اخبار باتری آیفون

باتری ایفون 7 پلاس چند میلی امپر است

چند روزی از رونمایی اپل از نسل جدید گوشی های آیفون میگذرد و همچنان این دستگاه ها در راس اخبار فناوری قرار دارند. اپل مانند روال قبل ، از ارائه ی جزئیات فنی گوشی های خود در کنفرانس خوددداری کرد و بسیاری از سوالات در مورد آیفون های جدید تا چند روز پس از معرفی بی پاسخ میمانند. به طور مثال اپل مشخص کرد که پردازنده ی آیفون های جدید A10 Fusion است که دارای 2 هسته ی قدرتمند و 2 هسته ی کم مصرف است اما میزان رم این دستگاه ها به تازگی مشخص شده است که آیفون 7 دارای 2 گیگابایت و آیفون 7 پلاس دارای 3 گیگابایت رم است. از دیگر اطلاعاتی که در مورد آیفون های جدید شفاف نشده بود، میزان ظرفیت باتری آنها بود که اکنون این مورد نیز مشخص شده است. همراه ما باشید.

باتری ایفون 7 پلاس چند میلی امپر است

هفته ی گذشته طی اطلاعاتی که از عمر باتری آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در حالات مختلف منتشر شده بود، مطلع شدیم که هر دو مدل نسبت به نسل گذشته عمر باتری بیشتری را ارائه میدهند. اپل اعلام کرد که چیپست جدید از مصرف بهینه تری برخوردار است و در عین حال سیستم عامل نیز رابطه ی بهتری با باتری برقرار میکند و برای بهبود عمر باتری اقدامات نرم افزاری مختلفی صورت گرفته است. حال مشخص شده است که بهتر شدن عمر باتری تنها به فاکتور های مذکور وابسته نیست و ظرفیت باتری این دو دستگاه نیز ارتقا یافته است. بدین ترتیب باتری آیفون 7 اکنون به 1960 میلی آمپر ساعت افزایش یافته است در حالی که آیفون 6 اس دارای باتری 1750 میلی آمپر ساعتی بود. فبلت 5.5 اینچی جدید اپل یعنی آیفون 7 پلاس نیز اکنون به باتری 2900 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است در حالی که در نسل پیشین از باتری 2750 میلی آمپر ساعتی به کار گرفته شده بود. به طور کلی وجود باتری با ظرفیت کمتر از 2000 میلی آمپر ساعت در گوشی های پرچمدار متداول نیست اما به طور مشخصی اپل توانسته با بهره گیری از دیگر فاکتور های تاثیر گذار بر عمر باتری مانند استفاده از قطعات فوق کم مصرف و البته سیستم عامل بسیار بهینه، عمر باتری مناسبی را برای گوشی های خود فراهم کند.

بیشتر بخوانید  YouTube Picture-in-Picture برای کاربران غیر پریمیوم آیفون

نکته ی جالبی که در این میان وجود دارد این است که آیفون های سال پیش یعنی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس در مقایسه با آیفون 6 و آیفون 6 پلاس دارای باتری با ظرفیت کمتری بودند. علاوه بر این در حالی که آیفون 7 به پر ظرفیت ترین باتری در بین آیفون های معمولی تاکنون مجهز شده است، باتری 2900 میلی آمپر ساعتی آیفون 7 پلاس کمی ظرفیت کمتری نسبت به آیفون 6 پلاس دو سال پیش ( با باتری 2910 میلی آمپر ساعتی ) دارد. با توجه به تمامی اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری که اپل در کنار افزایش ظرفیت باتری انجام داده است، پیش بینی میشود که آیفون های جدید ساعات بیشتری صاحبان خود را همراهی کنند. برای اطمینان از این موضوع باید منتظر بررسی های تخصصی این دو دستگاه باشیم.

تعویض باتری آیفون 7 مرحله 14

مراسم معرفی آیفون ۷ و ۷ پلاس جزئیات بسیاری را از این گوشی‌ها در اختیار رسانه‌ها گذاشت. هرچند اپل بسیاری از مشخصات معمول، که توسط تولیدکنندگان گوشی‌های اندروید در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرد، را پوشش نداد. با اینکه شیلر و سایر سخنران‌ها به دقت درباره‌ی قدرت پردازنده‌ی جدید آیفون (A10 Fusion) صحبت کردند؛ به عنوان مثال اشاره‌ای به قدرت رم این گوشی‌ها یا ظرفیت باتری آن‌ها نداشتند. این ناگفته‌ها حالا در حال فاش شدن است؛ و امروز مشخصات دقیق‌ باتری‌های این دو گوشی به دست رسانه‌ها رسید.

بیشتر بخوانید  اپل نقص zero day را اصلاح می کند

در مراسم هفته‌ی پیش مشخص شد که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، نسبت به گوشی‌های گذشته‌ی اپل عمر باتری طولانی‌تری خواهند داشت. اپل ادعا می‌کند که پردازنده‌ی جدید آیفون از نمونه‌های قبلی خود بهره‌ورتر است؛ و در کنار بهینه‌سازی بعضی نرم‌افزار‌ها احتمالا به آیفون جدید کمک می‌کند که عمر باتری طولانی‌تری نسبت به نمونه‌های قبلی خود داشته باشد. هرچند حالا مشخص شده که ظرفیت باتری‌ها نیز پیشرفتی چشمگیر داشته است. باتری ۱۷۵۰ میلی‌آمپرساعتی آیفون ۶ اس، در آیفون ۷ با یک باتری جدید به قدرت ۱۹۶۰ میلی‌آمپرساعت جایگزین شده است. همچنین باتری ۲۷۵۰ میلی‌آمپرساعت آیفون ۶ اس پلاس، به یک باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپرساعت در آیفون ۷ پلاس تبدیل شده است.

هرچند باتری‌هایی با ظرفیت کمتر از ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعت در بین پرچمدارهای جدید بسیار کمیاب است؛ محصولات اپل همگی از قطعات و نرم‌افزارهای ساخت خود این شرکت سود می‌برند. به این ترتیب نرم‌افزار و سخت‌افزار به شکلی طراحی می‌شوند که در بهترین حالت با بهره‌وری بالا در کنار هم فعالیت کنند؛ و اپل نیز می‌تواند با استفاده از باتری‌های کوچک‌تر همچنان با پرچمداران سایر شرکت‌ها رقابت کند.

بیشتر بخوانید  مسابقه شات در آیفون اپل برای سال 2022 ماکرو می شود

سال گذشته آیفون ظرفیت باتری‌های محصولات خود را در آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس نسبت به نسخه‌های قبلی کاهش داد. اما باتری آیفون ۷، نه تنها در ظرفیت رشد داشته بلکه بیشترین ظرفیت را نسبت به سایر آیفون‌ها با اندازه‌ی متوسط دارا است. ظرفیت باتری این گوشی کمی ضعیف‌تر از آیفون ۶ پلاس (نمونه‌ی بزرگ‌تر آیفون ۶) است که دو سال پیش با ظرفیتی معادل ۲۹۱۰ میلی‌آمپرساعت عرضه شد.

باید صبر کرد و دید آیا ادعای اپل مبنی بر افزایش عمر باتری آیفون در تست‌های واقعی نیز ثابت می‌شود یا خیر. هرچند با پردازنده‌ی چهار هسته‌ای A10 Fusion که مجهز به دو هسته‌ی کم‌مصرف است؛ و ظرفیت باتری بیشتر این گوشی‌ها، خریداران احتمالا عمر باتری طولانی‌تری را با این آیفون‌های جدید تجربه خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *