آموزش

باتری آیفون 12 و 12 پرو بیش از 80 درصد شارژ نمی شود؟ راه حل

آیا منتظر بوده اید که باتری آیفون 12 یا آیفون 12 پرو قبل از خروج از خانه به طور کامل شارژ شود، اما فقط 80 درصد شارژ نمی شود؟ شما شارژرها را عوض کرده اید، کابل های USB را عوض کرده اید، دستگاه را مجددا راه اندازی کرده اید، اما هنوز در 80٪ گیر کرده اید؟ خوب، خبر خوب این است که آیفون شما ایراد ندارد. باتریش هم نیست در این مقاله توضیح خواهیم داد که چرا آیفون 12 یا آیفون 12 پرو گاهی اوقات بیش از 80 درصد شارژ نمی شود و چگونه این مشکل را برطرف کنید.

ما این روزها تقریباً همه کارها را روی تلفن های هوشمند خود انجام می دهیم. همراه روزانه ماست بنابراین، نمی توان اهمیت یک گوشی با باتری طولانی مدت را نادیده گرفت. تلفنی که سریع شارژ می شود بسیار بهتر است. بنابراین قابل درک است که چقدر ممکن است از اینکه آیفون 12 یا آیفون 12 پرو شما بیش از 80 درصد شارژ نمی شود ناامید شده اید. ما توضیح می دهیم که چرا این اتفاق می افتد و چگونه می توانید آن را برطرف کنید.

چرا آیفون 12 یا آیفون 12 پرو شما بیش از 80 درصد شارژ نمی شود؟

دو دلیل شناخته شده وجود دارد که چرا این اتفاق می افتد.

خرید آیفون 13 اپل

باتری گوشی آیفون 4s قیمت شارژر iphone 4s اداپتور ایفون 4 اس قیمت کابل شارژر آیفون 4s

1. بهینه سازی شارژ باتری

دلیل اصلی شارژ نشدن آیفون 12 یا آیفون 12 پرو شما بالای 80 درصد این است که گوشی شما به آن اجازه نمی دهد. بله شما آن را درست خواندید. باتری آیفون شما معیوب نیست. نه گوشی خراب است و نه چیز دیگری. اما چرا؟

عاملی که باعث می شود آیفون 12 یا آیفون 12 پرو شما بیش از 80 درصد شارژ نشود، به عنوان «شارژ باتری بهینه» شناخته می شود. این یکی از بسیاری از ویژگی‌هایی بود که در iOS 13 معرفی شد. ویژگی «شارژ باتری بهینه» تا زمانی که از دستگاه خود استفاده نمی‌کنید، شارژ باتری گوشی شما را تا 80 درصد به تاخیر می‌اندازد.

به گفته اپل، این ویژگی برای استفاده از یادگیری ماشینی برای مطالعه الگوی استفاده روزانه و روال شارژ شما طراحی شده است تا زمانی که نیاز به استفاده از دستگاه خود نداشته باشید، شارژ را تا 80 درصد محدود کند. برای زمینه، فرض کنید که شما اکثراً هر روز بین ساعت 10 صبح تا 10 شب از آیفون خود استفاده می کنید، دستگاه شما به این موضوع توجه می کند. بنابراین وقتی آیفون خود را در هر زمانی خارج از دوره استفاده معمولی خود وصل می کنید تا شارژ شود، ممکن است سطح شارژ از 80 درصد شارژ بیشتر نشود.

بیشتر بخوانید  برتری اندروید نسبت به آیفون

مزایای شارژ باتری بهینه

یکی از اشتباهات بسیاری که عمر باتری آیفون شما را فلج می کند شارژ مداوم دستگاه تا 100 درصد است. تحقیقات نشان داده است که رها کردن تلفن بین 30 تا 80 درصد به شما کمک می کند تا بهترین استفاده را از باتری های پشتیبان برق گوشی خود، به خصوص باتری های لیتیوم یونی ببرید. شارژ مداوم آیفون تا 100 درصد باتری را به مرور زمان تحلیل می‌برد و طول عمر آن را سریع‌تر کاهش می‌دهد.

ویژگی «شارژ باتری بهینه» با متوقف کردن فرآیند شارژ در آیفون شما زمانی که باتری به 80 درصد می رسد از این امر جلوگیری می کند. با نزدیک شدن به ساعات معمول استفاده از تلفن شما (که توسط الگوریتم یادگیری ماشین iOS تعیین می شود)، شارژ به آرامی ادامه می یابد تا زمانی که علامت باتری به 100% برسد. این به افزایش عمر باتری آیفون و جلوگیری از فرسودگی سریعتر باتری دستگاه شما کمک می کند.

بررسی عمر باتری آیفون 112. دمای باتری

شارژ بیش از حد آیفون شما منجر به تولید گرمای بیش از حد می شود که برای سلامت باتری مضر است. گرمای تولید شده در هنگام شارژ به باتری دستگاه شما فشار وارد می کند و طول عمر آن را تا حد زیادی کاهش می دهد.

خوشبختانه، iOS آنقدر هوشمند است که اگر تشخیص دهد دمای باتری شما از حد توصیه شده (تعیین شده توسط اپل) فراتر رفته است، شارژ را با 80 درصد متوقف کند. بنابراین، زمانی که آیفون 12 یا آیفون 12 پرو شما بیش از 80 درصد شارژ نمی شود، ممکن است به این دلیل باشد که دمای باتری شما از حد تعیین شده فراتر رفته است.

آیا نیاز دارید آیفون 12 یا آیفون 12 پرو خود را بیش از 80 درصد سریع شارژ کنید؟ روش های زیر را بررسی کنید.

اگر تجربه کرده اید که باتری آیفون 12 پرو یا آیفون 12 پرو شما تا 100 درصد شارژ نمی شود، در اینجا مواردی وجود دارد که باید امتحان کنید و مشکل را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید  علت کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی ایفون
باتری آیفون 5 اصلی مشخصات شارژر اصلی آیفون 5 اداپتور ایفون 5 قیمت کابل شارژر ایفون 5

1. شارژ بهینه باتری را غیرفعال کنید

ویژگی Optimized Battery Charging سلامت باتری آیفون شما را بالاتر از نیاز گوشی هوشمند شما قرار می دهد. و این منطقی است. قبل از اینکه به غیرفعال کردن این ویژگی ادامه دهید، باید بدانید که شارژ باتری بهینه شده در نهایت گوشی شما را از 80 درصد شارژ می کند، اما فقط زمانی که نیاز به استفاده از تلفن خود داشته باشید.

اگر نمی توانید صبر کنید و نیاز دارید که باتری آیفون 12 یا آیفون 12 پرو خود را فوراً بیش از 80 درصد شارژ کنید، مراحل زیر را دنبال کنید تا شارژ بهینه باتری را در آیفون خود غیرفعال کنید.

لطفاً توجه داشته باشید: بهینه‌سازی شارژ باتری به طور پیش‌فرض فعال است و تنها زمانی فعال است که آیفون شما پیش‌بینی کند که برای مدت طولانی به شارژر متصل می‌شود.

مرحله 1 : برنامه تنظیمات را در آیفون خود راه اندازی کنید.

مرحله 2 : روی باتری ضربه بزنید.

مرحله 3 : روی سلامت باتری ضربه بزنید.

مرحله 4 : برای خاموش کردن آن، روی «شارژ باتری بهینه» ضربه بزنید.

مرحله 5 : می‌توانید گزینه «خاموش تا فردا» را برای غیرفعال کردن موقت ویژگی تا روز بعد یا «خاموش کردن» را برای غیرفعال کردن دائمی ویژگی تا زمانی که مجدداً به صورت دستی فعال کنید، انتخاب کنید.

اکنون آیفون 12 شما بدون گیرکردن گهگاه تا 80 درصد شارژ می شود.

2. محل شارژ را تغییر دهید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، باتری آیفون 12 یا آیفون 12 پرو شما ممکن است در صورت داغ شدن بیش از حد در هنگام شارژ، 80 درصد گیر کند. اگر «شارژ باتری بهینه» را غیرفعال کرده اید اما آیفون 12 یا آیفون 12 پرو شما بیش از 80 درصد شارژ نمی شود، باید مطمئن شوید که محیط شارژ به اندازه کافی مساعد است. شما باید آیفون خود را در محیطی خنک و با تهویه مناسب شارژ کنید. همچنین می‌خواهید از شارژ کردن آیفون خود در نزدیکی سایر وسایل، لوازم الکترونیکی یا دستگاه‌هایی که گرما تولید می‌کنند، خودداری کنید.

3. قاب آیفون را بردارید

آیا از قاب گوشی روی گوشی خود استفاده می کنید؟ اگر متوجه شدید آیفون 12 یا آیفون 12 پرو شما بیش از 80 درصد شارژ نمی شود، باید آن را حذف کنید. گوشی‌های هوشمند هنگام شارژ شدن تا حدی گرم می‌شوند و قاب‌های گوشی (به ویژه قاب‌های ضخیم و حجیم) می‌توانند از انتشار گرما در جو جلوگیری کنند و در نتیجه دمای گوشی و باتری شما را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید  از کجا بفهمیم باتری ایفون باد کرده + راه حل اساسی

4. از لوازم جانبی شارژ اصلی استفاده کنید

استفاده از لوازم جانبی شارژ جعلی/غیر تایید شده/شخص ثالث نیز می‌تواند باعث شود آیفون 12 یا آیفون 12 پرو شما با رسیدن به درصد خاصی، شارژ را متوقف کند. اطمینان حاصل کنید که دستگاه خود را با لوازم جانبی شارژی که همراه با آن خارج از جعبه ارسال شده است یا لوازم جانبی دارای تأییدیه Apple MFI شارژ می کنید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که شارژرها را از یک فروشگاه مجاز که لوازم جانبی اصلی می فروشد، خریداری کرده و استفاده می کنید.

برخی از کاربران به سادگی با کنار گذاشتن لوازم جانبی شارژ شخص ثالث برای لوازم جانبی اصلی، توانسته اند شارژ آیفون 12 یا آیفون 12 پرو خود را از مرز 80 درصد عبور دهند. شما هم باید همین کار را بکنید

باتری آیفون 12 پرو یا آیفون 12 100 درصد شارژ نمی شود؟ مشکل حل شد!

اگر آیفون 12 یا آیفون 12 پرو شما 100 درصد شارژ نمی شود، ممکن است متوجه شوید که در آستانه 80 درصد یا چیزی نزدیک به آن باقی می ماند (مثل 83-84 درصد برای من). به این دلیل که اپل ویژگی جدیدی را در iOS 13 به نام «شارژ باتری بهینه» معرفی کرد. این ویژگی دارای نرم افزاری است که تا زمانی که از دستگاه استفاده نمی کنید، از شارژ شدن دستگاه شما تا 80 درصد جلوگیری می کند یا آن را به تاخیر می اندازد.

ممکن است متوجه شوید که باتری آیفون 12 پرو یا آیفون 12 شما به دلیل دمای باتری 100 درصد شارژ نمی شود. هنگامی که آیفون یا آیپد خود را بیش از حد شارژ می کنید، ممکن است گرمای زیادی تولید کند که برای سلامت باتری مضر است. گرمایی که دستگاه شما هنگام شارژ تولید می کند، اساساً فشار بیشتری بر باتری وارد می کند و طول عمر آن را کاهش می دهد. مجدداً، شارژ بهینه باتری و iOS می توانند شارژ را بیش از 80 درصد محدود کنند، اگر دمای باتری از محدودیت های توصیه شده اپل فراتر رود. در حالی که قرار است ویژگی Optimized Battery Charging به شما کمک کند عمر باتری خود را افزایش دهید، شاید بخواهید آن را خاموش کنید تا ببینید آیا دستگاه شما می تواند به طور کامل تا 100 درصد شارژ شود یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *