آموزش

نحوه مشاهده رمزهای عبور ذخیره شده وای فای در آیفون

iOS 16 شامل بسیاری از ترفندهای مفید برای بهبود نحوه استفاده از آیفون است، اما یکی از مفیدترین موارد اضافه شده، راه ساده‌تری برای یافتن و ارائه رمز عبور Wi-Fi است. این قابلیتی است که سال‌ها در اندروید در دسترس است و نسبت به روش قبلی اپل برای اشتراک‌گذاری دسترسی به شبکه Wi-Fi انعطاف‌پذیرتر است.

قبل از iOS 16، اشتراک گذاری شبکه Wi-Fi فقط بین دستگاه های اپل در دسترس بود و در واقع رمز عبور را نشان نمی دهد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید نینتندو سوییچ یا تلویزیون هوشمند خود را از این طریق به اینترنت متصل کنید، کار نمی‌کند مگر اینکه رمز عبور واقعی نوشته شده را داشته باشید.

باتری آیفون 8 پلاس قیمت شارژر اصلی ایفون 8 پلاس آداپتور آیفون 8 پلاس خرید کابل شارژر آیفون 8 پلاس

خوشبختانه، این آخرین ویژگی به شما امکان می دهد به راحتی وارد تنظیمات خود شوید، یک شبکه Wi-Fi را پیدا کنید و رمز عبور Wi-Fi را مشاهده کنید. سپس می‌توانید آن را کپی و در یک پیام متنی یا ایمیل قرار دهید و به راحتی آن را با هرکس دیگری که به آن نیاز دارد به اشتراک بگذارید.## چگونه رمزهای عبور ذخیره شده Wi-Fi را در آیفون خود مشاهده کنید

بیشتر بخوانید  چگونه مشکلات رایج آیفون 12 را برطرف کنیم؟

گذرواژه‌های ذخیره شده Wi-Fi شما قبلاً در iPhone یا iPad غیرقابل دسترسی بودند مگر اینکه آنها را جیلبریک کنید. اپل در نهایت قابلیت بررسی رمزهای عبور Wi-Fi ذخیره شده خود را در iOS 16 و iPadOS 16 اضافه کرد. بنابراین می توانید جزئیات ذخیره شده Wi-Fi را در iPhone یا iPad دقیقاً همانطور که می توانید جزئیات Wi-Fi را در مک، تلفن Android مشاهده کنید، مشاهده کنید. یا کامپیوتر ویندوزی

برای پیدا کردن رمز عبور ذخیره شده Wi-Fi، برنامه تنظیمات را باز کنید، سپس روی «Wi-Fi» ضربه بزنید.

روی نام شبکه Wi-Fi فعلی خود ضربه بزنید تا جزئیات آن را مشاهده کنید.

سپس فقط روی بخش «رمز عبور» ضربه بزنید. برای فاش کردن رمز عبور باید از پین، FaceID یا TouchID دستگاه خود استفاده کنید.

درخواست کپی رمز عبور به طور خودکار ظاهر می شود.

اگر می‌خواهید هر یک از شبکه‌های قبلی را که به آن متصل شده‌اید مشاهده کنید، فقط روی دکمه «ویرایش» در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

بیشتر بخوانید  کالیبره کردن مجدد Battery Health در iOS 14.5

لیست کاملی از شبکه های Wi-Fi را مشاهده خواهید کرد. موردی را که می خواهید انتخاب کنید.

وقتی شبکه Wi-Fi فعال خود را انتخاب می‌کنید، صفحه‌ای مشابه با صفحه‌ای خواهید دید. یک بار دیگر، فقط روی «رمز عبور» (یا هر جایی در همان کادر) ضربه بزنید تا رمز عبور نمایش داده شود.

قیمت باتری ایفون ۶ پلاس شارژر آیفون ۶ پلاس اداپتور ایفون 6 پلاس کابل شارژر آیفون 6plus

سپس می توانید رمز عبور را کپی کرده و در جای دیگری ذخیره کنید، یا آن را برای یک دوست ارسال کنید. فقط آن را خیلی آزادانه در اطراف پخش نکنید، به خصوص اگر از رمز عبور مجدد در مکان های دیگر استفاده می کنید، زیرا می توان از آن برای پر کردن اعتبار استفاده کرد. به یاد داشته باشید، همه رمزهای عبور شما باید قوی و کاملا منحصر به فرد باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *