iOS 15, آموزش

آیفون 13 – این 10 تنظیمات را در اسرع وقت غیرفعال کنید

آیفون 13 عالی است، اما غیرفعال کردن چند تنظیمات، استفاده از آن را تجربه بسیار بهتری خواهد کرد.

اگر – مانند بسیاری از مردم – یک آیفون 13 یا آیفون 13 پرو جدید دارید، احتمالا از همه ویژگی ها و قابلیت های جدید لذت می برید.

چه این اولین آیفون شما باشد و چه از آخرین باری که آن ها با کناره های صاف عرضه شده اند، یکی را حمل کرده اید، احتمالاً چند تنظیمات وجود دارد که باید اکنون آن را خاموش کنید تا استفاده از دستگاه جدیدتان تجربه بهتری داشته باشد. در اینجا 10 تنظیماتی وجود دارد که پیشنهاد می کنم همین الان غیرفعال کنید:

1. پیشنهادات صفحه کلید را غیرفعال کنید

هنگامی که پیامی را در واتساپ تایپ می کنید یا در آیفون خود ایمیل می نویسید، احتمالاً قبلاً متوجه کلمات پیشنهادی شده اید که در بالای صفحه کلید ظاهر می شود. در حالی که اینها می توانند برای تایپ کننده های کند مفید باشند، برای انگشتان زیرک، پیشنهادات کلمه معمولاً خیلی دیر ارائه می شود. اگر از این ویژگی استفاده نمی‌کنید، می‌توانید به سادگی آن را غیرفعال کنید، یعنی یک کار کمتر که آیفون باید ظرفیت محاسباتی را برای آن فراهم کند.

برای انجام این کار، به تنظیمات بروید و نوار لغزنده را در زیر General > Keyboard به سمت چپ حرکت دهید و Predictive را از حالت انتخاب خارج کنید.

بیشتر بخوانید  راهنمای کالیبره کردن باتری آیفون 12 پرو

2. برگه های سافاری را به طور خودکار ببندید

در آیفون چند ده تب باز می توانند به سرعت سافاری را جمع کرده و فلج کنند. و حتی اگر می‌خواهید برگه‌ها را باز نگه دارید، پیدا کردن موردی که می‌خواهید در میان دریایی از برگه‌های باز می‌تواند مشکل باشد. اگر فردی هستید که به ندرت یک برگه را پس از استفاده می‌بندید، می‌توانید این کار را به‌طور خودکار در تنظیمات انجام دهید.

آیفون شما می تواند پس از یک روز، یک هفته یا یک ماه به طور خودکار «برگه هایی را که اخیراً مشاهده نشده اند» ببندد.

برای اینکه این کار را انجام دهید، به تنظیمات بروید و Safari > Close Tabs و سپس بازه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

3. درخواست بررسی برنامه را متوقف کنید

از اینکه مدام اعلان‌هایی را برای بررسی برنامه‌ها در اپ استور می‌بینید اذیت می‌شوید؟ اگر نوار لغزنده مربوطه را در تنظیمات برگزیده سیستم به سمت چپ حرکت دهید، می‌توانید این درخواست‌ها را برای بازخورد متوقف کنید.

برای انجام این کار، به Settings > App Store بروید و In-App Ratings & Reviews را بردارید .

4. دانلود و به روز رسانی خودکار برنامه ها را غیرفعال کنید

اپل بارگیری و به روز رسانی خودکار برنامه ها را ارائه می دهد. اگر می خواهید برنامه ای که در آیفون خود دانلود می کنید به طور خودکار شما را در iPad خود بارگیری کند، این کار مفید است. اما این ویژگی همیشه کاربردی نیست، همچنین به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها نیز کاربردی نیستند. خوشبختانه، می توانید هر دو را غیرفعال کنید:

برای انجام این کار، به Settings > App Store بروید و نوار لغزنده را برای Apps and App Updates به سمت چپ حرکت دهید.

5. کلیک های صفحه کلید را متوقف کنید

برای بسیاری از کاربران، صدایی که آیفون در هنگام تایپ تولید می کند، یک ویژگی آزاردهنده است. اگر آیفون خاموش باشد، صداها را نمی شنوید، اما همیشه نمی خواهید آیفون خود در حالت بی صدا باشد. بنابراین اگر نمی خواهید هر بار که پیامی را تایپ می کنید دیگران را آزار دهید چه کاری می توانید انجام دهید؟

بیشتر بخوانید  چگونه قفل آیفون غیرفعال را بدون iTunes یا iCloud یا رایانه باز کنیم

خوشبختانه، می توانید صداهای لمسی را در تنظیمات سیستم غیرفعال کنید:

برای انجام این کار، به Settings > Sounds & Haptics بروید و کلیک‌های صفحه‌کلید را لغو انتخاب کنید. در همان مکان می توانید صدای قفل را نیز غیرفعال کنید.

6. خدمات غیر ضروری سیستم را غیرفعال کنید

خدمات سیستم شامل لیستی از خدمات مبتنی بر سیستم در iPhone شما است که از موقعیت مکانی شما استفاده می کنند. برخی از این خدمات مانند تماس‌های اضطراری و SOS، Find My iPhone و Share My Location ضروری هستند. برای مشاهده لیست خود به این آدرس بروید: تنظیمات > حریم خصوصی > خدمات مکان > خدمات سیستم .

هنگامی که لیست خدمات سیستم خود را ارزیابی می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که فلش های بنفش به چه معنا هستند: یک فلش بنفش توخالی نشان می دهد که یک مورد ممکن است تحت شرایط خاصی موقعیت مکانی شما را دریافت کند. این معمولاً به عنوان geofencing نامیده می شود و بررسی می کند که آیا در حال ورود یا خروج از یک منطقه هستید. یک فلش بنفش یکدست نشان می دهد که یک مورد اخیراً از مکان شما استفاده کرده است. فلش خاکستری نشان می دهد که یک مورد از موقعیت مکانی شما در 24 ساعت گذشته استفاده کرده است.

7. «Analytics and Improvements» را غیرفعال کنید

به Settings > Privacy > Analytics and Improvements بروید . گزینه اول “Share iPhone Analytics” را خاموش کنید و سایر گزارش های تحلیلی را که در پس زمینه اتفاق می افتد غیرفعال می کند. این باید فوراً عمر باتری را بهبود بخشد.

8. اجازه دادن به برنامه ها برای ردیابی شما

iOS 15 به شما این امکان را می دهد که اعلان های برنامه هایی که درخواست ردیابی شما را دارند غیرفعال کنید. وقتی این را خاموش می کنید، تمام درخواست های برنامه برای ردیابی شما به طور خودکار رد می شود.

بیشتر بخوانید  نحوه بازیابی آیفون بدون رمز عبور

برای غیرفعال کردن: به Settings > Privacy > Tracking > بروید و سپس “Allow Apps to Request to Track” را تغییر دهید. همچنین می‌توانید برنامه‌هایی را که در حال حاضر یا قبلاً درخواست کرده‌اند شما را ردیابی کنند، مشاهده کنید.

9. ایمیل فشاری را غیرفعال کنید

آیا به آیفون خود نیاز دارید که هر ثانیه حساب های ایمیل خود را کنترل کند؟ این تعریف اساسی از ایمیل “فشار” است، که به طور گسترده به عنوان یک باتری بزرگ در نظر گرفته می شود.

من طرفدار زیادی از “واکشی” نیستم، که نامه های جدید را در فواصل زمانی مشخص بررسی می کند. فکر من: وقتی می‌خواهم پیام‌های جدید را بررسی کنم، برنامه Mail را فعال می‌کنم و پیام‌های جدید را بررسی می‌کنم. هر چیز دیگری نه تنها تخلیه باتری است، بلکه باعث حواس پرتی نیز می شود.

سعی کنید این تنظیمات را خاموش کنید. برای انجام این کار، روی Settings > Mail , Accounts ضربه بزنید، سپس روی Fetch New Data ضربه بزنید . Push را خاموش کنید ، سپس به قسمت Fetch بروید و دستی را انتخاب کنید .

به یاد داشته باشید: اگر شخصی نیاز دارد که با عجله با شما تماس بگیرد، همچنان می تواند تماس بگیرد یا پیامک ارسال کند.

10. ترفندهای تازه سازی برنامه پس زمینه

Background App Refresh به یک برنامه اجازه می‌دهد هنگام اجرا در پس‌زمینه به‌روزرسانی یا محتوای جدید را بررسی کند. برای یافتن بازخوانی برنامه پس‌زمینه، به تنظیمات > عمومی > بازخوانی برنامه پس‌زمینه بروید .

ابتدا روی «Background App Refresh» ضربه بزنید و تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید برنامه‌ها در پس‌زمینه در حال استفاده از داده‌ها به‌روزرسانی شوند یا خیر. اگر می‌خواهید استفاده از داده را محدود کنید، باید این تنظیم را به Wi-Fi فقط تغییر دهید .

برخی از برنامه‌ها نیاز به فعال‌سازی به‌روزرسانی برنامه پس‌زمینه دارند، از جمله پیام‌ها و برخی برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی. با این حال، آیا GarageBand نیاز به فعال کردن بازخوانی برنامه پس‌زمینه دارد؟ احتمالا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *