آموزش

چگونه Diagnostics را در آیفون یا گوشی اندرویدی خود اجرا کنیم

چه در مورد دستگاهی که خریداری کرده اید کنجکاو باشید و چه می خواهید ببینید که یک گوشی قبل از فروش چقدر خوب کار می کند، در اینجا بهترین ابزارهای تشخیصی برای iOS و Android آورده شده است.

(عکس: Yavdat / Shutterstock)
آیا نمی دانید که آیا گوشی هوشمند شما از سلامت خوبی برخوردار است؟ چه تلفن دست دومی باشد که به تازگی خریده‌اید یا یک دستگاه قدیمی که می‌خواهید بفروشید ، می‌توانید آن را در یک سری آزمایش‌های تشخیصی قرار دهید. برخی از دستگاه‌های اندرویدی دارای ابزارهای تشخیصی داخلی هستند، اما اپ استور و فروشگاه Google Play ابزارهای تشخیصی شخص ثالث را نیز ارائه می‌دهند.
باتری آیفون ۱۲ مینی شارژر آیفون ۱۲ مینی اداپتور ایفون ۱۲ مینی کابل آیفون ۱۲ مینی

برنامه‌هایی مانند Phone Doctor Plus، Phone Diagnostics، Phone Check and Test، و TextX می‌توانند آزمایش‌هایی را برای بررسی صفحه لمسی، صدا، ویدیو، دوربین، میکروفون، سنسورها و سایر اجزای گوشی شما انجام دهند. در اینجا نحوه کار آنها آمده است.


Diagnostics را در گوشی های سامسونگ اجرا کنید

تست سامسونگ

سری گوشی های گلکسی سامسونگ دارای یک ابزار تشخیصی داخلی است که از صفحه کلید قابل دسترسی است. برنامه تلفن را باز کنید و روی صفحه کلید ضربه بزنید، سپس #0*# را تایپ کنید. یک صفحه عیب یابی با دکمه هایی برای انواع آزمایش ظاهر می شود.

بیشتر بخوانید  بررسی iPhone 13 Pro Max

روی قرمز ، سبز یا آبی ضربه بزنید تا آن رنگ‌های پیکسل را آزمایش کنید. روی گیرنده برای بررسی صدا، لرزش برای امتحان ویژگی لرزش یا سنسور برای آزمایش شتاب سنج و سایر سنسورها ضربه بزنید . همچنین می‌توانید روی لمس ضربه بزنید و سپس انگشت خود را در اطراف صفحه حرکت دهید تا صفحه لمسی را آزمایش کنید، یا برای آزمایش صداهای با فرکانس پایین، روی Low Frequency ضربه بزنید.

پس از اتمام تست، صفحه را لمس کنید یا روی دکمه برگشت ضربه بزنید تا به صفحه اصلی بازگردید. اگر روی دکمه برگشت از منوی اصلی ضربه بزنید، به برنامه Phone برمی‌گردید.


اعضای سامسونگ برای گوشی های سامسونگ

اعضای سامسونگ

سامسونگ برنامه رایگان خود را به نام Samsung Members ارائه می دهد که می تواند از Google Play دانلود شود. فروش و پشتیبانی فنی و همچنین یک ابزار تشخیصی داخلی را ارائه می دهد. برنامه را باز کنید و روی دکمه Diagnostic در صفحه اصلی ضربه بزنید.

برای انجام تست های تشخیصی روی باتری، سیم کارت، حسگرها، صفحه لمسی، چراغ قوه، دوربین، میکروفون، بلندگو، بلوتوث، Wi-Fi و موارد دیگر، روی نمادهای فردی ضربه بزنید. همچنین، روی دکمه Test all ضربه بزنید تا تمام تست ها یکی پس از دیگری انجام شود. در صورت موفقیت آمیز بودن تست، علامت چک روی نماد آن ظاهر می شود.


Diagnostics را در گوشی های موتورولا اجرا کنید

کمک دستگاه

تلفن‌های موتورولا می‌توانند از برنامه Device Help استفاده کنند که در برخی دستگاه‌ها از قبل نصب شده است. برنامه را باز کنید و روی « تشخیص دستگاه» ضربه بزنید . برای آزمایش صفحه نمایش لمسی، باتری، صدا، دوربین، اتصال و موارد دیگر، عیب‌یابی را انتخاب کنید .

بیشتر بخوانید  شارژ اولیه باتری آیفون + 12 و 13 پرو مکس

تست سخت افزار را برای اجرای عیب یابی روی نمایشگر، نور پس زمینه، صفحه لمسی، قابلیت چند لمسی، فلاش، دوربین جلو و عقب و حسگر مجاورت انتخاب کنید . آزمایشی را با ضربه زدن روی نماد ویژگی مورد نظر اجرا کنید. برای انجام تمام تشخیص‌های موجود، می‌توانید روی تست کامل در صفحه سخت‌افزار ضربه بزنید.


Phone Doctor Plus برای آیفون و اندروید

تلفن دکتر پلاس

Phone Doctor Plus که برای iOS و Android طراحی شده است، با نشان دادن لیستی از تست‌های مختلف برای اجرا، از جمله آزمایش‌های مربوط به حافظه، CPU، بلندگو، میکروفون، Wi-Fi، بلوتوث، GPS، صفحه نمایش لمسی، دوربین، شارژ و موارد دیگر شروع می‌شود. . برای اجرای تمام تست‌ها روی دکمه Play ضربه بزنید یا برای مشاهده لیستی از تمام تست‌های موجود که می‌توانید به صورت جداگانه اجرا کنید، انگشت خود را به سمت چپ بکشید. سپس برنامه نتایج هر آزمایشی را نمایش می دهد.

این برنامه همچنین یک صفحه وضعیت ارائه می دهد که شارژ باتری، فضای ذخیره سازی موجود، حافظه رایگان و پهنای باند شبکه شما را نمایش می دهد. همچنین ارزش مبادله تلفن شما را بررسی و نمایش می دهد. برنامه اندروید همچنین گزارش موجودی را وارد می‌کند که از اصل بودن تمام اجزای گوشی مطمئن می‌شود و یک تست سلامت باتری برای بررسی وضعیت باتری شما انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید  تعویض باتری آیفون همه مدل ها + ویدئو و عکس

تشخیص گوشی برای آیفون و اندروید

اپلیکیشن تشخیص گوشی

در دسترس برای iPhone و Android ، Phone Diagnostics طیف وسیعی از آزمایش‌ها را برای بررسی صفحه لمسی، دوربین، بلندگو، میکروفون، Wi-Fi، دسترسی تلفن همراه و بسیاری از اجزای دیگر ارائه می‌دهد. فقط روی دکمه تستی که می خواهید اجرا کنید ضربه بزنید یا روی Start ضربه بزنید تا تمام تست ها یکی پس از دیگری اجرا شوند.

تست چند لمسی از شما می خواهد که سه انگشت خود را روی صفحه قرار دهید. تست دوربین با استفاده از دوربین های جلو و عقب عکس می گیرد، در حالی که تست ضبط ویدئو با استفاده از دوربین عقب یک فیلم سریع می گیرد. تست حرکت از شما می خواهد که تلفن خود را به اطراف حرکت دهید و آزمایش GPS موقعیت شما را روی نقشه تأیید می کند.

این برنامه هیچ گزارش یا نتیجه ای تولید نمی کند، اما هر تست موفق دکمه خود را سبز می کند، در حالی که یک تست ناموفق یا قطع شده به رنگ قرمز ظاهر می شود. این برنامه همچنین می‌تواند در صورت نیاز به تعمیر تلفن، شما را به تعمیرگاه هدایت کند. نسخه اصلی با تبلیغات رایگان است، اما می توانید 1.99 دلار برای تبلیغات بدون تبلیغات بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *