iOS 15, اخبار باتری آیفون

تخلیه باتری iphone در iOS 15

اگر پس از بروزرسانی به iOS 15 با مشکلات عمر باتری روبرو شده اید ، تنها نیستید ، اما همچنین نیازی به وحشت نیست ، زیرا همه اینها بخشی از فرایند معمول ارتقا است.

آبا عمر باتری آیفون شما در iOS 15 ضعیف است؟ خیر ، اپل به اصطلاح “planned obsolescence ” عمل نمی کند و باعث می شود که باتری شما در iOS 15 ضعیف تر عمل کند و همچنین هیچ اشکال جدی در به روزرسانی جدید iOS وجود ندارد که باتری بیشتری مصرف می کند. به هر حال ، iOS 15 از ماه ژوئن و بتا عمومی از ژوئیه در حالت بتا قرار دارد.

خرید باتری ایفون 4 مشخصات شارژر آیفون 4 خرید آداپتور اصلی آیفون 4 کابل شارژر آیفون 4

چه چیزی باعث تخلیه باتری من در iOS 15 می شود؟

این بدان معناست که اپل نه تنها زمان کافی برای مقابله با مشکلات عملکردی مانند این را دارد ، بلکه هزاران نفر را در نسخه های مختلف iOS 15 با انواع مختلف مدل ها و پیکربندی های مختلف iPhone اجرا کرده است. در اینجا هیچ شگفتی بزرگی برای اپل وجود نخواهد داشت.

در حقیقت ، ما هر سال در پی بروزرسانی های مربوط به مصرف باتری در پی بروزرسانی های جدید iOS و watchOS ، هم به صورت آنلاین و هم از طرف دوستان و خانواده خود می شنویم و توصیه ما همیشه یکسان است: چند روز به آن فرصت دهید .

iOS 15 مملو از ویژگی های جدید هیجان انگیز است و اگر بخواهیم منصف باشیم ، برخی از این موارد ممکن است تقاضای بیشتری برای باتری شما ایجاد کنند-در حالی که در واقع در حال استفاده هستند. با این حال ، هیچ چیز در اینجا نمی تواند مصرف برق را برای استفاده عادی روزمره از iPhone افزایش دهد.

قیمت باتری آیفون 6s plus قیمت شارژر اصلی ایفون 6s plus آداپتور آیفون 6 اس پلاس قیمت کابل شارژر آیفون 6 اس پلاس

چه چیزی باتری من را در iOS 15 تخلیه می کند؟

مشکل این است که وقتی آیفون خود را به نسخه اصلی iOS جدید مانند iOS 15 ارتقا می دهید ، به روزرسانی به پایان نمی رسد فقط به این دلیل که iPhone شما راه اندازی مجدد شده و آماده کار است. هنوز موارد زیادی در پس زمینه وجود دارد ، از جمله:

  1. تنظیم مجدد باتری: اپل با هر به روزرسانی عمده iOS مدیریت مصرف برق و نظارت بر سلامت باتری را بهبود می بخشد و تقریباً همیشه لازم است سیستم عامل باتری را مجدداً کالیبره کند. این می تواند بر عمر باتری تأثیر بگذارد ، اما به احتمال زیاد تا زمانی که کار خود را به پایان نرساند ، به شما یک خواندن نادرست را می دهد. متاسفانه ، از آنجا که iOS iPhone شما را بر اساس میزان باتری که به آن گزارش شده است ، خاموش می کند ، نتیجه خالص عمر باتری کوتاه تر است تا زمانی که مشخص شود قسمت پایینی باتری شما کجاست. این روند گاهی اوقات می تواند 2-3 روز طول بکشد.
  2. نمایه سازی Spotlight: iOS 15 به طور خاص پیشرفت های بزرگی را در جستجوی Spotlight انجام می دهد ، نتایج غنی را به ارمغان می آورد و اطلاعات بیشتری را از برنامه هایی مانند Photos و Messages نسبت به قبل می گیرد. برای تحقق سریع این امر ، iOS 15 باید محتوای شما را پیش نمایه کند. این امر در پس زمینه هنگامی اتفاق می افتد که شما به طور فعال از iPhone خود استفاده نمی کنید ، اما مطمئناً قدرت بیشتری خواهد گرفت زیرا iPhone شما مانند حالت عادی بیکار نشسته است.
  3. انتخاب عکس: درست مانند نمایه سازی Spotlight ، اپل کتابخانه عکس های شما را “فهرست بندی” می کند تا اشیا و چهره های شما را فهرست بندی کند تا بتوانید چیزهای خاصی مانند “سگ” یا “قایق” یا حتی بچه های خود را جستجو کنید. این کار از iOS 10 ادامه داشته است ، اما iOS 15 این جستجو را به خوبی تنظیم کرده و چندین ویژگی جدید را اضافه می کند که نیاز به مراقبت بیشتری دارد. به عنوان مثال ، خاطرات حیوانات خانگی بهبود یافته است به طوری که iOS 15 اکنون می تواند چرت شما را بطور خاص تشخیص دهد ، نه اینکه فقط شامل همه چیزهایی شود که شبیه سگ هستند. همچنین انواع بیشتری از حافظه های عکس برای اسکن وجود دارد ، به علاوه ویژگی جدید Visual Look Up که جزئیات بیشتری را در مورد اشیاء شناخته شده مانند گیاهان ، هنر ، مکان های دیدنی و حتی نژادهای حیوانات ارائه می دهد.
بیشتر بخوانید  Spotify در iOS 15 عمر باتری آیفون را از بین می برد

عمر باتری آیفون ضعیف در iOS 15؟ نگران نباشید ، فقط باید صبر کنید

باتری آیفون ایکس اس شارژر آیفون ایکس اس اداپتور ایفون ایکس اس کابل آیفون ایکس اس

اینها تنها چند مورد از مواردی است که ممکن است در پس زمینه اتفاق بیفتد ، اما این مراحل بهینه سازی و نمایه سازی نباید بیش از چند روز طول بکشد. برای صرفه جویی در عمر باتری ، برخی فقط زمانی کار می کنند که آیفون شما واقعاً به برق متصل شده باشد ، اما این امر باعث کاهش زمان شارژ شما می شود ، به خصوص اگر از آداپتور سریع شارژ استفاده نمی کنید .

توجه داشته باشید که این امر فقط بر ارتقاء دستگاه فعلی شما به iOS 15 تأثیر نمی گذارد. حتی اگر آیفون 13 جدیدی خریداری کرده اید ، چند روز طول می کشد تا عمر باتری شما تثبیت شود.

برخی از آن ها معمولاً در حال گذراندن یک دوره عادی برای “کالیبراسیون متر سنج” هستند ، اما اگر داده های خود را از iPhone قدیمی خود به iPhone 13 براق جدید خود منتقل کنید ، باز هم باید همان نمایه سازی را انجام دهید. و مراحل مراقبت که در بالا توضیح داده شد.

بیشتر بخوانید  ارور سرویس باتری ایفون + پیام سرویس باتری ایفون

در واقع ، انتقال داده ها به یک آیفون جدید نیاز به کار بیشتری دارد ، زیرا همه نمایه ها منتقل نمی شوند. اپل ترجیح می دهد این موارد را از ابتدا برای بهبود کارایی کلی و جلوگیری از مشکلات بازآفرینی کند.

همه این موارد گفته شد ، اگر همچنان با iOS 15 بعد از یک یا دو هفته عمر باتری دارید ، ممکن است در واقع با اشکالی روبرو شده باشید ، اما این لزوماً در خود iOS 15 نیست. با هر نسخه جدید iOS ده ها به روزرسانی برنامه همراه می شود ، زیرا توسعه دهندگان برنامه های جدید خود را آماده می کنند تا از ویژگی های جدید استفاده کنند و برخی از آنها می توانند باعث آسیب به باتری آیفون شما شوند ، به ویژه اگر برنامه هایی هستند که شما به طور مرتب از آنها استفاده می کنید.

در حقیقت ، توسعه دهندگان اغلب عجله زیادی برای بیرون کشیدن برنامه های جدید خود در روز اول انتشار iOS دارند ، این بدان معناست که ممکن است آنها به طور کامل آزمایش نشده باشند. غیر معمول نیست که به روزرسانی های بعدی برنامه را فقط چند روز بعد مشاهده کنید تا هر گونه مشکلی در نسخه اولیه این برنامه ها برطرف شود ، بنابراین مهم است که هر زمان که نسخه جدید iOS اصلی وارد می شود ، در به روزرسانی برنامه های مورد علاقه خود باشید. فقط به دور اول بسنده نکنید.

بیشتر بخوانید  چگونه از حالت فوکوس برای زیباتر کردن نوار وضعیت آیفون خود استفاده کنید

سلامت باتری خود را بررسی کنید

همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که اگر iPhone قدیمی تری دارید ، ممکن است زمان آن باشد که دستگاه خود را ارتقا دهید یا اگر قصد دارید مدتی دیگر به آن متصل شوید ، حداقل یک باتری تعویض کنید.

سلامت باتری خود را بررسی کنید

در این مورد ، به روزرسانی iOS 15 فقط می تواند سلامت باتری شما را بیشتر کند ، زیرا هم فرآیند به روزرسانی و هم کارهای خانه بعد از به روزرسانی بیشتر از حد معمول هزینه باتری شما را به دنبال دارد.

باتری ایفون ۱۳ پرو شارژر آیفون ۱۳ پرو اداپتور ایفون ۱۳ پرو کابل آیفون ۱۳ پرو

خبر خوب این است که به راحتی می توان بررسی کرد که آیا در سفر به تنظیمات iPhone شما این مورد وجود دارد:

  1. برنامه اصلی تنظیمات را در iPhone خود باز کنید ،
  2. به پایین بروید و روی Battery ضربه بزنید .
  3. روی Battery Health ضربه بزنید .
  4. درصد حداکثر ظرفیت را بررسی کنید .

هرچه این عدد کمتر باشد ، مدت زمان بیشتری برای دوام آیفون بین شارژها کاهش می یابد. این فقط به نحوه عملکرد باتری های قابل شارژ مربوط می شود و هیچ کاری نمی توانید بکنید جز اینکه یک باتری جدید – یا یک آیفون کاملا جدید تهیه کنید.

با این حال ، به طور معمول ، تا زمانی که این عدد به زیر 80 درصد نرسد ، معمولاً تأثیر قابل توجهی در طول عمر آیفون خود مشاهده نخواهید کرد. با این حال ، حتی در این مرحله ، نباید افت ناگهانی را مشاهده کنید. در عوض ، به تدریج با کاهش ولتاژ باتری خود به مرور زمان کوتاهتر و کوتاه تری را تجربه خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *