آموزش

چگونه از سلامت باتری گوشی ایفون مطمئن شویم؟

اگر سیستم‌عامل آیفون خود را به iOS 11.3 به‌روزرسانی کرده باشید، در قسمت تنظیمات به بخش Battery مراجعه کنید و در آنجا یک قسمت جدید تحت عنوان Battery Health تعبیه شده است. در این قسمت می‌توانید اطلاعات مهمی را در مورد وضعیت باتری آیفون خود مشاهده کنید. همچنین به لطف این مشخصه‌ی جدید، می‌توانید مقدار کاهش ظرفیت باتری را هم ببینید و اگر این عدد از حد موردنظر شما بیشتر بود، می‌توانید باتری آیفون خود را تعویض کنید تا سرعت گجت شما به حالت سابق خود برگردد.
2-11

این مشخصه‌ی جدید، که هنوز در حالت آزمایشی به سر می‌برد، ارتباط مستقیمی با اعتراف پر سروصدای شرکت اپل دارد. چند ماه پیش، شرکت اپل اعتراف کرد که سرعت آیفون‌های قدیمی را به دلیل ضعف باتری‌هایشان کاهش می‌دهد تا باتری این گجت‌ها عمر بیشتری داشته باشند و عملکرد آیفون‌ها هم دچار مشکل نشوند.

در قسمت بالای بخش Battery Health، می‌توانید حداکثر توانایی باتری آیفون در مقایسه با حالت اولیه را مشاهده کنید. در طی مرور زمان، ظرفیت باتری‌های لیتیوم یونی کاهش پیدا می‌کند. این کاهش ظرفیت به عواملی همچون تعداد شارژهای باتری، دمای محیط و دیگر موارد بستگی دارد.

طبق گفته‌های اپل، هرچقدر عمر باتری گجت کمتر باشد، گجت مذکور مستعد بروز مشکلات بیشتری است. به همین خاطر این شرکت در صورت ضعف باتری آیفون، سرعت سیستم را کاهش می‌دهد و با این کار جلوی بروز این مشکلات را می‌گیرد.

در دومین بخش این قسمت، شاهد گزینه‌ی Peak Performance Capability هستیم. اگر سرعت آیفون به دلیل ضعف باتری کاهش پیدا کرده باشد، در این قسمت می‌توان از این موضوع خبردار شد. بهترین خبر ممکن برای کاربران این است که در این بخش با جمله‌ی Your battery is currently supporting normal peak performance مواجه شوند.
بنا به ادعای اپل، بعد از به‌روزرسانی به iOS 11.3، این نرم‌افزار کاهش سرعت در ابتدا غیرفعال خواهد بود. اما اگر آیفون دچار مشکل جدی‌ای شود و مثلا به‌صورت ناگهانی خاموش شود، این قابلیت به‌صورت خودکار فعال می‌شود. اگر این قابلیت فعال شده باشد، در این قسمت متن Performance management has been applied to help prevent this from happening again را خواهید دید. اپل می‌گوید که این کاهش سرعت بر آیفون‌های ۶، ۶ پلاس، ۶ اس، ۶ اس پلاس، ۷، ۷ پلاس و مدل‌های SE اعمال می‌شود.

اپل در همین زمینه به این نکته هم اشاره کرده که آیفون‌های ۸، ۸ پلاس و ۱۰ طوری طراحی شده‌اند که در بلندمدت نیازی به این مشخصه و کاهش سرعت نداشته باشند.

شارژر آیفون 13 اورجینال ۱۰۰٪ فست شارژر 20 واتی – IPHONE 13
البته اپل امکان غیرفعال کردن این مشخصه را هم فراهم کرده، اما چنین کاری احتمال بروز مشکلات را افزایش می‌دهد و در صورت وقوع آن‌ها، این مشخصه دوباره به‌صورت خودکار فعال می‌شود. برای جلوگیری از فعال شدن این مشخصه، کاربران می‌توانند به کاهش سرعت آیفون خود عادت کنند یا اینکه به استفاده از باتری جدید روی بیاورند. زمانی که ظرفیت باتری به زیر ۸۰ درصد برسد، قسمت Battery Health، پیامی مبنی بر فرارسیدن زمان تعویض باتری را به نمایش درمی‌آورد. بعد از تعویض باتری، سرعت آیفون به حالت عادی برمی‌گردد و با خیال راحت می‌توانید از تمام توانایی‌های آن بهره ببرید.
بیشتر بخوانید  نحوه Force Restart آیفون 12 و DFU + ویدئو
البته در این زمینه لازم نیست که دچار وسواس شوید و مرتبا بخش Battery Health را بررسی کنید. بعد از به‌روزرسانی، بهتر است که یک‌بار به این بخش سر بزنید تا از وضعیت باتری آیفون خود باخبر شوید. اگر هم احساس می‌کنید سرعت آیفون شما کاهش پیدا کرده، به این بخش مراجعه کنید تا از این وضعیت اطمینان حاصل کنید. در بدترین حالت ممکن هم فقط با یک تعویض باتری، مشکلات مربوط به کاهش سرعت آیفون برطرف می‌شود.

بررسی درصد سالم بودن باتری آیفون

اینکه بتوانیم شرایط را یرای سلامت باتری گوشی آیفون خود مهیا کنیم به عوامل بسیاری نیاز داریم که بایستی به طور مفصل در مورد آنها توضیح دهیم . اما موضوعی که قصد داریم در این مقاله به آن اشاره کنیم ، بررسی درصد سالم بودن باتری ایفون میباشد . قصد داریم سلامت باتری را مورد بررسی قرار دهیم تا زمان تعویض باتری آیفون را قبل از اینکه بتواند به گوشی آسیب وارد کند را بفهمیم .

تمامی باتری های موجود در بازار به مروز زمان و بعد از مدتی اثربخشی و کیفیت خود را از دست می دهند و نیاز دارند تا تعویض شوند . باتری گوشی ایفون نیز از این قاعده مستثنی نیست . با گذشت زمان شما نیاز دارید تا باتری گوشی iphone خود را دفعات بیشتری به شارژ متصل کنید . حتی این امکان وجود دارد که باتری آیفون شما بصورت ناگهانی خالی شود . حتی این امکان وجود دارد اگر حال باتری خوب نباشد ، نتواند آمپر مورد نیاز گوشی را تامین کند و گوشی اپل شما بطور ناگهانی خاموش شود .

چگونه به سلامت باتری آیفون خود پی ببریم ؟

طبق تحقیقاتی که وب سایت معتبر MacWorld انجام داده است شما باید بعد از 500 بار شارژ کردن باتری Apple خود ، نسبت به تعویض باتری آیفون خود اقدام کنید . البته این قانون تنها برای اپل صدق نمی کند و برای تمامی برند های دیگر نیز صادق است . البته فکر نمی کنیم کسی باشد که تعداد دفعات شارژ کردن گوشی خود را بشمارد . بنابراین برای اینکه زمان درست تعویض باتری اپل خود را بدانیم باید به فکر راه بهتری باشیم تا سلامت باتری آیفون خود را مورد بررسی قرار دهیم .

بیشتر بخوانید  آیفون 13 - این 10 تنظیمات را در اسرع وقت غیرفعال کنید

برای اینکه کاربران بتوانند راحت تر وضعیت سلامت باتری گوشی آیفون خود را مورد بررسی قرار دهند ، شرکت اپل در اوایل سال 2018 در آپدیت سیستم عامل خود به نسخه IOS 12 بخش ویژه ای را برای بررسی سلامت باتری آیفون اختصاص داده است تا کابران بتوانند به راحتی به اطلاعات هر اپلیکیشن در خصوص مصرف باتری دسترسی داشته باشند و بتوانند اقدام به مدیریت باتری iphone خود بکنند .

چرا اپل انقدر به سلامت باتری خود اهمیت می دهد ؟؟؟؟

شاید این ابهام هم برای شما بوجود آمده باشد که چرا اپل انقدر به باتری خود اهمیت می دهد تا جایی که یک اپلیکیشن پیشرفته برای سلامت باتری گوشی iphone خود اختصاص داده است . به نظر شما چرا کمپانی اپل این چنین اپلیکیشن پیشرفته ای را برای آنالیز دقیق وضعیت باتری خود طراحی کرده است تا بتواند علائم خرابی باتری آیفون را تشخیص دهد ؟؟؟؟

این تلاش ها مربوط به زمانیست که اپل تصمیم گرفت عمر باتری گوشی های قدیمی خود را با کاهش سرعت آپدیت ios آنها انجام دهد . با این کار موج عظیمی از انتقاد های کاربران به سمت کمپانی اپل سرازیر شد . پس از آن بود که اپل تصمیم گرفت برای کاهش حجم انتقادات ، قیمت باتری مدل های قدیمی را کاهش دهد و یک اپلیکیشن حرفه ای را برای آپدیت ios 12 خود طراحی کند .

آموزش بررسی سلامت باتری آیفون و فهمیدن زمان تعویض آن

خوب ، تا به اینجا با سلامت باتری و علت طراحی اپلیکیشن آشنا شدیم . در ادامه باهم یاد میگیریم که چگونه از سلامت باتری خود مطمئن شویم . و اگر باتری آیفون آسیب دیده است بتوانیم علائم آن را تشخیص دهیم و نسبت به تعویض باتری و خرید باتری اصلی اقدام کنیم .

برای اینکه از سلامت باتری خود مطمئن شویم باید مراحل زیر را طی کنیم .

ابتدا به بخش setting مراجعه کنید

در مرحله بعد به بخش Battery ها برید

در این قسمت باید گزینه سلامت باتری ” Battery Health ” را انتخاب کنید

این گزینه امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند برای شما مفید باشد .

maximum capacity در آیفون

در این قسمت شما شاهد حداکثر میزان ظرفیت (Maximum Capacity) باتری اپل خود هستید . این مقدار نشان دهنده میزان ظرفیت باتری اپل شما به نسبت روزهای اول خرید گوشی آیفون شما میباشد . هرچه از عمر باتری آیفون شما بگذرد ، این مقدار کاهش پیدا خواهد کرد . در این زمینه خود اپل نیز بصورت کاملا صریح اعلام کرده است هرچه این عدد کاهش پیدا کند ، میزان شارژدهی باتری نیز کاهش می یابد .

بیشتر بخوانید  نحوه ورود خودکار به حالت Low Power در iPhone

در ادامه شما گزینه ای بنام ظرفیت عملکرد حداکثری ( Peak Performance Capacity ) را مشاهده می کنید . اگر در این قسمت پیغام ” Your battery is currently supporting normal peak performance ” را مشاهده کردید ، به معنی این است که عملکرد باتری شما در ظرفیت حداکثری خود قرار دارد و کاملا سالم میباشد .

در زمانی که باتری شما به دلیل عدم تامین آمپر مورد نیاز برای گوشی آیفون خاموش شود ، سیستم مدیریت گوشی اپل فعال می شود و پیغام ” This iPhone has experiences an unexpected shutdown because the battery was unable to deliver the necessary peak power ” را نمایش می دهد . این پیغام به این معنی است که باتری شما نمی تواند عملکرد مورد نیاز گوشی Apple را تامین کند ، به همین دلیل گوشی شما بطور ناگهانی خاموش می شود .

در صورتی که پیغام ” Your battery’s health is significantly degraded. An Apple Authorized Service Provider can replace the battery to restore full performance and capacity. ” را مشاهده کردید باید حتما به فکر خرید و تعویض باتری آیفون خود باشید . مضمون این پیغام این است که عملکرد باتری اپل شما به شدت کاهش پیدا کرده و بایستی باتری موبایل Iphone خود را تعویض کنید .

چگونه از سلامت باتری اپل خود مطمئن شویم ؟

در برخی موارد حال باتری شما اصلا خوب نیست اما هیچ یک از نشانه های خرابی باتری برای شما رخ نداده است . بعنوان مثال گوشی شما بطور ناگهانی خاموش نشده است و یا اینکه پیغامی برای شما نمایش داده نشده است . برای اینکه مطمئن باشید باتری شما سلامت است ، زمانی که درصد باتری شما زیر 20% است یک بازی سنگین اجرا کنید . با این کار اگر گوشی شما خاموش شد ، بدانید که باتری شما حال و روز خوبی ندارد و باید تعویض شود .

مهمترین نشانه هایی که از ناسالم بودن باتری آیفون شما خبر می دهند :

  • کمتر بودن نور صفحه از حالت عادی
  • کاهش میزان قدرت صدای گوشی
  • عدم کارکرد تاچ گوشی در زمان اسکرول کردن صفحه نمایش
  • عدم بارگذاری بعضی از بازی های سنگین
  • طولانی شدن زمان بارگذاری برنامه ها

آموزش افزایش سلامت باتری آیفون

برای افزایش طول عمر باتری موبایل آیفون خود توصیه میکنیم نکات زیر رت رعایت فرمایید :

  • جی پی اس را در موارد غیرضروری خاموش کنید
  • برنامه Background App Refresh را غیر فعال نمایید .
  • مطمئن شوید تنظیم خودکار نور صفحه نمایش ( Auto-Brightness ) فعال باشد .
  • در زمان های غیر ضروری مثل آخر شب گوشی را روی حالت پرواز قرار دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *