گوشی اپل iPhone 14

آیفون 14 و گلکسی زد فولد 4 دارای فناوری جدید سامسونگ مشترک هستند

آیفون 14 و گلکسی زد فولد 4 دارای فناوری جدید سامسونگ مشترک هستند

سامسونگ در حال آماده شدن برای راه اندازی دو نوآوری نمایشگر OLED برای محصولات خود و اپل است و اولین مورد به زودی در سال جاری در دستگاه های خرده فروشی عرضه خواهد شد. در حال حاضر،  صفحه نمایش گلکسی اس 22 اولترا  از نسل مواد OLED قدیمی M11 استفاده می کند که در صفحه نمایش S21 Ultra وجود دارد.

با این حال، سامسونگ از پتانسیل روشنایی آن تا حداکثر بهره برداری برای دستیابی به مشخصات صفحه نمایش S22 Ultra مانند رکورد حداکثر روشنایی صفحه نمایش 1750 نیت، استفاده کرده است، در حالی که کنترل کننده آن اجازه می دهد تا پویایی نرخ به روز رسانی 1 هرتز تا 120 هرتز را برای نمایشگرها فراهم کند. اولین بار در گوشی سامسونگ
به نظر می رسد که جدیدترین محصول سامسونگ یعنی M12 OLED برای گوشی هایی که در نیمه دوم سال وارد بازار می شوند نگهداری می شود. Elec گزارش می دهد که انتظار می رود Galaxy Z Fold 4 و Z Flip 4 تاشو اولین گوشی های سامسونگ باشند که دارای صفحه نمایش با مواد جدید هستند، در حالی که سری آیفون 14 اولین گوشی های اپل را به همراه خواهد داشت.

صبر کن چی؟ بله، آیفون 14 (به احتمال زیاد مدل های پرو آن) از نسل نمایشگر OLED سامسونگ جدیدتر از پرچمدار گلکسی اس 22 اولترا خود سامسونگ برخوردار خواهد بود. ما هنوز نمی دانیم که آیا پیشرفت های تولید مواد M12 با M11 در S22 Ultra مقایسه می شود، بنابراین طرفداران سامسونگ که Ultra را دریافت کرده اند نباید زودتر از موعد عصبانی شوند.

بیشتر بخوانید  Face ID زیر نمایشگر در iPhone 14 هنوز نهایی نشده است و ممکن است به تأخیر بیفتد

نمایشگرهای OLED دو پشته ای با عمر طولانی برای دستگاه های سامسونگ و اپل

نوآوری دیگر OLED که سامسونگ در آینده نزدیک به دنبال آن خواهد بود، توسعه پنل‌های دو پشته مانند پنل‌هایی است که ال‌جی در حال حاضر برای ادغام در خودروهای الکتریکی و سایر وسایل نقلیه استفاده می‌کند. روش دو پشته ای به نمایشگرهای OLED این امکان را می دهد که بدون تخریب بصری بسیار طولانی تری دوام بیاورند، به خصوص وقتی صحبت از دیودهای ارگانیک آبی شکننده باشد. این برای خودروهایی که ممکن است برای یک دهه یا بیشتر در خدمت باشند، مهم است، اما همچنین برای وسایل الکترونیکی با ماندگاری طولانی‌تر از تلفن‌ها، مانند لپ‌تاپ یا تبلت، مهم است.

سامسونگ قرار بود یک صفحه نمایش 10.86 اینچی OLED را برای استفاده در iPad در سال آینده توسعه دهد، اما اپل از نتایج پنل OLED تک پشته ای که سامسونگ پیشنهاد کرده بود خوشش نیامد، به طوری که این همکاری با شکست مواجه شد. از طرف دیگر ال جی، که قبلاً به روش OLED دو پشته مسلط شده است، انتظار می رود چنین صفحه نمایش هایی را برای آیپدهای 12.9 اینچی و 11.0 اینچی OLED که قرار است در سال 2024 عرضه شوند، عرضه کند.

بیشتر بخوانید  اپل باید این شش ویژگی گوگل پیکسل 6 را برای آیفون 14 بدزدد
همچنین گفته می‌شود که اپل خطوط نمایشگر مک و آی‌مک خود را به OLED منتقل می‌کند، نه فقط آی‌پدها، و عمر طولانی‌تری نسبت به آیفون‌های معمولی دارد، بنابراین OLED‌های دو پشته‌ای را نیز برای آن‌ها می‌خواهد. این همان چیزی است که ممکن است سامسونگ را بر آن داشته باشد تا توسعه نمایشگرهای OLED دو پشته‌ای خود – سری T – را برای تداعی کلمه پشت سر هم زمانی که صحبت از کار همزمان دو لایه OLED به میان می‌آید، سرعت بخشد. به عبارت دیگر، سامسونگ خطر تسخیر شدن توسط ال‌جی را به عنوان تامین‌کننده اصلی نمایشگرهای OLED اپل برای هر چیزی غیر از آیفون احساس می‌کند و بر این اساس واکنش نشان می‌دهد.
انواع OLED تک‌پشته‌ای که در حال حاضر در گوشی‌ها استفاده می‌شود، فقط یک لایه از دیودهای ساطع نور ارگانیک قرمز، سبز و آبی دارد که طول عمر دیودها را قبل از سوختن چهار برابر در مقایسه با راه‌حل دو پشته‌ای که ال‌جی مثلاً در OLED خود استفاده می‌کند، کوتاه می‌کند. صفحه نمایش های نصب شده در اتومبیل ها و به زودی در iPad ها.
طبق این گزارش، هر دو سامسونگ و ال‌جی اکنون در حال کار بر روی نمایشگرهای OLED دو پشته‌ای متوسط ​​برای تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های آینده هستند. با این حال، سامسونگ احتمالاً یک سال قبل از استفاده اپل از چنین پنل‌هایی، نمایشگرهای OLED دو پشته‌ای را در خانواده تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های تب اس و گلکسی بوک خود عرضه خواهد کرد.
این بدان معنی است که ممکن است شاهد باشیم که تب اس 9 و مدل 2023 گلکسی بوک در سال آینده اولین مدل با نمایشگرهای OLED با افزایش طول عمر باشند، به طوری که سامسونگ تولید انبوه پنل های سری T را ابتدا روی محصولات خود به عنوان یک مزیت رقابتی و هم یک مزیت رقابتی آزمایش می کند. اجرای آزمایشی

2 نظر در “آیفون 14 و گلکسی زد فولد 4 دارای فناوری جدید سامسونگ مشترک هستند

  1. سانازچکینی گفت:

    کی میاد ایفون 14

    1. ادمین گفت:

      از این صفحه میتونید پیگیری کنید
      https://iphone-battery.ir/product/iphone-se-3/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *