آموزش

برتری اندروید نسبت به آیفون

ما آیفون‌ها را خراب نمی‌کنیم، اما تلفن‌های هوشمند اندرویدی در برخی موارد بهتر از آیفون‌ها هستند. در این مقاله به 12 مزیت اندروید نسبت به آیفون می پردازیم.

آیا گوشی هوشمند اندرویدی بهتر از آیفون است؟ این بحثی است که برای مدت طولانی در جریان است، در حالی که کاربران اندروید سعی می کنند استدلال کنند که اندروید در بازی آیفون را شکست می دهد، این همان روشی است که کاربران iOS استدلال می کنند. به یاد داشته باشید که این دو نوع گوشی هوشمند به طور گسترده ای در سراسر جهان در مقایسه با هر نوع گوشی دیگری مورد استفاده قرار می گیرند. اولاً، در اندروید کارهای زیادی نمی توانید انجام دهید که نمی توانید در آیفون انجام دهید و به همان ترتیب کارهای زیادی در آیفون نمی توانید انجام دهید که در اندروید نمی توانید انجام دهید. در این مقاله تمایل داریم فکر کنیم اندروید برای کاربرانی که به یک گوشی جدید نیاز دارند بهتر است.

باتری ایفون ۷ پلاس شارژر آیفون ۷ پلاس خرید آداپتور اصلی آیفون ۷ پلاس کابل شارژ ایفون 7 پلاس

با وجود اینکه اپل به افزودن ویژگی‌های مشابه اندروید به iOS ادامه می‌دهد، کاربران اندرویدی هنوز هم حق لاف زدن زیادی نسبت به کاربران آیفون دارند. از توانایی استفاده همزمان از دو برنامه تا راه‌اندازها و گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتر، حداقل در حال حاضر، برخی از ویژگی‌هایی هستند که دارندگان اندروید می‌توانند ادعا کنند که متعلق به خود هستند. در زیر مزایای برتر اندروید نسبت به آیفون آورده شده است. هر چند نگران نباشید. من با برجسته کردن مزایای آیفون نسبت به اندروید، همین رفتار را برای اندروید انجام داده‌ام . امروز، ما قصد داریم به نفع اندروید بحث کنیم.

مزایای اندروید نسبت به آیفون

در اینجا 12 دلیل بهتر بودن گوشی های هوشمند اندرویدی نسبت به آیفون آورده شده است.

1. قیمت مقرون به صرفه

بزرگترین مزیت اندروید نسبت به آیفون قیمت گذاری است. از آنجایی که سازندگان دستگاه‌های اندرویدی بسیار زیاد هستند، می‌توان طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند را با قیمت‌های مختلف پیدا کرد. تنها پرقدرت‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی به قیمت محصولات اپل نزدیک می‌شوند. با توجه به مقرون به صرفه بودن آن، کاربران اندرویدی زیادی در سراسر جهان وجود دارد.

اندروید برای هر نوع بودجه ای که کاربر بخواهد گزینه های مختلفی دارد، در حالی که iOS گران تر است و فقط با بودجه خاصی متناسب است. اگرچه برخی از برندها مانند سامسونگ مطمئناً مدل‌های گران‌تری نسبت به iOS دارند، هنوز هم مدل‌هایی وجود دارند که از نظر بودجه مقرون به صرفه هستند.

2. انتخاب های بیشتری در سخت افزار اندروید دارید

گوشی‌های اندرویدی در اندازه‌ها، فرم‌ها، مجموعه‌های ویژگی‌ها و قیمت‌ها متفاوت هستند. در هر زمان از سال، گوشی های اندرویدی جدیدی وارد بازار می شوند. مهم نیست چقدر می توانید خرج کنید، به احتمال زیاد می توانید یک دستگاه Android متناسب با بودجه شما یا ارائه ویژگی های منحصر به فرد پیدا کنید.

وقتی صحبت از آیفون به میان می‌آید، اپل حداکثر چهار دستگاه را در سال عرضه می‌کند که از لحاظ تاریخی در زمان عرضه گران بوده‌اند، اما پس از نسل‌های متوالی قیمت آن‌ها کاهش پیدا کرده است. یکی از مقرون به صرفه ترین گوشی های جدید اپل، آیفون 13 مینی با قیمت 699 دلار است، اما این گوشی با صفحه نمایش کوچک 5.4 اینچی عرضه می شود. Galaxy S20 FE همان قیمت را دارد اما با صفحه نمایش 6.5 اینچی 120 هرتزی بزرگتر و نرم تر، لنز تله فوتو و باتری بسیار بزرگتر عرضه می شود.

بیشتر بخوانید  بهترین مارک باتری ایفون : 5 روش تشخیص بهترین برند باتری آیفون

ارزان‌ترین آیفونی که اپل ارائه می‌کند آیفون SE است که دستگاهی خیره‌کننده با عملکرد فوق‌العاده تنها با قیمت 400 دلار است، اگرچه طراحی آن قدیمی است و صفحه نمایش آن برای برخی بسیار کوچک خواهد بود.

3. حافظه قابل ارتقا

اکثر گوشی های اندرویدی حافظه قابل ارتقا را ارائه می دهند. این بدان معناست که می توانید یک اسلات اضافی در کناره تلفن خود باز کنید و یک کارت micro SD قرار دهید که حافظه بیشتری را به تلفن اضافه می کند.

با توجه به قیمت‌های گزافی که اپل و سایر سازندگان گوشی برای دو یا چهار برابر کردن فضای ذخیره‌سازی در هنگام خرید گوشی هوشمند خود در نظر می‌گیرند، این یک مزیت بزرگ است. چرا 100 تا 150 دلار دیگر به قیمت یک گوشی جدید فقط برای 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی اضافی (که حتی مطمئن نیستید به آن نیاز دارید) بپردازید، در حالی که بعداً می توانید فقط 70 دلار روی یک کارت 512 گیگابایتی کم کنید؟

علاوه بر این، Google Drive به کاربران اندروید 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان می دهد، iCloud فقط 5 گیگابایت را به صورت رایگان ارائه می دهد.

باتری ایفون ۸ شارژر ایفون ۸ قیمت اداپتور ایفون ۸ قیمت کابل آیفون 8

4. USB نوع C

دنیای اندروید به استاندارد USB-C مهاجرت کرده است که پیشرفته تر و بسیار قوی تر است. USB-C اکنون تقریباً توسط هر رایانه ای از جمله لپ تاپ های مایکروسافت، لنوو، دل و حتی اپل استفاده می شود.

در حالی که کابل لایتنینگ اپل یادگار روزهایی است که هر شرکت فناوری مجبور به توسعه کانکتور اختصاصی خود بود، USB-C نشان دهنده راه حل ایده آل تک پورت است که صنعت به سمت آن کار می کند. همچنین درهایی را به روی فناوری های شارژ سریعتر باز می کند.

به عنوان مثال ، OnePlus 9 Pro می تواند از صفر تا 61 درصد ظرفیت باتری را تنها در 15 دقیقه شارژ کند. 30 دقیقه صبر کنید تا باتری 99 درصد پر شده باشد.

آن را با آیفون 13 مقایسه کنید ، که همچنان به لایتنینگ می چسبد حتی نمی تواند به آن نزدیک شود. و اپل دیگر حتی یک شارژر در جعبه ندارد.

5. جک هدفون

اگر تا به حال از آیفون استفاده کرده‌اید، می‌دانم که زمانی است که می‌خواهید یک جفت هدفون را در گوشی خود قرار دهید تا متوجه شوید که دانگل هدفون خود را در جایی فراموش کرده‌اید. این احساس بسیار بدی دارد زیرا یک آیفون به دلیل نبود جک هدفون نمی تواند با هدفون استاندارد متصل شود.

بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی هنوز با جک هدفون عرضه می‌شوند – یکی از ویژگی‌های مورد درخواست اپل که در سال 2016 از گوشی‌های خود کناره‌گیری کرد. این برای افرادی که هنوز عاشق گوش دادن به موسیقی، پادکست یا کتاب‌های صوتی از طریق هدفون‌های سیمی قدیمی مطمئن هستند، بسیار مهم است.

6. لازم نیست از iTunes استفاده کنید

کاربران اندروید به iTunes نیازی ندارند. به طور کلی برای خدمات موسیقی و خرید انتخاب های بیشتری به آنها داده می شود. خدمات بیشتر و بیشتری به اندروید و نه فقط برای موسیقی، بلکه برای فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، بازی‌ها و بسیاری موارد دیگر در حال گسترش هستند. اپل پیشگام طراحی سخت افزار و نرم افزار است، اما iTunes – که برای انتقال موسیقی بین آیفون و رایانه شما لازم است – یک آشفتگی متورم است. حذف نصب آن یک کابوس است، تا جایی که اپل یک راهنمای گسترده برای نحوه حذف کامل iTunes از رایانه شخصی خود منتشر می کند.

بیشتر بخوانید  شارژ اولیه باتری آیفون + 12 و 13 پرو مکس

7. لانچر

لانچر که به عنوان جایگزین صفحه اصلی نیز شناخته می‌شود، برنامه‌ای است که طراحی نرم‌افزار و ویژگی‌های سیستم‌عامل گوشی اندرویدی شما را بدون ایجاد تغییر دائمی تغییر می‌دهد. لانچرها را می توان از Google Play دانلود کرد، نصب کرد و مانند سایر برنامه ها استفاده کرد. این برنامه‌ها به شما امکان می‌دهند نحوه تعامل خود با صفحه اصلی، کشوی برنامه و حتی نمادهای برنامه روی گوشی خود را کاملاً تغییر دهید. استفاده از لانچر در تلفن اندرویدی به شما این امکان را می‌دهد که تقریباً تمام جنبه‌های ظاهر و رفتار گوشی خود را شخصی‌سازی کنید و باعث می‌شود گوشی شما منحصر به فرد باشد.

تصور دنیایی که اپل اجازه دهد چنین چیزی برای آیفون اتفاق بیفتد، سخت است، اگرچه به نظر می‌رسد که کنترل خود را در مورد اینکه کاربران آیفون چقدر می‌توانند صفحه اصلی خود را شخصی‌سازی کنند، کاهش می‌دهد.

باتری آیفون ۸ پلاس شارژر آیفون 8 پلاس قیمت اداپتور ایفون ۸ پلاس کابل آیفون ۸ پلاس

اگرچه iOS و Android در طول سال‌ها تکامل یافته‌اند، اندروید همیشه به پلتفرمی برای کاربرانی که می‌خواهند بر ظاهر گوشی هوشمند خود کنترل داشته باشند، شهرت داشته است. با راه‌انداز صفحه اصلی، کاربران اندروید می‌توانند همه چیز را از طرح‌بندی صفحه اصلی، تغییر صفحه، افکت‌ها و حتی ژست‌های حرکتی، چیزهایی که آیفون اخیراً با iOS 14 به آن دست یافته است، تغییر دهند. بنابراین، اگر از آن دسته کاربرانی هستید که دوست دارید دستگاه‌های خود را تغییر دهید و شخصی‌سازی کنید، یک تلفن هوشمند اندرویدی راهی است که باید انجام دهید.

8. چند وظیفه ای

گوگل تغییرات نسبتاً قابل توجهی در نحوه دسترسی به چندوظیفگی در اندروید ایجاد کرد. می توانید صفحه نمایش را تقسیم کنید و از دو برنامه به طور همزمان در تلفن هوشمند اندرویدی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید همزمان یک ویدیوی YouTube را تماشا کنید و به پیام های WhatsApp خود پاسخ دهید. در یک کلام، حالت تقسیم صفحه در اندروید، چندوظیفه ای را افزایش می دهد و در صورت استفاده خوب از آن، می تواند به صرفه جویی در زمان و بار کاری بسیار کمک کند. مشخص نیست که چرا اپل هنوز این ویژگی را به آیفون اضافه نکرده است، اما شاید در مقایسه با آی‌پد بزرگ‌تر، به اندازه پنجره‌های برنامه روی نمایشگر آیفون مربوط باشد.

می‌توانید استدلال کنید که iOS تمام کارهایی را که می‌خواهید انجام می‌دهد. و درست است که می‌توانید چندین کار را همزمان با جابه‌جایی برنامه‌ها انجام دهید، اما این حتی به سطح چندوظیفه‌ای که برخی از تلفن‌های اندرویدی ارائه می‌دهند هم نمی‌رسد.

9. ابزارک ها

ابزارک ها مدت هاست که مزیت بزرگ اندروید نسبت به iOS بوده است. اندروید انواع ویجت هایی را ارائه می دهد که می توانید آنها را در صفحه اصلی خود قرار دهید. به عنوان مثال، برنامه Dark Sky، آب و هوا، ساعت، زنگ هشدار، چراغ قوه، ایمیل، تماس‌ها و موارد دیگر را نشان می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را در صفحه اصلی خود به روشی که می‌خواهید مرتب کنید.

اپل همیشه ترجیح می داد در گذشته ویجت ها را در هیچ یک از صفحه اصلی اصلی در دسترس نداشته باشد، اما در طول راه اندازی iOS 14 در سال 2020، اپل سرانجام تصمیم گرفت ویجت ها را در صفحه اصلی معرفی کند. نکته منفی این است که آنها بسیار محدود هستند و فقط در ناحیه اعلان قرار دارند. در این زمینه اندروید حرف اول را می زند.

10. دکمه برگشت فیزیکی

دکمه بازگشت اندروید به شما این امکان را می دهد که به طور یکپارچه از یک برنامه به برنامه دیگر برگردید. این یک قطعه اصلی از طراحی اندروید است که کاربران اندرویدی به آن عادت دارند. مانند اگر پیوندی را در فیس بوک بزنید و به مرورگر کروم منتقل شوید، با فشار دادن دکمه بازگشت، می توانید به برنامه رسانه اجتماعی بازگردید. این مورد در آیفون یکسان نیست، زیرا دکمه برگشت وجود ندارد، با این حال، می‌توانید دکمه‌های بازگشت متنی را در برنامه‌ها یا دکمه بازگشتی که با کلیک کردن روی پیوندی که شما را از یک برنامه به برنامه دیگر می‌برد ظاهر می‌شود، دریافت کنید.

بیشتر بخوانید  چگونه عمر باتری ایفون را افزایش دهیم + 45 روش ساده

11. بسیاری از برنامه ها و بازی های رایگان در فروشگاه بازی

در اندروید، می‌توانید سوئیچ را برای نصب برنامه‌ها از منابع ناشناخته بچرخانید. این به شما امکان می‌دهد برنامه‌هایی را از خارج از Google Play، که فروشگاه برنامه Google است، نصب کنید. حتی اگر گوگل برنامه ای را تایید نمی کند، می توانید آن را از جای دیگری نصب کنید. گوگل همچنین محدودیت کمتری در مورد برنامه های موجود در فروشگاه خود دارد.

در iOS، فقط می توانید برنامه را از اپ استور اپل نصب کنید. اگر اپل نمی‌خواهد برنامه‌ای را تأیید کند یا آن را از فروشگاه برنامه حذف کرده باشد، نمی‌توانید از آن استفاده کنید. به عنوان مثال، فروشگاه اپل به شبیه‌سازهای بازی‌های ویدیویی، مشتریان BitTorrent و بسیاری دیگر از انواع دیگر برنامه‌هایی که از نظر آنها بحث‌برانگیز است، اجازه نمی‌دهد.

12. سفارشی سازی

یکی از نقاط قوت اندروید سطح سفارشی سازی است که اجازه می دهد. اندروید به شما امکان می دهد سطح شخصی سازی خود را انتخاب کنید، به عنوان مثال تصاویر پس زمینه زنده و صفحه کلید. در حالی که حتی برخی از تولیدکنندگان اجازه سفارشی‌سازی سخت‌افزار پیچیده را می‌دهند، مانند موتورولا دارای Moto Maker، ال‌جی دارای صفحات چرمی قابل تعویض و بسیاری موارد دیگر است و اینها چیزهایی هستند که اپل هرگز برای شما انجام نخواهد داد. اپل می خواهد برنامه های پیش فرض را کنترل کند تا تجربه نرم افزاری و سخت افزاری یکسانی داشته باشد.

قیمت باطری آیفون ۶پلاس شارژر ایفون 6plus آداپتور آیفون 6 پلاس قیمت کابل شارژر اصلی ایفون 6plus

یکی دیگر از مزیت های اندروید نسبت به آیفون این است که می توانید صفحه اصلی خود را به دلخواه شخصی سازی کنید. رویکرد اپل به صفحه اصلی همچنان به جای قرار دادن همه برنامه های نصب شده در یک شبکه سفت و سخت قفل است، اگرچه اکنون می توانید ویجت ها را به صفحه اصلی اضافه کنید و از نمادهای برنامه های سفارشی برای ترکیب کردن ظاهر کلی استفاده کنید. با این حال، صفحه اصلی دستگاه‌های اندرویدی از طرح‌بندی شبکه‌ای پیروی نمی‌کند و به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها را در هر جایی که می‌خواهید قرار دهید. هر دو پلتفرم به شما امکان می دهند پوشه هایی حاوی گروه هایی از برنامه ها بسازید.

مزیت رویکرد اندروید این است که می توانید صفحه اصلی را با مرتب کردن نمادهای برنامه در هر الگوی دلخواه خود سفارشی کنید.

مزایای اندروید نسبت به آیفون: اکنون می دانید!

اینها برخی از مزایای اندروید نسبت به آیفون است. اندروید آزادتر است، زیرا انتخاب بیشتری را ارائه می دهد – انتخاب میزان هزینه ای که می خواهید خرج کنید، انتخاب ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری، و انتخاب در نحوه سازماندهی و شخصی سازی تجربه خود. اگر در مورد فناوری مورد استفاده شما بسیار خاص هستید، ممکن است اندروید برای شما سرگرم کننده تر باشد. اما در نهایت افراد مختلف سلیقه و علاقه متفاوتی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *