آموزش, گوشی اپل iPhone 12

بهترین نکات و ترفندهای دوربین آیفون 12 پرو

اپل چند بهبود در دوربین آیفون 12 پرو انجام داده است. روی کاغذ، مشخصات دوربین آیفون 12 پرو ممکن است تفاوت چندانی با آیفون 11 پرو نداشته باشد، اما در زیر کاپوت، پیشرفت ها و تغییرات زیادی وجود دارد. اپل همچنین تعدادی ویژگی و تنظیمات دوربین جدید را به مجموعه آیفون 12 پرو اضافه کرده است. برای یادگیری پنج نکته و ترفند دوربین آیفون 12 پرو که در زیر باید در مورد آنها بدانید، به خواندن ادامه دهید.

5 نکته و ترفند دوربین آیفون 12 پرو که باید درباره آن بدانید

بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا بهترین نکات و ترفندهای دوربین آیفون 12 پرو که باید در سال 2021 بدانید، آورده شده است:

1. QuickTake با استفاده از دکمه ولوم

اپل در سال گذشته یک گزینه QuickTake مفید را به مجموعه آیفون خود اضافه کرد و امسال، آن را بیشتر بهبود بخشیده است. اکنون می‌توانید با استفاده از دکمه‌های میزان صدا، یک ویدیوی QuickTake بگیرید. بسته به تنظیمات برنامه دوربین خود، می‌توانید از دکمه افزایش صدا برای گرفتن عکس‌های پشت سر هم و دکمه کاهش صدا برای ضبط ویدیوی QuickTake استفاده کنید.

باتری آیفون 6 اس شارژر ایفون 6s خرید آداپتور اصلی آیفون 6s قیمت کابل شارژر آیفون 6 اس

2. حالت شب

اپل اولین بار در سال 2019 حالت شب را با سری آیفون 11 معرفی کرد اما آن را تنها به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی پشتی محدود کرد. با سری آیفون 12 پرو، این شرکت حالت شب را با گسترش آن به تمام دوربین‌های دستگاه، بهبود بیشتری داده است. بله، اکنون می توانید از حالت شب در برنامه دوربین آیفون 12 پرو برای دوربین فوق عریض، تله فوتو و همچنین دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی FaceTime HD استفاده کنید. این به معنای عکس های عالی حتی در شرایط کم نور است.

بیشتر بخوانید  ترفندهای نابغه آیفون عمر باتری شما را افزایش می دهد

3. عکس های خارج از قاب بگیرید

هنگامی که از دوربین اصلی آیفون 12 پرو خود عکس می گیرید، در صورت لزوم، همزمان از دوربین فوق عریض نیز عکس می گیرد. شما نمی توانید عکس فوق عریض را ببینید، اما اپل آن را به مدت 30 روز ذخیره می کند و زمانی که می خواهید کادر یک عکس را دوباره تنظیم کنید، می تواند بسیار مفید باشد.

هنگامی که از ابزارهای برش، صاف کردن و پرسپکتیو ویرایشگر عکس داخلی استفاده می‌کنید، به عکس فوق عریض دسترسی خواهید داشت که به شما امکان می‌دهد عکس را به دلخواه خود قاب کنید. در برخی از حالات، آیفون شما به طور خودکار یک عکس را با استفاده از محتوای گرفته شده از دوربین فوق عریض تنظیم می کند تا آن را بیشتر بهبود بخشد. چنین عکس‌هایی دارای نشان آبی آبی در گوشه سمت راست بالای خود خواهند بود.

این ویژگی برای ویدیوهای QuickTake نیز موجود است. می توانید گزینه های Capture Outside the Frame را در زیر تنظیمات -> دوربین پیدا کنید.

بیشتر بخوانید  10 راه برای صرفه جویی در مصرف باتری آیفون و حداکثر استفاده از یک بار شارژ
خرید باتری ایفون ۷ شارژر ایفون ۷ قیمت اداپتور ایفون ۷ قیمت کابل ایفون 7

4. فیلم ها را در Dolby Vision ضبط کنید

آیفون 12 پرو به شما امکان ضبط ویدیوهای Dolby Vision HDR را می دهد. این اولین گوشی هوشمند جهان است که می تواند Dolby Vision 4K را از همه دوربین ها – پشت و همچنین جلو – ضبط کند. آیفون 12 و آیفون 12 مینی می‌توانند ویدیوهای Dolby Vision را با وضوح 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنند در حالی که سری آیفون 12 پرو می‌توانند با سرعت 4K 60 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنند.

برای ضبط ویدیوهای Dolby Vision HDR در iPhone 12 Pro

شما واقعاً لازم نیست کاری انجام دهید، زیرا گزینه ضبط ویدیو با استفاده از Dolby Vision به طور پیش فرض روشن است. همانطور که گفته شد، اگر می‌خواهید آن را غیرفعال کنید، یا می‌خواهید بدانید کجا قرار دارد، در اینجا نحوه روشن و خاموش کردن Dolby Vision در آیفون 12 پرو خود آورده شده است.

  1. در iPhone 12 Pro خود، به برنامه تنظیمات بروید.
  2. انگشت خود را به پایین بکشید و روی دوربین ضربه بزنید.
  3. روی Record Video ضربه بزنید.
  4. انگشت خود را به پایین بکشید و ویدیوی HDR را مشاهده خواهید کرد. برای ادامه استفاده از Dolby Vision، این گزینه را روشن کنید یا برای غیرفعال کردن آن، آن را خاموش کنید.

5. در ProRAW عکاسی کنید

آیفون 12 پرو و ​​آیفون 12 پرو مکس قادر به گرفتن عکس در ProRAW هستند. این برداشت خود اپل از فرمت فایل RAW/DNG است. مزیت ProRAW این است که بهترین های هر دو جهان، انعطاف پذیری در هنگام ویرایش و همچنین ارائه مزایای محاسباتی اپل مانند Smart HDR 3، Deep Fusion و موارد دیگر را ارائه می دهد. اگر شما یک عکاس هستید یا اگر تمایل دارید عکس های خود را پس از پردازش انجام دهید، برای انعطاف پذیری بیشتر، آنها را در ProRAW عکاسی کنید. لطفاً توجه داشته باشید، فقط سری iPhone 12 “pro” می تواند در ProRAW عکس بگیرد.

بیشتر بخوانید  از کجا بفهمیم باتری ایفون باد کرده + راه حل اساسی

برای گرفتن عکس های ProRAW در iPhone 12 Pro

  1. تنظیمات را راه اندازی کنید
  2. به پایین اسکرول کنید و روی دوربین ضربه بزنید
  3. Formats را در بالای صفحه انتخاب کنید
  4. Apple ProRAW را روشن کنید
  5. در برنامه پیش‌فرض دوربین آیفون 12 پرو، اکنون نماد RAW را در گوشه بالا سمت راست (بالا سمت چپ در حالت افقی) خواهید دید.
  6. برای فعال کردن آن برای عکس، روی RAW ضربه بزنید، وقتی فعال شد، خط مورب ناپدید می‌شود
  7. پس از گرفتن عکس با ProRAW، هنگام مشاهده تصاویر خود، برچسب RAW را در گوشه سمت چپ بالای برنامه Photos مشاهده خواهید کرد.
  8. می‌توانید روی Edit در iPhone 12 Pro ضربه بزنید تا بلافاصله با تصویر ProRAW کار کنید.

نکات و ترفندهای دوربین آیفون 12 پرو مورد علاقه شما؟

نکات مهم دیگری در مورد دوربین آیفون 12 پرو که باید در مورد آنها بدانید چیست؟ نظر بدهید و به ما اطلاع دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *