آموزش, گوشی اپل iPhone 12

چگونه مشکلات وای فای مینی آیفون 12 را برطرف کنیم

صرف نظر از پیشرفت‌هایی که اپل هر ساله در وای‌فای با آخرین آیفون‌های خود انجام می‌دهد، مطمئناً کاربرانی هستند که با مشکلات اتصال و سرعت مواجه خواهند شد. این بدان معنا نیست که آیفون 12 مینی جدید شما معیوب است. می‌تواند عوامل متعددی پشت این باشد که چرا آیفون 12 مینی شما مکرراً از شبکه‌های Wi-Fi جدا می‌شود یا سرعت بسیار پایینی دارد. برخی از نکات زیر را برای رفع مشکلات وای فای آیفون 12 مینی خود بررسی کنید.

معمولا دارندگان آیفون از عدم اتصال به شبکه وای فای خاص، سرعت پایین وای فای، ماندن مداوم به 2.4 گیگاهرتز به جای 5 گیگاهرتز، دریافت اعلان رمز عبور نادرست، خاکستری شدن تنظیمات Wi-Fi شکایت دارند. خروج، قطع اتصال به طور متناوب یا سرعت بسیار پایین. اگر در آیفون 12 مینی خود با چنین مشکلاتی مواجه هستید، مراحل عیب یابی زیر را دنبال کنید.

قیمت باتری آیفون 6 شارژر گوشی آیفون 6 قیمت اداپتور ایفون ۶ قیمت کابل شارژر آیفون 6

چگونه مشکلات وای فای مینی آیفون 12 را برطرف کنیم

در اینجا چند راه حل تست شده برای رفع مشکلات اتصال Wi-Fi در آیفون 12 مینی شما وجود دارد.

راه حل 1: روتر خود را مجددا راه اندازی کنید

قبل از اینکه به عیب یابی این مشکل در دستگاه iOS نگاهی بیندازیم، اجازه دهید برخی از عیب یابی های اساسی را در سطح روتر انجام دهیم زیرا به حل مشکل Wi-Fi مینی آیفون 12 برای چندین خواننده کمک کرده است.

دفعه بعد که iPhone 12 mini شما Wi-Fi را قطع کرد، روتر را مجددا راه اندازی کنید و دوباره آیفون خود را وصل کنید تا ببینید آیا مشکل حل می شود یا خیر.

روتر مانند یک مینی کامپیوتر با CPU، حافظه و حافظه محلی در جعبه پلاستیکی است که همه در یک سیستم عامل کار می کنند. بنابراین مانند یک کامپیوتر، راه اندازی مجدد روتر می تواند مشکلات وای فای مینی آیفون 12 را حل کند. همچنین توصیه می‌شود قبل از راه‌اندازی مجدد، پس از خاموش کردن روتر، ۱۰ ثانیه صبر کنید تا مطمئن شوید که خازن‌ها به طور کامل تخلیه شده و در نتیجه هر بیت حافظه پاک می‌شود. این تضمین می کند که تمام تنظیمات روی روتر که ممکن است باعث ایجاد مشکل شده باشند، بازنشانی شوند.

بیشتر بخوانید  بهترین مارک باتری ایفون : 5 روش تشخیص بهترین برند باتری آیفون

راه حل 2: سیستم عامل روتر خود را به روز کنید

سفت‌افزار روتر خود را به‌روزرسانی کنید تا مطمئن شوید که باگ‌های شناخته شده برطرف شده‌اند. برخی از خوانندگان گزارش کرده اند که ارتقاء سیستم عامل روتر به حل مشکلات وای فای مینی آیفون 12 کمک کرده است.

راه‌حل 3: آیفون خود را اجباری راه‌اندازی مجدد کنید

مانند تمام مشکلات فنی، راه‌اندازی مجدد سخت یا راه‌اندازی مجدد آیفونتان برای اینکه ببینید کمک می‌کند، ضرری ندارد.

برای راه اندازی مجدد آیفون 12 مینی اجباری: دکمه افزایش صدا ، سپس دکمه کاهش صدا را فشار دهید و سپس به سرعت دکمه کناری را فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی اپل را روی صفحه مشاهده کنید.

راه حل 4: شبکه وای فای را فراموش کنید و دوباره بپیوندید

اگر قادر به اتصال به یک شبکه Wi-Fi نیستید و با وجود وارد کردن رمز عبور صحیح، از شما خواسته شد که رمز عبوری که وارد کرده‌اید نادرست است، سعی کنید شبکه Wi-Fi را فراموش کنید و دوباره به شبکه بپیوندید.

برای فراموش کردن شبکه Wi-Fi، روی شبکه Wi-Fi در iPhone 12 mini خود از لیست زیر Settings > Wi-Fi ضربه بزنید . سپس روی Forget This Network ضربه بزنید . یک پیام بازشو از شما خواسته می شود که از شما می پرسد آیا می خواهید شبکه Wi-Fi را فراموش کنید. برای فراموش کردن شبکه روی فراموش کردن ضربه بزنید .

بیشتر بخوانید  Back Tap: لوگوی اپل در پشت آیفون شما یک دکمه مخفی است

اکنون به تنظیمات > Wi-Fi برگردید ، دوباره شبکه را انتخاب کنید، رمز عبور را وارد کنید و دوباره به شبکه بپیوندید تا ببینید کمکی می کند یا خیر.

قیمت باتری آیفون ٧ پلاس شارژر ایفون سون پلاس قیمت اداپتور ایفون ۷ پلاس خرید کابل آیفون 7 پلاس

رفع 5: تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید

اکثر مشکلات مربوط به شبکه که من تجربه کرده ام پس از تنظیم مجدد تنظیمات شبکه برطرف شده است. بازنشانی این تنظیمات کش ها را پاک می کند و تنظیمات DHCP و سایر اطلاعات مربوط به شبکه را پاک می کند. برای بازنشانی تنظیمات شبکه، به Settings > General > Reset بروید و روی Reset Network Settings ضربه بزنید .

راه حل 6: VPN را غیرفعال کنید

اگر از طریق برنامه تنظیمات یا یک برنامه VPN فعال کرده اید، سعی کنید VPN را غیرفعال کنید تا ببینید آیا مشکل حل می شود یا خیر. می‌توانید VPN را از طریق برنامه تنظیمات غیرفعال کنید و به تنظیمات VPN بروید تا تغییر وضعیت از متصل به غیر متصل را غیرفعال کنید. اگر نمی توانید آن را غیرفعال کنید، برنامه VPN را راه اندازی کنید تا VPN به طور موقت غیرفعال شود تا متوجه شوید که آیا مشکل WiFi در iPhone 12 mini شما حل می شود یا خیر.

راه حل 7: خدمات شبکه وای فای را غیرفعال کنید

بسیاری از کاربران گزارش داده اند که با غیرفعال کردن شبکه Wi-Fi در تنظیمات > حریم خصوصی > خدمات موقعیت مکانی > خدمات سیستم ، مشکلات وای فای مینی آیفون 12 خود را حل کرده اند . این فقط به مکان شما مربوط می شود که برای شبکه Wi-Fi استفاده می شود، بنابراین Wi-Fi را به طور کامل غیرفعال نمی کند.

بیشتر بخوانید  برتری اندروید نسبت به آیفون

راه حل 8: درخواست عضویت در شبکه

این یک راه حل ایده آل نیست، اما اگر هیچ یک از راه حل های ذکر شده در بالا کار نمی کند، می توانید با رفتن به تنظیمات > Wi-Fi، «Ask to Join Networks» را فعال کنید .

9. Wi-Fi Assist

iOS دارای قابلیتی به نام Wi-Fi Assist است که اتصالات اینترنتی قابل اطمینان تری را زمانی که شبکه Wi-Fi شما لکه دار می شود، فراهم می کند. با این حال، برخی از خوانندگان گزارش کرده اند که به نظر می رسد خاموش کردن و روشن کردن مجدد آن به حل مشکلات وای فای مینی آیفون 12 کمک کند. برای خاموش کردن Wi-Fi Assist، به Settings -> Cellular (موبایل در برخی مناطق) بروید و به پایین بروید، جایی که Wi-Fi Assist را خواهید دید . برای خاموش کردن آن، روی ضامن ضربه بزنید.

باتری ایفون۸ قیمت شارژر اصلی ایفون 8 خرید آداپتور اصلی آیفون ۸ قیمت کابل آیفون 8

10. از فروشگاه اپل دیدن کنید

حتی پس از انجام تمام مراحل بالا، همچنان با مشکلات وای فای مینی آیفون 12 مواجه هستید، پس ممکن است بخواهید برای اطلاع از مشکلات احتمالی مرتبط با سخت افزار، به نزدیکترین فروشگاه اپل خود مراجعه کنید.

آیا در آیفون 12 مینی خود با مشکل وای فای مواجه شده اید؟ اگر چنین است، آیا نکات بالا به حل مشکل شما کمک کرده است؟ نظر بدهید و به ما اطلاع دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *