12 مگاپیکسلی با عریض و فوق عریض ؛ لنز سه گانه با عریض ، فوق عریض و تله فوتو در Pro لنز دوگانه 12 مگاپیکسلی با عریض و فوق عریض ؛ لنز سه گانه با عریض ، فوق عریض و تله فوتو در Pro لنز دوگانه 12 مگاپیکسلی با عریض و تله فوتو عرض 12 مگاپیکسل لنز دوگانه 12 مگاپیکسلی با عریض و تله فوتو دوربین عریض 12 مگاپیکسل ؛ لنز دوگانه 12 مگاپیکسل با عریض و تله فوتو (به علاوه) دوربین عریض 12 مگاپیکسل ؛ لنز دوگانه 12 مگاپیکسل با عریض و تله فوتو (به علاوه)
حالت های دوربین حالت شب ، فیوژن عمیق ، ProRAW (فقط حرفه ای) ، حالت عمودی ، (با 6 جلوه نور و کنترل عمق) پرتره های حالت شب (فقط حرفه ای) ، سبک های عکاسی ، ویدئوی حالت سینمایی حالت شب ، فیوژن عمیق ، حالت عمودی (با 6 جلوه نور و کنترل عمق) ، ProRAW (فقط حرفه ای) ، پرتره حالت شب (فقط حرفه ای) حالت شب ، فیوژن عمیق ، حالت عمودی (با 6 جلوه نور و کنترل عمق) حالت عمودی (با 6 جلوه نور و کنترل عمق) حالت عمودی (با 3 جلوه نور و کنترل عمق) حالت عمودی (با 5 جلوه نور) حالت عمودی (با 5 جلوه نور ، فقط حرفه ای) حالت عمودی (فقط بعلاوه)
دوربین جلو 12 مگاپیکسل با حالت Portait ، حالت شب ، نورپردازی پرتره ، Animoji ، Memoji ، حالت سینمایی و سبک های عکاسی 12 مگاپیکسل با حالت Portait ، حالت شب ، نورپردازی پرتره ، Animoji ، Memoji 12 مگاپیکسل با حالت عمودی ، نورپردازی پرتره ، Animoji ، Memoji 7 مگاپیکسل با حالت عمودی ، نورپردازی پرتره ، Animoji ، Memoji 7 مگاپیکسل با حالت عمودی ، نورپردازی پرتره ، Animoji ، Memoji 7 مگاپیکسل با حالت عمودی ، نورپردازی پرتره ، Animoji ، Memoji 7 مگاپیکسل 7 مگاپیکسل
ذخیره سازی 128 گیگابایت ، 256 گیگابایت ، 512 گیگابایت ، 1 ترابایت (فقط حرفه ای) 64 گیگابایت (فقط معمولی و مینی) ، 128 گیگابایت ، 256 گیگابایت ، 512 گیگابایت (فقط حرفه ای) 64 گیگابایت ، 128 گیگابایت (فقط iPhone 11) ، 256 گیگابایت ، 512 گیگابایت (فقط Pro و Pro Max) 64 گیگابایت ، 256 گیگابایت ، 512 گیگابایت 64 گیگابایت ، 128 گیگابایت 64 گیگابایت ، 256 گیگابایت 64 گیگابایت ، 128 گیگابایت 32 گیگابایت ، 128 گیگابایت
عمر باتری (تخمین زده شده ، پخش ویدئو) 19 ساعت ، 22 ساعت (حرفه ای) ، 28 ساعت (حداکثر حداکثر) ، 17 ساعت (مینی) 17 ساعت (12 و 12 طرفدار) ، 20 ساعت (حداکثر حداکثر) ، 15 ساعت (مینی) 17 ساعت (معمولی) ، 18 ساعت (حرفه ای) ، 20 ساعت (حداکثر پرو) 14 ساعت (XS) ، 15 ساعت (XS Max) 16 ساعت 13 ساعت 13 ساعت (معمولی) ، 14 ساعت (به علاوه) 13 ساعت (معمولی) ، 14 ساعت (به علاوه)
احراز هویت شناسه چهره شناسه چهره شناسه چهره شناسه چهره شناسه چهره شناسه چهره شناسه لمسی شناسه لمسی
پشتیبانی شارژ کابل برق ، شارژرهای بی سیم ، شارژر Apple MagSafe کابل برق ، شارژرهای بی سیم ، شارژر Apple MagSafe کابل برق ، شارژرهای بی سیم کابل برق ، شارژرهای بی سیم کابل برق ، شارژرهای بی سیم کابل برق ، شارژرهای بی سیم کابل برق ، شارژرهای بی سیم کابل برق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *