گوشی اپل iPhone 14

آیفون 14 اپل می تواند با عمر باتری بهبود یافته عرضه شود

واشنگتن [ایالات متحده]، 25 فوریه (ANI): گوشی هوشمند بعدی اپل، آیفون 14، می تواند به لطف تراشه 5G جدید، عمر باتری بهبود یافته و اتصال Wi-Fi 6E را ارائه دهد.

طبق گفته MacRumors، تراشه جدید مصرف انرژی کمتری را به همراه خواهد داشت و در عین حال عملکرد بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

این نشریه به نقل از اخبار اقتصادی تایوان گزارش داد که شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) سفارشات اپل را برای تراشه های فرکانس رادیویی 5G (RF) خود برای سری آیفون 14 دریافت کرده است و از سامسونگ تحویل گرفته است.

این تراشه‌ها که احتمالاً مربوط به انتخاب اپل از مودم اسنپدراگون X65 کوالکام است، ظاهراً با استفاده از فرآیند 6 نانومتری TSMC تولید می‌شوند که تامین‌کننده آن سال گذشته اعلام کرد. TSMC گفت که فرآیند 6 نانومتری برای تراشه‌های 5G RF می‌تواند تراشه فیزیکی کوچک‌تری با مصرف انرژی کمتر ارائه دهد.

فرآیند RF 6 نانومتری تراشه را قادر می‌سازد تا در هر دو باند زیر 6 گیگاهرتز و میلی‌متر ویو 5G از توان کمتری استفاده کند و در عین حال سطح بالایی از عملکرد را ارائه دهد. انتظار می رود علاوه بر کارایی بیشتر، کوچک کردن قطعه بزرگ فرستنده گیرنده RF در داخل آیفون، فضا را آزاد کند. هر میلی متر مربع اضافی فضایی که بازیابی می شود، ظاهراً فضای بیشتری برای باتری بزرگتر ایجاد می کند. گفته می شود که با هم، کارایی بهبود یافته و کوچک سازی تراشه RF منجر به عمر باتری کلی بهتر می شود.

بیشتر بخوانید  بریدگی آیفون 14 ادعایی بسیار بزرگ اپل

طبق شایعات قبلی مبنی بر اینکه سری آیفون 14 از اتصال ارتقا یافته پشتیبانی می کند، تراشه فرستنده گیرنده RF همچنین از Wi-Fi 6E پشتیبانی می کند.

Wi-Fi 6E ویژگی‌ها و قابلیت‌های Wi-Fi 6 را ارائه می‌کند، از جمله عملکرد بالاتر، تأخیر کمتر و سرعت انتقال داده‌های سریع‌تر، به باند ۶ گیگاهرتز گسترش یافته است. طیف اضافی فضای هوایی بیشتری را فراتر از وای فای موجود 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز فراهم می کند که منجر به افزایش پهنای باند و تداخل کمتر می شود.

به گفته MacRumors، در سال 2019، اپل و کوالکام به یک نبرد حقوقی پایان دادند و به توافقی چند ساله برای تامین چیپست دست یافتند و راه را برای استفاده اپل از مودم‌های 5G کوالکام هموار کردند.

باتری آیفون ۱۳ مینی شارژر آیفون ۱۳ مینی اداپتور ایفون ۱۳ مینی کابل آیفون ۱۳ مینی

یک سند دادگاه از حل و فصل نشان داد که اپل قصد دارد از مودم اسنپدراگون X60، ساخت سامسونگ، در سری آیفون 13 و به دنبال آن از مودم اسنپدراگون X65 در سری آیفون های 2022 استفاده کند.

بیشتر بخوانید  نمایش فیلم سری آیفون 14: تغییرات بزرگ در بالای صفحه نمایش

از سال 2023، انتظار می‌رود اپل از تراشه‌های کوالکام فاصله بگیرد و مودم 5G سفارشی خود را در آیفون پیاده‌سازی کند. (ANI)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *