آموزش, گوشی اپل iPhone 12

چگونه مشکلات رایج آیفون 12 را برطرف کنیم؟

هیچ چیز کامل نیست، از جمله آیفون 12 و آیفون 12 پرو . آیفون 12 مینی، آیفون 12، آیفون 12 پرو و ​​آیفون 12 پرو مکس گوشی های بسیار خوبی هستند اما چند ماه پس از عرضه، مشخص است که این گوشی ها نیز دارای مشکلات و مشکلاتی هستند. ما شما را از طریق رفع رایج ترین مشکلات گزارش شده توسط دارندگان آیفون 12 و آیفون 12 پرو در یک راهنمای مفید راهنمایی می کنیم.
آیا وقتی آیفون 12 شما شروع به کار می کند از آن متنفر نیستید؟ ما هم همینطور. به همین دلیل است که ما این راهنمای ضروری را گردآوری کرده‌ایم تا به شما در رفع تمام مشکلات رایج (و برخی کمتر رایج) آیفون 12 کمک کنیم.

این رفع‌ها سریع‌تر از رفتن به فروشگاه اپل و انتظار برای قرار ملاقات Genius Bar خواهند بود و هزینه‌ای هم برای شما نخواهد داشت.

قیمت باتری گوشی آیفون ۷ پلاس قیمت شارژر اصلی ایفون 7 پلاس قیمت آداپتور اصلی آیفون ۷ پلاس قیمت کابل آیفون 7 پلاس

در این راهنما به بررسی و نحوه رفع مشکلات زیر در آیفون 12 و آیفون 12 پرو خواهیم پرداخت:

  • آیفون 12 به وای فای وصل نمی شود
  • آیفون 12 به بلوتوث وصل نمی شود
  • آیفون 12 فریز می شود
  • آیفون 12 آپدیت نمی شود
  • نحوه بازیابی اطلاعات از دست رفته آیفون
  • داغ شدن بیش از حد آیفون 12
  • باتری آیفون 12 خیلی سریع تخلیه می شود
  • آیفون 12 شارژ نمی شود
  • صفحه نمایش لمسی آیفون 12 کار نمی کند
  • آیفون 12 روشن نمی شود
  • آیفون 12 کند است
  • رمز عبور آیفون 12 فراموش شده
  • نمی توان از آیفون 12 در iCloud بک آپ گرفت

مشکلات آیفون 12 و آیفون 12 پرو و ​​نحوه رفع آنها

در اینجا رایج ترین مشکلات آیفون 12 و آیفون 12 پرو که تاکنون کشف کرده ایم و نکاتی در مورد نحوه رفع آنها آورده شده است.

آیفون 12 به وای فای وصل نمی شود

مشکل: آیفون 12 شما به شبکه وای فای عمومی یا خصوصی متصل نمی شود.

راه حل ممکن:

انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا مرکز کنترل آیفون نمایان شود و روی دکمه WiFi ضربه بزنید، چند ثانیه صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید.

با این کار ارتباط شما از تمام شبکه های WiFi قطع شده و سپس اتصال مجدد شروع می شود.

اگر این کار نکرد، همان را امتحان کنید، اما با حالت هواپیما.

اگر مشکل ادامه داشت، به تنظیمات تلفن بروید و تنظیمات شبکه > WiFi را فراموش کنید، سپس روی شبکه‌ای که می‌خواهید به آن وصل شوید ضربه بزنید.

روی Forget This Network ضربه بزنید. اگر هیچ کدام از اینها کار نکرد، احتمالاً مشکل از شبکه وای فای است، نه آیفون شما. سعی کنید روتر را ریست کنید.

آیفون 12 به بلوتوث وصل نمی شود

مشکل: آیفون 12 قادر به تشخیص هیچ دستگاه بلوتوث دیگری که در حالت جفت شدن است یا بالعکس نیست.

راه حل ممکن:

آیفون 12 خود را مجددا راه اندازی کنید و سپس دوباره سعی کنید آن را به دستگاه بلوتوث متصل کنید. خاموش/روشن کردن بلوتوث به ندرت کار می کند، بنابراین راه اندازی مجدد تنها گزینه است.

برای راه اندازی مجدد آیفون 12: دکمه پاور (سمت راست) و یکی از دکمه های تنظیم صدا را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که نوار لغزنده پاور را ببینید. نوار لغزنده را از چپ به راست بکشید.

مشخصات باتری ایفون ۸ قیمت شارژر آیفون 8 اداپتور ایفون ۸ قیمت کابل شارژر اصلی ایفون 8

آیفون 12 فریز می شود

مشکل: آیفون 12 شما در میانه کارها متوقف می شود و شما را قادر به تعامل با تلفن نمی کند.

راه حل ممکن:

راه اندازی مجدد نیرو را امتحان کنید. با این کار آیفون شما خاموش می شود و تمام کارهای در حال انجام پایان می یابد. نگران نباشید، نباید هیچ داده ای مانند عکس ها یا مخاطبین را از دست بدهید، اگرچه ممکن است در نهایت ایمیلی را که در اواسط نوشتن بودید از دست بدهید.

بیشتر بخوانید  آیفون 13 در مقابل آیفون 12: تمام تفاوت های بزرگ بین جدیدترین گوشی های اپل

برای ریستارت اجباری آیفون 12: دکمه افزایش صدا را فشار داده و سریع رها کنید، دکمه کاهش صدا را فشار داده و سریع رها کنید، دکمه پاور (سمت راست) را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل را روی صفحه ببینید.

اگر مشکل ادامه داشت، بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی نرم‌افزاری در دسترس است یا خیر – اگر چنین است، آن را نصب کنید. اگر باز هم ادامه داشت، آیفون 12 خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید و مطمئن شوید که قبل از انجام این کار، از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.

آیفون 12 آپدیت نمی شود

مشکل: آیفون 12 شما به جدیدترین نسخه iOS آپدیت نمی شود.

راه حل ممکن:

آیفون 12 خود را به رایانه شخصی یا مک وصل کنید و همانطور که در بالا ذکر شد، مجدداً راه اندازی مجدد انجام دهید، این کار آیفون شما را در حالت بازیابی قرار می دهد.

سپس باید گزینه ای برای به روز رسانی آن را مشاهده کنید، برای به روز رسانی گوشی ضربه بزنید و پس از تکمیل به روز رسانی، گوشی شما باید دوباره کار کند.

اگر گزینه آپدیت ظاهر نشد، باید گوشی خود را بازیابی کنید. با این کار تمام اطلاعات آیفون شما حذف شده و به تنظیمات کارخانه باز می گردد.

با این حال، آخرین نسخه نرم افزار را دریافت خواهید کرد و می توانید گوشی خود را با محتوای پشتیبان گیری شده بازیابی کنید.

نحوه بازیابی اطلاعات از دست رفته آیفون

مشکل: تمام داده‌هایی را که قبلاً در آیفون 12 خود نگه داشته‌اید از دست داده‌اید.

راه حل ممکن:

به شرط داشتن یک نسخه پشتیبان از iCloud، این باید ساده باشد. شما باید آیفون خود را با iCloud همگام کنید – آیفون ها این کار را به صورت خودکار در شب هنگام قفل شدن و شارژ شدن انجام می دهند.

اگر محتوایی را که انتظار دارید وجود داشته باشد از دست داده اید، و در نسخه پشتیبان iCloud شما وجود ندارد، احتمالاً خوش شانس نیستید. می‌توانید آن را به یک فروشگاه اپل ببرید، اما نمی‌توانیم قول بدهیم که آنها بتوانند چیزی را پس بگیرند.

داغ شدن بیش از حد آیفون 12

مشکل: در یک روز آفتابی، اگر آیفون 12 خود را برای مدت طولانی زیر نور خورشید رها کنید، اخطاری را مشاهده می کنید که به شما می گوید تلفن شما خیلی داغ است و قبل از اینکه بتوانید دوباره از آن استفاده کنید، باید خنک شود.

راه حل ممکن:

لطفا آیفون خود را در یخچال یا فریزر قرار ندهید. کیس را بردارید (اگر دارید) و آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید، سپس به سادگی صبر کنید تا خنک شود. روشن کردن حالت هواپیما در حالی که منتظر خنک بودن آن هستید، می تواند ایده خوبی باشد

در عوض، ممکن است متوجه شوید که آیفون 12 شما اغلب داغ است، اگرچه پیام هشدار ذکر شده در بالا را به شما نمی دهد.

این اتفاق در طول زمان برای بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی از تلفن‌ها گرفته تا لپ‌تاپ‌ها و کنسول‌های بازی رخ می‌دهد. به ندرت یک راه حل سریع وجود دارد، زیرا مشکلات اغلب مربوط به سخت افزار هستند – برای مثال، یک پردازنده قدیمی یا باتری. اما، اینها برخی از کارهایی است که می توانید برای کاهش این مشکل انجام دهید.

قاب را بردارید: هر چه سطح گوشی بیشتر در معرض دید قرار گیرد، تنظیم دمای آن برای آن آسان تر خواهد بود.
سوراخ ها را بررسی کنید: خاک، کرک یا زباله ها را از نقطه شارژ یا جک هدفون پاک کنید.
بلوتوث و به‌روزرسانی برنامه پس‌زمینه را خاموش کنید: هرچه پردازشگر وظایف کمتری را مدیریت کند، خنک‌تر می‌ماند
. از بازی‌ها فاصله بگیرید: متأسفانه باید بگوییم، اما ممکن است مجبور شوید بازی‌های تلفن همراه خود را در این مدت پارک کنید، به خصوص اگر بازی می‌کنید. بازی های گرافیکی فشرده یا AR، مانند Pokemon Go.
تنظیمات موقعیت مکانی را خاموش کنید: با این کار دسترسی برنامه‌ها به شبکه‌های بلوتوث، جی‌پی‌اس یا Wifi برای تعیین موقعیت مکانی شما متوقف می‌شود. اغلب بهتر است برنامه‌ها را روی تنظیمات «While using» قرار دهید، تا زمانی که واقعاً از برنامه استفاده می‌کنید، عملکرد خود را از دست ندهید.
تلفن خود را فقط زمانی شارژ کنید که خنک است: شارژ کردن باتری باعث گرم شدن آن می‌شود و شارژ کردن آن در حالت گرم فقط مشکل را تشدید می‌کند.
اگر آیفون 12 شما هنوز خیلی داغ است، بهترین کار این است که آن را به یک فروشگاه اپل ببرید و تشخیص را روی دستگاه دریافت کنید یا به سادگی یک دستگاه جدید بخرید.

بیشتر بخوانید  چک لیست‌ قبل از خرید باتری آیفون
باتری iphone 8 plus شارژر آیفون 8plus قیمت اداپتور ایفون ۸ پلاس قیمت کابل شارژر آیفون 8 پلاس

باتری آیفون 12 خیلی سریع تخلیه می شود

مشکل: باتری آیفون 12 شما خیلی سریع تمام می شود.

راه حل ممکن:

راه حل واضح – البته نه چندان رضایت بخش – این است که میزان استفاده از آیفون خود را کاهش دهید. با این حال، ترفندهایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا زمان بیشتری را از آیفون 12 خود صرف کنید:

بررسی سلامت باتری: این ویژگی در iOS 11 معرفی شده است. به Settings > Battery > Battery Health بروید. این به شما می گوید که باتری شما در طول زمان چقدر ضعیف شده است و آیا نیاز به تعویض آن دارید یا خیر. این نیز “منسوخ شدن برنامه ریزی شده” اپل نیست. این یک مشکل ذاتی تمام باتری های لیتیوم یونی است.
خاموش کردن بلوتوث: برای انجام این کار باید به منوی تنظیمات بروید، خاموش کردن آن از طریق مرکز کنترل در واقع بلوتوث را خاموش نمی کند.
روشنایی صفحه را کاهش دهید
روشن کردن حالت کم مصرف
کاهش زمان قفل خودکار صفحه
خاموش کردن بازخوانی برنامه پس‌زمینه: به تنظیمات > عمومی > بازخوانی برنامه پس‌زمینه بروید.

آیفون 12 شارژ نمی شود

مشکل: وقتی به برق وصل می شود، باتری شارژ نمی شود.

راه حل ممکن:

پورت شارژ خود را از نظر گرد و غبار و زباله بررسی کنید (یک سنجاق ایمنی یا گیره کاغذ برای انجام این کار خوب است). اگر آیفون 12 شما هنوز شارژ نمی شود، کابل شارژ خود را بررسی کنید – آیا با سایر دستگاه های اپل کار می کند؟ آیا چیزهای دیگر در همان دوشاخه دیوار کار می کند؟ آیا کابل های USB دیگر در دوشاخه USB کار می کنند؟

اگر جواب نداد، راه اندازی مجدد نیرو را امتحان کنید. اگر مشکل حل نشد، بازنشانی کارخانه ای را امتحان کنید. اگر هنوز نمی توانید آیفون خود را شارژ کنید، به فروشگاه اپل بروید.

صفحه نمایش لمسی آیفون 12 کار نمی کند

مشکل: صفحه نمایش 12 آیفون شما دیگر پاسخ نمی دهد یا یخ زده و روی صفحه سیاه گیر کرده است.

راه حل ممکن:

اولین کاری که باید انجام دهید این است که راه اندازی مجدد نیرو را امتحان کنید. نحوه انجام این کار را در بالا توضیح داده‌ایم اگر این کار جواب نداد، سعی کنید آیفون را تا یک ساعت شارژ کنید. اگر همچنان صفحه شارژ را نمی بینید یا صفحه اتصال به برق را می بینید، نقطه شارژ و جک هدفون را تمیز کنید، کابل USB و دوشاخه دیواری را بررسی کنید.

اگر صفحه نمایش شما ترک خورده است و دیگر پاسخ نمی دهد، احتمالاً مشکل سخت افزاری است – به این معنی که به یک صفحه نمایش جدید نیاز دارید. اپل در ضمانت‌نامه‌های خود بسیار سخت‌گیر است، بنابراین اگر آن‌ها آن را رفع نکردند، از نمایندگی مجاز اپل استفاده کنید. آنها اغلب صفحه نمایش ها را با قیمت کمتری نسبت به اپل تعمیر می کنند، اگرچه ممکن است برخی از عملکردها را از دست بدهید (مثلاً لمس اجباری).

باتری آیفون ۶ پلاس شارژر ایفون 6plus آداپتور آیفون 6 پلاس قیمت کابل شارژر آیفون6 پلاس

آیفون 12 روشن نمی شود

مشکل: آیفون 12 شما روشن نمی شود یا روی صفحه لوگو گیر کرده است.

راه حل ممکن:

راه اندازی مجدد اجباری را امتحان کنید اگر جواب نداد، آن را به مدت یک ساعت شارژ کنید – مطمئن شوید که کابل USB و دوشاخه کار می کنند و همچنین مطمئن شوید که گرد و غبار یا زباله در درگاه شارژ آیفون وجود ندارد.

اگر باز هم روشن نشد، سعی کنید آن را به فروشگاه اپل ببرید زیرا ممکن است یک مشکل سخت افزاری باشد، مانند باتری کاملاً خراب.

آیفون 12 کند است

مشکل: به نظر می رسد که آیفون 12 شما همیشه کند کار می کند.

راه حل ممکن:

راه‌های زیادی برای افزایش سرعت آیفون 12 وجود دارد: برنامه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید حذف کنید، بازخوانی برنامه‌های پس‌زمینه را خاموش کنید، حافظه پنهان را در مرورگر وب سافاری پاک کنید.

بیشتر بخوانید  نحوه بازیابی آیفون بدون رمز عبور

برای دیدن لیست کامل رفع‌ها، بررسی کنید چرا تلفن من خیلی کند است؟ راهنما.

رمز عبور آیفون 12 فراموش شده

مشکل: شما نمی توانید رمز عبور 12 آیفون خود را به خاطر بسپارید یا پیامی به شما می گوید که آیفون شما غیرفعال شده است.

راه حل ممکن:

در اینجا کار زیادی نمی توانید انجام دهید، به جز اینکه آیفون 12 خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید و تمام داده های روی آن را پاک کنید. با این حال، می توانید به سرعت آیفون را از یک نسخه پشتیبان بازیابی کنید.

اگر قبلاً آن را با iTunes همگام کرده اید، به سادگی تلفن خود را به رایانه شخصی یا مک خود وصل کنید و دکمه “Restore iPhone” را پیدا کنید. سپس دستورالعمل ها را دنبال کنید و “Restore from iTunes Backup” را انتخاب کنید.

اگر آیفون 12 خود را با iTunes همگام نکرده اید، می توانید پس از قرار دادن آیفون خود در حالت ریکاوری، از iCloud بازیابی کنید. مجدداً، باید گوشی خود را به رایانه شخصی یا مک وصل کنید سپس iTunes را باز کنید – همچنین لازم نیست رایانه شخصی شما باشد.

در حالی که آیفون شما متصل است، باید یک ریستارت اجباری انجام دهید، سپس، هنگامی که گزینه بازیابی یا به روز رسانی را در صفحه رایانه مشاهده کردید، بازیابی را انتخاب کنید. iTunes نرم‌افزار را برای آیفون شما دانلود می‌کند و باید یک تلفن کارآمد بدون تمام داده‌های قدیمی خود داشته باشید.

قیمت باتری ایفون 5s قیمت شارژر ایفون ۵ اس قیمت اداپتور ایفون 5s کابل شارژر آیفون 5s

نمی توان از آیفون 12 در iCloud بک آپ گرفت

مشکل: آیفون 12 شما از اطلاعات خود در iCloud نسخه پشتیبان تهیه نمی کند

راه حل ممکن:

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید آیا محدودیت ذخیره سازی iCloud شما پر است یا خیر. اگر چنین است، ممکن است مجبور شوید پشتیبان‌گیری را متوقف کنید یا برخی از داده‌ها را حذف کنید – عکس‌ها معمولاً فضای زیادی را اشغال می‌کنند، و ممکن است به برخی از آن‌ها نیازی نداشته باشید، در غیر این صورت، بازی‌ها مانند برنامه Mail تمایل به پشتیبان‌گیری از داده‌ها دارند.

اگر نمی توانید نیازهای پشتیبان خود را به اندازه کافی کاهش دهید، ممکن است ارزش ارتقای برنامه ذخیره سازی خود را داشته باشد. با 99 سنت در ماه، 50 گیگابایت فضای ذخیره سازی iCloud دریافت می کنید – ده برابر مقدار رایگان. این هزینه کوچک واقعاً ارزشش را دارد و بعید است که آن را پر کنید.

قبل از امتحان هر چیز دیگری، بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی iOS موجود است یا خیر. اگر باز هم جواب نداد، سعی کنید تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید (با این کار شبکه‌های وای‌فای و گذرواژه‌ها و همچنین تنظیمات شبکه تلفن همراه و VPN بازنشانی می‌شود) برای انجام این کار، به Settings > General > Reset (در پایین صفحه) > بروید. تنظیمات شبکه را به تنظیمات اولیه برگردانید.

اگر این کار جواب نداد، سعی کنید با iTunes از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید، سپس نسخه پشتیبان قدیمی iCloud خود را حذف کنید و سپس دوباره نسخه پشتیبان را امتحان کنید.

اگر مشکل آیفون 12 من اینجا روشن نباشد چه؟

اگر نمی توانید پاسخ مشکل خود را در اینجا پیدا کنید، یک مکان خوب برای شروع عیب یابی، راه اندازی مجدد نیرو است. این کار تمام فرآیندهای فعلی را متوقف می کند و احتمالاً مشکلات نرم افزاری ناگهانی که در آیفون 12 خود با آن مواجه شده اید را متوقف می کند.

اگر مشکل همچنان ادامه دارد، پشتیبان گیری از آیفون 12 و بازنشانی آن به تنظیمات کارخانه باید جلوی هر اتفاق عجیبی را بگیرد.

با این حال، اگر واقعاً فشار وارد می‌شود، آن را به فروشگاه اپل ببرید – اما به یاد داشته باشید که تعمیرات سخت‌افزاری اغلب می‌تواند توسط نمایندگی‌های فروش تایید شده اپل با قیمت پایین‌تر انجام شود.

قیمت باتری آیفون 6 شارژر گوشی آیفون 6 قیمت اداپتور ایفون ۶ قیمت کابل شارژر آیفون 6

با چه مشکلات دیگری در آیفون 12 یا آیفون 12 پرو خود مواجه هستید؟ آیا عمر باتری ضعیفی دارد؟ یا مشکل اتصال وای فای دارید؟ نظر بدهید و به ما اطلاع دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *