اخبار باتری آیفون, گوشی اپل iPhone 14

مک بوک پرو جدید احتمالا رویای بی بریدگی آیفون 14 را از بین برد

عرضه مک‌بوک پرو جدید باعث می‌شود که من شک کنم که اپل در زمان عرضه آیفون 14، این ناچ را کنار بگذارد.

از آنجایی که اپل نمایشگر بدنام “نچ” را در آیفون X سال 2017 معرفی کرد، من آن را یک شر ضروری می دانستم. اندازه صفحه نمایش را بدون افزایش دور افزایش داد، اندازه قاب را به حداقل رساند، در حالی که سوئیچ به یک راه حل امنیتی بیومتریک ایمن تر را تسهیل کرد. من آن را دوست نداشتم، اما به اندازه برخی از آن متنفر نبودم.

تصور می‌کردم که تا رسیدن به جام مقدس آیفون تمام‌صفحه با نسبت نمایشگر به بدنه بالای ۹۰ درصد، فاصله‌ای خواهد داشت. با یک سنسور Touch ID، سنسورهای Face ID و یک دوربین قدرتمند جلو – همه در زیر شیشه! آرمانشهر تلفن های هوشمند.

باتری گوشی آیفون 4 شارژر گوشی آیفون 4 قیمت اداپتور ایفون 4 خرید کابل شارژر آیفون 4

من تصور می‌کردم لحظه‌ای خواهد بود که مانند سایر تولیدکنندگانی که اپل را در ناچ‌ویل دنبال کردند، این شرکت به اندازه کافی در فناوری جایگزینی برای بازگرداندن آن قطعه گمشده اطمینان داشت. این اتفاق نیفتاده است. به غیر از کوچک شدن سطح ناچ در آیفون 13 جدید ، تا حد زیادی یکسان باقی مانده است.

تصویر جلوی آیفون 13

حالا احساس می‌کنم ممکن است در تمام مدت از درخت اشتباهی پارس کرده باشم. در حالی که شایعات معتبری وجود دارد مبنی بر اینکه آیفون 14 ممکن است به طور کامل از ناچ خودداری کند ، نسخه دیروز MacBook Pro من را در مورد اینکه در دستور کار است بسیار شک می کنم. اگر اپل قصد داشت بریدگی آیفون را حذف کند، آیا واقعاً آن را به محصول دیگری معرفی می کرد؟

بیشتر بخوانید  اپل همچنان بیشتر سود جهانی گوشی های هوشمند را به خانه می برد
باتری گوشی آیفون 5 شارژر گوشی آیفون 5 قیمت اداپتور ایفون 5 خرید کابل شارژر آیفون 5

نه خیلی کهنه

اپل افزودن یک بریدگی به صفحه نمایش جدید مک بوک پرو یک چیز را به من می گوید: از این مفهوم ناراحت نیست. آن را وسیله ای برای رسیدن به هدف نمی داند و معتقد نیست که به ظاهر ابزارهای ارائه شده آنها آسیب برساند.

در این مرحله ، حضور ناچ در حال حاضر یک انتخاب طراحی است. این شرکت تصمیم گرفته است از هر میلی متر صفحه نمایش املاکی که می تواند استفاده کند، صرف نظر از اینکه چقدر می تواند ترسناک به نظر برسد.

مانند آیفون، بریدگی مک بوک پرو در فضایی که اغلب خالی است، بین منوی برنامه و نمادهای وضعیت قرار گرفته است. این دقیقاً مشابه نحوه نمایش نشانگرهای مهم بر روی ناچ آیفون است. macOS Monterey همچنین زمانی که برنامه‌ها در حالت تمام صفحه هستند، بریدگی را کاهش می‌دهد و به از بین بردن اثرات ناخوشایند آن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید  کاربران اپل دستگاه های خود را برای رفع نقص حیاتی WebKit به روز کنند

خطای اجباری؟

گنجاندن در مک بوک پرو یک انتخاب طراحی مهم تری است، زیرا انتخابی غیراجباری است. اپل برای قرار دادن Face ID به یک بریدگی روی آیفون نیاز داشت. وقتی به طور غیرمنتظره ای در آن افشای مک بوک پرو ظاهر شد، اولین فکر من این بود که به این معناست که Face ID برای اولین بار به مک می آید. اپل این فناوری را دوست دارد، اما افسوس که نه.

به طور سنتی ، وب کم های MacBook از سایر جنبه های مهم رایانه Mac عقب مانده اند ، و این بریدگی بیش از آنچه که بسیار مورد نیاز دوربین 1080p FaceTime HD است ارائه می دهد. یک سنسور TrueTone، یک حسگر نور و یک چراغ LED برای نشان دادن روشن بودن دوربین وجود دارد. مطمئناً عناصر مهمی هستند، اما فقدان Face ID به نظر یک فرصت بزرگ از دست رفته است.

واکنش، همانطور که انتظار دارید، بسیار مثبت نبوده است. سایر تولیدکنندگان لپ تاپ موفق شده اند بدون بیرون آوردن تکه ای از صفحه نمایش ، حاشیه های نازکی ایجاد کنند. بسیاری از آنها تشخیص چهره را به عنوان وسیله ای برای باز کردن قفل دستگاه ها (از طریق Windows Hello) ارائه می دهند، چیزی که اپل در اینجا گنجانده نشده است.

بیشتر بخوانید  انتظارات از اپل در سال 2022: ساعت مقاوم، آیفون 14 و طراحی مجدد مک بوک ایر
قیمت باتری ایفون ۶ اس پلاس قیمت شارژر ایفون ۶ اس پلاس خرید آداپتور اصلی آیفون 6s plus قیمت کابل ایفون 6s plus

این یک حذف قابل توجه است و فقط می توان حدس زد که به این دلیل است که عمق کافی در نمایشگر برای گنجاندن بسیاری از سنسورهای Face ID وجود ندارد. تصاویر جانبی نشان می‌دهند که اینطور نیست، اما شاید اپل در حال ایجاد زمینه‌ای برای مدل مک‌بوک پرو سال آینده است. البته اپل دوست دارد مقداری را برای نسل های آینده ذخیره کند.

Macbook Pro 2021 13

با این حال، نکته همچنان باقی است. اگر اپل آماده اضافه کردن یک بریدگی فقط برای بهبود وب‌کم باشد، بعید است که از آن چیزی که برای Face ID لازم است خلاص شود.

باتری اورجینال iphone 4s شارژر آیفون 4 اس قیمت اداپتور ایفون 4 اس قیمت کابل شارژ ایفون 4s

بعید به نظر می رسد که این یک طرح تک کاره باشد. اپل احتمالاً برای چندین نسل از مک بوک پرو از بریدگی استفاده خواهد کرد. تعجب آور نیست که ببینیم آن را به نسل بعدی مک بوک ایر که قرار است سال آینده عرضه شود، منتقل شود.

یک روز اپل آیفون تمام صفحه را به کاربران خواهد داد، اما تولد دوباره ناچ در دسته بندی جدید نشان می دهد که این آیفون در آیفون 14 نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *