آموزش

نحوه جلوگیری از خوابیدن آیفون

بله، راهی وجود دارد که آیفون شما به خواب نرود…

آیا نمی دانید که چگونه آیفون را از خواب نبرد؟ این سوال رایجی است که مردم دارند زیرا گاهی اوقات خواب آیفون می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

نمونه ای از این موارد زمانی است که شما آیفون خود را روی میز خود دارید و برای مثال در Slack مکالمه را دنبال می کنید. مشکل اینجاست که بعد از چند دقیقه، صفحه آیفون تاریک می‌شود و در نهایت خالی می‌شود – یعنی آیفون وارد حالت قفل شده است (سایر افراد به این حالت خواب می‌گویند.

مشخصات باتری آیفون ۱۲ پرو مکس شارژر آیفون ۱۲ پرو مکس آداپتور آیفون ۱۲ پرو مکس قیمت کابل آیفون ۱۲ پرو مکس

خبر خوب این است که می توانید حالت خواب خودکار/قفل خودکار را غیرفعال کنید. با این حال، دلایلی وجود دارد که ممکن است مایل نباشید. بیایید به همه چیزهایی که باید بدانید نگاه کنیم.

حالت خواب آیفون چیست؟

در واقع چیزی به نام “حالت خواب” در آیفون وجود ندارد. وقتی مردم می گویند آیفون آنها به خواب می رود، منظور آنها این است که بعد از مدت زمان مشخصی عدم فعالیت، وارد حالت قفل خودکار می شود. این عدم فعالیت زمانی است که در مدت زمان معینی به صفحه نمایش ضربه نزنید.

بیشتر بخوانید  Apple AirTags به موارد تعقیب، سرقت خودرو متصل است

حالت قفل خودکار معمولاً طوری تنظیم می شود که پس از 2 دقیقه عدم فعالیت درگیر شود، اما این می تواند متفاوت باشد.

حالت قفل خودکار چیست؟
حالت قفل خودکار در واقع چیز خوبی است – حتی اگر برخی افراد آن را گاهی آزاردهنده می دانند. حالت قفل خودکار دو عملکرد اصلی دارد:

ایمن نگه داشتن آیفون: نکته مهم در حالت قفل خودکار این است که آیفون شما را ایمن نگه می دارد زیرا پس از مدت زمان مشخصی آیفون شما را به طور خودکار قفل می کند. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید به صورت دستی آیفون خود را قفل کنید – و این چیز خوبی است زیرا برخی از افراد این کار را فراموش می کنند. با قفل کردن خودکار گوشی، تضمین می‌کند که اگر آیفون را در جایی باز گذاشته باشید، هیچ‌کس نمی‌تواند به محتوای آیفون شما دسترسی پیدا کند.

صرفه جویی در عمر باتری: بزرگترین تخلیه باتری در آیفون صفحه نمایش است. وقتی صفحه نمایش روشن است، آیفون شما از طریق باتری در حال سوختن است. وقتی قفل خودکار فعال می شود، ابتدا صفحه نمایش را کم نور می کند و سپس آن را به طور کلی خاموش می کند. اگر قفل خودکار نبود، می توانستید یک بار قفل گوشی خود را باز کنید، از آن دور شوید تا کار دیگری انجام دهید و 5 ساعت بعد برگردید و متوجه شوید که به سختی باتری باقی مانده است زیرا صفحه نمایش تمام مدت روشن بوده است.

بیشتر بخوانید  نحوه تشخیص شارژر جعلی MagSafe برای آیفون 12
مشخصات باتری آیفون ۱۱ پرو مکس شارژر آیفون ۱۱ پرو مکس آداپتور آیفون ۱۱ پرو مکس قیمت کابل آیفون ۱۱ پرو مکس

نحوه جلوگیری از خوابیدن آیفون

صرفه جویی
چرا قفل خودکار برخی افراد را آزار می دهد؟

در حالی که قفل خودکار یک مزیت خالص است، هنوز هم گاهی اوقات مردم را آزار می دهد. این معمولاً به این دلیل است که آنها می خواهند چیزی را روی صفحه آیفون بخوانند (شاید اطلاعاتی در یک صفحه وب) در حالی که دستانشان مشغول انجام کار دیگری است.

به عنوان مثال، اگر دانش‌آموزی در iMac خود مشغول نوشتن مقاله باشد، دستانش مشغول تایپ کردن خواهد بود، اما ممکن است نگاهی به صفحه آیفون خود بیندازند زیرا صفحه‌ای روی آن باز شده است که اطلاعاتی را که باید به آن ارجاع دهد، باز کرده است.

اما اگر هر چند وقت یکبار (معمولاً یک بار در چند دقیقه) صفحه را لمس نکنند، صفحه نمایش کم نور می شود و خاموش می شود.

بیشتر بخوانید  تنظیمات iOS 15 را باید تغییر دهید تا از آیفون خود بهره بیشتری ببرید

نحوه تنظیم قفل خودکار در آیفون
خوشبختانه، iOS به شما امکان می دهد مدت زمان قفل خودکار را تغییر دهید. به طور پیش فرض، زمان معمولاً روی 2 دقیقه تنظیم می شود. با این حال، می توانید آن را بسیار طولانی تر کنید یا حتی قفل خودکار را به طور کلی غیرفعال کنید. در اینجا چگونه است:

برنامه تنظیمات را باز کنید.
روی Display & Brightness ضربه بزنید.
روی Auto-Lock ضربه بزنید.
در صفحه قفل خودکار، می توانید آیفون خود را روی قفل خودکار پس از 30 ثانیه یا 1، 2، 3، 4 یا 5 دقیقه تنظیم کنید. همچنین می توانید آن را روی هرگز قفل خودکار تنظیم کنید. روی دوره زمانی دلخواهتان ضربه بزنید.
فقط توجه داشته باشید که اگر قفل خودکار شما را آزار می دهد، ممکن است وسوسه انگیز باشد که آیفون خود را هرگز قفل خودکار نکنید، اما فقط به خاطر داشته باشید که این امر به طور بالقوه ایمنی آیفون شما را کمتر می کند و ممکن است منجر به تخلیه باتری سریعتر از حد معمول شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *