آموزش

علت خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده ایفون

دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون

با مشکل خالی شدن سریع باتری آیفون مواجه شده‌اید؟ باتری گوشی آیفون ممکن است به دلایل مختلف خالی شود. اگر از علل این مسئله آگاه شوید، می‌توانید به راحتی آن‌ها را رفع کرده و از گوشی‌تان برای مدت طولانی‌تر استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون را برای شما ذکر کنیم. پس در ادامه با تکنولایف همراه باشید.

قفل هستند، رمزگذاری شده‌اند. قابل ذکر است که شما می‌توانید پشتیبان‌گیری اطلاعات آیفون‌تان را نیز با وای فای از طریق ویندوز انجام دهید.

حال که از اطلاعات‌تان بکاپ گرفتید، وارد Settings شده و گزینه General را انتخاب کنید. حال به سراغ Reset بروید و گزینه Erase All Content and Settings را بزنید. بعد از این که آیفون‌تان ریست (Reset) شد، می‌توانید از اول شخصی‌سازی آن را شروع کنید.

شاید برای بسیاری از کاربران اپل (Apple) این سوال به وجود بیاید که چرا باتری گوشی‌شان به سرعت خالی می‌شود. قابل ذکر است که اپل با عرضه هر نسخه جدید تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا بتواند عمر باتری گوشی‌های‌اش را افزایش دهد. اما هنوز هم در نسخه‌های جدید، بعید است با یک بار شارژ تلفن هوشمندان تمام روز را دوام بیاورد. حتی برخی ادعا می‌کنند که این مشکل با به روز رسانی iOS 15 برای‌شان بیشتر شده است.

خالی شدن سریع باتری آیفون چرا اتفاق می‌افتد؟

علت خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده ممکن است به دو مشکل ارتباط داشته باشد. یکی مشکلات نرم افزاری و دیگری سخت افزاری. از آن جایی که مشکلات نرم افزاری معمول‌تر هستند و حل آن‌ها نیز راحت‌تر است، ما از اشاره به آن‌ها شروع می‌کنیم. اگر پس از بررسی موارد نرم افزاری همچنان باتری گوشی موبایل‌تان خالی می‌شد، بهتر است موارد سخت افزاری را مورد بررسی قرار دهید.

باید به این نکته اشاره کنیم که گاهی آپدیت کردن گوشی ممکن است موجب خالی شدن باتری ایفون بدون استفاده شود. در این شرایط باید کمی صبر کنید تا به روز رسانی تازه‌ای برای آن از سوی اپل منتشر شود. پیشنهاد می‌کنیم همیشه پیش از آپدیت کردن گوشی، سری به شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف بزنید و بازخورد سایر کاربران را مطالعه کنید. به یاد داشته باشید که حتی باگ‌های بسیار کوچک ممکن است تاثیر منفی قابل توجهی را روی تجربه کاربری شما بگذارد و اعصاب‌تان را خرد کند. پر اگر می‌خواهید دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون را بدانید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون

اگر می‌خواهید علت خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده را بدانید، باید موارد زیر را با دقت مطالعه کنید. با توجه به نکات موجود در این مقاله می‌تواند تا حد زیادی عملکرد باتری تلفن هوشمندتان را ارتقا دهید.

 

سلامت باتری گوشی آیفون‌تان را چک کنید

پس از عرضه سیستم عامل iOS 13، شرکت اپل چند روش برای بررسی سلامت باتری گوشی‌های آیفون ارائه داد. در این بخش کاربران می توانند ظرفیت و عملکرد باتری خود را ببینند.

برای بررسی این مورد ابتدا وارد Settings شده، سپس به قسمت Battery بروید و روی Battery Health کلیک کنید. در این جا شما می‌توانید دو بخش را مورد بررسی قرار دهید که یکی Maximum Capacity بوده و دیگری Peak Performance Capability است. در حالت ایده‌آل Maximum Capacity باید بالای 80 درصد باشد. وقتی این مقدار به زیر عدد مذکور برسد، گوشی شروع به لگ زدن می‌کند و گاهی نیز با مشکل خالی شدن باتری ایفون بدون استفاده مواجه خواهید شد.

در بخش Peak Performance Capability می‌توانید متوجه شوید که باتری با مشکلی رو به رو است یا نه. اگر به جملاتی نظیر ‘Your battery is currently supporting normal peak performance’ یا ‘Built-in dynamic software and hardware systems will help counter-performance impacts that may be noticeable as your iPhone battery chemically ages’ برخوردید، یعنی گوشی‌تان در شرایط خوبی قرار دارد.

 

اما چنانچه با مواردی نظیر ‘This iPhone has experienced an unexpected shutdown because the battery was unable to deliver the necessary peak power.’ و ‘Your battery’s health is significantly degraded. An Apple Authorized Service Provider can replace the battery to restore full performance and capacity.’ مواجه شدید، یعنی باتری گوشی‌تان به مشکل خورده و شاید بهتر باشد آن را با یک باتری دیگر جایگزین کنید.

نکته: گزینه Optimized Battery Charging را فعال کنید.

همان‌طور که در قسمت مربوطه می‌توانید ببینید، این گزینه به گوشی اجازه می‌دهد که شارژ باتری را با توجه به برنامه روزانه شما تنظیم کند. در این حالت معمولا شارژ گوشی از ۸۰ درصد فراتر نخواهد رفت. علت آن نیز چیزی نیست جز جلوگیری از خراب شدن باتری به مرور زمان.

 

آیا گوشی آیفون‌تان به درستی شارژ می‌شود؟

ممکن است یکی از دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون شارژ نامناسب تلفن هوشمندتان باشد. برای بررسی این موضوع، وارد بخش General شده و گزینه Battery را بزنید. سپس کمی به سمت پایین صفحه بیایید تا یک نمودار را مشاهده کنید.

در این نمودار می‌توانید سطح شارژ گوشی‌تان را در طی یک روز ببینید. همچنین در این بخش می‌توانید زمان آخرین شارژ و مدت زمان آن را نیز مشاهده کنید. حتی فعالیت برنامه‌ها نیز در این بخش می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد.

نوارهای سبز رنگ زمانی را نشان می‌دهد که باتری در حال شارژ بوده است. اگر تلفن همراه شما به شکل درستی شارژ شده باشد، می‌توانید از طریق نوارهای صعودی این موضوع را ببینید. اگر شاهد چنین چیزی نبودید، شارژر و کابل شارژتان را بررسی کنید تا متوجه شوید که مشکل از کجا است. به هر حال باید دلیلی برای این مشکل وجود داشته باشد.

آیا برنامه‌های گوشی موجب خالی شدن سریع باتری آیفون می‌شوند؟

اگر کمی صفحه را به سمت پایین‌تر بکشید، می‌توانید بخش Activity را ببینید. این قسمت به شما نشان می‌دهد که چه زمانی و چگونه از دستگاه‌تان استفاده کرده‌اید. مخصوصا در این بخش برنامه‌هایی که در پس‌زمینه گوشی فعال هستند، مشخص شده‌اند.

اگر برنامه‌هایی داشته باشید که به صورت مخفیانه در حال خالی کردن باتری آیفون‌تان باشند، در این بخش می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. به طور کلی این که یک اپ علت خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده باشد، غیر معمول نیست. پس در نتیجه بخش Activity نیز به خوبی می‌تواند به شما برای پیدا کردن علت خالی شدن باتری آیفون کمک کند.

اگر یک برنامه جدید دانلود کرده باشید و متوجه شده باشید که باتری‌تان پس از آن به سرعت تخلیه می‌شود، شاید بهتر باشد آن اپلیکیشن را حذف کنید و تا منتظر بمانید تا توسعه دهندگان در نسخه جدید این مشکل برنامه‌شان را حل کنند.

روش‌هایی برای حل مشکل خالی شدن باتری در iOS

حال که چند علت خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده را فهمیدیم، باید چطور آن‌ها را رفع کنید و موجب بهبود عملکرد باتری شویم؟ ما در ادامه به شما روش‌هایی را آموزش می‌دهیم که با کمک آن‌ها بتوانید عملکرد باتری آیفون‌تان را بهبود ببخشید.

غیر فعال کردن برنامه‌ها از طریق Background App Refresh

همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه فعال هستند و داده‌های جدیدی دریافت می‌کنند. اما برخی از برنامه‌ها نیز کمتر از داده‌ها استفاده می‌کنند و در بک گراند نیز فعال نیستند. شما از طریق غیر فعال کردن آن‌ها با Background App Refresh می‌توانید این مورد را برای هر کدام بررسی کنید.

وارد Settings شوید. سپس به قسمت General رفته و گزینه Background App Refresh را انتخاب کنید. در این جا می‌توانید اپ‌هایی که می‌خواهید را انتخاب کرده و آن‌ها را متوقف کنید تا بتوانید از خالی شدن باتری ایفون بدون استفاده جلوگیری کنید.

این بخش به شما اجازه می‌دهد از به روز شدن تمامی برنامه‌ها در پس‌زمینه جلوگیری کنید یا حداقل مانع فعالیت اپلیکیشن‌هایی شوید که در خالی شدن باتری گوشی‌تان نقش زیادی دارند. خاموش کردن Background Refresh هیچ تاثیری روی اعلان‌های برنامه‌های‌تان نخواهد داشت.

قابل ذکر است که کاربران می‌توانند به طور کامل Background Refresh را غیر فعال کرده یا آن را روی حالتی قرار دهند که فقط با WLAN کار کنند. در این حالت هم در حجم اینترنت‌تان صرفه‌جویی می‌شود و هم باتری آیفون‌تان دیرتر تمام خواهد شد.

دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون: از شارژها و کابل‌های Non-MFi استفاده نکنید

MFi که کوتاه شده‌ی عبارت Made for iPhone, iPod, or iPad است، یک برنامه صدور مجوز محسوب می‌شود که به شرکت‌های ترد پارتی (Third-Party) اجازه می‌دهد برای محصولات اپل تجهیزات جانبی تولید کنند. بسیاری از محصولات این شرکت‌های مشکلی برای‌تان ایجاد نمی‌کنند، اما مواردی هم وجود دارند که ممکن است به باتری‌تان صدمه بزنند و موجب شوند که شارژتان به سرعت تخلیه شود.

Location Services را تغییر دهید

Location Services به برخی از اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد که موقعیت مکانی شما را ردیابی کنند تا بتوانند مرتبط‌ترین اطلاعات را در اختیارتان بگذارند. شاید بهتر باشد این گزینه برای Maps روشن باشد، اما بهتر است سایر برنامه‌ها را به حالت While using the app تغییر دهید.

برای این کار وارد Settings شده و به بخش Privacy بروید. سپس روی Location Services کلیک کنید. حال می‌توانید در این جا لیست اپ‌هایی را ببینید که می‌توانید دسترسی مکانی‌شان را تغییر دهید. به سادگی می‌توانید روی هر مورد ضربه بزنید و مجوزهای‌اش را تغییر دهید. همچنین شما قادر به تغییر Precise Location به حالت فعال یا غیر فعال خواهید بود. این گزینه به یک اپلیکیشن اجازه می‌دهد که از مکان دقیقی که در آن حضور دارید، اطلاع داشته باشد. این موضوع ممکن است اصلا باب میل بسیاری از کاربران نباشد.

برنامه‌های‌تان جهت رفع مشکل خالی شدن باتری ایفون بدون استفاده آپدیت کنید

اگر گزینه به روز رسانی خودکار اپ‌های‌تان فعال نیست، باید پس از عرضه نسخه جدید هر برنامه‌، به صورت دستی به سراغ آن رفته و آپدیت‌اش کنید. اگر تمامی برنامه‌های‌تان به روز شده باشند کمتر با مشکل خالی شدن باتری آیفون رو به رو خواهید شد.

بیشتر بخوانید  چگونه بفهمیم باتری آیفون شما چند چرخه شارژ دارد و چند بار باقی مانده است

برای این کار به App Store بروید و آیکون مربوط به حساب کاربری‌تان در قسمت بالا سمت راست ضربه بزنید. پس از ورود به صفحه جدید گزینه Update All را انتخاب کنید.

دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون: غیر فعال کردن Push Email

اگر شما روی گوشی موبایل‌تان ایمیل‌های‌تان را چک می‌کنید، بهتر است این گزینه را فعال نگه دارید؛ زیرا دوست ندارید ایمیل‌های جدیدتان را از دست بدهید. در این حالت گوشی آیفون به صورت مداوم به ارائه دهنده متصل می‌شود و می‌پرسد که آیا ایمیل جدیدی وجود دارد یا نه. این امر یکی از دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون به حساب می‌آید.

نیازی نیست به صورت کامل Push Email را غیر فعال کنید. نگران نباشید، بسیاری از همه ما دچار FOMO هستیم و دوست نداریم پیامی را از دست بدهیم.

در نتیجه بهتر است تنظیمات را به شکلی قرار دهید که در فاصله زمانی خاصی دریافت ایمیل‌ها صورت بگیرد نه به صورت مداوم. این اقدام به شکل چشم‌گیری موجب رفع مشکل خالی شدن سریع باتری آیفون می‌شود.

اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، ابتدا وارد بخش Settings شده و وارد قسمت Mail شوید. سپس گزینه Accounts را زده و به سراغ Fetch New Data بروید. حال در این جا می‌توانید Push را غیر فعال کنید. اگر کمی به پایین نگاه کنید، می‌توانید در زیر Fetch چند گزینه را ببینید. پیشنهاد می‌کنیم Every 15 Minutes یا هر گزینه‌ای که ترجیح می‌دهید را انتخاب کنید. قابل ذکر است که اگر برنامه Mail را دانلود کرده باشید، گزینه Mail را در بخش Settings تلفن هوشمندتان نخواهید دید.

برای رفع مشکل خالی شدن باتری در iOS نور صفحه نمایش‌تان را کم کنید

این تغییر ساده به شکل قابل توجهی می‌تواند در بهبود عمر باتری شما تاثیرگذار باشد. باید بگوییم که نیازی نیست دائما نور صفحه نمایش گوشی آیفون‌تان را روی بالاترین حد ممکن قرار دهید. زیرا در چنین شرایطی باتری گوشی به سرعت خالی می‌شود.

بنابراین با کشیدن انگشت‌تان روی صفحه نمایش به سمت بالا، وارد Control Center شوید. سپس نور نمایشگر را تا حدی پایین بیاورید که صرفا آیتم‌های صفحه را ببینید.

دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون: Auto-Brightness را فعال کنید

به لطف گزینه Auto-Brightness صفحه نمایش از نور محیط برای تنظیم روشنایی نمایشگر استفاده می‌کند. فعال کردن این گزینه می‌تواند مانع از خالی شدن باتری ایفون بدون استفاده شود. با این حال همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، خودتان هم می‌توانید میزان روشنایی را از طریق Control Center تنظیم کنید.

وارد Settings شوید و سپس گزینه Accessibility را انتخاب کنید. پس از آن گزینه Display and Text Size را بزنید تا وارد صفحه مورد نظر شوید. حال در پایین صفحه می‌توانید گزینه Auto-Brightness را ببینید که با فعال کردن‌اش، روشنایی صفحه با توجه به نور محیط تنظیم خواهد شد.

آیفون خود را رو به پایین قرار دهید

قرار دادن گوشی موبایل به شکلی که نمایشگر به سمت زمین باشد، می‌تواند روی جلوگیری از خالی شدن سریع باتری آیفون تاثیر داشته باشد. اول از همه این کار مانع از این می‌شود که مدام اعلان‌های تلفن هوشمندتان را ببینید؛ در نتیجه کمتر آن را برداشته و از آن استفاده می‌کنید. این موضوع بدون شک در مصرف شارژ گوشی تاثیر خواهد داشت.

حل مشکل خالی شدن باتری آیفون: محدود کردن اعلان‌ها

بدون تردید اعلان‌ها را می‌توان یکی از دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون دانست. تا حدی می‌توان گفت که غیر فعال کردن تمامی اعلان‌ها ممکن نیست. اما اگر هم تعدادشان از حد مشخصی بیشتر شود، این احتمال وجود دارد که برخی از آن‌ها در لابه‌لای دیگر موارد گم شده یا نادیده گرفته شوند.

جهت تنظیم این مورد وارد Settings شده و گزینه Notifications را انتخاب کنید. در این جا می‌توانید لیست تمام برنامه‌هایی که برای‌تان اعلام می‌فرستند را مشاهده کنید. برخی از این موارد به صورت پیش‌فرض اجازه ارسال اعلان دارند و برخی نیز روی حالت Off هستند و نمی‌توانند اعلانی داشته باشند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سراغ هر اپی که دوست داشتید بروید و اگر فکر می‌کردید برای‌تان اهمیت زیادی ندارد، اعلان‌اش را غیر فعال کنید. در ادامه به برخی از برنامه‌هایی که روشن بودن اعلان‌های‌شان توصیه می‌شود، اشاره می‌کنیم:

  • برنامه‌های پیام‌رسان؛ مخصوصا مواردی که از آن‌ها برای کسب و کارتان استفاده می‌کنید
  • برنامه‌های مربوط به بانک و مدیریت پرداخت‌ها
  • برنامه‌های یادآوری و لیست کارهای روزانه

محدودیت‌های مربوط به هر اپلیکیشن نظیر این که چگونه هشدار را می‌بینید یا می‌شنوید روی مصرف باتری تاثیری ندارند. پس می‌توانید آن‌ها را نادیده بگیرید.

حل مشکل خالی شدن باتری آیفون: Raise to Wake را غیر فعال کنید

هر بار که کاربر آیفون‌اش را برمی‌دارد، فرض بر این است که می‌خواهد از آن برای کار خاصی استفاده کند و به همین دلیل هم نمایشگر روشن می‌شود. اگر عادت دارید که مدام گوشی موبایل‌تان را بردارید یا زمانی که در حال پیاده‌روی هستید آن را در دست بگیرید، این موضوع می‌تواند برای‌تان به یکی از دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون تبدیل شود.

برای رفع چنین مشکلی باید به قسمت Settings رفته و وارد بخش Display & Brightness شوید. حال کمی پایین بیایید و با دیدن گزینه Raise to Wake آن را غیر فعال کنید.

راه حل مشکل خالی شدن باتری آیفون: تنظیم نمایشگر روی حالت Dark Mode

اگر از iPhone X ،iPhone XS ،iPhone XS Max ،iPhone 11 ،iPhone 12 یا iPhone 13 استفاده می‌کنید، می‌توانید حالت Dark Mode را فعال کنید تا مصرف باتری‌تان کمی کاهش پیدا کند.

وارد Settings شوید و سپس به Display & Brightness بروید. در پایین عنوان Appearance روی Dark ضربه بزنید. علاوه بر این، شما می‌توانید آن را روی Automatic نیز تنظیم کنید که این امر موجب می‌شود گوشی به صورت خودکار وقتی فعال است یکی از حالت‌ها را انتخاب کند. البته شما خودتان می‌توانید زمان را شخصی‌سازی کرده و حالت دلخواه را پیاده‌سازی کنید.

از Safari استفاده کنید

مرورگر Chrome روی هر دستگاهی باعث مصرف بیش از حد باتری می‌شود. آیفون نیز از این قائده مستثنی نیست. ما می‌دانیم که قابلیت همگام‌سازی تمام برنامه‌هایی که دارید چه قدر جذاب است، اما اگر می‌خواهید از خالی شدن سریع باتری آیفون جلوگیری کنید، توصیه می‌کنیم به سراغ Safari بروید. باید اشاره کنیم که در حالت کلی برنامه‌های خود اپل نسبت به سایر اپ‌های ترد پارتی روی آیفون بهتر اجرا می‌شوند.

دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون: از شر ویجت‌ها خلاص شوید

بله. بدون شک استفاده از برخی ویجت‌ها جالب و جذاب است. اما آن‌ها را می‌تواند از جمله دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون دانست. مخصوصا مواردی که به صورت مکرر به روز رسانی می‌شوند. از جمله این موارد می‌توان به ویجت‌های مربوط به آب و هوا یا نقشه اشاره کرد.

برای حذف کردن یک ویجت باید انگشت‌تان را روی قرار داده و منتظر بمانید که یک منوی تازه باز شود. در این منو روی Remove Widget ضربه بزنید. اگر می‌خواهید چند ویجت را همزمان حذف کنید، به سراغ Edit Home Screen بروید. در این حالت تمام ویجت‌ها و برنامه‌های‌تان شروع به لرزیدن خواهند کرد. در قسمت بالا سمت چپ آیکون ویجت مورد نظر یک علامت منها خواهید دید که باید برای پاک کردن آن روی‌اش ضربه بزنید. برای حذف ویجت از Today Screen انگشت‌تان را به سمت راست صفحه بکشید.

Reduce Motion را فعال کنید

فعال کردن این گزینه مانع از حرکت و انیمیشن برخی از برنامه‌های Home Screen می‌شود. احتمالا با این کار حس نخواهید کرد که تغییر قابل توجهی در تلفن هوشمندتان به وجود آمده، اما باید بدانید که این امر در جلوگیری از خالی شدن باتری ایفون بدون استفاده موثر واقع می‌شود.

بنابراین پس از ورود به Settings وارد بخش Accessibility شده و Motion را انتخاب کنید. سپس به راحتی می‌توانید گزینه Reduce Motion را فعال کنید تا مصرف باتری‌تان کاهش پیدا کند.

حل مشکل خالی شدن باتری گوشی آیفون: Low Power Mode را فعال کنید

وقتی شارژ گوشی‌تان به زیر 20 درصد می‌رسد، از شما سوال می‌شود که آیا تمایل دارید تلفن هوشمندتان را روی حالت Low Power Mode قرار دهید یا نه. این امر موجب می‌شود پیش از خاموش شدن گوشی موبایل‌تان حدود یک تا سه ساعت زمان اضافی داشته باشید.

اما باید بدانید که کاربران می‌توانند Low Power Mode را هر زمان که دوست داشتند نیز فعال کنند. فعال کردن این ویژگی مانع از تبادل داده‌های پیام‌ها می‌شود و از فعالیت ‌Hey Siri و دیگر مواردی که در مصرف باتری تاثیر زیادی دارند جلوگیری خواهد کرد

برای این کار وارد Settings شوید و به قسمت Battery بروید. در این جا می‌توانید گزینه Low Power Mode را فعال کنید. اگر آیفون‌تان به iOS 11 به بعد مجهز است، می‌توانید فعال یا غیر فعال کردن این گزینه را از طریق Control Center نیز انجام دهید. مراجعه به Control Center برای فعال کردن این حالت ساده‌تر است و زمان کمتری می‌گیرد.

بیشتر بخوانید  مشکل آیفون بعد از تعویض باتری : 6 مشکل + رفع مشکل

تحلیل‌های آیفون را برای اپل ارسال نکنید

وارد Settings شده و پس از ورود به Privacy، گزینه Analytics & Improvements را انتخاب کنید. در این جا باید گزینه Share iPhone Analytics را غیر کرده تا مانع از ارسال داده‌های مربوط به گوشی‌تان به اپل شوید.

حالت Airplane Mode را در مواقعی که آنتن‌دهی خوب نیست، فعال کنید

وقتی در جایی هستید که آنتن‌دهی خوبی ندارد، آیفون‌تان مجبور می‌شود برای پیدا کردن سیگنال مناسب مدام باتری گوشی را تحت فشار قرار دهد. به همین دلیل هم می‌توان این مورد را یکی از دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون قلمداد کرد.

در چنین شرایطی می‌توانید از طریق بخش تنظیمات یا Control Center حالت Airplane Mode را فعال کنید تا مانع از مصرف بیش از حد باتری شوید.

دانلود و آپدیت خودکار برنامه‌ها را غیر فعال کنید

اگر دانلود خودکار فعال باشد، گوشی به صورت اتوماتیک شروع به دانلود برخی از برنامه‌ها می‌کند. علاوه بر این، شما می‌توانید به روز رسانی خودکار را نیز غیر فعال کنید تا برخی از اپلیکیشن‌ها به صورت ناخواسته آپدیت نشوند. به هر حال باید بدانید که غیر فعال کردن این دو گزینه در جلوگیری از خالی شدن سریع باتری آیفون موثر واقع می‌شود

برای این کار ابتدا وارد Settings شوید و پس از آن به سراغ App Store بروید. در این جا بخشی تحت عنوان Automatic Downloads خواهید دید که در پایین آن باید گزینه‌های Apps و App Updates را غیر فعال کنید. با این کار دیگر برنامه‌ها بدون اجازه شما دانلود یا به روز رسانی نمی‌شوند.

دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون: برنامه‌های‌تان را نبندید!

بسیاری از افراد خلاف گفته ما را پیشنهاد می‌کنند، اما بر اساس ادعای اپل شما تنها زمانی باید یک اپ را ببندید که آن برنامه قادر به پاسخگویی نیست یا به اصطلاح Unresponsive است. در واقع بستن برنامه‌ها می‌تواند یکی از دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون باشد.

اگر می‌خواهید یک برنامه را به صورت کامل ببندید، روی دکمه Home دو بار ضربه بزنید و سپس اپلیکیشنی که می‌خواهید بسته شود را به سمت بالا بکشید.

Auto-Lock را تنظیم کنید

گزینه Auto-Lock موجب می‌شود که صفحه نمایش گوشی پس از مدت مشخصی خاموش شود. اگر این گزینه خاموش بوده یا روی زمان خیلی زیادی قرار گرفته باشد، موجب می‌شود که نمایشگر شما تا حد زیادی باتری‌تان را مصرف کند. به طور کلی باید بدانید که بی‌توجهی به این بخش موجب خالی شدن سریع باتری آیفون خواهد شد. اگر می‌خواهید از مشکل خالی شدن باتری در iOS جلوگیری کنید، پیشنهاد می‌کنیم بخش Auto-Lock را روی زمان کوتاه‌تری قرار دهید.

برای این کار از قسمت Settings وارد Display & Brightness شده و روی Auto-Lock ضربه بزنید تا بتوانید زمان مورد نظرتان را انتخاب کنید.

گوشی آیفون‌تان را ریستارت کنید

بسیاری از مشکلات شما ممکن است صرفا با یک خاموش و روشن کردن ساده رفع شوند. یکی از این موارد که گاهی با ریستارت کردن برطرف می‌شود، مشکل خالی شدن باتری ایفون بدون استفاده است.

اگر گوشی‌تان یکی از موارد زیر است، روشی که در ادامه قرار می‌دهیم را مد نظر قرار دهید:

  • iPhone X/XS/XS Max/XR
  • iPhone 11/11 Pro/11 Pro Max
  • iPhone 12/mini/12 Pro/Pro Max
  • iPhone 13/13 Pro/Pro Max

دکمه Side را فشار داده و آن را همزمان با دکمه زیاد کردن یا کم کردن صدا نگه دارید تا صفحه مربوط به خاموش شدن دستگاه نمایش داده شود. انگشت‌تان را روی نمایشگر بکشید تا گوشی خاموش شود. یک دقیقه صبر کنید و سپس مجددا دکمه Side را فشار دهید تا تلفن هوشمندتان روشن شود.

اگر گوشی موبایل‌تان یکی از موارد زیر است، روش کار کمی متفاوت خواهد بود:

  • iPhone 6/6S/6S Plus
  • iPhone 7/7 Plus
  • iPhone 8/8 Plus
  • iPhone SE (2nd Gen)

دکمه Side را تا زمانی که اسلایدر نمایش داده شود، فشار داده و نگه دارید. حال انگشت‌تان را روی صفحه بکشید تا گوشی خاموش شود. حال پس از یک دقیقه صبر کردن، می‌توانید دکمه Side را بفشارید تا تلفن هوشمند‌تان روشن شود.

اجازه ندهید برنامه‌های از بلوتوث استفاده کنند

بسیاری از اپ‌ها برای نشان دادن تبلیغات مرتبط با موقعیت مکانی یا مواردی از این قبیل از بلوتوث استفاده می‌کنند. اما اغلب اوقات کاربر از استفاده برنامه‌ها از بلوتوث آگاه نیست. اگر از هیچ تجهیزات جانبی بلوتوثی‌ای مثل هدفون‌ها یا ساعت هوشمند اپل استفاده نمی‌کنید، بهتر است بلوتوث‌تان را کاملا خاموش کنید تا مانع از خالی شدن سریع باتری آیفون شوید.

بنابراین اگر از تجهیزات بلوتوثی استفاده نمی‌کنید، وارد Settings شده و پس از ورود به Privacy به سراغ گزینه Bluetooth بروید. در این جا می‌توانید لیست برنامه‌های مختلف را ببینید. روی هر کدام که نمی‌خواهید کلیک کنید تا مانع استفاده‌شان از بلوتوث شوید.

علاوه بر این، باید به یاد داشته باشید که اگر برنامه‌ای در آینده درخواست دسترسی به بلوتوث داشت که احساس می‌کردید دلیلی برای آن وجود ندارد، گزینه Don’t Allow را انتخاب کنید.

راهکار کاهش مصرف باتری آیفون: از وای فای استفاده کنید

وای فای نسبت به اتصال دیتای موبایل به مقدار کمتری باتری گوشی موبایل‌تان را مصرف می‌کند. پس اگر می‌خواهید در مانع از تخلیه سریع باتری‌تان شوید، بهتر است اتصال با دیتای گوشی را فراموش کرده و در مواقعی که می‌توانید از وای فای استفاده کنید.

زمانی که نیازی به اینترنت ندارید، وای فای را خاموش کنید

اگر وای فای گوشی‌تان خاموش نباشد، هر جایی که می‌روید آیفون مرتبا به دنبال وای فای می‌گردد تا به آن متصل شود. پس از اتصال نیز رد و بدل شدن داده‌ها روی مصرف باتری تاثیر زیادی خواهد گذاشت و در واقع این موضوع را می‌توان یکی از دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون در نظر گرفت. پس به یاد داشته باشید که در مواقع لزوم وای فای را خاموش کنید. برای انجام این کار به قسمت Settings رفته و گزینه WiFi را بزنید. در ادامه نیز کافی است گزینه مربوط به وای فای را به حالت Off تغییر دهید.

تنظیمات مربوط به پادکست‌ها را تغییر دهید

درست مثل بخش Mail، پادکست‌ها نیز در پس‌زمینه مدام به روز رسانی می‌شوند و قسمت‌های جدید کانال‌های مشترک شده را در دسترس‌تان قرار می‌دهند.

برای تغییر دادن آن باید وارد Settings شده و گزینه Podcasts را انتخاب کنید. Background App Refresh را غیر فعال کنید تا مانع از خالی شدن سریع باتری آیفون شوید.

علاوه بر این، شما می‌توانید با غیر فعال کردن Enable When Following، مانع از دانلود خودکار قسمت‌های جدید پادکست‌ها شوید. در نتیجه می‌توانید زمانی که دسترسی به شارژر دارید به راحتی به سراغ کانال‌های مورد نظرتان بروید و قسمت‌های جدید را به صورت دستی دانلود کنید.

در نهایت نیز از آن جایی که وای فای شارژ کمتری مصرف می‌کند، بهتر است به جای دانلود با دیتای موبایل به سراغ آن بروید. گزینه Block Downloads Over Cellular را نیز فعال کنید.

اجازه ندهید گوشی موبایل‌تان بیش از حد داغ بشود

اگر آیفون‌تان را در معرض دمای بالای ۳۵ درجه قرار دهید، ممکن است به باتری‌تان آسیب جبران‌ناپذیری وارد کنید. اگر در محیط بیرون هستید مشکل زیادی به وجود نخواهد آمد، اما اگر آن را داخل ماشین‌تان یا روی میز خانه‌تان در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید، باید انتظار به وجود آمدن مشکل برای تلفن هوشمندتان را داشته باشید.

دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون: لرزش گوشی را غیر فعال کنید

لرزش یا ویبره (Vibration) گوشی شاید یکی از مهم‌ترین دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون باشد. مخصوصا برای کسانی که اپ‌ها و پیام‌رسان‌های زیادی دارند و مرتبا اعلان دریافت می‌کنند. اگر ویبره تلفن هوشمندتان را غیر فعال کنید، مطمئن باشید تا حد زیادی در عملکرد شارژدهی دستگاه‌تان تغییر احساس خواهید کرد. برای این کار وارد Settings شده و سپس به سراغ گزینه Sounds بروید. در این جا باید Vibrate on Rings و Vibrate on Silent را غیر فعال کنید.

بازگرداندن به تنظیمات کارخانه

اگر اخیرا سیستم عامل‌تان را آپدیت کرده‌اید و به سراغ نسخه جدید iOS رفته‌اید و حالا با مشکل خالی شدن سریع باتری آیفون رو به رو شده‌اید، شاید بهتر باشد تمام تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید.

این امر به هیچ وجه موجب حذف داده‌ها و محتواهای موجب در گوشی موبایل‌تان نخواهد شد و صرفا تنظیمات مربوط به شبکه و حریم خصوصی و مکان را بازیابی می‌کند. پس از این که فرآیند بازیابی به پایان رسید، باید برگشته و تنظیمات را مجددا شخصی‌سازی کنید.

برای این کار وارد Settings شوید و سپس به سراغ بخش General بروید. حال گزینه Reset All Settings را بزنید.

 

دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون: گوشی‌تان را به صورت کامل بازیابی کنید

اگر هیچ کدام از موارد فوق برای شما جزو دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون نبود، بهتر است به عنوان چاره آخر به سراغ بازیابی کلی تلفن همراه‌تان بروید.

قبل از این که این فرآیند را شروع کنید، باید با استفاده از iCloud یا iTunes از اطلاعات‌تان پشتیبان‌گیری کنید. زیرا برخلاف روش بالا، در این حالت تمامی اطلاعات‌‌تان حذف خواهد شد.

برای بکاپ (Back up) گرفتن در iCloud باید وارد Settings شده و سپس به سراغ Apple ID بروید. پس از آن روی iCloud ضربه بزنید. حال کمی پایین بیاید و گزینه iCloud Backup را انتخاب کنید. اگر این گزینه روی Off تنظیم شده، آن را به On تغییر دهید. پس از انجام دادن کارهای لازم گزینه Back Up Now را بزنید.

در صورتی که می‌خواهید کامپیوترتان را برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات گوشی‌تان به کار ببرید، تلفن هوشمندتان را با کابل لایتنینگ به لپ تاپ یا کامپیوتر وصل کنید. حال اگر از سیستم عامل مک استفاده می‌کنید، دستورالعمل زیر را دنبال کنید (به یاد داشته باشید که اگر هر دو دستگاه را با هم همگام‌سازی کرده باشید، می‌توانید از اتصال وای فای نیز برای این کار بهره ببرید):

  • به سراغ Finder بروید و از آن جا آیفون‌تان را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از Finder برای پشتیبان‌گیری استفاده کنید، باید نسخه macOS دستگاه‌تان ۱۰.۱۵ یا بالاتر از آن باشد. اگر نسخه‌ای که استفاده می‌کنید کمتر است، پیشنهاد می‌کنیم از iTunes برای بکاپ گرفتن استفاده کنید
  • در بالای پنجره Finder روی General کلیک کنید
  • گزینه Back up all of the data on your iPhone to this Mac را انتخاب کنید
  • برای رمزگذاری کردن فایل‌های پشتیبان‌گیری شده و محافظت از آن‌ها با کلمه عبور، Encrypt local backup را بزنید
  • حال گزینه Back Up Now را انتخاب کنید
بیشتر بخوانید  آنچه از رویداد iPhone 13 اپل انتظار می رود

اما اگر کامپیوترمان دارای سیستم عامل ویندوز باشد باید چه کاری انجام دهیم؟ برای این امر مراحل زیر را دنبال کنید:

  • با استفاده از یک کابل گوشی را به کامپیوتر وصل کنید
  • در برنامه iTunes که روی پی سی‌تان نصب شده، روی دکمه iPhone که در نزدیکی قسمت بالا سمت چپ پنجره iTunes قرار دارد، کلیک کنید
  • گزینه Summary را بزنید
  • حال Back Up Now را انتخاب کنید
  • برای رمزگذاری کردن فایل‌های پشتیبان‌گیری شده و محافظت از آن‌ها با کلمه عبور، Encrypt local backup را بزنید

برای پیدا کردن مواردی که از آن‌ها بکاپ گرفته‌اید در کامپیوتر، به سراغ گزینه Edit رفته و پس از انتخاب Preferences روی Devices کلیک کنید. در لیست بکاپ‌ها مواردی که دارای آیکونی به شکل قفل هستند، رمزگذاری شده‌اند. قابل ذکر است که شما می‌توانید پشتیبان‌گیری اطلاعات آیفون‌تان را نیز با وای فای از طریق ویندوز انجام دهید.

حال که از اطلاعات‌تان بکاپ گرفتید، وارد Settings شده و گزینه General را انتخاب کنید. حال به سراغ Reset بروید و گزینه Erase All Content and Settings را بزنید. بعد از این که آیفون‌تان ریست (Reset) شد، می‌توانید از اول شخصی‌سازی آن را شروع کنید.

اگر پس از این مرحله نیز همچنان با مشکل خالی شدن سریع باتری آیفون رو به رو بودید، شاید این بدان معنا باشد که زمان آن رسیده که باتری‌تان را تعویض کنید. اگر این روش‌ها برای‌تان مفید واقع شد، اما باز هم نیاز به عملکرد بهتری داشتید، خرید یک پاوربانک خوب می‌تواند تا حدی نیازهای‌تان را برطرف کند.

این بود هرآنچه باید از دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون می‌دانستید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. شما فکر می‌کنید علت خالی شدن سریع باتری آیفون چیست؟ آیا راه حل‌های ما از دید شما به حل مشکل خالی شدن باتری در iOS کمک می‌کند؟ علت خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده از دید شما چه چیزهایی می‌تواند باشد؟ نظرات خود را درباره خالی شدن باتری ایفون بدون استفاده در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید

سوالات متداول

چرا باتری گوشی آیفون سریع خالی می‌شود؟

وقتی با چنین مشکلی رو به رو می‌شوید، بدون شک به دنبال دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون خواهید گشت. همیشه دو علت اصلی برای چنین مواردی مد نظر قرار گرفته می‌شود. مشکلات نرم افزاری و ایرادات سخت افزاری. ما در این مقاله به شرح کامل این مشکلات پرداختیم و راه حل‌های متنوعی را ارائه دادیم.

میزان شارژدهی باتری آیفون چقدر است؟

این موضوع برای هر مدل از محصولات اپل متفاوت است. برای مثلا آیفون ۱۳ دارای ظرفیت باتری ۳۲۲۷ میلی آمپر ساعتی است. این محصول به کاربر اجازه پخش ۱۹ ساعت ویدیو را می‌دهد و افراد می‌توانند با آن ۱۵ ساعت ویدیوی زنده بگیرند. همچنین در پخش صوتی نیز جدیدترین محصول اپل می‌تواند تا ۷۵ ساعت دوام بیاورد.

از کجا بفهمیم که شارژدهی آیفون‌مان مشکل دارد؟

معمولا افراد پس از مدتی استفاده از گوشی متوجه این امر می‌شوند. اما برای اطلاع دقیق از این امر، باید وارد Settings شده و سپس به قسمت Battery بروید. اگر باتری شما شرایط بدی داشته باشد، با جملاتی نظیر ‘This iPhone has experienced an unexpected shutdown because the battery was unable to deliver the necessary peak power.’ و ‘Your battery’s health is significantly degraded. An Apple Authorized Service Provider can replace the battery to restore full performance and capacity.’ رو به رو خواهید شد.

باتری آیفون را باید تا چند درصد شارژ کنیم؟

میزان ایده‌آل برای شارژ باتری بین ۴۰ تا ۸۰ درصد است. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم همیشه شارژتان را در این محدوده حفظ کنید تا باتری به مرور زمان آسیب نبیند.

 

اگر تلفن شما روشن است، هر برنامه پس زمینه، فرستنده / گیرنده (بلوتوث ، داده های تلفن همراه ، WiFi) از باتری استفاده می کند و این فرایند سیستم باعث می شود که تلفن بر اساس استفاده پردازنده شارژ باتری را مصرف کند. هرچه پردازنده شما بیشتر عمل کند، شارژ بیشتری تخلیه میشود. این بدترین سناریو خواهد بود. معمولاً وقتی تلفن شما در حالت استندبای است، از مرورگر، موسیقی و تماس استفاده می کند. بسیاری از این خدمات در حالت تعلیق قرار دارند. این بدان معناست که آنها در صورت نیاز یا با کمترین توان میتوانند اجرا شوند.

برخی از بازی ها برای استفاده سنگین در هنگام تعلیق شارژ زیادی مصرف میکنند، یک راه اندازی مجدد معمولاً مصرف شارژ این برنامه های ماندگار را از بین میبرد. بیشتر دستگاه ها دارای ویژگی هایی برای خاموش کردن برنامه هایی هستند که باعث تخلیه بیش از حد باتری می شوند، از آن ویژگی ها استفاده کنید.

پس به طور خلاصه حتما این موارد رو بررسی کنید احتمالا بتونید مشکل خالی شدن گوشی خود را پیدا کنید:

1-سیستم عامل گوشی خود را همواره به روز رسانی کنید این کار باگ سیستم عامل شما رفع و بهینه میگردد احتمال اینکه گوشی شما بعد از بروزرسانی های سیستم عاملتان به صورت بهینه تری بتواند شارژ گوشی را نگهدارد بسیار زیاد است.

2-نرم افزار هایی که روی گوشی دارید رو همیشه بروز رسانی کنید سعی کنید همه نرم افزارهایی استفاده کنید که از فروشگاه خود گوگل دانلود کردید از نرم افزارهایی متفرقه روی گوشی خود پرهیز کنید

3-ممکن است نرم افزارهایی روی گوشی وجود داشته باشه که در پس ضمینه گوشی فعال باشد این نرم افزارها باعث شارژ سریع گوشی شوند حتی در صورتی که خواب هستید و از گوشی استفاده نمی کنید باتری گوشی شما رو بشدت مصرف می کنند

(برای اینکه بتوانید از سلامت این مشکلات مطمعن شوید می توانید از گوشی خود یک بکاپ تهیه کنید و گوشی خود به تنظیمات اولیه کارخانه بازگشت بزنید)

4- مورد چهارم اینکه ممکنه گوشی یا باتری شما دچار مشکل شده باشد که در این صورت باید یک متخصص سخت افزار گوشی شما را از لحاظ سخت افزار مورد بررسی قرار دهد

همانطور که دیگر گفتند تمام باتری ها پس از شارژ مقداری از شارژ را از دست می دهند. باتری برخی از تلفن های همراه بیشتر از سایرین است که به علت جنس مواد پایه باتری و بسیاری از عوامل دیگر هست. بنابراین هیچ باتری حتی وقتی دستگاه شما خاموش است برای همیشه دوام نخواهد داشت. اکثر دستگاه های تلفن همراه هرگز کاملاً خاموش نیستند، می توانند با اقدامات خاصی که توسط شما انجام می شود روشن شوند.

بسیاری از دستگاه های تلفن همراه دارای ویژگی های امنیتی هستند که ممکن است در یک وضعیت واقعاً خاموش نباشد بلکه بیشتر شبیه خواب زمستانی باشد.

یک برنامه امنیتی وجود دارد که برای پیدا کردن تلفن همراه است، این برنامه ادعا می کند حتی در هنگام خاموش کار می کند.

بنابراین بدون اینکه دقیقاً بدانید منظور شما از “انجام ندادن کاری” چیست ، دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است دستگاه شما از باتری استفاده کند و بیشتر از آنچه فکر می کنید (براساس نرم افزار و برنامه های نصب شده و غیره) شارژ تلفن شما تمام میشود.

باتری قابل شارژ در تلفن حتی اگر تلفن کاملاً خاموش باشد به آرامی از بین می رود، این عمل چند سال طول می کشد، اما اتفاق خواهد افتاد. این به دلیل “تخلیه خود” است و برای همه باتری های قابل شارژ اتفاق می افتد. باتری های تلفن به تدریج تخلیه می شوند و در طول زمان از بین می روند.

مشکلات نرم افزاری هم می تواند عامی برای خالی شدن باتری گوشی شما بدون استفاده خاصی باشد پس می توانید همیشه گوشی خود را به روز نگه دارید که تاثیری مناسبی روی دستگاه گوشی شما را دارد همچین نرم افزار های گوشی رو همیشه اپدیت کنید این می تواند کمک شایانی به شما کند

مورد بعدی استفاده از نرم افرازهای استاندارد است که می توانید در گوگل پلی دانلود کنید و استفاده نمایید و از دانلود نرم افزارهای غیر استاندارد که ایمینی ندارند پرهیز کنید چون خیلی از این نرم افرارها در پشت صفحه گوشی شما باقی می مانند و شارژر گوشی شما را استفاده می کنند این خود به خود عاملی مهم در تخلیه باتری گوشی شما است و اگر این راه ها نتوانستید نتیجه بگیرید حتما گوشی تان را بازگشت به تنظیمات کارخانه انجام دهید تا تمام سیستم عامل گوشی و نرم افزار به روز اول برگردند.

مورد اخر که باید بهش اشاره کنیم ، سیستم جریان کشی و سخت افزار باتری می باشد که باید توسط یک سخت افزار کار و تکنسین متخصص انجام شود ولی حتما قبل از اینکه مجبور شوید گوشیتان را به تعمیرکار نشون دهید حتما راهکارهایی که اشاره شد رو بررسی کنید اگر نتیجه نگرفتید راه اخر تنها راه باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *